Jump to content

BMW e92 318i - N43B20A


Alex.Mihai.10

Recommended Posts

Salut! Sunt nou pe forum, am ajuns aici datorita "disperarii" daca pot sa zic asa de a gasi informatii concrete de la detinatori sau fosti detinatori de BMW e90/e92.
Mai exact, vreau sa cumpar un BMW e92 318i cod motor N43B20A de 141cp.
Masina pe care vreau sa achizitionez are an de fabricatie 2012 si aproape 140.000km, deci practic nu e asa alergata/obosita.

Configuratia pe care mi-o doresc pe un BMW este sa fie neaprat aspirat natural, benzina si manuala.
Din ce am gasit eu, conform wiki, acest motor ar fi aspirat natural, sper sa nu fi inteles eu gresit.
Printre putinele informatii de le-am gasit nu am gasit nicaieri pe cineva care sa vorbeasca despre problemele sau despre cum se prezinta acest motor.
Am inteles ca e foarte lent, tin sa mentionez ca eu vin de pe o masina cu nu mai mult de 100cp, iar asta ar fi prima mea masina cu tractiune spate.
Nu sunt pretentios la putere, momentan, consider ca pentru un incepator in a conduce masini cu tractiune spate, 143 sunt suficienti.
Rog pe cei ce au avut sau ce au in continuare acest motor, sa imi impartaseasca din problemele sau bucuriile pe care le-au avut cu acest motor.
Tin sa mentionez ca am in plan sa merg cu masina destul de mult, si aici ma refer la faptul ca o sa am drumuri si de 2000de km.
Prefer sa alimentez mai des decat sa o duc in service, deci nu m-ar deranja consumul de benzina, important e sa nu fie consum de ulei sau antigel 🙂

Edited by Romulus
la cerere
Link to comment
Share on other sites

  • Romulus changed the title to BMW e92 318i - N43B20A

Salut. Poti cauta dupa N43 pe forum.

Suntem cat8va cu motorul asta. A mea e 320i si tot n43 are.

 

Daca km sunt reali, atunci va trebui sa ii faci cateva chestii de mentenanta preventiva.

Kitul de distributie neaparat daca nu a fost schimbat complet niciodata.

Posibil semeringuri la supape ca sa opresti sau sa previi consumul de ulei. N43 merge la temperaturi mai ridicate si semeringurile de la supapele imbatranesc prematur. Cam la 50mii asa din ce am citit.

Tachetii hidraulici daca auzi ca tacane.

Pompa de inalta presiune

Pompa de apa cu termostat si ce ii mai trebuie

Pompa de vacuum

Astea mai pica dupa niste km

Valva de presiune ulei - pe asta as schimba-o preventiv odata cu distributia.

Senzorii de la axurile cu came mai devreme sau mai tarziu pica.

Senzorul nox garantat o sa iti pice si apare pe tester cu niste coduri specifice lui. Fara asta masina va merge prost si va consuma mult.

Neaparat pusa pe tester inainte de a o cumpara si vii aici cu codurile daca nu ai un mecanic care sa ti le explice.

Electrovalvele solenoid de la vanos neaparat curatate sau schimbate daca tremura la relanti

Clapeta de acceleratie neaparat curatata

Bobinele au tendinta sa se arda datorita temperaturii de lucru a motorului

Bujii

Injectoare. Daca nu au fost schimbate niciodata vor ceda si astea si trebuie inlocuite cu ultima versiune "index 11"

Fiind injectie directa, merita o curatare a admisiei si a supapelor cu praf de nuca, daca ai unde sa faci asta.

Daca e automata, clar un schimb sau doua de ulei la cutie. Lifetime la bmw inseamna maxim 100mii km

Daca dai admisia jos recomand sa schimbi si cablul de împământare si senzorul de temperatura apa/ulei si valva aia de presiune la ulei. Scutesti manopera.

Cand mergi la drum lung daca iti permite drumul si legea mers cu viteza de 130 145km/h ca sa poata masina sa isi faca desulfarea catalizatorului nox. Altfel in timp va aparea eroare 30EA NOX FILTER SULPHURIZED nu va mai intra in mod stratificat si va pierde adaptarile de combustibil si va consuma mult.

Daca o tii in parametrii o sa ai consum f bun.

 

Schimbul de ulei la fiecare 7000km din cauza temperaturii mai ridicate a motorului.

Daca vrei sa nu ai probleme cu uzura lantului.

Sper că te-am ajutat.

PS da e aspirat natural. Ca e lent sau nu, e o chestie subiectiva. 320i are 170 cai. Vin de pe un 316d cu 116 cai si mi se pare f ok pentru cat de șofer sunt eu. Fac depasiri si pot sa tin pasul cu majoritatea colegilor cu bun simt din trafic daca am nevoie dar in general prefer viteze legale si masina intacta sa pot sa mi-o admir dupa fiecare drum 😂

Edited by Nym
Post scriptum
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Alex.Mihai.10 said:

Configuratia pe care mi-o doresc pe un BMW este sa fie neaprat aspirat natural, benzina si manuala.

Cu greu gasesti un BMW produs in ultimii cca. 20 de ani, care sa indeplineasca simulatn criteriile de mai sus si totodata sa-ti asigure o durabilitate si fiabilitate satisfacatoare. Ma gandesc ca nu are sens sa te duci mult peste 2 decenii in urma.
Intrucat inteleg ca nu ai in spate o experienta care sa te ajute sa eviti nenumaratele bome cu ceas, iti recomand sa te orientezi catre modele cu motoare 6 in linie tip M54B25, M54B30 sau N52B30. Nimic altceva (nu N52B25, nu N53). Optiunile se numara pe degete: serie 3 E90/E92 330i (2005-2007 N52), serie 5 E60 525i (2003-2005 M54) si 530i (2003-2005 M54 si 2005-2007 N52), serie 1 E81/E82/E87/E88 125i sau 130i (2007-2013 N52). Cred ca ai putea pune pe lista si un E46 330i M54, din ultimii ani de fabricatie.
Astfel de masini insa, in stare tehnica buna si cu rulaj decent, sunt scumpe.

Edited by FiveThreeFive
Corectie typo, M52B30 -> N52B30.
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Nym said:

Salut. Poti cauta dupa N43 pe forum.

Suntem cat8va cu motorul asta. A mea e 320i si tot n43 are.

 

Daca km sunt reali, atunci va trebui sa ii faci cateva chestii de mentenanta preventiva.

Kitul de distributie neaparat daca nu a fost schimbat complet niciodata.

Posibil semeringuri la supape ca sa opresti sau sa previi consumul de ulei. N43 merge la temperaturi mai ridicate si semeringurile de la supapele imbatranesc prematur. Cam la 50mii asa din ce am citit.

Tachetii hidraulici daca auzi ca tacane.

Pompa de inalta presiune

Pompa de apa cu termostat si ce ii mai trebuie

Pompa de vacuum

Astea mai pica dupa niste km

Valva de presiune ulei - pe asta as schimba-o preventiv odata cu distributia.

Senzorii de la axurile cu came mai devreme sau mai tarziu pica.

Senzorul nox garantat o sa iti pice si apare pe tester cu niste coduri specifice lui. Fara asta masina va merge prost si va consuma mult.

Neaparat pusa pe tester inainte de a o cumpara si vii aici cu codurile daca nu ai un mecanic care sa ti le explice.

Electrovalvele solenoid de la vanos neaparat curatate sau schimbate daca tremura la relanti

Clapeta de acceleratie neaparat curatata

Bobinele au tendinta sa se arda datorita temperaturii de lucru a motorului

Bujii

Injectoare. Daca nu au fost schimbate niciodata vor ceda si astea si trebuie inlocuite cu ultima versiune "index 11"

Fiind injectie directa, merita o curatare a admisiei si a supapelor cu praf de nuca, daca ai unde sa faci asta.

Daca e automata, clar un schimb sau doua de ulei la cutie. Lifetime la bmw inseamna maxim 100mii km

Daca dai admisia jos recomand sa schimbi si cablul de împământare si senzorul de temperatura apa/ulei si valva aia de presiune la ulei. Scutesti manopera.

Cand mergi la drum lung daca iti permite drumul si legea mers cu viteza de 130 145km/h ca sa poata masina sa isi faca desulfarea catalizatorului nox. Altfel in timp va aparea eroare 30EA NOX FILTER SULPHURIZED nu va mai intra in mod stratificat si va pierde adaptarile de combustibil si va consuma mult.

Daca o tii in parametrii o sa ai consum f bun.

 

Schimbul de ulei la fiecare 7000km din cauza temperaturii mai ridicate a motorului.

Daca vrei sa nu ai probleme cu uzura lantului.

Sper că te-am ajutat.

PS da e aspirat natural. Ca e lent sau nu, e o chestie subiectiva. 320i are 170 cai. Vin de pe un 316d cu 116 cai si mi se pare f ok pentru cat de șofer sunt eu. Fac depasiri si pot sa tin pasul cu majoritatea colegilor cu bun simt din trafic daca am nevoie dar in general prefer viteze legale si masina intacta sa pot sa mi-o admir dupa fiecare drum 😂

Nu ma așteptam la asa ceva... din păcate îs nevoit sa ma orientez spre un diesel atunci... iar un 2.5 sau chiar mai mult nu cred ca mi-as permite sa îl întrețin. Totuși ... dacă ar fi sa trec pe diesel, ce zici de N47D20? Știu de treaba cu distributia, dar comparativ cu N43 cum ar fi? Ca și fiabilitate. 

8 minutes ago, FiveThreeFive said:

Cu greu gasesti un BMW produs in ultimii cca. 20 de ani, care sa indeplineasca simulatn criteriile de mai sus si totodata sa-ti asigure o durabilitate si fiabilitate satisfacatoare. Ma gandesc ca nu are sens sa te duci mult peste 2 decenii in urma.
Intrucat inteleg ca nu ai in spate o experienta care sa te ajute sa eviti nenumaratele bome cu ceas, iti recomand sa te orientezi catre modele cu motoare 6 in linie tip M54B25, M54B30 sau M52B30. Nimic altceva (nu N52B25, nu N53). Optiunile se numara pe degete: serie 3 E90/E92 330i (2005-2007 N52), serie 5 E60 525i (2003-2005 M54) si 530i (2003-2005 M54 si 2005-2007 N52), serie 1 E81/E82/E87/E88 125i sau 130i (2007-2013 N52). Cred ca ai putea pune pe lista si un E46 330i M54, din ultimii ani de fabricatie.
Astfel de masini insa, in stare tehnica buna si cu rulaj decent, sunt scumpe.

Din păcate, după ce am citit ceea ce am primit pana acum, ma vad nevoit sa trec spre un diesel... totuși ma gândeam la N47D20. Treaba cu distributia o știu, aia oricum am în gand sa o schimb indiferent de mașina pentru ca nu te poți încredere în ceea ce spune vânzătorul. Comparativ cu n43 ca fiabilitate, N47 cum e?

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Alex.Mihai.10 said:

iar un 2.5 sau chiar mai mult nu cred ca mi-as permite sa îl întrețin

@Alex.Mihai.10 Banuiesc ca impozitul este cel care te face sa fii retinut fata de capacitati cilindrice de peste 2 litri, intrucat consumul de combustibil, in cazul motoarelor Otto aspirate nu difera semnificativ. Pentru 2.5 litri, impozitul anual este de cca. 1200 lei, iar pentru 3.0 litri de cca. 2900 lei (valori aproximative, +/-, in functie de localitatea in care ai domiciliul). Daca astfel de sume sunt inabordabile, iti recomand sa te gandesti al naibii de bine inainte sa iti cumperi un BMW second hand, mai ales cand este cam vechi si cu rulaj mare.

Vezi si:

https://www.bmwclub.ro/forums/topic/186809-ghidul-cumparatorului-novice-de-bmw/

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Ar mai fi de mentionat ca  deja la 10+ ani diverse repere vor pleca in special cele ce tin de racire unde BMW si nu numai face din ce in ce mai multe piese din plastic .Intretinerea e "relativa" adica posibil sa bagi mai mult intr-un N47 decat in M54 , ambele au plusuri si minusuri .Depinde mult si ce faci cu masina , daca mergi zilnic in oras sau daca faci mai mult drumuri extraurbane,sau poate o iei pur si simplu pentru weekend.

edit- zici ca faci mai multi km, din pacate la E90./E92 nu prea ai ce sa alegi cand vine vorba de motoare pe benzina , poate un N52B25 desi din ce tin minte sunt destul de problematice. N47 are asa:

-celebra deja distributie

-EGR/DPF daca masina are km multi

-mai nou pompa din rezervor din nou la masinile cu km multi si daca s-a mers mult pe rezerva fac span si termina tot sistemul de injectie 

-fulia vibrochen 

Injectoare ,pompa din ce tin minte sunt ok la fel si turbo .

Ca de obicei conteaza mult cum a fost intretinuta, daca a avut schimburi de ulei la timp, daca s-a folosit motorina buna. Dar ca si regula de distributie, EGR, fulie nu scapi mai ales daca nu au fost niciodata schimbate.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, FiveThreeFive said:

@Alex.Mihai.10 Banuiesc ca impozitul este cel care te face sa fii retinut fata de capacitati cilindrice de peste 2 litri, intrucat consumul de combustibil, in cazul motoarelor Otto aspirate nu difera semnificativ. Pentru 2.5 litri, impozitul anual este de cca. 1200 lei, iar pentru 3.0 litri de cca. 2900 lei (valori aproximative, +/-, in functie de localitatea in care ai domiciliul). Daca astfel de sume sunt inabordabile, iti recomand sa te gandesti al naibii de bine inainte sa iti cumperi un BMW second hand, mai ales cand este cam vechi si cu rulaj mare.

Vezi si:

https://www.bmwclub.ro/forums/topic/186809-ghidul-cumparatorului-novice-de-bmw/

 

Eu locuiesc în Anglia, nu e problema cu impozitul, mașina vreau sa o iau aici și când m-am referit ca voi face drumuri lungi cu ea ma refeream la drumuri spre România, Spania, vacante, etc.

 

8 minutes ago, alex230ro said:

Ar mai fi de mentionat ca  deja la 10+ ani diverse repere vor pleca in special cele ce tin de racire unde BMW si nu numai face din ce in ce mai multe piese din plastic .Intretinerea e "relativa" adica posibil sa bagi mai mult intr-un N47 decat in M54 , ambele au plusuri si minusuri .Depinde mult si ce faci cu masina , daca mergi zilnic in oras sau daca faci mai mult drumuri extraurbane,sau poate o iei pur si simplu pentru weekend.

edit- zici ca faci mai multi km, din pacate la E90./E92 nu prea ai ce sa alegi cand vine vorba de motoare pe benzina , poate un N52B25 desi din ce tin minte sunt destul de problematice. N47 are asa:

-celebra deja distributie

-EGR/DPF daca masina are km multi

-mai nou pompa din rezervor din nou la masinile cu km multi si daca s-a mers mult pe rezerva fac span si termina tot sistemul de injectie 

-fulia vibrochen 

Injectoare pompa din ce tin minte sunt ok la fel si turbo .

Eu masina o achiziționez in Anglia, aici am am găsit mașini la preturi bune sub 200k km. Găsisem și un E90 318D cu vreo 160.000km.

As prefera sa mai pun ceva în plus pentru niște km mai puțini,  nu m-ar deranja asta.

Link to comment
Share on other sites

Cum s-a spus si mai sus, daca vrei benzina si aspirat, incearca orice varianta de M54/N52, pe orice sasiu.

Pe seria 3 E90 si seria 5 E60 trebuie sa te opresti in 2007-2008 pentru o benzina aspirata in 6 cilindri cu care sa nu ai probleme.

Pentru ceva mai recent (2010-2013), poti sa incerci Z4 E89 sau 125i E82.

Pe diesel, N47 e absolut rezonabil daca te impaci cu zgomotul si vibratiile.

Dar una cu km decenti, pana in 150k e greu de gasit.

Link to comment
Share on other sites

Cu 2000 lire nu îți vei lua niciodată un N43 care sa fie în mințile lui și în care sa te poți baza oricând. 

Cine e interesant , mă gândesc să vând E92 meu, 10000 euro , totul nou in motor, cu opțiuni cat cuprinde. 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, HitmaNLive said:

Cu 2000 lire nu îți vei lua niciodată un N43 care sa fie în mințile lui și în care sa te poți baza oricând. 

Cine e interesant , mă gândesc să vând E92 meu, 10000 euro , totul nou in motor, cu opțiuni cat cuprinde. 

Parca întreba careva pe whatsapp zilele astea.

Nu-ți mai place? 😃

Daca as fi avut unde sa il tin il luam eu ca e frumos cu spume. Sa am si pe argintiu sa ii pun numele Silver Hawk si sa le alternez in functie de toane.

Link to comment
Share on other sites

buna seara !

eu sunt cel care intreba daca stiti vreun e92 cinstit si cu km civilizati.

am citit epopeea lui @HitmaNLive la momentul respectiv si nu am decat cuvinte de lauda la adresa lui, BRAVOS !!!

BMW-ist ADEVARAT... dedicat si persuasiv.

din pacate, eu sunt din "generatia x" (decretzel de 1968) 🤣 si nu ma incanta masinile modificate (oricat de bine sunt facute).

pentru mine... e92-ul perfect este cu km civilizati (cat mai putini), automat 6hp si cu motor de max.2000 cmc (nu-mi permit motor mare) asa cum la nascut neamtzul.

ah, sa nu uit un lucru esential... culoarea exterioara = niciodata NEAGRA, BLEUMARIN sau orice nuanta inchisa. sunt o persoana optimista, deci culori deschise.

benzina sau diesel nu conteaza, sa fie cu un minim istoric pe intretinere si ca optionale pur si simplu nu-mi pasa (vreau sa ma bucur de masina si de frumusetea ei zi de zi)

nu vreau GADGET ELECTRONIC CU ROTI 🤣 cum se poarta in zilele de acum.

multumesc pentru atentie si scuze ca m-am bagat in topicul omului ! 🙏

succes si seara buna !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.