Jump to content

BMW - Seria 3 G20 330e


ivv21

Recommended Posts

Salut! Doresc de cateva luni sa imi schimb masina actuala cu un BMW G20 330e (pre lci) si se apropie momentul. Sunt curios de parerea proprietarilor (chiar si proprietari de 530e) in legatura cu problemele comune, fiabilitate, costuri de intretinere si experienta de condus pe drumurile din Romania. Am cautat si am gasit mai multe modele cu garantie BMW Premium Selection si ii voi face si casco. Planuiesc sa o folosesc in mod principal pentru deplasarea de acasa pana la locul de munca si inapoi, diverse iesiri prin oras, iar ocazional calatorii prin tara in concedii.

Am posibilitatea de a o incarca acasa (am panouri fotovoltaice), cat si la locul de munca, distanta pana la locul de munca este de aproximativ 35km, iar ca si trafic as spune ca este unul mixt, fiind alcatuit atat din drum de exterior, cat si cu destule semafoare si aglomeratii in interiorul orasului.

Cu actuala masina consum aproape un plin pe saptamana (benzina, rezervor ~55l) strict pentru mersul la locul de munca, iar daca ar fi sa ies si in oras sau as fi nevoit sa fac alte drumuri extra, as ajunge la un plin pe saptamana sau as depasi.

Am gasit cateva exemplare dotate aproape cu tot ce se poate, cu km pana in 70000, cu preturi ce variaza intre 32000 si 38000 euro, in Germania, fie la reprezentante BMW, fie la diversi dealeri.

Link to comment
Share on other sites

Salut.

Sunt posesor de 330e din decembrie 2023. Fabricat 11.2020, cumparata din Germania la 59K km.

O folosesc cu predilectie in oras, pe distanta scurta (pana in 5 km), cu iesiri la sfarsit de saptamana, drumuri de 50-250 km. Nu am avut nici o problema tehnica cu ea.

Bateria dupa aproape 4 ani are undeva la 92-94% SOH, range afisat electric vara intre 40-50km, asta iarna era 32-38km. Pot sa spun cu certitudine ca acel range este pur estimativ, in oras cu AC pornit si multe start stop-uri e mai mic, dar in exterior este mai mare decat cel estimat, totul depinzand si de cat de greu esti de talpa.

Motorul electric este poate un pic cam mic pentru greutatea masinii, dar rectioneaza bine, uneori ai impresia ca e lesinat, apesi acceleratia incet si creste incet viteza si ti se pare ca motorul electric "doarme", apesi brusc si se trezeste la viata 🙂

Totul de mai sus este de modul pur electric. Ca si completare daca incarci acasa sau la munca vei putea acoperii distanta cel putin teoretic in mod pur electric, cu conditia sa incarci in ambele "capete". Cu incarcatorul de 240V (priza normala) incarca cam in 5-6 ore (este limitata la 10A).

In modul Hibrid si Hibrid Eco Pro,  va trage pe electric pana  goleste bateria apoi o va mentine la un nivel de 1-3 km range. Diferenta notabila intre cele doua submoduri hibrid este ca in hibrid va recupera energie la fiecare ridicare a piciorului de pe acceleratie, crescand nivelul de recuperare odata cu atingerea pedalei de frana. In Eco Pro la ridicarea piciorului de pe acceleratie face coasting si doar la franare recupereaza. Astea sunt principale caracteristici, masina mai face tot felul de "dracovenii" sa faca economie de energie (atat termica cat si electrica) cum ar fi pedala de acceleratie, in modul termic, pare lesinata, te mai pacaleste cu AC-ul (creste temperatura un pic) si altele.. Ca si la electric daca o calci brusc ( si nu doar kik-down) isi aduce aminte motorul termic ca trebuie sa faca ce a "invatat", ca si nota: face e-boost undeva pe 60% necesar putere. Concluzia mea despre modul hibrid... un mod care tine cu oameni "zgarciti" ca mine 😃 si care nu au piciorul greu.

Modul sport... te face sa zambesti ca ****** in modul Xtraboost.

Imi place cum sta pe roti, cam simti crapaturile si carpelile din sosea la viteze mici chiar cu suspensie standard si anvelopele umflate pe modul comfort.

Una peste alta eu sunt multumit de ansamblul sasiu - motor termic - motor electric - cutie de viteze.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

@rikmh  Multumesc pentru "review-ul" masinii tale. A durat foarte mult pentru ca nu mai gaseam in Germania in configuratia pe care mi-o doream.

Ulterior a aparut una pe mobile la inceputul lunii noiembrie, fabricatie 07/2020 Portimao Blau, iar dupa ce am dat scroll mai mult am vazut ca e la un dealer din Romania. In poze nu mi-a placut, deoarece avea piele Vernasca Bej, eu dorindu-mi piele neagra cu alcantara. Am ignorat masina, zilele treceau si tot nu apareau masini pe placul meu. Pana la urma am zis sa-i dau o sansa masinii la mijlocul lunii noiembrie si m-am dus sa o vad, nici bine nu i-am deschis portiera ca in mintea mea stiam deja ca o sa o cumpar. Ei s-au ocupat de toate si a durat destul de mult pentru ca loc la RAR au prins abia peste aproximativ 3 saptamani, adica saptamana care tocmai a trecut. 

In afara de bancheta spate incalzita, volan incalzit si shadow line cu privacy glass are absolut tot, pachet M, faruri laser, trapa, comfort access, camere 360, mod adaptiv, geamuri duble, H/K, carlig remorcare, portbagaj electric cu gestu' acela cu piciorul, a doua "cheie" este tip card bancar care poate fi bagata si in Apple Wallet, etc. Ce m-a determinat si mai mult sa cumpar masina este motorul care conform sutelor de informatii de pe internet, este motorul pus pe 330i, adica B48B20B, pe modelul 330e fiind pus si motorul de 320i care este B48B20A, fiind diferente intre ele pe partea de racire si de compresie, sigur sunt si alte diferente dar trebuie cautat foarte in detaliu.

Ce am sacrificat este faptul ca are aproximativ 76800km fata de sub 70000 cat doream initial (41k pe termic, restul pe electric conform informatiilor din idrive) si nu are BMW Premium Selection pt 2 ani, ci are o garantie mai slaba care acopera putine lucruri pt 6 luni la BMW sau orice service autorizat BMW, dar nu le poti avea pe toate cand iti impui un buget anume.

Edited by ivv21
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, ivv21 said:

.

Ce m-a determinat si mai mult sa cumpar masina este motorul care conform sutelor de informatii de pe internet, este motorul pus pe 330i, adica B48B20B, pe modelul 330e fiind pus si motorul de 320i care este B48B20A, fiind diferente intre ele pe partea de racire si de compresie, sigur sunt si alte diferente dar trebuie cautat foarte in detaliu.

 

vezi ca seria de motor e pe blocul motor fix in fata. avand in vedere anul de fabricatie este posibil sa fie B, dar in acelasi timp este posibil sa fie si A. uite-te si spune-ne si noua.

sa o stapanesti sanatos

Link to comment
Share on other sites

@Viper05 Multumesc! Cand am fost sa o vad, i-am deschis capota, i-am dat deoparte capacul de pe motor, si m-am uitat direct la cod, codul fiind stantat cu terminatia B, asa a fost trecut si in CIV. Din cate am inteles, poti afla ce motor este si fara sa te uiti pe bloc, cel cu terminatia in A avand un singur vas pentru lichid pe partea soferului langa far, iar cel cu terminatia B are doua vase de expansiune.(asa cred ca se numesc)

Link to comment
Share on other sites

Am vazut si eu ca ECU e blocat la modelele astea, pe net lumea spune ca ori dupa 06/2020 ori 07/2020, ramane de vazut. Primele luni sau chiar primul an as vrea sa ma bucur de ea asa cum e, poate o sa-i modific in urmatoarele luni estetica int/ext si evacuarea, dar ma mai gandesc. Pentru inceput o sa-i anulez clapeta la evacuare, am vazut ca se poate scoate o siguranta din portbagaj in loc sa scot mufa de sub masina ca sa evit coroziunea.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.