Jump to content

Jante BMW compatibile sau nu ?


Recommended Posts

Salutare,

Am un BMW F34 si am o intrebare referitor la jante si ce ma sfatuiti.

Am jantele masinii de 17` 7.5J ET 37 si mai am unele jante de pe fostul BMW ( ce stau prin curte degeaba) tot pe 17` doar ca 7J si ET47 credeti ca se potrivesc pe masina ? influenteaza faptul ca sunt 7J in loc de 7.5 si deasemenea offsetul ? Ma bate gandul sa le folosesc pentru iarna sa nu stau sa mut in fiecare an cauciucurile de 2 ori, cumpar un set de senzori si am terminat distractia cu ele .

Link to comment
Share on other sites

Offset-ul are doua roluri importante. Primul, sa pozitioneze roata in pasajul rotii, astfel incat sa nu atinga nici in aripa, nici in suspensie. Al doilea, sa determine "scrub radius" (habar n-am sa-l traduc corect in lb. romana). Este distanta, masurata pe sol, intre mijlocul petei de contact a anvelopei si punctul in care axa pivotului inteapa (imaginar) solul. Scrub radius are un rol important in modul in care se comporta masina cand virezi, cand franezi, cand accelerezi. Poate fi cauza unui tramlining pentru care nu se gaseste nicio alta explicatie. Cauta pe net, o sa gasesti suficiente informatii.

Nu inseamna automat ca, daca folosesti jante cu alt offset, comportamentul masinii se duce de rapa, dar te poti astepta la anumite diferente. Pot fi in bine sau in rau, depinde din ce perspectiva privesti.

In ceea ce priveste exemplul tau punctual, plec de la ipoteza ca ambele seturi au acelasi PCD si aceeasi gaura de centrare, cu alte cuvinte se pot monta pe F34. De asemenea, ar fi bine ca masina sa nu fie un xDrive.
O janta 7J ET47 va avea marginile, fata de planul de asezare pe butucul rotii, de 135.9mm spre interior, respectiv 41.9mm spre exterior. Janta 7.5J ET37 are 132,25mm spre interior, respectiv 58.25mm spre exterior. Din punct de vedere al interferentei, ai avea risc doar catre interior (catre suspensie), dar sunt sceptic ca 3.65mm in plus iti vor cauza probleme. Pe scurt, este o sansa foarte buna ca jantele sa se potriveasca. Ai grija si la marimea anvelopelor.

Daca ai intentia sa le utilizezi ca roti de iarna, deci intr-o perioada relativ scurta din an, in care se presupune ca mergi mai agale decat in timpul verii, probabil ca vor fi OK. Ceea ce nu inseamna ca este ceva recomandabil.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, FiveThreeFive said:

Offset-ul are doua roluri importante. Primul, sa pozitioneze roata in pasajul rotii, astfel incat sa nu atinga nici in aripa, nici in suspensie. Al doilea, sa determine "scrub radius" (habar n-am sa-l traduc corect in lb. romana). Este distanta, masurata pe sol, intre mijlocul petei de contact a anvelopei si punctul in care axa pivotului inteapa (imaginar) solul. Scrub radius are un rol important in modul in care se comporta masina cand virezi, cand franezi, cand accelerezi. Poate fi cauza unui tramlining pentru care nu se gaseste nicio alta explicatie. Cauta pe net, o sa gasesti suficiente informatii.

Nu inseamna automat ca, daca folosesti jante cu alt offset, comportamentul masinii se duce de rapa, dar te poti astepta la anumite diferente. Pot fi in bine sau in rau, depinde din ce perspectiva privesti.

In ceea ce priveste exemplul tau punctual, plec de la ipoteza ca ambele seturi au acelasi PCD si aceeasi gaura de centrare, cu alte cuvinte se pot monta pe F34. De asemenea, ar fi bine ca masina sa nu fie un xDrive.
O janta 7J ET47 va avea marginile, fata de planul de asezare pe butucul rotii, de 135.9mm spre interior, respectiv 41.9mm spre exterior. Janta 7.5J ET37 are 132,25mm spre interior, respectiv 58.25mm spre exterior. Din punct de vedere al interferentei, ai avea risc doar catre interior (catre suspensie), dar sunt sceptic ca 3.65mm in plus iti vor cauza probleme. Pe scurt, este o sansa foarte buna ca jantele sa se potriveasca. Ai grija si la marimea anvelopelor.

Daca ai intentia sa le utilizezi ca roti de iarna, deci intr-o perioada relativ scurta din an, in care se presupune ca mergi mai agale decat in timpul verii, probabil ca vor fi OK. Ceea ce nu inseamna ca este ceva recomandabil.

Super tare explicatia, da masina este fara Xdrive, anvelopele vor fi de aceeasi dimensiune 225/55 , nu ar fi o idee rea sa le incalt si sa vad ce se intampla apoi, referitor la senzori ce sugerati sa fac, senzori noi sau 2nd de pe olx etc ?

Din ce inteleg ar putea sa fie bagate vreo 15cm in interior sau mai bine zis marginea exterioara sa nu fie la nivelul aceleia ( daca e asa clar nu le pun cred ca ar arata si super urat cu ele in situatia asta.

Edited by DragosPena
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, DragosPena said:

225/55

Anvelope 225 sunt la limita de latime acceptata pentru jante de 7". Vor sta putin mai "bulbucate", dar, pentru anvelope de iarna, ar putea fi acceptabil. Marimea ideala pentru jante 7J ar fi fost 205/60R17, dar nu cred ca aceasta dimensiune este omologata pe F34.
Iti recomand sa montezi pe jantele 7J un set de anvelope pe care il ai deja, apoi sa faci o proba de drum. Proba ar trebui sa cuprinda macar vreo 200 km, combinat autostrada / oras / drum cu multe viraje. In functie de comportamentul masinii, vei sti sa iei decizia corecta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.