Jump to content

Noile legislatii si impactul lor asupra viitoarelor masini


Bala

Recommended Posts

Sunt in curs de aprobare sau proaspat intrate vigoare diverse legi legate de siguranta in trafic si poluare. 

Impactul va fi unul enorm si va afecta in primul rand pretul masinilor cat si calitatea acestora.

Ar fi interesanta o discutie bazata pe legi/reguli nu pe ce zice mecanicul batran de pe la colturi.

Primul exemplu ar fi: Automatic Emergency Braking Systems for Light Vehicles

Mi se par deosebit de interesante si petitiile producatorilor de sisteme sau OEMii. Se pot descarca. 

O forma noua:

- pana acum frana de urgenta trebuia sa se activeze cand aparea in fata un obstacol (puteai lovi obstacolul, era acceptat daca omorai omul. Criteriul era ca frana sa se fi activat !

- acum nu are voie sa atinga !!! obstacolul la viteze de pana la 80km/h. 

Este o diferenta enorma care implica o multime de masuri

Link to comment
Share on other sites

Te referi la cel cu acceleratia care vibreaza? De aceala stiam insa era propunere si era doar un subiect. 

Ma gandeam sa fie un loc unde sa fie mai toate legislatiile adunate pentru ca multi vin si spun ca a scazut calitatea, conspiratii, oem-ii vor sa faca numai bani cand de fapt multe aspecte negative legate de pret , disponibilitate, putere, calitate tin de legislatie (politica) 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Bala said:

Sunt in curs de aprobare sau proaspat intrate vigoare diverse legi legate de siguranta in trafic si poluare. 

Primul exemplu ar fi: Automatic Emergency Braking Systems for Light Vehicles

Mi se par deosebit de interesante si petitiile producatorilor de sisteme sau OEMii. Se pot descarca. 

O forma noua:

- pana acum frana de urgenta trebuia sa se activeze cand aparea in fata un obstacol (puteai lovi obstacolul, era acceptat daca omorai omul. Criteriul era ca frana sa se fi activat !

- acum nu are voie sa atinga !!! obstacolul la viteze de pana la 80km/h. 

Este o diferenta enorma care implica o multime de masuri

Subiectul din topic este unul extrem de vast, mai ales daca introduci si alte variabile cum ar fi franarea de la 80 km/h in sus.. Pentru mine si probabil multi altii intra in alta categorie de conducere a autovehicolului in care siguranta este altfel analizata dat fiind condiitle diferite (viteza mult mai mare..).

Dar pe subiectul din link, citand o parte din lunga propunere a statului american..:

"The crash problem that can be addressed by AEB is substantial. (4) For example, 60 percent of fatal rear-end crashes and 73 percent of injury crashes were on roads with posted speed limits of 60 mph or below. Similarly, most of these crashes occurred in clear, no adverse atmospheric conditions—72 percent of fatal crashes and 74 percent of injury crashes. Also, about 51 percent of fatal and 74 percent of rear-end crashes involving light vehicles resulting in injuries occurred in daylight conditions. In addition, 65 percent of pedestrian fatalities and 67 percent of pedestrian injuries were the result of a strike by the front of a light vehicle. Of those, 77 percent, and about half of the pedestrian injuries, occur in dark lighting conditions."

Asadar in conditiile a ceea ce am citat, pot spune cu certitudine ca din moment ce Statul (oricare ar fi el) are acces la date si rapoarte cu accidente, fatalitati.. , o data cu aceste accidente, cheltuilile sunt pe masura, adica raman considerabile, scopul fiind ajungerea, atingerea unei tinte minime spre zero chiar, daca se poate. Dar cum sunt destul de multe accidente, Din Punctul Statului De Vedere, o data ce exista tehnologie (si exista) fabricantii de masini fara doar si poate, vor fi si pot fi obligati, fara drept de apel, plangere, sa implementeze AEB. Si el vorbeste de sistem implementat pentru viteze de pana in 10 mile/h.. nu viteze mai mari. Practic statul cere ca masina sa posede un dispozitiv in plus pe langa ochii soferului, care sa salveze vieti la viteze mici.

Statul nu vrea accidente iar restul se conformeaza, adapteaza.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Tehnologia nu exista in formatul de a pune pe masina sau nu poate fara a dezvolta o noua generatie sa indeplineasca cerintele complete ale acestei legi. 

De ex un sistem vision cu camere normale nu vede la lumina slaba. Apoi nu poate lua decizii in mai putin de o secunda.

Secunda aia impreuna cu nu vede in intuneric sau la mare distanta face ca la 80km/h sa dea peste obstacol. 

Deci trebuie probabil night vision + rezolutie mai mare pt a vedea mai departe. 

Ca idee, o platforma noua poate ajunge numai dezvoltarea ei, fara a implica costuri de logistica, montaj pe masina, integrare, etc la peste 20 mil eur. 

Link to comment
Share on other sites

iar la ce software exista acum pe masini, bafta sa functioneze. din pacate software-ul e tot mai de rahat si chiar noi in romania livram software tot mai prost. pentru camera produsa pe X7 si G60, test coverage-ul este de doar 20%, extrem de slab fata de anii trecuti. prinde mai repede BMW bugurile in productie decat producatorul camerei. din ce imi aduc aminte, acum 10 ani standard-ul in industrie era undeva la 70% test coverage pentru software.

  • Surprised 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Crysis21 said:

iar la ce software exista acum pe masini, bafta sa functioneze. din pacate software-ul e tot mai de rahat si chiar noi in romania livram software tot mai prost. pentru camera produsa pe X7 si G60, test coverage-ul este de doar 20%, extrem de slab fata de anii trecuti. prinde mai repede BMW bugurile in productie decat producatorul camerei. din ce imi aduc aminte, acum 10 ani standard-ul in industrie era undeva la 70% test coverage pentru software.

Asta e din cauza ca fac iteratii mult mai dese a soft-ului. In trecut mai toti erau pe metodologie waterfall, acum e agile 😄

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Alex3245 said:

Asta e din cauza ca fac iteratii mult mai dese a soft-ului. In trecut mai toti erau pe metodologie waterfall, acum e agile 😄

Agile vs waterfall nu este o scuza, hai sa nu cautam scuze. Ingineri slabi, mult bouncing intre echipe sau firme, reducerea bugetului pentru QA reprezintă problema dpmdv. In trecut, un inginer ramanea multi ani in firma si era si motivat sa isi vada un proiect/algoritm dus la bun sfârșit, avea o oarecare satisfacție cand stia ca a ajuns in producție. Astazi discutam doar de taskuri, fiecare se uita cate ore pontează si aia e. 0 responsabilitate asupra codului scris, pe ideea ca daca se intampla ceva cu proiectul, managerul e de vina. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Problema mare este ca mulți OEMi își externalizează partea de testare, la unii care nu au avut nici o treaba cu dezvoltarea și apoi vezi niște scenarii de testare fără nici o noimă, logica. Apoi e problema ca managementul face presiune pentru features noi, când codul e plin de buguri și multe alte probleme.

Link to comment
Share on other sites

E bine ca am măcar o mașină fără "coduri" .Oricum din toată schema asta aș zice ca prețurile la auto sh vor urca și  cel mai probabil unii producători vor risca falimentul/retragerea de pe anumite piețe.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Bala said:

Tehnologia nu exista in formatul de a pune pe masina sau nu poate fara a dezvolta o noua generatie sa indeplineasca cerintele complete ale acestei legi. 

Eu recomand Statului sa nu se grabeasca sa salveze mai multi bani din lipsa accidentelor, ca eu nu ma grabesc deloc sa schimb masini.. 

Asadar, poate e vremea ca Statul onainte de a eficientiza ceva.. sa reinvestesca in educatia tuturor(!!) sa deschida larg portile cunoasterii!

Iar pietonii ..sa caste ochii cat ceapa, cand trebuie, cand sunt pe drum public, ca si pana acum..

Si totul o sa fie absolut normal si poate cu un numar mai mic de fatalitati!

7 hours ago, Bala said:

Ca idee, o platforma noua poate ajunge numai dezvoltarea ei, fara a implica costuri de logistica, montaj pe masina, integrare, etc la peste 20 mil eur. 

Iar tehnologia se va maturiza incet, incet, incet.. sa nu ne grabim.

 

Dar pentru cei care nu inteleg: 

img_1_1726864379807.jpg.c6abfd7ac12000f187aca422af34bb6f.jpg

Ca deranjul sa fie maxim. 😁

Natura e aceiasi, doar unii nu vor sa admita.

Nu existau "gume" de vara pe vremea aia.. Dar existau lanturi.. Ciorapi de dama.. 😆😆

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Bala said:

Desigur, se va introduce dupa un puternic lobby al asiguratorilor.  

Eu cred ca asigurarile ar fi ultimii care sa faca lobby pentru ca asiguratii sunt oamenii. 

Iar oamenii conduc ce vor si ce li se potriveste vietii create de sistemul in care s-au nascut.

Sistemul e acela care poate forta lucrurile prin incercarea eficientizarii. Dar asta vine cu un cost, cu o stabilitate la care nu se poate ajunge decat dupa ani sau cel putin dupa timp indelungat in care tot oamenii trebuie sa se "acomodeze".

Asta daca nu apare intre timp o armata de roboti in sistem si oamenii vor fi elimnati vrand-nevrand ..cumva.

Ratiuni pentru oameni (..se "lucreaza" intodeauna pe noi generatii care vin, nu pe aia hodorogi si incercati)sa fie gasite ca se rezolva..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.