Jump to content

Regeneration locked (DPF)


Alexander.

Recommended Posts

3 hours ago, Alexander. said:

Ar putea fi adevarata valoare pentru ash mass daca sa zicem ar fi fost rulata 80% din km doar autostrada?

Nu cred ca exista "adevarata valoare" decat in sensul in care cantitatea de cenusa care se aduna in timp se aduna in functie de com e condusa masina/motorul, cat de uzat este aceasta - lucru de neignorat. Si cat de bine functioneaza sistemele auxiliare de control al depunerilor din filtru.

Pe de alta parte DDEul coordoneaza si ordoneaza ce se intampla in dpf prin senzorii ce masoara diferenta de presiune de cand e gol filtru pana cand se umple, cand decide din nou sa arda noxele. Asta in caz fericit..

Adica treaba nu e complicata..

Aproape ca si in exemplu bateriei, filtru se poate/va umple in timp mai des; din cauza cenusei adunate si din cauza uzurii inevitabile a motorului; dupa cum si felul cum e exploatat motorul, asta influienteaza durata de viata a DPFului.

Pentru mine primul indicator spre schimbare/curatarea filtrului este frecventa regenerarilor si poate chiar colmatarea filtrului cand filtru e deja de mult pe masina.

Acum, ca se intampla si din cauza uzurii sau a altor lucruri de sub capota.. si astea trebuie desigur luate in calcul

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, alex230ro said:

Eu am renuntat la schemele astea si m-am resemnat, nu am eroare in bord totul e bien, daca ma apuc sa studiez corectii. presiuni temperaturi ajung la balamuc .

Una e sa ii urmaresti sa vezi ca isi face regenerarea, cand/cum, ca o finalizeaza, etc... alta e sa studiezi, analizezi, faci calcule peste calcule.

Eu doar urmaresc ( cat si cum pot ) sa si faca regenerarile cat mai corect. In rest cum zici si tu, atata timp cat totul merge bine, nu e stres 🙂 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hai sa mai aprind spiritele un pic...

Imediat dupa regenerare, in mers:

image.thumb.jpeg.571c1eab11fe351fd983729f6271eab4.jpegimage.thumb.jpeg.8c5980e9bbab1a3cecee892fb8962581.jpegimage.thumb.jpeg.469300bb6a5b3606dbd9e887bda2c39b.jpeg

 

Dupa regenerare, la relanti:

image.thumb.jpeg.6d40a0b8712a7494fab515dd45735163.jpeg

X3 G01 M40d, aprox 125.000km.

In urma a 2 request dpf regeneration, oil ash mass in pdf s-a resetat de 2 ori, si e logic ca nu corespunde cu km, la fel si viata DPF-ului care nu are cum sa mai duca inca aprox 280k km ( peste cei 125k existenti )

Ma intereseaza mai mult presiunile inainte de DPF si dupa, daca sunt ok sau nu, ca la astea deja nu ma pricep...

Masina merge OK, regenerari normale zic eu ( mers mixt mai mult oras 250-300km, mers mixt mai mult centura/drum expres cam 300-350km, iar la drum lung am vazut si 500-600km la mers lejer... )

Edited by sskkaa
Link to comment
Share on other sites

Te salut,

Valorile tale sunt ok, atat cele in mers cat si la relantii. 

La masina mea, b47 cu 200k km, daca merg exclusiv in oras (Oradea), scot max 200km intre regenerari. La drum lung am prins cel mult 660 km intre regenerari, dar de obicei, la un regim mixt o apuca mai repede, cam pe la 300 ca si la tine.

Legat de discutia initiala, eu am observat ca imi intra in Regeneration locked daca inainte de a se apuca de regenerare (pe la 25g soot mass), sau in timpul regenerarii o calc sustinut si merg "extra sportiv".

Edited by Ion.
Link to comment
Share on other sites

Aici vad ca e diferenta si de incarcare, in functie de motor. La mine la M40d urca soot pana pe la 39-40g cand incepe regenerarea, am vazut chiar si 42g...

Dar daca pe la 37/38 ii dau tare sa creasca temperatura pe evacuare la 550/600grd+ incepe regenerarea.

Daca merg sustinut de tare mai mult timp, gen 180/200+ temperatura mare se mentine, si chiar daca nu se regenereaza activ, pasiv tot arde soot, care scade sustinut.

Am intrebat de presiuni in ideea in care sporadic mai gasesc cate o eroare pasiva - 2BB100 - DPF - Efficiency too low, fara a avea vreo problema in comportamentul masinii/motor, erori in bord, martori aprinsi, sau sa constat vreo functionare defectuoasa.

image.thumb.jpeg.893f5055e849f5ed43a38abd9e8ad428.jpeg

Link to comment
Share on other sites

I ai dat request dpf regeneration? Si nu s a resetat nimic? Ce masina /motor?

Eu prima data nu eram f atent cand i am dat, n am prea inteles ce a vrut sa ma intrebe, ca tot prostu i am dat ok/next/yes ce dracu m o fi intrebat si aia a fost... s au resetat de nici nu mi am dat seama. Dupaia am constientizat ce si cum.

A doua oara am zis ca poate n am inteles eu bine ce m a intrebat si i am mai dat odata ( la distanta de vreo 30k km poate mai mult ) si s au resetat iar.

Asa e cand esti prost de mic... macar sa fi zis ba fraiere vezi ca se reseteaza, bla bla... nimic. O porcarie dpmdv, dar asta e.. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, sskkaa said:

I ai dat request dpf regeneration? Si nu s a resetat nimic? Ce masina /motor?

 

Da, am dat request dpf regeneration de cateva ori. Este vorba de un x3 f25. 

Edited by srb_alex
Link to comment
Share on other sites

@Godini 1 bar = 100 kpa, deci nu vad care e problema

@sskkaa eu am masina doar de aprox 20k km. Poate cand era DPFul mai curat (tu ai aproape jumatate din km mei), incepea regenerarea si la mine (b47) in jurul valorii de 40g, nu stiu.

Am observat si eu ca atunci cand se apropie momentul de a face regenerarea, un mers putin sportiv determina mai repede urcarea temperaturii la ~600° si pornirea regenerarii active. Dar oricum ar fi facut-o in curand.

Daca o tin doar in reprize repetate de accelerare, imi apare Regeneration locked pentru o vreme. La fel daca fac asta in timpul regenerarii. La mers cu viteza constanta (chiar dacă e mai mare) face regenerarea activa și nu întra în Locked

Edited by Ion.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.