Jump to content

Sistem frânare Seria 5 F11 xdrive


Helmuth P

Recommended Posts

Buna domnilor. Am luat în 2018 un F11 la vârsta de 1 an și 30.000 la bord și acum am 208000 pe el. Tocmai am văzut ca mă avertizează din nou ca frânele mai țin doar vreo 5 mii pe spate și 6 mii pe față . M-am uitat prin dosarul cu acte și am văzut ca până acum am schimbat eu de 3 ori plăcuțe și discuri pe față și de 3 ori plăcuțe și discuri pe față … totul la service desigur. Deși sunt un tip ce frânează destul de puțin și în curbe aproape deloc mi se pare intervalul de 50-55mii km cerut de afișajul electronic puțin exagerat. Acum intimplator nu am avut timp înainte de concediu să merg în service și culmea deși am mers 4500km cu el în concediu (plus o rulotă de camping după el) la revenire acasă îmi arăta tot un rest de 5000km de mers. Nu prea știu cum să reacționez… să-l las să meargă și mai jos cu socotelnița lui sau schimb totuși acum. Iar ceva nou a fost faptul ca BMW îmi cere să schimb întotdeauna și discul odată cu plăcuțele … la Mazda nevestei doar la fiecare a doua schimbare schimbăm și discurile. Ce îmi recomandați .

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca discurile trebuie sa tina minim 3 seturi de plăcute și ca cei de la service te încarcă aiurea cu discurile.La o mașină normala ar trebuii sa tina cam 35-40000km niște plăcute și niște discuri aproximativ 100000-120000km.Asta e doar părerea mea.

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Helmuth P said:

Buna domnilor. Am luat în 2018 un F11 la vârsta de 1 an și 30.000 la bord și acum am 208000 pe el. Tocmai am văzut ca mă avertizează din nou ca frânele mai țin doar vreo 5 mii pe spate și 6 mii pe față . M-am uitat prin dosarul cu acte și am văzut ca până acum am schimbat eu de 3 ori plăcuțe și discuri pe față și de 3 ori plăcuțe și discuri pe față … totul la service desigur. Deși sunt un tip ce frânează destul de puțin și în curbe aproape deloc mi se pare intervalul de 50-55mii km cerut de afișajul electronic puțin exagerat. Acum intimplator nu am avut timp înainte de concediu să merg în service și culmea deși am mers 4500km cu el în concediu (plus o rulotă de camping după el) la revenire acasă îmi arăta tot un rest de 5000km de mers. Nu prea știu cum să reacționez… să-l las să meargă și mai jos cu socotelnița lui sau schimb totuși acum. Iar ceva nou a fost faptul ca BMW îmi cere să schimb întotdeauna și discul odată cu plăcuțele … la Mazda nevestei doar la fiecare a doua schimbare schimbăm și discurile. Ce îmi recomandați .

Acela e doar un estimat in iDrive. Daca faci update de soft cu o versiune noua, nici nu o sa iti mai arate acel estimat; l-au scos ei pt ca oricum nu era foarte precis. Placutele se schimba atunci cand iti apare martorul de placute in bord. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Helmuth P said:

Ce îmi recomandați .

sa schimbi discurile doar atunci cand ating grosimea de siguranta.

iti dai seama ca daca placutele te tin 40-50k, discurile tin sigur cel putin dublu.

mai ram am auzit sa schimbe cineva discurile odata cu placutele.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Helmuth P said:

Iar ceva nou a fost faptul ca BMW îmi cere să schimb întotdeauna și discul odată cu plăcuțele … la Mazda nevestei doar la fiecare a doua schimbare schimbăm și discurile. Ce îmi recomandați .

asta nu poate ss fie decat o gaselnita, cu sens de chitzibush, marca BMW, sa faca si ei un ban.. ca's saraci.

...mai ales daca incep puna frane cu impulsuri.. (isi acorda exclusivitate) pe spate (la modele mai noi) sa te tii schimb de discuri ..ca asa zice in bord. Si asta doar in service-ul oferit de bmw..

Asta e viitorul..

Cat despre prezent si cum a fost intotdeauna, discurile nu tin doar un schimb de placute (daca folosesti placute normale..)! Si apoi, schimbul placutelor e dictat/dat de grosime minima a acestora si nu de ce afiseaza bordul.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 9/26/2024 at 2:36 PM, bimmer90f30 said:

asta nu poate ss fie decat o gaselnita, cu sens de chitzibush, marca BMW, sa faca si ei un ban.. ca's saraci.

...mai ales daca incep puna frane cu impulsuri.. (isi acorda exclusivitate) pe spate (la modele mai noi) sa te tii schimb de discuri ..ca asa zice in bord. Si asta doar in service-ul oferit de bmw..

Asta e viitorul..

Cat despre prezent si cum a fost intotdeauna, discurile nu tin doar un schimb de placute (daca folosesti placute normale..)! Si apoi, schimbul placutelor e dictat/dat de grosime minima a acestora si nu de ce afiseaza bordul.

Service-ul l-am făcut până acuma în țara unde locuiesc (Germania) iar aici la inspecția mașinii (dictata ca moment al efectuării strict de softul mașinii) orce intervenție se face strict după formularul descărcat online de la BMW (dacă nu faci direct la reprezentanta lor ci la o firmă de reparații auto oarecare) iar acolo scrie clar… se schimbă ambele. Dacă nu le-ași fi făcut … nu mi-ar fi înregistrat inspecția  (căci ce scrie pe hârtie la ei e lege). Desigur poți merge oriunde și cere doar schimbare de plăcuțe dar asta nu va fi recunoscut ca inspecția ca la carte și ca atare nu se trece în istoricul online al mașinii… se uită mulți la așa ceva când cumpără o mașină folosită… istoricul săfie perfect. Desigur pot schimba datele din electronica mașinii privind lucrările la mașină prin bimmerlink… dar nu aceasta este intenția mea. Nu am intenția să risc cu discuri la limita uzurii când merg destul de des pe autostradă și cu 180-200kmh … nu se prea merită. În forumurile germane unde am căutat se dă la BMW seria 5 o durata de viață la discuri de 45- 65mii km funcție de .. șofer și piciorul lui 😉. Sfatul cu schimbarea softului e bun, aici în Germania am mai cerut asta și am fost refuzat pe motiv că-i actual ( deși știu sigur că-i din 2017), probabil voi merge în România la BMW să-l actualizez ( nu contează că-mi pun versiunea engleză probabil) dar înainte de a pune softul probabil trebuie să scot aparatul adițional pentru CarPlay pe care l-am integrat ulterior și care deși e pentru modelul meu… nu-i licența originală BMW. Mulțumesc pentru sfaturile voastre.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 9/26/2024 at 8:57 AM, Helmuth P said:

Am luat în 2018 un F11 la vârsta de 1 an și 30.000 la bord și acum am 208000 pe el. Tocmai am văzut ca mă avertizează din nou ca frânele mai țin doar vreo 5 mii pe spate și 6 mii pe față .

E interesanta ultima ta explicatie.

..Desigur ca in Germania se merge mult mai tare pe autostrada si desigur ca nu toti soferii folosesc franele masinii CHIBZUIT ..in mod regulat.

Bine o parere personala este ca la 180-200 km/h nu te infigi in pedala de frana ca la 60-80.. ca se termina nasol!  Adica de franat tot franezi, pardon de fapt incetinesti.. si grosimea discurilor daca este peste minim garantat va incetini masina, chiar si cu frane ce vibreaza; dar aici bunu-simt din nou trebuie sa primeze; nu te bagi in 180-200 cu frane care stii ca fac ca draqu.. Intelegi ideea. Asta se poate discuta pe alt topic, (sper sa nu incinga multe capete aici dispuse sa combata afirmatia mea) iar faptul ca tu stii (fiind si chibzuit pe partea cu schimbul regulat al placutelor .. 2 placute la un disc, ..a carui grosime este masurata INAINTE de a pune al doilea set de placute e de bun simt si rational!) ca discurile sunt sificient de groase, adica deasupra lui MINIM nu trebuie sa te ingrijoreze mai deloc.

Slava Domnului ca nu face bmw insasi si franele la masinile lor..  ca le-ar fi facut probabil acum din plastic, in timpurile astea "moderne", sa le schimbi - ca trebe - cu totul - la fiecare revizie pe vreo 3-400 de dolari.. Dar sa nu le dam idei...

Apoi mai este o varianta posibila: Masina ta cu peste 200k km facuta in 2018 s-ar putea sa aiba un algoritm instalat care supervizeaza  si permite ca de la 200k km in sus, in conditiile in care reviziile se fac inca la dealer, acesta pentru motive de "siguranta" ( DE FAPT pentru a nu efectua si alte lucrari mai scumpe - la acel numar de km probabil fiind necesare - pe sistemul de franare al masinii) algoritmul astfel salveaza curu' bmw de pe plita daca ceva nasol se intampla.., iar plangerile cu vibratii in sistemul de franare din partea clientului nu pot fi pentru ca jocurile in sistemul de franare apar la un timp sau dupa un anume numar de km cand discurile fie sunt mai subtiri fie placute nu mai calca cum trebuie, ovalizari, chestii etc etc.

Astfel au ales sa implementeze prin algoritm un schimb de placute si discuri de la 180k km in sus.. cu fiecare uzura spre minim, senzor atins al placutelor! Adica dureri mai putine de cap pentru ei, dealerii, care si scriu ca trebuie in cartea electronuca a masinii ca asa trebe.. 🤯

Asta e "corect" si interesant, daca se intampla.

Inainte, pe la 100k km cat de des schimba-i discurile, mai stii?

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, bimmer90f30 said:

E interesanta ultima ta explicatie.

..Desigur ca in Germania se merge mult mai tare pe autostrada si desigur ca nu toti soferii folosesc franele masinii CHIBZUIT ..in mod regulat.

Bine o parere personala este ca la 180-200 km/h nu te infigi in pedala de frana ca la 60-80.. ca se termina nasol!  Adica de franat tot franezi, pardon de fapt incetinesti.. si grosimea discurilor daca este peste minim garantat va incetini masina, chiar si cu frane ce vibreaza; dar aici bunu-simt din nou trebuie sa primeze; nu te bagi in 180-200 cu frane care stii ca fac ca draqu.. Intelegi ideea. Asta se poate discuta pe alt topic, (sper sa nu incinga multe capete aici dispuse sa combata afirmatia mea) iar faptul ca tu stii (fiind si chibzuit pe partea cu schimbul regulat al placutelor .. 2 placute la un disc, ..a carui grosime este masurata INAINTE de a pune al doilea set de placute e de bun simt si rational!) ca discurile sunt sificient de groase, adica deasupra lui MINIM nu trebuie sa te ingrijoreze mai deloc.

Slava Domnului ca nu face bmw insasi si franele la masinile lor..  ca le-ar fi facut probabil acum din plastic, in timpurile astea "moderne", sa le schimbi - ca trebe - cu totul - la fiecare revizie pe vreo 3-400 de dolari.. Dar sa nu le dam idei...

Apoi mai este o varianta posibila: Masina ta cu peste 200k km facuta in 2018 s-ar putea sa aiba un algoritm instalat care supervizeaza  si permite ca de la 200k km in sus, in conditiile in care reviziile se fac inca la dealer, acesta pentru motive de "siguranta" ( DE FAPT pentru a nu efectua si alte lucrari mai scumpe - la acel numar de km probabil fiind necesare - pe sistemul de franare al masinii) algoritmul astfel salveaza curu' bmw de pe plita daca ceva nasol se intampla.., iar plangerile cu vibratii in sistemul de franare din partea clientului nu pot fi pentru ca jocurile in sistemul de franare apar la un timp sau dupa un anume numar de km cand discurile fie sunt mai subtiri fie placute nu mai calca cum trebuie, ovalizari, chestii etc etc.

Astfel au ales sa implementeze prin algoritm un schimb de placute si discuri de la 180k km in sus.. cu fiecare uzura spre minim, senzor atins al placutelor! Adica dureri mai putine de cap pentru ei, dealerii, care si scriu ca trebuie in cartea electronuca a masinii ca asa trebe.. 🤯

Asta e "corect" si interesant, daca se intampla.

Inainte, pe la 100k km cat de des schimba-i discurile, mai stii?

 

Chestia cu schimbi plăcuțele împreună cu discurile este indiferent de câți km ai la bord, ei asta recomandă în cartea tehnică și cei ce fac inspecțiile la mașină (la cererea masinii care spune când trebuie să mergi la service fie pentru inspecții fie pentru TÜV ) nu discută cu tine , se uită la bordul mașinii și dacă scrie acolo ca mai ai 4-5 mii de mers până trebuie schimbat la roțile din față sau din spate … atunci le schimbă mai ales ca el vede ca tu faci 30mii pe an și nu vii la fiecare 2-3 săptămâni sa te programezi la el. 
Acum scuze dacă poate în exprimare în termeni tehnici nu mai sunt chiar așa brici, sunt plecat de 32 de ani și limba română nu-i limba maternă deci nu o vorbesc tot timpul.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Helmuth P said:

sunt plecat de 32 de ani și limba română nu-i limba maternă deci nu o vorbesc tot timpul.

Limba Romana e limba materna. Limba germana e cea adoptata.

Scrii foarte bine, chiar te felicit. (asta in caz ca nu folosesti traducatorul google.. ) Ii "bati" pe multi la fund aici. 😅 Si stii dupa ce se cunoaste? Dupa cat de mult se implica in a explica si ce vor sa exprime. 👻 Pana la urma asta e ratiunea forumului; discutia/discutarea unui subiect de actualitate sau nu.

Apoi si ultima replica e de inteles; cel putin de catre mine. Imi pot imagina cat de simplist si adaptati normalului vietii de german sunt cei de la BMW. Schimbam dupa cum dicteaza bunul simt de mecanic de reprezentanta citind bordul.. (de aceea nici nu sunt platiti prea mult/bine.    Sa gandeasca cat mai putin, sa faca cat mai mult. Cine "sare" din linie se privatizeaza..)

E si firesc..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.