Jump to content

Problemă nivel antigel


Recommended Posts

Vă salut!

Astăzi, am primit eroarea aceasta, în timp ce mergeam cu mașina (BMW F10 520d, 2013) spre casa. OK, m-am gândit că poate trebuie doar completat antigelul (folosesc antigel Hepu G11 albastru). Am băgat antigel, cam 1l, nu ajunsese nici măcar la minim. Am completat și apă distilată, cam tot un 1.3 l, când în sfârșit a trecut de marcajul ‘Max’.

Ok, după vreo jumate de oră, a trebuit să plec din nou cu mașina.. surpriza.. baltă (exagerez) sub mașină. Evident că din nou mi-a apărut eroarea.

Întrebarea este, care să fie cauza? Și mai ales, cum se poate așa dintr-o dată să se întâmple? 
 

Ca precizare deși nu știu dacă are treabă neapărat, săptămâna trecută i-am făcut revizie, filtre, ulei etc. nu avea nimic mașina.

IMG_0924.jpeg

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Liviu Filip said:

Vă salut!

Astăzi, am primit eroarea aceasta, în timp ce mergeam cu mașina (BMW F10 520d, 2013) spre casa. OK, m-am gândit că poate trebuie doar completat antigelul (folosesc antigel Hepu G11 albastru). Am băgat antigel, cam 1l, nu ajunsese nici măcar la minim. Am completat și apă distilată, cam tot un 1.3 l, când în sfârșit a trecut de marcajul ‘Max’.

Ok, după vreo jumate de oră, a trebuit să plec din nou cu mașina.. surpriza.. baltă (exagerez) sub mașină. Evident că din nou mi-a apărut eroarea.

Întrebarea este, care să fie cauza? Și mai ales, cum se poate așa dintr-o dată să se întâmple? 
 

Ca precizare deși nu știu dacă are treabă neapărat, săptămâna trecută i-am făcut revizie, filtre, ulei etc. nu avea nimic mașina.

IMG_0924.jpeg

Nu știu dacă are relevanță neapărat ultima poză, dar poate ajuta cu ceva

IMG_0927.png

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, srb_alex said:

Verifica cotul vestit de sub admisie ( in zona filtrului de ulei).

Nu stiam ca era asa vestit....
am patit-o eu in Bulgaria acum 2 saptamani, m-a lasat brusc (dupa ce am stat in vama vreo 2 ore la 41 de grade)
teava este ieftina, in jur de 120 pe original
avand in vedere ca trebuie data jos galeria de admisie, recomandat esta sa schimbi si garnitura de la galerie si implicit lichidul de racire.

Screenshot_18.png.74a2709adefd4bd1dcd9a28c857c816b.png


Screenshot_20.png

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Liviu Filip said:

Sau ce sugestii îmi dați în privința asta? Cum ar fi mai ok?

Poti merge cu ea pana la service daca stai in oras si nu ai multi km de facut. Eventual o poti umple cu apa pana ajungi acolo. Ea se va tot scurge, mai completezi in cazul in care primesti din nou mesaj. Pe de alta parte mergi incet cu ea, turatii scazute. Am patit si eu la fel, eram pe autostrada, la vreo 30Km de Timisoara. M-am intors incet pe roti cu ea, am completat cu apa atunci cand se scurgea. Nu te complica cu apa distilata in tot acest timp, pune-i apa de robinet ca oricum o pierde. Aceeasi piesa de care au mentionat si colegii mai sus. Un rahat de plastic care se sparge efectiv. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Nu știu dacă mi se pare doar mie, măcar că și mașina mea are deja 10+ ani, dar mașinile și vorbesc în general acum, se fac tot mai prost și să țină tot mai puțin.

Dar așa este când contabilii construiesc mașinile, nu inginerii.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Liviu Filip said:

Nu știu dacă mi se pare doar mie, măcar că și mașina mea are deja 10+ ani, dar mașinile și vorbesc în general acum, se fac tot mai prost și să țină tot mai puțin.

Dar așa este când contabilii construiesc mașinile, nu inginerii.

Sunt tardive aceste discutii. Premium nu mai inseamna sa tina mult asa cum era pana prin 2005 sa zicem, ci inseamna optionale mai fancy. Pe de alta parte sunt facute sa reziste oarecum in perioada de garantie. Dupa aceea pe producatori nu-i mai intereseaza ce se intampla cu produsele lor. 

Link to comment
Share on other sites

On 9/3/2024 at 10:04 AM, Liviu Filip said:

Dar așa este când contabilii construiesc mașinile, nu inginerii.

Asta da, mare vorba despre lumea moderna! ..reputatia  se mentine prin vanzari si profit; Nu prin fiabiltate mare, ci una mica, mititica.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Asta da, mare vorba despre lumea moderna! ..reputatia  se mentine prin vanzari si profit; Nu prin fiabiltate mare, ci una mica, mititica.

Din păcate așa e.. mă uimește cât de repede apare un model nou de mașină, mai ales la mărcile de top ca să zic așa, dacă nu model nou, câte un facelift.
Chiar zilele trecute vedeam pe stradă un BMW, dacă nu greșesc E12 și cred că primul din seria 5 și mă gândeam “cum sărăcie mai rezistă mașina asta veche de 50 de ani cred?”

Azi mașinile se fac, să fie, să reziste cât este garanție cum zicea colegu’ mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea cred ca un bmw iesit din garantie,la 70-80k de km ,este o masina de aruncat la gunoi,sa fim seriosi.(da ,stiu,scumpe al dreq)

Alea pe olx,da,sunt de evitat,mai ales daca nu mai ai loc sa te treci pe carte de cati au fost inaintea ta.

Link to comment
Share on other sites

On 9/5/2024 at 12:35 AM, Liviu Filip said:

Chiar zilele trecute vedeam pe stradă un BMW, dacă nu greșesc E12 și cred că primul din seria 5 și mă gândeam “cum sărăcie mai rezistă mașina asta veche de 50 de ani cred?”

@Liviu Filip Un serie 5 E12 are un singur - dar important - calcai al lui Ahile: protectia anticoroziva a caroseriei. In ipoteza ca beneficiaza de o intretinere corecta, doar rugina sau un accident poate transforma un E12 in epava. Durabilitatea acelei generatii are la baza cateva tehnologii / abordari care de foarte mult timp au disparut din industria auto. Din cate cunosc despre primele modele E12:

  • piesele supuse unor cicluri repetate de stres termic sau mecanic sunt fabricate din metal sau in cel mai rau caz din cauciuc, nu din plastic. Galeria de admisie este din aluminiu, radiatorul integral din alama, etc.
  • la sistemul electric / electronic, nu exista niciun circuit integrat. Inclusiv in tabloul de bord. In caz de defectare, pot fi remediate inlocuind componente pasive  (rezistente, condensatori) si tranzistori. Imagineza-ti ca va trebui sa schimbi sau sa repari, peste 20 de ani, tabloul de bord "full digital" de la un BMW generatie G.
  • majoritatea elementelor "single point of failure" sunt simple, fiabile, usor de diagnosticat si remediat. Cand apesi pe pedala de acceleratie, actionezi direct clapeta de admisie printr-un cablu. Orice comutator electric actionezi, inchizi sau deschizi chiar circuitul respectiv, nu iti exprimi intentia trimitand un impuls catre un modul electronic.

E drept, reversul medaliei este un consum urias pentru o putere modica  - la standardele de astazi, o siguranta pasiva precara si una activa nula. Ceea ce este si rau, dar si bine, intrucat a conduce un E12 inseamna sa te implici si sa fii responsabil. Nu ca la un automobil modern, la care poti sa apesi pedala la fund si te uiti mai mult la telefon decat la drum, bazandu-te ca sistemele de asistenta la condus si siguranta activa te vor scoate din rahat, daca va fi cazul.

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.