Jump to content

Cauciucuri de iarna seria 3 g20 si schimbare latime cauciuc.


RCR

Recommended Posts

Va salut !

Am doua intrebari :

Pentru iarna care vine folosesc  jante de 17. Pana acum pe aceste  jante  au fost cauciucuri cu dimensiunea 225 50 r17 94h .   As vrea sa incerc un 250 50 r17 XL 94 H .    Se potrivesc,nu exista nici o problema ca schimb latimea cauciucului ? As face asta pentru mai multa aderenta.

 

A doua intrebare este ce cauciucuri recomandati pentru iarna ,masina nu este xdrive. Ma gandesc la un buget de 2500 lei .

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

Salut, respecta intocmai dimensiunile scrise pe stalpul soferului. Ai un sticker acolo cu toate dimensiunile agreate pt masina ta, nu te abate de la ele.  Pune anvelope Kumho, Goodyear, Bridgestone, Hankook, Pireli sau Michelin. Neaparat runflat + omologare BMW. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, six in line said:

Salut, respecta intocmai dimensiunile scrise pe stalpul soferului. Ai un sticker acolo cu toate dimensiunile agreate pt masina ta, nu te abate de la ele.  Pune anvelope Kumho, Goodyear, Bridgestone, Hankook, Pireli sau Michelin. Neaparat runflat + omologare BMW. 

Nu vreau ranflat,am acum pe masina si se aude un zgomot de rulare foarte mare,urasc acel zgomot...100% voi cumpara nonranflat  si voi folosi kit de reparare roata daca e cazul ! Pe stalp si in talon pentru 17 este scrisa doar dimensiunea 225 50 r17 ,de asta intrebam daca se poate folosi 250 50 r17...  Cu siguranta imi voi lua o marca buna de cauciucuri. Eu ma gandeam la  Michelin Alpin 6 sau NOKIAN SNOWPROOF 2, dar acum tatonez terenul.

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, RCR said:

Pentru iarna care vine folosesc  jante de 17. Pana acum pe aceste  jante  au fost cauciucuri cu dimensiunea 225 50 r17 94h .   As vrea sa incerc un 250 50 r17 XL 94 H .    [...] As face asta pentru mai multa aderenta.

Subscriu la sfatul pe care l-ai primit mai sus. Retine ca pe carosabil umed, zapada sau gheata, un pneu mai ingust asigura o aderenta mai buna, in comparatie cu unul mai lat. Utilizand anvelope mai late pentru iarna, reduci aderenta exact in conditiile critice de drum. Cauta pe internet poze cu masini de raliu si compara anvelopele acestora in competitiile de vara, versus cele de iarna.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, FiveThreeFive said:

Subscriu la sfatul pe care l-ai primit mai sus. Retine ca pe carosabil umed, zapada sau gheata, un pneu mai ingust asigura o aderenta mai buna, in comparatie cu unul mai lat. Utilizand anvelope mai late pentru iarna, reduci aderenta exact in conditiile critice de drum. Cauta pe internet poze cu masini de raliu si compara anvelopele acestora in competitiile de vara, versus cele de iarna.

Interesant,cineva zicea ca anvolopa mai lata asigura aderenta mai mare.Multumesc de informatie o sa ma documentez si eu. Pana acum ma gandesc la NOKIAN WR Snowproof care este o anvelopa foarte buna de iarna dar nu cred ca este pe lista BMW si anvelopa Michelin Alpin 6 care cred ca este pe lista celor de la BMW.

Just now, RCR said:

Interesant,cineva zicea ca anvelopa mai lata asigura aderenta mai mare.Multumesc de informatie o sa ma documentez si eu. Pana acum am in vedere  NOKIAN WR Snowproof care este o anvelopa foarte buna de iarna dar nu cred ca este pe lista BMW si anvelopa Michelin Alpin 6 care cred ca este pe lista celor de la BMW.

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, RCR said:

Nu vreau ranflat,am acum pe masina si se aude un zgomot de rulare foarte mare,urasc acel zgomot...100% voi cumpara nonranflat  si voi folosi kit de reparare roata daca e cazul ! Pe stalp si in talon pentru 17 este scrisa doar dimensiunea 225 50 r17 ,de asta intrebam daca se poate folosi 250 50 r17...  Cu siguranta imi voi lua o marca buna de cauciucuri. Eu ma gandeam la  Michelin Alpin 6 sau NOKIAN SNOWPROOF 2, dar acum tatonez terenul.

Salut,

 Dimensiunea scrisa de tine nu 250/50r17 nu exista, 255/50r17 da.

Nu poti pune 255/50r17 pe G20, o sa atinga anvelopele in:amortizor, brate, posibil si in carenaj la viraj.
sunt mult mai late si mult mai inalte, daca nu ma insel sunt anvelope de SUV. 

Cum ziceau si colegii mai sus, verifica dimensiunile scrise pe stalpul masinii si echipeaza masina cu ce recomanda producatorul nu cu ce iti trece prin cap sau ce recomanda “sorel”.
Normal ca o anvelopa mai lata sa aiba o aderenta mai buna, dar in acelasi timp are si o accelerare mai slaba plus un consum de combustibil crescut. 
 
Sunetul pe care il auzi de la anvelopele pe care le ai acum montate, nu este obligatoriu sa vina din cauza ca sunt RFT, pot fi multiple cauze: amortizoare moi(uzeaza neuniform anvelopele), anvelope imbatranite(cauciucul si-a schimbat proprietatile si a devenit foarte dur), uzuri neuniforme, samd. 
Iti garantez ca orice marca premium(mich, conti, bridge,pirel, etc) ai pune cu RFT, nu o sa ai sunet la rulare si pe langa asta nu o sa ai stresul in caz ca distrugi o anvelopa nu te mai poti deplasa(aici nu vorbesc de un cui sau o gaurica mica ce se poate astupa cu spuma sau cu un snur)

Un alt aspect important: Daca nu urmezi ce iti recomanda producatorul+ RFT, poti avea senzatia ca masina nu este stabila si iti da impresia ca fuge mereu de spate - Tramling. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, edit said:

Inainte sa te apuci sa schimbi anvelopele, invata ce inseamna inscrisurile de pe ele.

 

Stiu ce inseamna. Lasa arogantele ca nu isi au locul aici.

2 hours ago, enders said:

Salut,

 Dimensiunea scrisa de tine nu 250/50r17 nu exista, 255/50r17 da.

Nu poti pune 255/50r17 pe G20, o sa atinga anvelopele in:amortizor, brate, posibil si in carenaj la viraj.
sunt mult mai late si mult mai inalte, daca nu ma insel sunt anvelope de SUV. 

Cum ziceau si colegii mai sus, verifica dimensiunile scrise pe stalpul masinii si echipeaza masina cu ce recomanda producatorul nu cu ce iti trece prin cap sau ce recomanda “sorel”.
Normal ca o anvelopa mai lata sa aiba o aderenta mai buna, dar in acelasi timp are si o accelerare mai slaba plus un consum de combustibil crescut. 
 
Sunetul pe care il auzi de la anvelopele pe care le ai acum montate, nu este obligatoriu sa vina din cauza ca sunt RFT, pot fi multiple cauze: amortizoare moi(uzeaza neuniform anvelopele), anvelope imbatranite(cauciucul si-a schimbat proprietatile si a devenit foarte dur), uzuri neuniforme, samd. 
Iti garantez ca orice marca premium(mich, conti, bridge,pirel, etc) ai pune cu RFT, nu o sa ai sunet la rulare si pe langa asta nu o sa ai stresul in caz ca distrugi o anvelopa nu te mai poti deplasa(aici nu vorbesc de un cui sau o gaurica mica ce se poate astupa cu spuma sau cu un snur)

Un alt aspect important: Daca nu urmezi ce iti recomanda producatorul+ RFT, poti avea senzatia ca masina nu este stabila si iti da impresia ca fuge mereu de spate - Tramling. 

Doar cauciucuri premium o sa pun si doar noi ,dot 2024,aia e clar.  Nu o sa pun runflat sunt niste porcarii care fac zgomot.Am fost in service si masina este perfecta din toate punctele de vedere,cauciucurile runflat de vara sunt Pirelli ,dot 2023 si fac un zgomot enervant,de abia astept sa scap de ele.... Inteleg de la tine ca 255 ating in carenaj,asta e un lucru interesant in textul tau ,probabil ca raman la 255 50 17 ...  ps:o sa urmez ce spune producatorul 100% !   Merci!

4 minutes ago, RCR said:
5 minutes ago, RCR said:

Stiu ce inseamna. Lasa arogantele ca nu isi au locul aici.

Doar cauciucuri premium o sa pun si doar noi ,dot 2024,aia e clar.  Nu o sa pun runflat sunt niste porcarii care fac zgomot.Am fost in service si masina este perfecta din toate punctele de vedere,cauciucurile runflat de vara sunt Pirelli ,dot 2023 si fac un zgomot enervant,de abia astept sa scap de ele.... Inteleg de la tine ca 255 ating in carenaj,asta e un lucru interesant in textul tau ,probabil ca raman la 255 50 17 ...  ps:o sa urmez ce spune producatorul 100% !   Merci!

O sa raman la 225 50 r17(am gresit mai sus)

 

Link to comment
Share on other sites

nu, nu stii ce inseamna. nu e nicio aroganta, ci doar te invat gratis.
225/50 vrei sa le inlocuiresti cu 255/50

 

si tu crezi ca 50-ul ala inseamna acelasi lucru in ambele inscrisuri. sau inseamna, de fapt, adica 50% din latimea anvelopei.

cu alte cuvinte, peretele anvelopei, adica masurastoarea de la janta la asfalt este 112,5mm in cazul anvelopei 225/50

in cazul 255/50 peretele anvelopei este 127,50 mm. ca atare, tu maresti raza anvelopei cu 15mm, deci diametrul cu 30mm.

rezulta ca tu vrei sa pui o anvelopa mai lata cu 30mm cat si mai mare in diametru cu 30mm.

 

echivalentul lui 225/50 este cumva 245/45. ai putea sa pui astfel daca jantele sunt late de 8 inch, dar f probabil ale tale sunt late de 7.5 inch, ceea ce e prea putin pt o anvelopa de 245/45.

 

cu placere!

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Cumpara dimensiunile recomandate de BMW, asa cum ti-au spus si colegii.

Dimensiunile pe care le vrei nu sunt pentru masina ta. Daca vrei neaparat jante mai late, treci la 18 sau 19 si acolo vei avea pe spate, jante mai late, care, vin la randul lor cu anvelope mai late.

Aderenta pe zapada nu e mai buna cu anvelope mai late, nu stiu de unde ai informatia asta, dar e gresita, nu degeaba, BMW echipeaza masinile cu roti de iarna in varianta cu cele mai inguste anvelope.

Daca ai zgomot de rulare, il ai din cauza anvelopelor actuale nu a tipului, rft sau non-rft. Tine cont ca cele de iarna oricum sunt mai zgomotoase din cauza profilului.

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, RCR said:

100% voi cumpara nonranflat  si voi folosi kit de reparare roata daca e cazul

Din proprie experienta si din urmatoarele considerente, nu iti recomand aceasta abordare:
- kit-urile in care poti sa ai cat de cat incredere sunt cele formate dintr-un compresor de aer si un bidon cu un smac. Cele tip "spray", cu smac intr-un recipient sub presiune, sunt in general junk si nu te poti baza pe ele. Smacul functioneaza aproape sigur numai in cazul unor gauri de max. 3mm. Unele dintre ele - anume cele de cea mai buna calitate - pot estansa si gauri de pana la 6mm. In cazul unei perforatii mai mari, sau a unei taieturi pe flanc - problema foarte frecventa in cazul anvelopelor cu profil relativ mic - vei ramane in drum;
- smacul respectiv are termen de valabilitate. Daca uiti sa il schimbi la termen, este ca si cum ai uitat kit-ul acasa;
- in conditii de iarna (= la temperaturi scazute), smacul isi mai pierde din eficienta. In plus, imagineaza-ti ca trebuie sa faci interventia pe marginea drumului, noaptea, in frig, cand viscoleste: pe langa faptul ca vei suferi fizic, riscul sa gresesti ceva este foarte mare;
- kit-urile care contin un snur si un dispozitiv de introducere a acestuia in gaura sunt imposibil de utilizat cand este frig afara si pe o roata montata pe masina.

Pe scurt, pentru sezonul rece, a utiliza anvelope non-runflat implica sa ai cu tine o roata de rezerva (normala / slim) + cric + cheie roti, sau un abonament la un serviciu foarte eficient de asistenta 24/7 pe marginea drumului. Nici anvelopele runflat nu sunt un panaceu universal, dar probabilitatea sa iti continui drumul pana la un service roti este mult mai buna, in comparatie cu un kit pentru pana.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In ultimii 15 ani masinile mele au facut o singura pana ,merg doar cu cauciucuri de calitate ,cumparate noi .Daca se va intampla,chem platforma,platesc 500 de lei si o duc direct la vulcanizare.  Ma simt de 10 ori mai bine decat sa aud zilnic zgomotul de rulare de la runflaturi ..... Ai dreptate in legatura cu acel spray,nu te poti baza pe ele !

9 hours ago, edit said:

nu, nu stii ce inseamna. nu e nicio aroganta, ci doar te invat gratis.
225/50 vrei sa le inlocuiresti cu 255/50

 

si tu crezi ca 50-ul ala inseamna acelasi lucru in ambele inscrisuri. sau inseamna, de fapt, adica 50% din latimea anvelopei.

cu alte cuvinte, peretele anvelopei, adica masurastoarea de la janta la asfalt este 112,5mm in cazul anvelopei 225/50

in cazul 255/50 peretele anvelopei este 127,50 mm. ca atare, tu maresti raza anvelopei cu 15mm, deci diametrul cu 30mm.

rezulta ca tu vrei sa pui o anvelopa mai lata cu 30mm cat si mai mare in diametru cu 30mm.

 

echivalentul lui 225/50 este cumva 245/45. ai putea sa pui astfel daca jantele sunt late de 8 inch, dar f probabil ale tale sunt late de 7.5 inch, ceea ce e prea putin pt o anvelopa de 245/45.

 

cu placere!

Voi cumpara 225 50 R17 ,nu voi cumpara 250 50 R17    . Nu mai complic situatia.  

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.