Jump to content

Se oprește motorul când volanul este ținut virat maxim


Recommended Posts

 Nu știu ce să i mai fac.La un BMW e87 an 2006,cod N46B20B. 95kw 118i automat , când țin volanul virat maxim incepe sa tremure și scade relantiu până se oprește. la test nu are nici o eroare.distributia a fost schimbată recent . Se oprește când motorul este cald .mulțumesc 

Edited by sergiuserghey
Link to comment
Share on other sites

Servodirecția este asistata electric sau hidraulic ?

Daca e hidraulica ,verifică daca ai fulia de la alternator cu sistem roata libera ( aka "ambreiaj") sau fixa . 

Daca ai prima varianta ,verifică să nu fie blocată . Verificarea se face foarte ușor :

1 -> dai cureaua de accesorii jos

2 -> decuplezi alternatorul de la baterie cu o cheie de 13 (izolezi cele două cabluri să nu atingă de vreo parte metalica ,sau le ține cineva in aer. Scoți și mufa alternatorului. )

3 -> cu o șurubelniță subțire blochezi rotorul alternatorului

4 -> învârti cu mana de fulie

In dreapta nu se învârte ,în stânga se învârte ușor = fulie ok 

Apoi scoți șurubelnița și verifici sa nu fie vreun rulment al rotorului gripat/spart.

1 -> prin mișcarea fuliei sus-jos,stânga-drepta (să nu fie joc) .

2 -> prin învârtire stânga - dreapta(să se învârtă fara zgomote de "fier pe fier","hîrș - hîrș" 😂 sau alte zgomote dubioase )

Rotorul este centrat în carcasă alternatorului prin doi rulmenți ,unul în fata - unul în spate .

 

Link to comment
Share on other sites

Mai mult ca sigur problema e din pompa servo. Toate pompele hidraulice au supapa de limitare de presiune, adica cand ajunge pe capat de cursa, supapa fiind limita la o presiune stabilita de producator, se deschide si surplusul il da la tank. Probabil supapa nu isi mai face treaba, creste presiunea la maxim si opreste motorul. Supapa e sub forma de bila cu arc, sau con cu arc, cel mai probabil a ramas blocata.

Banuiesc ca pompa este mecanica, adica antrenata de cureaua de accesorii.

Edited by HitmaNLive
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, HitmaNLive said:

Mai mult ca sigur problema e din pompa servo. Toate pompele hidraulice au supapa de limitare de presiune, adica cand ajunge pe capat de cursa, supapa fiind limita la o presiune stabilita de producator, se deschide si surplusul il da la tank. Probabil supapa nu isi mai face treaba, creste presiunea la maxim si opreste motorul. Supapa e sub forma de bila cu arc, sau con cu arc, cel mai probabil a ramas blocata.

Banuiesc ca pompa este mecanica, adica antrenata de cureaua de accesorii.

Eu nu trag de volan.la maxim decat o data la 5 ani.. adica aproape 2%.. si masina o am de peste 12 ani si/sau 500k km ..nu inteleg cum altii trag de volan maxim.. ..Nu pregatesc intoarcerea din timp!?

Nu ajuta deloc directia cand e trasa la maxim si mai ales pe loc, fara sa te misti! 

DAR e interesant ce spui.

Daca OP nu vrea sa faca nimic din ce explici, poate macar incerca sa nu mai traga de volan pana nu mai merge. Practica duce la probleme mai putine. 😉

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, bimmer90f30 said:

Eu nu trag de volan.la maxim decat o data la 5 ani.. adica aproape 2%.. si masina o am de peste 12 ani si/sau 500k km ..nu inteleg cum altii trag de volan maxim.. ..Nu pregatesc intoarcerea din timp!?

Nu ajuta deloc directia cand e trasa la maxim si mai ales pe loc, fara sa te misti! 

DAR e interesant ce spui.

da mai lasa-ne cu cazanul tau omule ca nu intereseasa pe absolut nimeni cum tu nu iti permiti alta masina si mergi cu  cazanul ala. 

Link to comment
Share on other sites

Daca ramane supapa blocata in presiune , automat motorul trebuie sa depuna un efort mult mai mare la repornire din scurt. Pe termen lung, acea presiune se descarca prin pierderile din sistem, si de asta porneste dupa o perioada foarte bine.

Sfatul meu, cand se opreste , scoate repede cureaua de accesorii si dai cheie, daca porneste sfert, atunci clar de acolo e problema.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Viper05 said:

da mai lasa-ne cu cazanul tau omule ca nu intereseasa pe absolut nimeni cum tu nu iti permiti alta masina si mergi cu  cazanul ala. 

Flacau, care e problema ta?

VEZI CA ESTI COMPLET PE LANGA SUBIECT!

8 minutes ago, HitmaNLive said:

Daca ramane supapa blocata in presiune , automat motorul trebuie sa depuna un efort mult mai mare la repornire din scurt. Pe termen lung, acea presiune se descarca prin pierderile din sistem, si de asta porneste dupa o perioada foarte bine.

Sfatul meu, cand se opreste , scoate repede cureaua de accesorii si dai cheie, daca porneste sfert, atunci clar de acolo e problema.

Pompa hidraulica e pe curea direct cu fulia arborelui. Nu se deconecteaza asa usor pompa hidraulica.

Daca scoate din.lichidul din rezervoe nu se schimba presiunea in sistem.. eu nu am patit asa ceva asa ca nu stiu, dar sunt interesat.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, bimmer90f30 said:

 

Pompa hidraulica e pe curea direct cu fulia arborelui. Nu se deconecteaza asa usor pompa hidraulica.

Eu vad ca N46 , nu are curea separata antrenata de o fulie separata de pe arbore. Pui inelara pe surubul intinzatorului apesi invers acelor de ceasornic si intinzatorul se slabeste. Treaba asta o faci in 10 secunde, sa scoti cureaua.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, HitmaNLive said:

Eu vad ca N46 , nu are curea separata antrenata de o fulie separata de pe arbore. 

Am vazut ca am gresit si te cred dar arata-mi daca poti unde pe realoem se vede ca, caut de 10 min si nu am gasit. 😹 Sunt interesat. Vad ca pompa are o fulie mult mai mare si aproape sigur ai dreptate in tot ce zici.

La diesel e altfel asa ca OP poate sa ignore ce vrea.. 😉

 

15 minutes ago, Viper05 said:

bors ? interesant

Banuiesc ca nu trebuie sa ma justific fata de tine cand scriu ce scriu despre ce scriu.

Vezi ca daca nu-ti convine ceva, aici sunt administratori si te rog de data asta sa te plangi lor inainte de a categorisi masinile altora.. sau mai stiu eu ce iti trece tie prin cap camd comentezi.

Ai inteles?

15 minutes ago, Viper05 said:

bors ? interesant

intelegi mai bine daca zic ca sari calul si scrii ca sa enervezi?

Daca cumva esti pe caterinca, deschide topic si scrie acolo ce vrei..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 , N46 are pompa de apa atasata de pompa de servo, practic sunt antrenate de aceeasi fulie, automat acelasi ax.

E logic sa poti scoate cureaua de accesorii, doar slabind intinzatorul.

Screenshot 2024-09-22 141401.png

Screenshot 2024-09-22 141538.png

Nu mi se pare sa iti ia mai mult de 10 secunde, cum am zis initial sa dai jos o curea , tragand de intinzator spre stranga 🙂 , decat daca nu stii nici cum se tine o cheie in mana.

bmw-n46b20.jpg

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.