Jump to content

Z3 Roadster 1.9i 2002


MyKe

Recommended Posts

Salutare şi bine v-am regăsit! 🙂 

După aproape 10 ani de când am vândut E34, am revenit în familia BMW.
Oscilam între Miata, SLK, Z4 şi Z3, a câştigat cel din urmă pentru că celelalte erau prea moderne sau neîngrijite. 

Nici acesta nu e în cea mai bună formă, dar e o bază bună de pornire. M-a bucurat faptul că funcţionează tot (deşi decapotarea a făcut figuri după ce l-am adus acasă, a trebuit să încerc de mai multe ori să ajut plafonul să se retracteze, timp în care şi-a revenit), că nu a fost maltratat şi că a mai venit cu nişte lucruri la pachet (al doilea set de roţi, un hardtop şi un tonneau cover).

Celălalt set de roţi e format din jante BBS Style 42, modulare, ET41, două 7.5J şi două 8.5J, dar cu gume de iarnă.
Roţile de vară încă nu m-am prins ce jante au, par ceva aftermarket (ştie cineva?).
Pe spate există şi distanţiere, vor dispărea. Planul e să rămân doar cu BBS-urile, dar cu gumele de vară. Back to stock.

Las aici o listă cu dotările:

Editions and packages
S704	M Sports suspension
S710	M Leather steering wheel
S719	Sports Edition
S785	White direction indicator lights

Comfort and interior equipment
S423	Floor mats velours
S428	Warning triangle and first aid kit
S441	Smoker package
S481	Sports seat
S494	Seat heating driver/passenger

Multimedia
S658	Radio BMW Business CD RDS
S676	HiFi speaker system

Driver assistance and lightning
S502	Headlight cleaning system
S520	Fog lights
S530	Air conditioning
S548	Kilometre speedo
S550	On-board computer

Wheels and drive
S209	Differential lock 25%
S210	Dynamic stability control
S243	Airbag for front passenger
S260	Side airbag for driver/passenger
S263	LA wheels with mixed tyres

Environment and safety
S305	Remote control for central locking
S320	Deleted, model lettering
S345	Chrome Line Interieur
S388	Softtop, black
S395	Rollover protection system
S398	Softtop, electromech. semiautom.
S801	German version
S818	Battery master switch
S851	Language version German
S863	Dealer List Europe
S879	On-board literature, German

Am parcat maşina în service şi am început să strâng piese. Uleiul din motor e negru, deci cred că n-a fost schimbat prea curând. Încep cu o revizie generală, am comandat toate uleiurile şi toate filtrele, bujii, ştergătoare, preventiv şi sonda lambda.

Şi mai vedem apoi ce apare de schimbat (zdrăngăne ceva la gropi). Plănuiesc să schimb suspensia, doar amortizoarele faţă mai sunt cele originale şi par duse, arcurile sunt ceva Eibach sport, iar amortizoarele spate au fost schimbate recent cu unele Monroe. Printre planuri se mai numără şi o terosonare a burţii.

Aici mai multe poze:

https://imgur.com/a/z3-0m5Cy6N

 

5dd641f2-fcf9-439f-ac4e-a36c72a88d0c (1).JPEG

8cf49e32-d1d9-48fb-a607-0fad6fc56187.JPEG

IMG_3797.JPEG

IMG_3809.JPEG

  • Like 1
  • Love BMW 5
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Teaser. 🙂

254DDD54-A0BD-4AAA-92C9-0F6E6706AB14.thumb.jpeg.02e159787ee47f4400e82f458c859671.jpeg

Am biruit cu schimbare bascule și bucșele aferente, un rulment roată față, arcuri, amortizoare, discuri, plăcuțe, saboți, uleiuri diff, cutie și motor, plus filtre. 

A ajuns și la geometrie. Fața a ieșit perfect, pe spate mai e loc de îmbunătățiri - urmează și acolo bucșele să fie schimbate, încerc să-mi fac timp săptămâna viitoare. 

Gumele au fost permutate, pe mașină au ajuns cele de vară cu jantele modulare. BBS-urile în stare foarte bună, doar Borbet-urile (3 din 4) au fost puțin strâmbe. N-am vrut să le scot la vânzare cu defecte, așa că le-am dat OK-ul pentru îndreptare. 

IMG_4056.thumb.jpeg.9bd4aa5ba9aa1b8945de301d0511a213.jpeg

Acum e la schimbat de parbriz, fiindcă cel original, deși nu e foarte vechi, e sablat, găurit, zgâriat etc. Va primi un Saint Gobain. 

IMG_4070.jpeg.8b64ef0d17348895de488c5a931f9b40.jpeg

ODO 211.730

Link to comment
Share on other sites

Da, era o treabă dacă stăteam în Spania. Direct KW V3 scria pe ea. 🙂 

Ca fapt divers, comandasem arcurile OE pentru suspensia din fabrică M-Technic (a fost o întreagă nebunie cu găsit codurile, le las aici pentru posteritate, 31331092660 faţă, 33539070127 spate - deşi diferă foarte mult în funcţie de dotări), într-un final să mi se spună că nu se mai găsesc. 

Aşa că arcurile sport Eibach au fost date jos (încă nu le-am vândut, poate totuşi le păstrez) şi au fost înlocuite cu nişte arcuri standard Lesjofors... atât s-a putut.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Săptămâna trecută mi-am făcut timp să mă ocup de restul lucrurilor - bucşele mari de punte spate, rulmentul intermediar şi flanşa cardanului.
Plus îmbibată pe dedesubt cu ACF-50.

Dacă tot am dat-o jos, am dus evacuarea la reetanşat (toba finală mai avea puţin şi cădea) şi i-am pus noua sondă lambda Bosch (echivalenţă OE).
Probabil voi opta pentru o tobă originală, dar îmi va trebui şi o bară spate (fiindcă asta a fost tăiată), apoi să aducem înapoi nuanţa originală pe toată maşina. Dar nu e urgent.

Am schimbat şi garnitura antenei - încă o improvizaţie pe care am înlăturat-o. Cineva lipise un cauciuc acolo, se crăpase, antena nici nu era la nivel cu caroseria.
La fel şi la prezoane... unele erau conice, altele sferice, unul lipsea, iar cele de pe spate erau mai mari fiindcă avea distanţiere.
Bineînţeles că au zburat la gunoi. Am luat 20 de prezoane noi după codul de original, dintre care am rămas cu 16, fiindcă am comandat şi un set de prezoane antifurt OE (36132453959). 

2yxUti9.jpeg

I-am luat un set de jante Style 42 pe 16". Îi mai luasem între timp şi unele Style 43, probabil le fac vânt.
Mă gândeam că o să fac un set şi de iarnă, dar parcă nu mă îndur să o scot pe sare... mai vedem. 

S-a refăcut geometria şi s-a constatat că n-a fost nevoie de reglaje, am pus hardtopul pe ea şi am dat o fugă până la Sinaia. Merge schnurrrrr. 🙂 

58APIyU.jpeg

  • Like 1
  • Love BMW 2
Link to comment
Share on other sites

Dacă am fost cuminte, am început să-mi fac cadouri. 🙂 

L-am luat de la Cristal Cabrio, din Franţa. A făcut 6 zile lucrătoare până aici.

DAsnbgw.jpeg

 

Cel de pe maşină e destul de zgâriat, dar n-o să mă grăbesc cu schimbarea lui, abia la primăvară îl vede. 

Plus de asta, a intrat la iernat începând de duminică. M-au speriat temperaturile negative de la munte. 😄 

Îl mai scot când o să am timp şi dacă e frumos afară. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A fost frumos afară şi mi-am făcut şi timp, aşa că... am ajuns cu el prin Thassos. 😄 

M-a invitat un prieten motociclist şi, cum mi-am vândut motocicleta prin septembrie, am decis să merg cu omologul pe 4 roţi, Z-ul. S-a nimerit bine, am fost maşină de suport, am avut la mine compresor, cabluri de pornire, şufă, scule etc. şi chiar le-am pus la treabă când un coleg a făcut pană în Ruse.

Foarte frumoasă vremea acolo, 18-19°C, m-am bucurat de vânt în plete.

Maşina a mers foarte bine (cu excepţia unor vibraţii pe la 110-120, am o bănuială că am pus prost cardanul la loc... făcusem nişte semne, dar nu prea precise). Am vizitat un service în Thassos, dar nu au vrut să mă ajute cu repoziţionarea lui, deşi bătea vântul pe acolo. Sunt rău dacă zic că sunt puturoşi, probabil s-au temut de şuruburi rupte şi indisponibilizarea maşinii din afara ţării...

Ca de obicei, benzina noastră de 100 nu se compară cu a lor, am simţit asta la toate maşinile cu care am mers acolo. Motorul a mers foarte frumos şi, deşi l-am alergat pe curbele lor, am avut un consum mai mic. 

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1580307.html

Pe ferry (la dus, Aneth) m-a distrat madam de la casierie, care mi-a încadrat-o la big car, deşi i-am arătat pe net lungimea - 4.02 m. Cică să-mi verific actele maşinii. 🙂 La întoarcere a fost altcineva, n-am mai avut surprize şi au încadrat-o corect.

IMG_4388.thumb.JPEG.bbcc28d1c9673a9f16b059271aa05633.JPEG IMG_4394.thumb.JPEG.2f8f54d05cbb2cc4dbda849c3302d8f0.JPEG

 

IMG_4448.JPEG

IMG_4456.JPEG

IMG_4385.JPEG

IMG_4505.JPEG

IMG_4549.JPEG

Edited by MyKe
  • Like 2
  • Love BMW 2
Link to comment
Share on other sites

La e46 325xi am avut probleme cu el (ma rog, erau 2, 4x4 permanent) pentru ca nu a fost montat cum trebuie. Desi, de fiecare data cand au umblat la el le-am dat extras din manualul de reparatii, au dat ignore, ca deh, stiu ei mai bine. Am ajuns cu cele de pe masina sa le dau la reconditionat in Bucuresti (cand am gresit ca nu am fost cu masina, sa le demonteze ei si sa le repuna tot ei, dupa care sa mergem in test), 300 euro aruncati pe geam. Am luat, intr-un final, sh din Germania, alti 300 euro, montate la fel, dupa ureche (ca idee, cumparasem si piulite noi, cred ca le mai am, 😀)

Sunt niste pasi pentru montaj,

Align driveshaft matchmarks at final drive and then at transmission flange. Centerlines of universal joints (arrows) must be parallel or at 90° to each other. Position center support bearing and start attaching nuts. Use new self-locking nuts.

Tighten flange nuts while preventing bolts from twisting in coupling. Tighten final drive flange first, then tighten coupling at transmission.
Preload center support bearing by pushing bearing forward (arrow) 4-6 mm (0.16-0.24 in.) from center. Tighten attaching bolts.

CAUTION!
The maximum allowable change in height of the center bearing or transmission support using shims is 3 mm (0.12 in.).
- Tighten threaded sleeve on driveshaft to proper torque.

Install heat shields.
- Install exhaust system. See 180 Exhaust System. Connect wiring harness to oxygen sensors.
- Road test vehicle to check for noise or vibration.


WARNING!
Do not reuse self-locking nuts. These nuts are designed to be used only once.
Avoid stressing the flex-disc when torquing the bolts. Do this by holding the bolts steady and turning the nuts on the flange side.

Tightening torques
Center bearing to body 21 Nm (15 ft-lb)
Clamping sleeve 10 Nm (89 in-lb)
Drive axle to differential flange M10 Torx bolt 83 Nm (61 ft-lb)
M10 with locking teeth (replace bolts) 96 Nm (71 ft-lb)
M10 with ribbed teeth (black) 100 Nm (74 ft-lb)
M10 with ribbed teeth (silver) ZNS 80 Nm (59 ft-lb)

Extras din "E46_Bentley_Service_Manual" pentru e46 325xi, se poate descarca de pe net, free. Probabil valorile nu sunt aceleasi, pasii, insa, da.

Link to comment
Share on other sites

Înțeleg. Cât timp nu am mers cu el vibrând (am încercat pe cât posibil să am o viteză potrivită, sub sau peste zona cu vibrații), nu văd niciun risc major. Nu spun că o las așa, ci că e următoarea chestie pe listă. Momentan stă la căldură. 🙂 

Între timp au sosit și bucșele pentru scaune, să elimin jocul față-spate din șine. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.