Jump to content

Problema EGR


Recommended Posts

11 minutes ago, Edi Edi said:

Sincer😂😂 sau ii dau foc eu singur

Sa-i dai foc de ce? Trebuia sa te duci la reprezentanta acum 6 luni, cand ai vazut ca iti consuma antigel, sa iti schimbe pe recall gratuit racitorul. Imi vine greu de crezut ca nu ai auzit ca sunt rechemari cam la toate dieselurile de pe piata.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, wolf20 said:

Părerea mea e sa lași mașina cum era înainte, și mai controlezi la fiecare 300km ce și cum.

La asta ma gadeam si eu, plus ca am inteles ca poate lua foc la turatii mari mers pe autostrada daca merg mai incet la sub 2000 de tura plus o oprire de cate 15 min in peco la 200 si cv de km

1 minute ago, Onnix said:

Sa-i dai foc de ce? Trebuia sa te duci la reprezentanta acum 6 luni, cand ai vazut ca iti consuma antigel, sa iti schimbe pe recall gratuit racitorul. Imi vine greu de crezut ca nu ai auzit ca sunt rechemari cam la toate dieselurile de pe piata.

 

Just now, Edi Edi said:

La asta ma gadeam si eu, plus ca am inteles ca poate lua foc la turatii mari mers pe autostrada daca merg mai incet la sub 2000 de tura plus o oprire de cate 15 min in peco la 200 si cv de km

 

2 minutes ago, Onnix said:

Sa-i dai foc de ce? Trebuia sa te duci la reprezentanta acum 6 luni, cand ai vazut ca iti consuma antigel, sa iti schimbe pe recall gratuit racitorul. Imi vine greu de crezut ca nu ai auzit ca sunt rechemari cam la toate dieselurile de pe piata.

Inteleg ce spui dar am cumparat masina cu dpf off 

sigur cand o sa vada la reprezentanta  evacuare si dpf off o sa mi zica sa plec

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Onnix said:

Sa-i dai foc de ce? Trebuia sa te duci la reprezentanta acum 6 luni, cand ai vazut ca iti consuma antigel, sa iti schimbe pe recall gratuit racitorul. Imi vine greu de crezut ca nu ai auzit ca sunt rechemari cam la toate dieselurile de pe piata.

Pai omul de rand isi ia SH la.aproape 300k km.dar nu mai calca im veci pe la.reprezentanta cu masina... asa ca e mai greu sa afle.de una sau de alta decat cand e prea tarziu... daca facea o verificare/diagnoza macar cand a luat masina, la.o reprezentanta, pana la ora asta poate avea totul schimbat pe masina... zic si eu.

 

4 minutes ago, Edi Edi said:

 

Inteleg ce spui dar am cumparat masina cu dpf off 

sigur cand o sa vada la reprezentanta  evacuare si dpf off o sa mi zica sa plec

Si acuma ne dai detaliile astea? 😁

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Edi Edi said:

Am golit antigel ul din vas si l am inlocuit cu apa, am scos si furtunu l am golit si pe acele si am bagat apa distilata.

Acum sper sa mearga.Nu credeti ca mi ar face si alte probleme daca bag apa nu? 
Multumesc

Apa nu face probleme decat daca in sensul ca in urma racirii si protejarii motorului aceasta va lasa piatra.. pe peretii interni dar asta se intampla.in luni de zile, ani..

De indata ce inlocuiesti racitorul EGR, pune inapoi antigel cu apa distilata. Si asta inainte de inghet, obligatoriu!

Apa distilata e mai buna decat apa de robinet pentru ca nu are piatra.. dar din nou, nu lasa apa prea mult.

Nu uita ca asta este doar o solutie temporara pentru a avea concediu, sau drum fara probleme cel putin una exclusa.

Antigelul are joaca si un rol de ungere si preventie sa depunerilor..  nu doar de a proteja motorul iarna.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, sskkaa said:

Pai omul de rand isi ia SH la.aproape 300k km.dar nu mai calca im veci pe la.reprezentanta cu masina... asa ca e mai greu sa afle.de una sau de alta decat cand e prea tarziu... daca facea o verificare/diagnoza macar cand a luat masina, la.o reprezentanta, pana la ora asta poate avea totul schimbat pe masina... zic si eu.

 

Si acuma ne dai detaliile astea? 😁

 

2 minutes ago, bimmer90f30 said:

Apa nu face probleme decat daca in sensul ca in urma racirii si protejarii motorului aceasta va lasa piatra.. pe peretii interni dar asta se intampla.in luni de zile, ani..

De indata ce inlocuiesti racitorul EGR, pune inapoi antigel cu apa distilata. Si asta inainte de inghet, obligatoriu!

Apa distilata e mai buna decat apa de robinet pentru ca nu are piatra.. dar din nou, nu lasa apa prea mult.

 

Da imediat cand ma intorc masina o sa intre in service, dar sa stiu ca nu fac alte probleme mai grave.Merg mai incet

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Helmuth P said:

Nici eu nu ași pleca o improvizație, cu apă în mașină, mi-ași dezactiva singur asigurarea mașinii printr-o modificare nepermisă. 

Asta de unde ai scos-o? Cum cu apa in masina? Nu, cu apa in motor. 

Ce modificare nepermisa?

Hemuth, traiesti de prea mult timp in Vest.. ca sa intelegi cum functioneaza lucrurile in realitate.. nu o zic cu rea intentie, dar stii, nu e frumos ca barbat sa nu stii ce sa faci daca se intampla ceva unei masini.. Ca sa chemi ajutoare toti o putem face. Dar mai sunt si alte lucruri pe care iata, iubitorii de bmw LE DISCUTA AICI..

Nu realitatea din asigurari.. ci aceea de.sub capota unei masini.

...Stii cata apa este intr-un motor? Pe partea de racire.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, ADRIAN HD said:

Vezi că te pun ăia la bmw să plătești schimbarea de răcitor când or vedea că mașina are sistemul antipoluare șmenuit.

Asta n-o stiam! Vb serios?! 

56 minutes ago, sskkaa said:

Pai omul de rand isi ia SH la.aproape 300k km.dar nu mai calca im veci pe la.reprezentanta cu masina... asa ca e mai greu sa afle.de una sau de alta decat cand e prea tarziu... daca facea o verificare/diagnoza macar cand a luat masina, la.o reprezentanta, pana la ora asta poate avea totul schimbat pe masina... zic si eu.

 

Si acuma ne dai detaliile astea? 😁

Stiu ce zici :))) Ba sincer, pana si la mecanic de Peugeot daca mergea, pana si aia stiu ca la Bmw sunt recall-uri la racitor Egr… e de atatia ani problema…

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Eu sincer nu prea imi dau seama cum ii puteti sugera sa mearga cateva mii de km doar cu apa distilata in motor... pe.post de lichid de racire... una e sa.mergi 100 200km sa zic pana la un.service sau ceva ca.solutie de extrema urgenta, dar sa mergi in concediu in conditiile astea... 🤯

Pana la urma fiecare face cum doreste pe masina si banii lui 

Link to comment
Share on other sites

@sskkaa pentru ca interlocutorul meu @Helmuth P cauta intre timp cata apa distilata intra intr-un motor, ...tipic la un motor de bmw de 2 litri intra parca, din amintire, 7-8 litri din care jumatate, ce este?

Apa, apa distilata ideal.. asta pentru o dilutie la -20 grade. Dar daca vrei dilutie de -15 grade cantitatea de apa e mai mare. -10 grade E ccam mica dar asta nu inseamna ca se strica motorul cand temperatura scade la -8. E riscant, dar pentru ca poate crapa blocul motor la -10.. 

..Ce lichide miraculoase sunt intr-un motor de nu pot sa pun doar apa in el pentru o mie, doua de km..? 

Sa nu le dam idei, ca bmw o sa vina imediat cu, ceva lichid miraculos. Slava Domnului ca nu a fost inventay decat sfantul antigel in combinatie cu apa..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, sskkaa said:

Eu sincer nu prea imi dau seama cum ii puteti sugera sa mearga cateva mii de km doar cu apa distilata in motor... pe.post de lichid de racire... una e sa.mergi 100 200km sa zic pana la un.service sau ceva ca.solutie de extrema urgenta, dar sa mergi in concediu in conditiile astea... 🤯

Pana la urma fiecare face cum doreste pe masina si banii lui 

E brevetată, ca și aia cu ulei 2T în rezervor, gen Wartburg...

Lol.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Cum sa pui apa distilata in motor? si sa mergi asa catva mii de km?? Ok daca vorbim de masini mai vechi fie, dar mai toate masinile noi sunt facute sa mearga la temperaturi mai ridicate fata de clasicul "apa la 90 de grade"  . Avion , autocar orice pana in Thasos, sau prieten/ruda sa iti imprumute masina .

aiurea de pe google "

No, you should not put water instead of coolant in a BMW. The coolant system in a BMW is designed to use a specific coolant mixture, typically a combination of ethylene glycol or propylene glycol and water. This coolant mixture has important properties that help regulate the engine temperature and protect the internal components of the cooling system from corrosion, scaling, and freezing.

Using plain water in place of the recommended coolant can lead to several problems:

  1. Reduced cooling efficiency: Water has a lower heat capacity compared to the coolant mixture, which means it cannot absorb and transfer heat as effectively, leading to potential engine overheating.
  2. Corrosion: The coolant mixture contains corrosion inhibitors that protect the metal components in the cooling system, such as the engine block, radiator, and water pump. Water lacks these corrosion inhibitors, leading to accelerated deterioration of these parts.
  3. Freezing risk: Coolant mixtures have a lower freezing point than water, which is essential in colder climates to prevent the cooling system from freezing and causing damage.
  4. Boiling point: The coolant mixture has a higher boiling point than water, allowing the cooling system to operate under higher temperatures without the coolant boiling off.

Using the wrong fluid in the cooling system can result in engine damage, reduced reliability, and potentially even a complete engine failure. It is always best to follow the manufacturer's recommendations and use the specified coolant type and concentration for your BMW"

 

Deci nu, a ramai in pana undeva si trebuie sa te "tarasti" pana in primul oras ok, dar aici vorbim de drum lung .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Stiam ca nu am dreptate in totalitate, dar probabil puteti citi ca spun ce spun pentru o perioada.

Si @alex230ro ce o sa se intample daca merge doar cu apa, o sa se curbeze chiulasa?

As vrea sa vii cu exemple personale, cu incidente daca se poate. Vreau sa vad, aud despre un motor care a crapat ca a avut apa in el si nu antigel.

Omu se.duce intr-o vacanta si ii trebuie sa ia masina. Nu se duce la concurs. 

O mai spun o data, antigelul din motoare este JUMATATE impartit cu apa. Despre ce vorbim? A, despre apa... si aia distilata, dar nu e obligatoriu.

Sunt foarte curios cati mecanici pun APA DISTILATA in amestec cu antigel... 😂😂

Eu zic sa nu mai punem apa...

Ai incercat sa vezi, face bine daca punem doar antigel de -40, protejeaza mai bine? nu desigur ca nu! 

Dar, stai, ce salveaza el daca merge in vacanta si se intoarce? A salveaza posibilitatea de a lua foc masina cu, care e. Care e riscul mai mare? @Edi Edi mergi oe riscul potrivit .. ca si asa ai DPF off..

Vezi ca DPF off nu prea gasesc solutii aico pe forumul acesta, doar o sugestie sa mai fac, poate si colegii se/ma sesizeaza.. asa ca probabil o sa ma opresc cat de curand din sfaturi.. tocmai din cauza DPFului. 

Si altii la fel ca mine,

si altii la fel ca mine..

1 hour ago, wolf20 said:

E brevetată, ca și aia cu ulei 2T în rezervor, gen Wartburg...

Lol.

eu nu inteleg, de ce citesti aici?

Ce scriu, nu te supara nu e pentru tine.. ca tu intotdeauna stii mai bine. Dupa cum/ce postezi,

dupa cum/ce postezi,

dupa cum/ce postezi...

Stii, de shtouri mi-e podu' plin..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, alex230ro said:

Reduced cooling efficiency: Water has a lower heat capacity compared to the coolant mixture, which means it cannot absorb and transfer heat as effectively, leading to potential engine overheating.

Sa iti raspnd doar la acest aspect care ar fo cel mai important si probabil vazut critic ca fiind periculos mororului.

Te intreb doar atat, are motorul i alte metode de a controla racirea lui la o anunme temperatura, sa zicem ca apa se infierbanta mai repede ca antigelul cum zice manualul..? Care este acela? Ventilatorul din spatele radiatorului. Si probabil asta poate functiona si mentine motorul pe o perioada scurta, cum am spus de la inceput.

41 minutes ago, alex230ro said:

repet daca vorbim de motoare vechi sau de mers pe distante scurte, poate , la un motor modern care merge "fierbinte" nu as testa asa ceva .

nu are sustinere decat teoretica. Nu este vorba doar de motoare noi sau vechi. E vorba de controlul temperaturii este oricum ai pune problema e acelasi, cel citit de senzori, nu explodeaza sau se strica nimic!

tu uiti ca eu am sfatuit doar pentru o vacanta. 

Din video postat eu o sa extrag doar un cuvant si acela de la minutul 0:19. Cand zice "eventually", adica eventual. Nu poate fi mai categoric si transant  cu, cuvinte ca Certainly, for sure, or Definitely.. pentru ca nu e cazul.. e doar un avertisment (pe buna dreptate si cu o validitate). Ce inseamna eventual in limba romana? Inseamna ca nu avem voie sa punem deloc ca stricam? sau ca EVENTUAL o sa se strice?  Adica el ar putea avea parte mai mult de sansa ca EVENTUAL sa ii ia foc masina cu antigel decat ca apa sa strice motorul in vacanta lui. 

Nu uita ce am zis de senzorul de temperatura daca mai insisti ca temporar nu e o solutie. El isi face treaba nestingherit indiferent de cat de cat si cand se infierbanta antigelul cu apa sau doar apa (distilata sa evite absolut orice urma de depuneri). Corect?

 

Ca sa fac o gluma sinistra, pana la urma.vorbim despre un motor care pana la urma e shmenuit.. asa ca nu stiu, de ce ne contrazicem atat de mult. 😜

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, bimmer90f30 said:

@sskkaa pentru ca interlocutorul meu @Helmuth P cauta intre timp cata apa distilata intra intr-un motor, ...tipic la un motor de bmw de 2 litri intra parca, din amintire, 7-8 litri din care jumatate, ce este?

Apa, apa distilata ideal.. asta pentru o dilutie la -20 grade. Dar daca vrei dilutie de -15 grade cantitatea de apa e mai mare. -10 grade E ccam mica dar asta nu inseamna ca se strica motorul cand temperatura scade la -8. E riscant, dar pentru ca poate crapa blocul motor la -10.. 

..Ce lichide miraculoase sunt intr-un motor de nu pot sa pun doar apa in el pentru o mie, doua de km..? 

Sa nu le dam idei, ca bmw o sa vina imediat cu, ceva lichid miraculos. Slava Domnului ca nu a fost inventay decat sfantul antigel in combinatie cu apa..

 

Cum am menționat și mai înainte este corect ca poți folosi și apa demineralizata sau distilata (aici în vest toți folosesc în firme de la mic la mare doar apa demineralizata căci e mai simplu decât sa te încurci cu bidoane de apă achiziționate), în mod normal dacă ai probleme cu agr ar ajunge sa diluezi doar lichidul până primești programarea la BMW. 
Trebuie sa recunosc ca în România firmele specializate pe BMW fac și repara mult mai multe decât în vestul Europei unde costurile cu manopera și cu problemele de mediu nu permit multe. Tocmai citeam și mă minunam câte pot să ofere firmele de reparații aici. 

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Helmuth P said:

în mod normal dacă ai probleme cu agr ar ajunge sa diluezi doar lichidul până primești programarea la BMW. 

Nu stiu de unde ai aflat asta cu diluatul dar iti spun personal, sincer o fac si public, pana sa vad acest topic nu mi-a trecut prin cap aceasta, zic eu inspirata idee, pana la urma apa raceste motorul si daca motorul ca si masina pot lua foc MAI ALES CAND TU STII CA COMPLETEZI CU ANTIGEL, si mai si stii ca masina are rechemare pentru ca, ceva nu e bine deloc cu motorul, ..ca ia foc masina de la antigel... DE CE sa nu treci pe apa pana o duci (Cu conditia sa nu te impinga pacatul sa uiti ca ai apa in motor si sa.vina iarna..) sa ii schimbe racitorul?? Adica e de bun simt sa vrei sa nu iti ia foc masina si sa te duci cat iti trebuie.. ca pentru unii masina aceea poate chiar e importanta o perioada..

Asadar eu nu am mai citot nicaieri altundeva despre asa metoda de prevenire a unui incendiu, ca doar asta e intentia primordiala..

Motorul oricum se raceste. Daca vrei sa pui 15% antigel in totalul de 7,8,10 litri, baga.. probabil nu o sa ia foc sau probabil o sa ia. dar macar stii sigur ca poate, poate nu ia foc toata shandramaua.. pardon caruta, pardon cotetzul.. cu patru roti 🤟🏻

Ca daca e sa tot completezi cu antigel.. pana la urma "cam pui paie pe foc" cum se spune pe limba romana..

Nu stiu de ce insisti; se spune EGR - Exhaust Gas Recirculation si nu agr. Cum e pe nemteste?

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Nu stiu de unde ai aflat asta cu diluatul dar iti spun personal, sincer o fac si public, pana sa vad acest topic nu mi-a trecut prin cap aceasta, zic eu inspirata idee, pana la urma apa raceste motorul si daca motorul ca si masina pot lua foc MAI ALES CAND TU STII CA COMPLETEZI CU ANTIGEL, si mai si stii ca masina are rechemare pentru ca, ceva nu e bine deloc cu motorul, ..ca ia foc masina de la antigel... DE CE sa nu treci pe apa pana o duci (Cu conditia sa nu te impinga pacatul sa uiti ca ai apa in motor si sa.vina iarna..) sa ii schimbe racitorul?? Adica e de bun simt sa vrei sa nu iti ia foc masina si sa te duci cat iti trebuie.. ca pentru unii masina aceea poate chiar e importanta o perioada..

Asadar eu nu am mai citot nicaieri altundeva despre asa metoda de prevenire a unui incendiu, ca doar asta e intentia primordiala..

Motorul oricum se raceste. Daca vrei sa pui 15% antigel in totalul de 7,8,10 litri, baga.. probabil nu o sa ia foc sau probabil o sa ia. dar macar stii sigur ca poate, poate nu ia foc toata shandramaua.. pardon caruta, pardon cotetzul.. cu patru roti 🤟🏻

Ca daca e sa tot completezi cu antigel.. pana la urma "cam pui paie pe foc" cum se spune pe limba romana..

Nu stiu de ce insisti; se spune EGR - Exhaust Gas Recirculation si nu agr. Cum e pe nemteste?

 

Sorry eu îl cunosc ca AGR (Abgasrückführung) iar diluându-l cu apă reduci drastic concentrația antigelului și pericolul exploziei putând aștepta până te cheamă reprezentanța. Dar cum spuneam probabilitatea de a avea o mașină la mâna doua cu AGR original e destul de mică , cele montate ulterior 2018-2019  deși nu s-au dovedit perfecte prezintă un pericol mult mai redus… cel puțin asta-mi spunea înaintea ultimului schimb tipul de la reprezentanta BMW unde l-am schimbat eu.

Aceste probleme le datoram special normei euro 6 de poluare pe care nu o poți atinge decât reintroducând în motor o parte a gazelor (parțial) arse și pentru restul ajutându-te cu adblue în partea de curățire a gazelor.

Cum s-ar spune noi cu obsesia de purificare a gazelor ne-am “regulat” singuri motoarele.

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Helmuth P said:

Cum s-ar spune noi cu obsesia de purificare a gazelor ne-am “regulat” singuri motoarele.

Ce sa spun.. iata ca exista masini cu EGR si racitor din fabrica. O am eu, e un E90 din 2005. Si sigur mai sunt multe, multe ca a mea, ca sa nu ma c.. pe mine prea mult.

Doar mai zic, ca pe langa misto-ul aruncat de @wolf20 asa de pleseneala, eu pe nume propriu si personal, doua bmw-uri in fata casei primesc ambele masini ne-gratuit si in plus, 2 tipuri de Ulei 2T, unul mai purificat chimic ca altul.. de vreo 3 ani unul si de cam 7 ani altul doza de 250ml/50 litri de motorina, si nici unul nu sughita sau stranuta de vreo raceala sau sincopa. Unul n'are DPF ca asa s-a "nascut", altul are dop, adica DPF, si merg.. ala cu DPF jur ca face niste distante atat de scurte, vreo doua mai lungi, dar rar.. ca m-am mirat si inca ma mir, dar cred ca stiu de ce.. 

Ala cu DPF a trecut de 500k km cel Euro 6 a trecut un pic peste 100k.

Asta ca ai adus vorba de "reglat" singuri motoarele.. ale mele sigur se abat de la norme.., dar le trece..

Pot sa zic eu ca nu imi convine norma Euro 6? Nu pot.

Sa vina si 7 ca tot aia bag in rezervor.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.