Jump to content

Regeneration locked (DPF)


Alexander.

Recommended Posts

BMW F30, 320d, ed, 2017, LCI, B47

 

Salut!

Astazi cand eram prin oras la un semafor mi-am dat seama ca masina isi face regenerare (imi dau seama imediat cand isi face). Eram pe Sport, am trecut-o pe manual si am tinut-o in turatii  (2.200-2.500) pana aproape de casa.

Cand am ajuns acasa am bagat OBD-ul inainte sa opresc motorul sa vad daca s-a terminat sau inca isi face. Bimmer Tool zicea ca si-a terminat regenerarea acum 2km, perfect. 

Intrebarea mea este, de ce, la rubrica "Regen. locked" aveam ✅. La ce se refera?; Ce vrea sa spuna? Restul erau "off": active/requested/interrupted.

Valorile aratau foarte bine, inainte sa opresc motorul procentul dpf-ului era de 5% si temperatura era in scadere, asa ca am oprit motorul. Dupa ce am oprit motorul am mai verificat o data valorile iar procentul a sarit la 10% (nu asta ar fi problema).

Atasez mai jos o poza preluata, ca sa se inteleaga despre ce vorbesc.

Pe scurt, as vrea doar sa stiu cum s-ar "traduce" acel "Regen. locked".

Multumesc anticipat!

file.php?id=49587&sid=bc3136541ffcf98f2a

Edited by Alexander.
titlu gresit
Link to comment
Share on other sites

  • Alexander. changed the title to Regeneration locked (DPF)

Locked presupun ca se activeaza doar daca e o problema si masina decide ca nu e safe sa faca regenerare pana nu rezolvi problema.

Eu la fosta masina pe diesel tineam scorul la dpf cu Carly.

Si eu observam diverente pe valori intre regenerari.

Daca faceam regenerari la viteze mai mici nivelul de incarcare scadea mai repede dar si crestea mai repede daca treceam la un regim de condus mai agresiv. Gen 130+ pe autostrada.

Vorbind cu cineva mi s-a dat de inteles ca valorile alea sunt mai degraba niste estimări bazate pe cum calculeaza ecu presiunile inainte, in si dupa dpf.

De-aia cand ii faceam regenerare pe autostrada si mergeam turat, presiunea era mai mare, se golea mai aproape de 0g si regenerarile ulterioare erau ceva mai rare.

Adica daca mergi prin oras cu viteza mai mica la turatie mai mica, presiunea in dpf e mai mica, si  calcul care estimeaza incarcarea va da o valoare mai mica desi funinginea continua sa se depuna.

Dar in urma regenerarii presiunea e la valori bune pt regimul ala de lucru.

Poate spun prostii dar asa mi s-a expicat si se corela cu ce am observat in carly pe fosta masina.

Adica după o regenerare reusita aveam valori mici si la scurt timp in urmatoarele zile sarea brusc inapoi dar presiunile erau ok.

Mai e si faza cu regenerari incomplete. Face cat poate cand poate in timpul pe care il are si mai incearca data viitoare si daca tot nu, mai asteapta saraca pana cand zice acum tati că m-am cam balonat.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Nym said:

Locked presupun ca se activeaza doar daca e o problema si masina decide ca nu e safe sa faca regenerare pana nu rezolvi problema.

Am sa mai verific o data sa vad daca mai este locked, iar daca mai este o sa verific si erorile sa vad daca a aparut ceva. 
 

Mersi de idee.

Link to comment
Share on other sites

As fi editat post-ul anterior ca sa nu fac dublu post, dar nu mai pot.

 

Am verificat acum, acelasi status este la regenerare(locked). Nu exista nici o eroare pe motor, nimic.

 

Este prima data cand arata asa pana acum. Nu am vazut niciodata acel status pe dpf, si il verific destul de des.

Link to comment
Share on other sites

Daca ma iau dupa primul screeshot, ai 35gr de funingine in dpf.

Nu stiu cum e la motoarele mai noi. Eu am avut n47 si pe la 35 grame cam intra in regenerare.

Pe Calry nu aveam parametrul asta regen locked.

Daca zici ca nu ai erori cred ca ce iti spune masina e ca a incercat sa faca o regenerare dar nu a reusit pentru ca regimul de exploatare nu întrunește conditiile necesare.

Posibil sa fi trecut de mai multe ori prin scenariul asta si posibil ca a pus lock pe regenerare, adica a zis ecu sa nu mai incerce sa faca regenerari pana cand nu se inplinesc conditiile necesare. 

Si in cazul asta conditii necesare poate inseamna un drum mai lung pe autostrada la viteza constanta pentru o durata de timp mai mare.

Sau a amanat-o pana cand se aplica conditia cu regenerare la un nr prestabilit de km intre regenerari. Nu mai stiu cat era. 1000 1500 km. Ceva de genu. Cand face regenerare ori ca e ori ca nu e incarcat.

Daca nu are erori cred ca nu are sens sa monitorizezi parametrul ala.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bimmertool e o prostie de soft cand vine vorba de regenerare. De fiecare data cand dai regenerare cu el, reseteaza si ash mass; e stiuta si discutata problema pe multe forumuri/grupuri. Nu prea e sanatos ce face, pentru ca iti nu mai e precis in monitorizarea dpf-ului ca si durata de viata. Ista NU face asa ceva, decat atunci cand resetezi filtru ca si filtru nou. Dupa regenerare trebuie sa scada soot-ul, ash-ul ramane in filtru si nu scapi de el decat prin curatarea filtrului. Tu practic, nu mai stii acum cat ash (cenusa) ai defapt in filtru, pt ca bimmertool a resetat si va reseta ori de cate ori ii vei dai regenerare din soft. 

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum ziceam, as ignora complet parametrul ala.

Si eu in Carly am o gramada de parametrii care pot fi monitorizati in timp real dar unii nici cei de la Carly nu stiu sau nu vor sa explice ce sunt.

Cred ca interogheaza modulele si senzorii masinii prin softul lor cu metoda brute force, si orice da semnal inapoi, ei listeaza in aplicatie sa para mai desteapta.

Jumatate din parametrii aia mi se repeta ca denumire, sau dau niste valori oculte sau nu citesc nimic.

Am vreo 4 parametrii cu numele Battery Voltage 1 nu raporteaza nimic, uni imi da valori hex si celelalte imi arata 2 feluri de voltaje diferite. Unul care pare ca imi arata cu cat baga alternatorul si altul care e din alt film. 

Pe aplicatie uneori zice ca sare de 15v in mers si se face din verde rosu si zice ca aoleu alternatoru baga prea mult, iar in bord in BC, imi arata 14.7V.

M-am apucat sa imi iau tester de baterie si redresor crezand ca e o buba.

Bateria AGM e 100% ok si masina e conforma.

Deci cai verzi pe pereti de la aplicatiile astea.

Sunt bune sa citesti unele erori si sa mai codezi cate o functie.

Sfat de la unu care e prea ocd pentru realitatea asta, nu o cauta de paduchi cu aplicatiile astea ca o sa ajungi sa iti rozi unghiile. 

Daca isi face regenerari singura si valorile is ok cum zici si nu ai nici erori inseamna ca ai o masina care te iubeste.

Dă-i talpa si nu te stresa. Daca o sa faca fite, Doamne fereste, o sa iti spuna ea si fara aplicatie.

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Godini said:

In poza îți arată că încă e activa regenerarea și va continua la următorul drum .

S-a întrerupt și a scăzut temperatura  pentru că nu mai ești în mers .

Si de aceea e "locked". Adica incuiata cu sensul de neterminata dar in revenire cand parametri pentru regenerare sunt indepliniti porneste din nou.

Asa cum au zis si altii. Dai bataie, nu sta obsedat; foloseste dieselul JUDICIOS.

@Onnix e normal ca un parlit de soft facut pe spatele ISTA sa trebuiasca folosit DOAR CA IDEE. Ca nu trebuie sa i se dea prea mult nas/crezare..

Pana la urma ISTA e mama BMWului. Adica dealerul, desigur specialistii, ca nu toti is la fel in a cunoaste.. poate folosi parametri inregistrati prin algoritm (pentru ca acestia exista, sa nu ne facem iluzii ca ei ignora..) de catre dealer sa afle cum a fost tratata masina pe o anume perioada de timp. Iar urmarirea DPF-ului este o treaba destul de importanta; considerarea cantitatii (estimativ) de cenusa acumulata e una din ele..

 

 

:offtopic:

Cu alte cuvinte chiar aseara am aflat cum si cat s-a incarcat bateria masinii in decurs de 132k km. Asta incluzant cu, ce distante zilnice (procente, cu nivele de incarcare pe grupe de km: adica cati km au fost facuti cu bateria incarcata, cato km au fost cu bateria in 60-80% si cati au fost facuti cu bateria 20%) au fost facute in fiecare saptamana; desigur o medie. A, "energy management centre" al masinii dupa o intalnire adhoc a hotarat ca la 45% SOH nu SOC bateria masinii sa fie schimbata si ca atare trimitem mesaj pe bord.

(Hei, 🐧 iubitori de electrice dati un pic de atentie, va rog, despre ce va asteapta daca faceti plangere ca bateria e nasoala in garantie si vreti sa o schimbe ei dealeri.. Au "antrenamentul" facut pe ICE in analiza unei baterii electrice din (orice) punct de vedere al exploatarii de pe masinile astea, adica ICE, ce trebuie urate 🐧 ..) Va puteti imagina ce interes are dealerul sa stie cum a fost tratata/exploatara o baterie de 20-30k $!

Da' trebuie sa recunosc o medie precisa!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Alexander. said:

Se pare ca nimeni nu intelege (sau nu citeste tot ce am scris).

Folosesc bimmer tool doar pentru a “supraveghea”. Masina si-a facut regenerare sanatoasa, singura.

Am inteles foarte bine ce ai intrebat. Nu am comentat la poza, ca e de pe google, ci am comentat legat de valorile scrise de tine. NU ai cum sa ai ash mass 6.7g la o masina din 2017 decat daca a mai fost data regenerare cu bimmertool in trecut, care ti-am zis ca reseteaza ash mass, si nu e ok, pt ca probabil in filtru ai ash mass real de 40-50g iar calculatorul “stie” ca ai doar 6.7g si va face regenerari mai scurte, calculate pt cantitatea de incarcare pe care el o stie. De aici incep problemele… va face regenerari incomplete sau mai dese, uneori le va bloca pt ca durata lor va fi mai scurta, crezand ca are 6.7g, cand defapt e mai mare. Sper ca ai inteles ideea.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

 

12 minutes ago, Onnix said:

NU ai cum sa ai ash mass 6.7g la o masina din 2017 decat daca a mai fost data regenerare cu bimmertool in trecut, care ti-am zis ca reseteaza ash mass, si nu e ok

BTool , reseteaza ash doar atunci când resetezi DPF-ul,când îl inregistrezi ca DPF nou . Nu știu ce varianta folosești tu ,de ți-l resetează la fiecare regenerare forțată pe care o comanzi ,la mine nu s-a întâmplat niciodată asta !

Ești sigur că vorbim despre același program ?

Nu este deloc "o prostie de soft" , e chiar foarte complex și își face treaba bine de fiecare data .

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Godini said:

 

BTool , reseteaza ash doar atunci când resetezi DPF-ul,când îl inregistrezi ca DPF nou . Nu știu ce varianta folosești tu ,de ți-l resetează la fiecare regenerare forțată pe care o comanzi ,la mine nu s-a întâmplat niciodată asta !

Ești sigur că vorbim despre același program ?

Nu este deloc "o prostie de soft" , e chiar foarte complex și își face treaba bine de fiecare data .

Nu folosesc binmerlink dar iti spun ce scrie lumea pe forumuri si grupuri de Bmw; multi s-au trezit cu counterul resetat dupa regenerare fortata sau in mers data din aplicatie. Nu stiu daca e un bug pe anumite versiuni dar cert e ca multi s-au trezit cu ash mass resetat ca si cum au schimbat filtrul, asta dupa ce au dat regenerare din app.

Asta e doar un exemplu gasit la noi, la o simpla cautare. Sunt multe si pe forumurile de afara.

IMG_7364.jpeg

Edited by Onnix
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Onnix said:

Nu folosesc binmerlink dar iti spun ce scrie lumea pe forumuri si grupuri de Bmw; multi s-au trezit cu counterul resetat dupa regenerare fortata sau in mers data din aplicatie. Nu stiu daca e un bug pe anumite versiuni dar cert e ca multi s-au trezit cu ash mass resetat ca si cum au schimbat filtrul, asta dupa ce au dat regenerare din app.

Asta e doar un exemplu gasit la noi, la o simpla cautare. Sunt multe si pe forumurile de afara.

IMG_7364.jpeg

Binmerlink și bTool sunt doua programe total diferite . Poza pusa de autor ,este din bTool !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Godini said:

Binmerlink și bTool sunt doua programe total diferite . Poza pusa de autor ,este din bTool !

Nu m-am luat dupa poza pt ca scrie clar ca e de pe google luata. Ideea e ca nu are cum sa aiba 6.7g ass la o masina din 2017 decat daca a fost resetat counterul. Ca l-a resetat el voit, aplicatia etc, asta nu mai stiu.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca e cazul sa va contraziceti..

Ce inorog s-ar lua doar dupa ce zice Bimmerlink sau bTool sau oricare sh**, daca e sa schimbe/curete filtrul? Ca se duce raportarea pe care ISTA delicat o "pune" in programele astea, asta e numai si numai problema lor. daca dupa o comanda de regenerare fortata se da tot peste cap. 

Orice om normal la cap cu bmw pe maini se duce la un tester ISTA..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Onnix said:

Nu folosesc binmerlink dar iti spun ce scrie lumea pe forumuri si grupuri de Bmw; multi s-au trezit cu counterul resetat dupa regenerare fortata sau in mers data din aplicatie. Nu stiu daca e un bug pe anumite versiuni dar cert e ca multi s-au trezit cu ash mass resetat ca si cum au schimbat filtrul, asta dupa ce au dat regenerare din app.

Asta e doar un exemplu gasit la noi, la o simpla cautare. Sunt multe si pe forumurile de afara.

 

ASa am patit si eu, prima data i-am dat din greseala si am vazut ca a resetat tot, si ma gandeam ca poate n-am inteles eu ce si cum, cam la 1 an distanta, i-am mai dat odata crezand ca doar porneste regenerare ( cand vezi Request DPF Regeneration la ce te gandesti? Ca doar porneste regenerarea nu ca ti si reseteaza valorile... ) si iar s-au resetat toate.

Acum nu stiu cum apare pe ISTA sau pe testerul BMW, daca valorile sunt chiar resetate pe bune sau dar prin aplicatia BimmerLink/Tool etc...

Am aproape 125k km si masina functioneaza f bine din punctul asta de vedere, urmaresc regenerarile, si le face ok, in parametrii, ca incarcari/curatare, temperaturi, distanta, timp... nu am vazut vreo modificare in acest sens.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de răspunsuri, mi-am facut o idee, pe moment o sa ignor parametrul. Ideea este ca eu niciodata nu am dat regenerare fortata pentru ca nu avea rost daca masina isi face ea singura.

Dar… vechiul proprietar, cand si-a adunat lucrurile din masina, avea si un Carly, care cel mai probabil va dati seama ce a facut cu el…. Acum asta este, ii dam bataie.

Cată viata (in km) are un dpf nou? Mie imi arata ca mai are viata undeva la 160.000km.

P.S.: Am si INSTA, doar ca e mai la indemana un OBD2.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, sskkaa said:

Un DPF in mintilele lui ar trebui sa poata depasi fara probleme 200/250k km.

Pai masina are 103.000km reali, iar dpf mai are viata de inca 160.000km aprox., deci pare in regula.

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, sskkaa said:

ASa am patit si eu, prima data i-am dat din greseala si am vazut ca a resetat tot, si ma gandeam ca poate n-am inteles eu ce si cum, cam la 1 an distanta, i-am mai dat odata crezand ca doar porneste regenerare ( cand vezi Request DPF Regeneration la ce te gandesti? Ca doar porneste regenerarea nu ca ti si reseteaza valorile... ) si iar s-au resetat toate.

Acum nu stiu cum apare pe ISTA sau pe testerul BMW, daca valorile sunt chiar resetate pe bune sau dar prin aplicatia BimmerLink/Tool etc...

Am aproape 125k km si masina functioneaza f bine din punctul asta de vedere, urmaresc regenerarile, si le face ok, in parametrii, ca incarcari/curatare, temperaturi, distanta, timp... nu am vazut vreo modificare in acest sens.

Apar resetate si in Ista… nu ai ce-i face. Cand ii dai regenerare cu Ista, scade soot in timpul regenerarii si mai creste putin(sau deloc) ash mass si cam atat.

22 minutes ago, Alexander. said:

Pai masina are 103.000km reali, iar dpf mai are viata de inca 160.000km aprox., deci pare in regula.

Pare in regula ca si viata insa ash mass e prea mic pt 100k km. Daca-l resetezi azi, ai sa vezi ca in 5000km ai mai mult ash mass decat iti arata acum. Poate i-a dat fostul proprietar vreo regenerare inainte sa ti-o vanda. Oricum, zic sa stai linistit… nu pare sa fie vreo problema.

Edited by Onnix
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alexander. said:

Dar… vechiul proprietar, cand si-a adunat lucrurile din masina, avea si un Carly, care cel mai probabil va dati seama ce a facut cu el…. Acum asta este, ii dam bataie.

Pot sa confirm ca Carly nu umbla la ash mass cand dai regen request la DPF.

In 8 ani de zile cat am avut diesel am dat cateva regenerari si dupa fiecare regenerare fortata de mine sau din exploatare normala, cenusa a crescut.

Deci daca o sa ai vreodata nevoie sa faci asa ceva esti mai safe cu Carly.

Adică vechiul proprietar foarte probabil ți-a dat-o cu valori sincere.

Deci cum ai zis 160k daca o exploatezi corect nu ai griji 

Am avut in schimb un coleg care si-a luat un seria 1 mai vechi,  cu 200+k km si am fost cu el sa o verificam un pic cu Carly si imi apareau toate valorile f mici pe dpf. Si l-am intrebat pe tip,  ai pus dpf nou? A zis ca nu. 

Inseamna ca l-ai resetat si in 3-5000 km maxim o sa inceapa sa faca figuri si colegu nu o sa stie de ce, ca dpf- u e la limita de viata dpdv al km.

El nu ca e ok ca masina blana blabla.

Colegul a muscat gogoasa si a luat masina asa si nu a trecut o luna si a venit sa imi zica ca dpfu e infundat si tre sa il schimbe.

Deci sunt si cazuri d-astea.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Onnix said:

Apar resetate si in Ista… nu ai ce-i face. Cand ii dai regenerare cu Ista, scade soot in timpul regenerarii si mai creste putin(sau deloc) ash mass si cam atat.

Pare in regula ca si viata insa ash mass e prea mic pt 100k km. Daca-l resetezi azi, ai sa vezi ca in 5000km ai mai mult ash mass decat iti arata acum. Poate i-a dat fostul proprietar vreo regenerare inainte sa ti-o vanda. Oricum, zic sa stai linistit… nu pare sa fie vreo problema.

Masina a fost rulata 80k km, din 2017 pana in 2023 in Olanda.

Pana la 98k km a fost rulata 1 an in Germania pana in februarie 2024

Si de atunci e la mine.

Ar putea fi adevarata valoare pentru ash mass daca sa zicem ar fi fost rulata 80% din km doar autostrada?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.