Jump to content

BMW a renunțat la frânarea hidraulică...


bimmer90f30

Recommended Posts

pot sa intreb si eu, ce era rau cu franarea hidraulica!? 🤯

https://www.libertatea.ro/stiri/bmw-a-avut-nevoie-de-doi-ani-pentru-a-realiza-amploarea-defectiunii-care-a-dus-la-rechemarea-in-service-a-15-milioane-de-masini-5016208/amp

Doamne Dumnezeule, ..bmw calca pe urmele lui creatiilor lui Elon Musk.. cu volanul lui cu impulsuri.. 🤯🤯🤯

(Intr-o nota personala de aproape frustrare, nici nu stiti ce ma bucur ca am avut parte de masini facute serios nu glume.. tehnologice, experimente.. sa mai salveze un pic mai multi bani.. bietii de fabricanti)

Lasati ca acum ii costa un miliard sa plesneasca niste tevi cu lichid de frane in ele.. 

Sau cauta modulele alea neprafuite in fabrica sa le monteze.. 

Conspirationistul din mine se intreaba, cat de mult  sa mai poata si altii sa umble la sistemul de franare pentru revizie (pardon sistemul de siguranta) al unei masini cu impulsuri pentru franare ei...? Probabil nimeni nu mai are voie, decat dealerul.

Frumoos..

Stiu, stiu nu inteleg tehnologiile astea noi; va rog nu insistati prea mult. O data de doua ori e ok sa mi se spuna, va rog veniti si cu argumente solide fata de intentia lor de a scoate din uz un sistem absolut functional ...de la cea mai lesinata masina in cai putere pana la cele de curse/circuit/formula 1.. (daca nu ma insel, corectati..).

 

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

nu stiu daca am inteles.

adica vor sa introduca brake by wire?

in sensul de a frana intr-un computer (adica pedala ii spune computerului cat de tare ai apasat pedala) iar computerul sa actioneze frana?

cum ar veni intre pedala de frana si sistemul de franare sa nu fie nicio conexiune mecanica, ci doar electronica prin impuls?

asa e la formula 1 de vreo 10 ani parca.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Au introdus deja brake by wire, asta e sistemul cu probleme:

https://www.continental-automotive.com/en/components/brake-systems/electronic-brake-systems/mk-c2.html

@bimmer90f30 tata, nu mai fi alarmist in halul asta, ca nu vine potopul. In primul rand, problema asta n-a cauzat niciun accident. In al doilea rand, nu ramai fara frane daca ti se intampla in mers. In al treilea rand, brake by wire iti permite sa modulezi mult mai usor forta de franare, inclusiv sa-l lasi pe user sa faca lucrul asta..

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Mircea-Si said:

@bimmer90f30 la avioane aproape totul e by wire. Acum tu de frica daca vrei sa zbori, da din maini, pardon din aripi, nu mai ruca in avion.

Nu se aplica la avioane.

Raspunsul AI e asta:

"Brake-by-wire technology is used in a variety of applications, including:  

Aerospace and defense

Electromagnetic brakes are used in these applications because they require quick response times and consistent performance.  

Robotics

Electromagnetic brakes are used in robotics because they require quick response times and consistent performance.  

Medical systems

Electromagnetic brakes are used in medical systems because they require quick response times and consistent performance.  

Buses and coaches

ZF has launched a brake-by-wire system for buses and coaches.  

Brake-by-wire technology is also used in cars, where it allows the brakes to be controlled electronically, without a mechanical connection between the driver and the brakes. It's especially useful in hybrids and electric vehicles, where it allows the brake pedal to control both regenerative and friction braking."

 

Nu e decat un (alt) pas spre conducerea autonoma (adica noi, oamenii, pasageri).

Asa explica Continental tehnologia implementata:

https://www.continental.com/en/press/studies-publications/technology-dossiers/brake-systems-of-the-future/

Daca cititi o sa intelegeti ca soferia nu mai ce a fost. 

Asta e.

Mai am o intrebare. o rezolva problemele cu vibratii la franare care sunt nerezolvate pe forumul asta!? si multe alte probleme cu vibratii.. 😅  Tehnologie sa fie, ca gropi de gunoi facem.. /imi scuzati sarcasmul..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ca sa raman consecvent afirmatiei/frustrarii din topic, citandu-i:

"A first step, for example, could be to no longer actuate the brakes hydraulically on the rear axle, because hydraulics have a disadvantage: The fluid has to be changed and disposed of regularly – which is not environmentally sustainable. Moreover, if the brakes were actuated electromechanically, installation of the rear axle would be simplified because rigid hydraulic lines could be dispensed with. At the same time, the hydraulics on the front axle would still be available as a fallback system."

Aflam ca singurul dezavantaj al sistemului hidrauic e ca trebuie schimbat periodic si ca dauneaza mediului, de parca un service responsabil nu poate recicla in siguranta cativa zeci de litri pe an care se aduna de la acele masino servisate (..daca vin la servisare pentru schimbarea de lichid de frana, foarte probabil acest este uitat de Dumnezeu -adica proprietar- in sistemul de franare.. pe viata masinii.

Dar de altfel.. "vom pastra sistemul hidraulic pe fata ca si back-up", absolut firesc, cred si eu. Dar oare ala pastrat nu polueaza? Intreb doar..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Problemele sunt la automobilele noi sau Sh, nelivrate, pe care trebuie sa le ridice clientii de la dealeri si sunt afectate de campanie - acestea nu vor putea fi vandute/ridicate pana la remedierea defectiunii. Sa ai masina platita, sa platesti rate sau leasing si sa nu poti sa o folosesti..... O sa apara ceva procese!

 

Edited by Cosminbad
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Cosminbad said:

Problemele sunt la automobilele noi sau Sh, nelivrate, pe care trebuie sa le ridice clientii de la dealeri si sunt afectate de campanie - acestea nu vor putea fi vandute/ridicate pana la remedierea defectiunii. Sa ai masina platita, sa platesti rate sau leasing si sa nu poti sa o folosesti..... O sa apara ceva procese!

 

Inafara de avans, nu plătești altceva pana nu ai masina efectiv. E drept ca ramai cu o suma mare blocata. 

Link to comment
Share on other sites

Continental a identificat defecțiunea la o fabrică din Ungaria. Lucrătorii care produc acolo plăcile de circuite ale frânelor nu au reușit să mențină un mediu suficient de curat, lăsând pete sau praf pe componente care au împiedicat performanța sistemului.

 

putina vrajeala ca sa nu spuna ca e calitatea materialelor , producatorului , pretul negociat , cea mai ieftina oferta gen . Se scapa de egr apar altele 😄

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Romulus changed the title to BMW a renunțat la frânarea hidraulică...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.