Jump to content

Recommended Posts

Salutare tuturor!

Am si eu o problema, m-am uitat pe celelalte topicuri dar nu prea am gasit ceva sa coincida cu ce am eu.

Detin un N52B25 si problema a inceput cu consumul de ulei, undeva la 1l/1300 km , nu este ceva nou se stie ca motoarele astea au probleme cu valva CCV, garnituri si in special segmentii .

Am facut un test de compresie la cald, am scos toate bujiile, am pozitionat valvetronicul la 177 grade cu ajutorul programului ISTA , iar mai apoi am dat la automat de 8-9 ori, am avut o compresie de 85-85-85-90-85-85 psi ...

La prima cheie porneste imediat masina dar pana se incalzeste putin aprox 20 de secunde am un relantiu haotic, apoi merge lin, am testat-o si la viteza mai mare, accelereaza bine, fara probleme.Consumul nu e exagerat, am undeva la 12-13 in Cluj si in afara am scos si 8 pe autostrada.

Este posibil sa se fii uzat segmentii chiar asa de uniform, poate fii din alte cauze, distributie sau garnitura de _chiulasa_.Am efectuat si o compresie umeda cu un dop de ulei in capul pistonului si intr-adevar compresia a crescut la 100-110 psi aprox la fiecare cilindru.Am gresit ceva la modul in care am efectuat compresia?

Daca sunt segmentii si pistoanele exista o varianta de upgrade pentru motorul acesta deoarece am citit ca vin din fabrica cu probleme la segmentii de ungere?

Link to comment
Share on other sites

@iRazvan04 Avand in vedere valorile dubios de mici masurate, cat si plaja ingusta in care se incadreza toate, iti recomand sa repeti testul si cu un al doilea instrument de masura. Cauta un instrument despre care exista informatia ca a masurat, relativ curand si la un motor in buna stare de functionare, cel putin 10 bari (cca. 145 psi). Eu unul prefer aparatele cu manometru mecanic, in locul celor electronice.
Daca nu gasesti un al doilea instrument, atunci verifica-l pe cel cu care ai masurat. Fa o adaptare sa il cuplezi la un compresor si compara valorile raportate de instrument cu cele ale manometrului compresorului. Diferentele trebuie sa fie de max. +/- 10%.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

.. O "imbunatatire" dramatica a compresiei dupa lingurita de ulei.. spune direct ca e o problema de segmenti..

Am incercat sa gaesc in tis valorile minime/maxime ale compresiei. 

"Compression pressure: Minimum and maximum values depending on position of Valvetronic = 14..16 Bar." pentru N53. Nu am reusit nicicum sa gasesc N52.. dar nu cred ca e o diferenta mare. Iar diferenta intre cilindri nu mai mare de 2 bari.

Presiunea in schimb e cam mare fata de de ce ai gasit tu.

 

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos pentru raspuns!

Ce mi se pare putin ciudat este modul in care ruleaza masina, daca as avea compresie de 6 bar/cilndru cum imi da, ar fii trebuit sa porneasca dupa 5 incercarci sau consum urias de benzina si ma gandesc ca si din cate m am documentat eu si consumul de ulei ar fii trebuit sa fie 1l/300 km daca erau praf segmentii in halul asta… Lucruriile astea ma deruteaza.

Link to comment
Share on other sites

On 9/14/2024 at 9:11 AM, iRazvan04 said:

Asta-i urmatorul pas pe care am sa-l fac in continuare, urmeaza saptamana viitoare … 

E interesant pentru noi, ceilalti ca tu esti printre aceia f. putini care mai fac si ce trebuie unui motor - ii masoara compresia ca sa ii stie starea/stagiu.. - lucru care daca ma intrebi ar trebui inclus in revizie sau in partea de verificare periodica.. 😄 de la 100k km in sus. 😉

Asadar cand revii cu valorile poate ne zici si cati km are masina, bine daca sunt cei reali ar fi ideal.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare!

Revin cu noutati bune pentru mine, am refacut testul de compresie schimband furtunul de cauciuc cu cel metalic pe care trebuie sa-l tii cu mana si am compresie pe toti cilindrii de peste 11 bari, 160 psi.

Masina are 264k km, am verificat pe Ista si am acelasi numar de kilometrii pe toate modulele.

Masina o am de un an si am cautat in special motorul asta n52, era perfect daca era n52b30.

Ii schimb uleiul la 6000-7000km, chiar recent am refacut schimbul si am folosit Valvoline maxlife 5w-30 si nu mi-a mai consumat deloc ulei, am schimbat cam tot ce e vulnerabil la motorul asta, garnituri si valve.

Am facut si 3stage, am pus admisia de pe 525i cea cu 2 valve disa si am pus soft-ul de 525i si este diferenta foarte mare.

Multumesc frumos pentru ajutor!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, iRazvan04 said:

am compresie pe toti cilindrii de peste 11 bari, 160 psi.

11 nu se aproprie 14 si 16 bari, dar are si un numar considerabil de km; bravo ei. 😆 E mult si's facuti judicios pentru o benzina fara doar sau poate.

Acum e ca in ideea cu paharul plin/gol; din 16 bari cat trebuie sa aiba compresie cand e foarte bun, acum mai are 68.8% sau NU mai are 32-33%.. 

Cat si cand se apropie de jumatate.. o sa vezi..

Multumim de revenire.

Drumuri bune.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

N52 poate varia presiunea din cilindri intre 9 si 18 bari in functie de pozitia Valvetronicului. Asa ca ar fi bine,daca ai putea varia pozitia din diagnoza , ca sa o vezi concret. Si eu am facut test de presiune la N43 si aveam 11 bari (sau 10, nu mai retin exact) pe toti cilindrii. Dupa nici un an , cilindrul 2 era deformat total si compresia foarte mica ( cam pe toti) desi masina pornea sfert oricand. Motorul avea in jur de 300000 km cand si-a dat duhul, exact cam cat e estimata durata de viata la benzinar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 9/22/2024 at 1:48 PM, HitmaNLive said:

N52 poate varia presiunea din cilindri intre 9 si 18 bari in functie de pozitia Valvetronicului. Asa ca ar fi bine,daca ai putea varia pozitia din diagnoza , ca sa o vezi concret. Si eu am facut test de presiune la N43 si aveam 11 bari (sau 10, nu mai retin exact) pe toti cilindrii. Dupa nici un an , cilindrul 2 era deformat total si compresia foarte mica ( cam pe toti) desi masina pornea sfert oricand. Motorul avea in jur de 300000 km cand si-a dat duhul, exact cam cat e estimata durata de viata la benzinar.

Mersi dar am precizat ca am folosit diagnoza pentru a pozitiona valvetronicul inainte de a lua compresia, nici nu cred ca te apropii se valori normale daca valvetronicul nu sta pe pozitie ,supapele ne sincronizandu-s cum trebuie …

On 9/22/2024 at 1:48 PM, HitmaNLive said:

N52 poate varia presiunea din cilindri intre 9 si 18 bari in functie de pozitia Valvetronicului. Asa ca ar fi bine,daca ai putea varia pozitia din diagnoza , ca sa o vezi concret. Si eu am facut test de presiune la N43 si aveam 11 bari (sau 10, nu mai retin exact) pe toti cilindrii. Dupa nici un an , cilindrul 2 era deformat total si compresia foarte mica ( cam pe toti) desi masina pornea sfert oricand. Motorul avea in jur de 300000 km cand si-a dat duhul, exact cam cat e estimata durata de viata la benzinar.

Acolo ai avut probleme la injector probabil

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.