Jump to content

Ma poate ajuta cineva?


Recommended Posts

Ma poate ajuta cineva ??? Practic voi schimba tot “trenul de rulare” , tot ce are masina mea pe sub ea… toate amortizoarele ,brate,bielete,capete de bara ,rulmentii cu butucii rotilor, planetare pana si puntea spate am cumparat-o noua pana la prezoanele rotilor/cauciucuri TOT… si ma intereseaza catalogul cu toate “tensionarile” sau “strangerile” recomandate de producatorul BMW pentru fiecare piesa in parte … este vba despre un 318d N47D20 de 143cp din 2008

Edited by Liviu 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Iti pun aici ce ai nevoie in functie de cum am timp si cum gasesc detaliile.

Cand te apuci de treaba? O faci tu personal?

Masina are vreum defect atat de grav in transmisie ca trebuie schimbat tot? Mai exact ce are?

Prinderea diferentialului de puntea spate:

Suruburi M24: 250 Nm

Suruburi M27: 300 Nm

Priderea flansei diff de cardan (bucsa guibo) :

Surub M8: 52 Nm

Surub M10: 70 Nm

Surub M12: 120 Nm

Cardan prin bucsa guibo la cutie viteze:

M10 (8.8): 48 Nm

M10 (10.9) : 64Nm

Suruburi ZNS (Torx) :

M10 Stagiu 1: 20 Nm; Stagiu 2: strangere cu inca 90 grade

M12 Stagiu 1: 55 Nm; Stagiu 2: strangere cu inca 90 grade

Strangerea rotilor pe fuzeta: 120Nm

Ar urma brate, suspensie, etrier si fuzeta.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Schimb doar partea de mecanica usoara tot ce este mobil… la diferential doar simeringul si uleiul ,la cutia de viteze decat uleiul… ma intereseaza “strangerile” pe fiecare piesa mobila in parte : flansele amortizoarelor ,bratele mari ,mici, pe spate la fel  ,bielete,planetare, rulmenti si butucii de roata … puntea spate.

iti multumesc ca ti-ai facut timp 🙏

Link to comment
Share on other sites

Strangere disc de frana pe fuzeta: 16 Nm.

Strangere furtun in etrier:

M10 - 17Nm;

M12 - 19 Nm

Strangere Etrier pe Fuzeta (fata): 110 Nm

Strangere Etrier pe Fuzeta (spate): 67 Nm

Bara torsiune spate (clama): 22 Nm

Bara torsiune spate capetele:

Surubul- 58Nm; Piulita- 21 Nm.

Bratul de legatura de unde se regleaza "camber": 165 Nm daca e Piulita; daca e surub se strange in doua stagii: 100 Nm si apoi in 90°.

Bratul de deasupra care tine etrierul legat de puntea spate: surub - 100 Nm

Strangerea tijei amortizorului sus, piulita:

M10 27 Nm M12 37Nm

Strangerea amortizorului jos, suruburi: M10 60 Nm   M12 100Nm.

Bratul care face "toe" capatul de pe etrier, piulita: 100 Nm

Bratul care face "toe" capatul de pe punte, piulita: 100 Nm

Surubul planetarei din capat din fuzeta: 400 Nm.

Am uitat mai sus, suportul cardanului: 21 Nm 

30 minutes ago, Liviu 1 said:

iti multumesc ca ti-ai facut timp 🙏

Nu ma deranjeaza, ba chiar apreciez daca selectezi ce vrei din drepta jos, e un buton.. (de unde alegi ce vrei) a fiecarei postari potrivit cu, ce cauti sa apreciezi: Like, Hot, Suprise, Thank you...

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Liviu 1 said:

la cutia de viteze decat uleiul…

la cutia de viteza o sa iti fie greu sa strangi dinamometric cu, cutia pe masina. pur si simplu nu cred ca ai loc. Surubul e din aluminium si baga bine de seama ce hexagon intra acolo in lateral. Altfel poti strica capul surubului si o sa fie extrem de greu de dat jos. Se strange la "ochi" cel de pe lateral pentru ca e doar ca un dop. La manuala uleiul este doar amestecat.. nu este presiune sa tina la ceva.

Se completeaza cu furtun lung gros cat diametrul gaurii din cutie, dar nu etans ca nu o sa mai iasa aerul din cutie(!) tras din gura de completare, pe langa cutie in zona blocului motor sub capota.

Iar cel de la fund, de golire cam la fel, la Ochi.. sau la mana, fara exagerat de strans. Strans slab cum ar veni.

25, 35 Nm daca suruburile sunt de M12 sau M18. 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, bimmer90f30 said:

Strangere disc de frana pe fuzeta: 16 Nm.

Strangere furtun in etrier:

M10 - 17Nm;

M12 - 19 Nm

Strangere Etrier pe Fuzeta (fata): 110 Nm

Strangere Etrier pe Fuzeta (spate): 67 Nm

Bara torsiune spate (clama): 22 Nm

Bara torsiune spate capetele:

Surubul- 58Nm; Piulita- 21 Nm.

Bratul de legatura de unde se regleaza "camber": 165 Nm daca e Piulita; daca e surub se strange in doua stagii: 100 Nm si apoi in 90°.

Bratul de deasupra care tine etrierul legat de puntea spate: surub - 100 Nm

Strangerea tijei amortizorului sus, piulita:

M10 27 Nm M12 37Nm

Strangerea amortizorului jos, suruburi: M10 60 Nm   M12 100Nm.

Bratul care face "toe" capatul de pe etrier, piulita: 100 Nm

Bratul care face "toe" capatul de pe punte, piulita: 100 Nm

Surubul planetarei din capat din fuzeta: 400 Nm.

Am uitat mai sus, suportul cardanului: 21 Nm 

Nu ma deranjeaza, ba chiar apreciez daca selectezi ce vrei din drepta jos, e un buton.. (de unde alegi ce vrei) a fiecarei postari potrivit cu, ce cauti sa apreciezi: Like, Hot, Suprise, Thank you...

Sincer le fac la un mecanic la garaj in timpul liber al acestuia … dar avand in vedere ca sunt multe piese si multi bani investitj as vrea sa fie ca la carte facute… si din acest motiv as vrea sa stiu la fiecare piesa valoarea , pacat ca nu e conectat la whatsapp grupul ca pot face o lista cu fotografie la fiecare piesa ca sa fie mai sigur asa… tot ce este mobil la masina pe fata si spate am de schimbat …. Si de aici si deranjul… sunt multe si majoritatea cu valori diferite

4 hours ago, bimmer90f30 said:

la cutia de viteza o sa iti fie greu sa strangi dinamometric cu, cutia pe masina. pur si simplu nu cred ca ai loc. Surubul e din aluminium si baga bine de seama ce hexagon intra acolo in lateral. Altfel poti strica capul surubului si o sa fie extrem de greu de dat jos. Se strange la "ochi" cel de pe lateral pentru ca e doar ca un dop. La manuala uleiul este doar amestecat.. nu este presiune sa tina la ceva.

Se completeaza cu furtun lung gros cat diametrul gaurii din cutie, dar nu etans ca nu o sa mai iasa aerul din cutie(!) tras din gura de completare, pe langa cutie in zona blocului motor sub capota.

Iar cel de la fund, de golire cam la fel, la Ochi.. sau la mana, fara exagerat de strans. Strans slab cum ar veni.

25, 35 Nm daca suruburile sunt de M12 sau M18. 

4 hours ago, bimmer90f30 said:

la cutia de viteza o sa iti fie greu sa strangi dinamometric cu, cutia pe masina. pur si simplu nu cred ca ai loc. Surubul e din aluminium si baga bine de seama ce hexagon intra acolo in lateral. Altfel poti strica capul surubului si o sa fie extrem de greu de dat jos. Se strange la "ochi" cel de pe lateral pentru ca e doar ca un dop. La manuala uleiul este doar amestecat.. nu este presiune sa tina la ceva.

Se completeaza cu furtun lung gros cat diametrul gaurii din cutie, dar nu etans ca nu o sa mai iasa aerul din cutie(!) tras din gura de completare, pe langa cutie in zona blocului motor sub capota.

Iar cel de la fund, de golire cam la fel, la Ochi.. sau la mana, fara exagerat de strans. Strans slab cum ar veni.

25, 35 Nm daca suruburile sunt de M12 sau M18. 

 

4 hours ago, bimmer90f30 said:

la cutia de viteza o sa iti fie greu sa strangi dinamometric cu, cutia pe masina. pur si simplu nu cred ca ai loc. Surubul e din aluminium si baga bine de seama ce hexagon intra acolo in lateral. Altfel poti strica capul surubului si o sa fie extrem de greu de dat jos. Se strange la "ochi" cel de pe lateral pentru ca e doar ca un dop. La manuala uleiul este doar amestecat.. nu este presiune sa tina la ceva.

Se completeaza cu furtun lung gros cat diametrul gaurii din cutie, dar nu etans ca nu o sa mai iasa aerul din cutie(!) tras din gura de completare, pe langa cutie in zona blocului motor sub capota.

Iar cel de la fund, de golire cam la fel, la Ochi.. sau la mana, fara exagerat de strans. Strans slab cum ar veni.

25, 35 Nm daca suruburile sunt de M12 sau M18. 

 

4 hours ago, bimmer90f30 said:

la cutia de viteza o sa iti fie greu sa strangi dinamometric cu, cutia pe masina. pur si simplu nu cred ca ai loc. Surubul e din aluminium si baga bine de seama ce hexagon intra acolo in lateral. Altfel poti strica capul surubului si o sa fie extrem de greu de dat jos. Se strange la "ochi" cel de pe lateral pentru ca e doar ca un dop. La manuala uleiul este doar amestecat.. nu este presiune sa tina la ceva.

Se completeaza cu furtun lung gros cat diametrul gaurii din cutie, dar nu etans ca nu o sa mai iasa aerul din cutie(!) tras din gura de completare, pe langa cutie in zona blocului motor sub capota.

Iar cel de la fund, de golire cam la fel, la Ochi.. sau la mana, fara exagerat de strans. Strans slab cum ar veni.

25, 35 Nm daca suruburile sunt de M12 sau M18. 

Cutia si diferentialul si toate astea o sa le fac in tara prin ianuarie … la mecanici de incredere experti pe BMW … dar restul ce tine de trenul de rulare… sunt nevoit sa le schimb si sa le fac aici… ca e varza tot… si aunt constrans… si cand ma dic vreau sa ma duc cu lista pe fiecare piesa … sa mi le monteze la cuplul recomandat pe fiecare subansamblu in parte

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.