Jump to content

Filtru epurator “model nou”


GeorgeCristian

Recommended Posts

Salut, am efectuat revizia recent la un x3 e83 2.0d 2007 si mecanicul mi-a recomandat sa schimb si filtrul epurator, zis si facut a comandat piesele si cand a schimbat filtrul epurator am observat ca pune ceva filtru foarte mic in carcasa filtrului epurator plus o garnitura noua, a zis ca e o modificare mult mai buna față de vechiul filtru epurator tip vortex, voi ce parere aveti? A fost okay ca a pus acel filtru mic sau e mai buna varianta originala cu epuratorul vortex, merci.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, bimmer90f30 said:

Vortex e varianta noua. Nu se intretine.

Filtrul trebuie schimbat periodic, 30 - 40 mii km. Altfel se infunda si lasa turbina fara ulei.

Care este rolul filtrului epurator?

Nu cumva filtrul trebuie sa opreasca uleiul din vaporii care trec prin el… adica la turbina nu ar trebui sa ajunga gram de ulei pe acest traseu. 
Nu de acest ulei are nevoie turbina, ungerea se face in alta parte. 

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, gelu22 said:

Care este rolul filtrului epurator?

Nu cumva filtrul trebuie sa opreasca uleiul din vaporii care trec prin el… adica la turbina nu ar trebui sa ajunga gram de ulei pe acest traseu. 
Nu de acest ulei are nevoie turbina, ungerea se face in alta parte. 

gelu daca nu e ce spun eu si altii cand au descoperit (de mult timp, de aia bmw a si venit cu solutia numarul 2 - vortex pe viata) ca turbina se ..duce tocmai din cauza epuratorului cu filtru, ..atunci e ca tine care zici ca vine uleiul din alta parte.. 

Ai aflat de unde alta parte vine?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Conductele de ulei care lubrifiaza axul turbinei ar trebui sa fie conectate la circuitul de ulei (ca sa aiba presiune, etc), de acolo vine acel ulei, nu din epurator/PCV/breather/...

Uleiul din epurator se scurge jos in chiulasa (si apoi se scurtge pana jos in baia de ulei).

Aerul din epurator (adica acel aer filtrat, ori de filtrul de pasla, ori prin acel "vortex") iese in sus, in carcasa filtrului de aer (eu la mine pe filtrul vechi am niste urme de ulei, care doar asa le pot explica).

Asa stiu eu ca e la mine la M57. Banuiesc ca colegul are M47, deci ar trebui sa fie similar.

Link to comment
Share on other sites

"Turbo failures are often provoked by improper working conditions, caused by other components or system failures. The engine crankcase ventilation is one of the systems that has tremendous importance on the turbo vitality. By failures, the engine burns oil and the excessive pressures inside the crankcase hinder proper oil flow out of the turbo and return into the engine oil sump."

https://support.nissens.com/en/material/engine-crankcase-ventilation

excessive pressure este creata de filtrul de pasla neschimbat la timp.

Mai continuam sa avem indoieli?

Sunt exemple destule pe net discutate si re-analizate.. despre turbine distruse din cauza lipsei de ulei, prin care BMW insusi a venit cu varianta vortex imbunatatita.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.