Jump to content

Consum mare de ulei


Recommended Posts

Salutare, ma confrunt cu o problemă de mare! Am un e60, 3.0 d. 235 hp, masina am cumparat-o din Germania in luna iunie. La primul drum Germania-România masina a "consumat" 3 litri de ulei, am mers la un service și acolo a verificat turbina, a zis ca e puțin dar nu și acolo problema și am schimbat epuratorul de gaze, totodată am curatat și egr. . . . , verificat galeria de admisie, are clapetele deja anulate și am făcut o regenerare forțată la filtru de particule! De atunci masina a ramas in Romania si a stat mai mult degeaba! În luna august am mers cu mașina în concediu și am făcut 1000 km, când m-am întors acasă am parcat masina sa și aprins martorul de ulei cu galben și a trebuit să completez 1 litru de ulei! Masina da fum la pornire și în momentul în care accelerez mai brusc, când accelerez brusc dă foarte mult fum negru! Sa fie atât de utilizat motorul să mănânce 1 litru de ulei la 1000 km? În prezent masina are 280 000 km , e înregistrată în Germania ceea ce mă face să cred că sunt reali, am verificat și pe car vertical par a fi reali. A mai întâmpinat cineva problema asta? Ce ma sfătuiți să fac, să schimbe motorul, să-l refacă pe acesta sau mai sunt șanse să fie de la altceva ? Mulțumesc 

Edited by lupu_danut
Greșeli de ortografie
Link to comment
Share on other sites

@lupu_danut In medie, sunt aici pe forum cateva topicuri noi pe saptamana, deschise de proprietari care tocmai s-au lovit de probleme serioase la BMW-ul lor extrem de second-hand, cumparat cu putin timp in urma.

Imi dau seama ca agasez, dar, dupa nenumarate de astfel de cazuri, cred ca este timpul sa invatam cu totii ca o masina cu o vechime de peste 15 ani si un rulaj de cateva sute de mii de Km, chiar daca este un BMW, are o (foarte) mare parte din resursa de viata consumata. Aceasta nu inseamna ca trebuie trimisa la dezmembrat - desi in unele cazuri poate fi cea mai buna decizie. Dar sigur inseamna ca, pentru a o utiliza in mod curent, necesita cheltuieli semnificative, facand astfel futila satisfactia achizitiei masinii la un pret de chilipir. Exista si exceptii, dar acestea sunt rare si se regasesc la exemplarele care pe de o parte au avut din fabrica o configuratie deosebit de durabila, iar pe de alta parte au fost intretinute in mod exigent inca de cand au fost noi.

Cei care isi cumpara BMW-uri noi, sau de fabricatie recenta si putin rulate, nu fac asta pentru ca sunt idioti sau vor sa arunce banii pe geam, ci pentru ca un exemplar cu uzura ridicata poate fi in fapt mai costisitor, in bani, timp si stres.

In cazul tau particular, retine ca daca un BMW este inregistrat in Germania nu inseamna automat ca rulajul sau este real. Daca l-ai cumparat de la un dealer BMW oficial si totodata recunoscut pentru seriozitate, da, poti avea incredere. Dar daca a fost un dealer obscur, sau o persoana fizica (chiar si din ceva otel nemtesc, dar cu o doza mai mica sau mai mare de rugina migratorie), autenticitatea rulajului nu mai este o garantie.
In ceea ce priveste motorul, nu ai cum sa afli un raspuns exact aici, pe forum. Este necesar sa il inspecteze un mecanic cu experienta in motoare M57 si sa ia decizia in functie de starea tehnica a acestuia.
 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Ar mai fi de precizat ca e aproape imposibil sa faci un diagnostic "corect" al masinii pe forum .Cateodata si in service e greu sa depistezi o problema .Nu ar strica detalii, de genul:

- ai facut diagnoza cu un tester "original" ? 

-uleiul cand a fost schimbat si ce tip de ulei este in masina ?

-se vad scurgeri de ulei ?

Legat de "fum" asta inseamna ca ai un amestec incorect - foarte multa motorina  , poate duce si la contaminarea uleiului cu motorina ceea ce ca duce la pierderea proprietarilor uleiului.  ar trebui si aici investigat mai ales daca ai un consum mare de combustibil .

Dar cel mai bine cauta un service de incredere si vezi ce solutii ti se ofera .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Ce culoare are fumul la pornire?

Ai zis ca la accelerare brusca da mult fum negru. Din ce stiu eu, fumul negru e cauzat de o ardere prea bogata in motorina. Deci nu de arderea uleiului. Fumul albastru e dat de arderea uleiului.

Si eu am avut problema cu consumul de ulei tot la un motor M57, dar cel de 218 cai. De fapt au fost 2 probleme:

  1. Problema la turbina, pierdeam ulei pe la axul turbinei (uleiul intra in admisia turbinei) - rezolvat prin reconditionarea turbinei
  2. Tot la turbina, dupa reconditionare, nu au fost prinse bine conductele de ulei care intra/ies din turbina, si pierdeam ulei pe acolo - rezolvat prin schimbarea conductelor.

De aia am intrebat la inceput ce culoare are fumul, pt ca daca e albastru, si nu e vorba de pierdere de ulei pe la turbina sau semeringuri de supape (cele mai comune cauze), atunci e vorba de uzura motor. Care nu ai cum sa o rezolvi, decat prin segmentare.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, alex230ro said:

Ar mai fi de precizat ca e aproape imposibil sa faci un diagnostic "corect" al masinii pe forum .Cateodata si in service e greu sa depistezi o problema .Nu ar strica detalii, de genul:

- ai facut diagnoza cu un tester "original" ? 

-uleiul cand a fost schimbat si ce tip de ulei este in masina ?

-se vad scurgeri de ulei ?

Legat de "fum" asta inseamna ca ai un amestec incorect - foarte multa motorina , poate duce si la contaminarea uleiului cu motorina ceea ce ca duce la pierderea proprietarilor uleiului. ar trebui si aici investigat mai ales daca ai un consum mare de combustibil .

Dar cel mai bine cauta un service de incredere si vezi ce solutii ti se ofera .

Am schimbat uleiul se 2 ori în 4000 km, prima data când am luat masina , am făcut schimbul aici în Germania( nu mai rețin ce ulei am bagat atunci) și apoi am făcut schimbul în august și am băgat castrol, plus ca între schimburi am mai băgat cam 3,5 litri Liqui Moly ( de asta am găsit în peco) toate 5w-30

Am pus tester ista cred ca-i zice, singurele probleme care s-au văzut  egr și filtru înfundat 

57 minutes ago, catar said:

Ce culoare are fumul la pornire?

Ai zis ca la accelerare brusca da mult fum negru. Din ce stiu eu, fumul negru e cauzat de o ardere prea bogata in motorina. Deci nu de arderea uleiului. Fumul albastru e dat de arderea uleiului.

Si eu am avut problema cu consumul de ulei tot la un motor M57, dar cel de 218 cai. De fapt au fost 2 probleme:

  1. Problema la turbina, pierdeam ulei pe la axul turbinei (uleiul intra in admisia turbinei) - rezolvat prin reconditionarea turbinei
  2. Tot la turbina, dupa reconditionare, nu au fost prinse bine conductele de ulei care intra/ies din turbina, si pierdeam ulei pe acolo - rezolvat prin schimbarea conductelor.

De aia am intrebat la inceputul ce culoare are fumul, pt ca daca e albastru, si nu e vorba de pierdere de ulei pe la turbina sau semeringuri de supape (cele mai comune cauze), atunci e vorba de uzura motor. Care nu ai cum sa o rezolvi, decat prin segmentare.

Fumul negru e doar la accelerare bruscă, la pornire îmi da un fum albăstrui, când masina e pornită se vede un pic de fum, ca și cum ar fi abur când e frig afară dar are un miros înțepător!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Lospaa said:

Pai singurele probleme egr și filtru înfundat nu s destule? Daca ai mers cu filtrul înfundat știu ca nu e bine. Ai amestecat și uleiul.

Da, e o problemă dar nu cred ca are legătură cu, consumul de ulei. 

1 hour ago, srb_alex said:

Si uite asa a stricat si turbina!

Pai doar la drumul parcurs în concediu sa se fi stricat, înainte nu avea probleme! Da la cât noroc am eu.....tot ce e posibil 🤦‍♂️🤦‍♂️

Încă ceva , e vre-o diferența între motoarele de 231 hp și cele de 235 hp? 

An găsit la cineva un motor dar are 231 hp (170 kw) al meu pe masina e de 235 hp (173 kw) , persoana respectiva zice ca e același motor și nu sunt probleme. 

Link to comment
Share on other sites

Problema este cu uzura motorului, mai exact segmentii de ungere. Poti incepe cu epurator, turbina, doar ca la final tot aici vei ajunge. Are o varsta, rulaj, destul, nu stii cum a fost exploatata, desi mai mult ca sigur a fost forjata. Fiind M57, practic are acelasi design ca si M47 de 2litri si de ce fac aceasta comparatie...pt ca si acesta din urma se confrunta cu consumul de ulei. L-am avut pe E90 si imi consuma undeva la 0.3litri/1000Km. Plus multi altii daca stai sa cauti. Eu zic sa gasesti un mecanic specializat pe BMW si sa-i inlocuiesti acei segmenti de ungere. Uleiul ala ti-l arde, de acolo si fumul in exces, fum albastru. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.