Jump to content

Probleme DPF regenerari dese exhaust gas differential pressure vs exhaust gas pressure before exhaust turbocharger


Recommended Posts

Salut colegi,

Detin un BMW f11 motor 2.0 diesel N47s1 biturbo 218cp,iar problema este urmatoarea: masina isi face regenerari super dese adica in oras daca ma dau la ea(adica mers sportiv 3500/4000rpm cu kickdownuri) in aproximativ 60km isi face regenerare afara in vreo 150 -250km daca merg potolit (adica schimbat la 2500-3000 rpm)

Avand ISTA + am urmarit niste valori reale si dilema mea este urmartoarea:

Cand intra in regenerare presiunea in turbina scade sub 1000mbar la ralanti adica undeva 600-800mbar cand se opreste regenerarea revine la ~1000(nu stiu daca e normal) iar valorile de la exhaust gas differential pressure care in mod normal sunt undeva  intre 2hPa si 20 HPa la ralanti scad sub 0hPa (adica am avut si -18 hPa)dupa regenerare dar nu tot timpul.

Dupa regenerare mentionez ca se incarca super repede dpf ul ajunge la ~20g soot mass si sta pe acolo 

in schimb la ralanti valoarea exhaust gas pressure before exhaust turbocharger este de ~1500hPa ceea ce mi se pare destul de mare

Rugamintea ar fii daca ma poate ajuta cineva cu motor similar cu niste valori de pe o masina care merge bine ?

Multumesc

Screenshot 2024-10-15 171202.jpg

Screenshot 2024-10-15 171306.jpg

Link to comment
Share on other sites

La turbina ,e normal sa arate valorile alea .

La senzorul de presiune care arata valori cu minus ,nu e normal . Ori e decalibrat ,ori e prăjit . Se poate calibra să pornească de la zero când e motorul oprit  ,daca nu vrei sa iei nou ,dar trebuie codare (nu știu dacă te pricepi).

E foarte posibil ca el sa fie cauza regenerărilor dese .

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Godini said:

La turbina ,e normal sa arate valorile alea .

La senzorul de presiune care arata valori cu minus ,nu e normal . Ori e decalibrat ,ori e prăjit . Se poate calibra să pornească de la zero când e motorul oprit  ,daca nu vrei sa iei nou ,dar trebuie codare (nu știu dacă te pricepi).

E foarte posibil ca el sa fie cauza regenerărilor dese .

Asa ma gandeam si eu ca e ciudat cu valorile alea negative dar oare codare sau resetare adaptare pe emisii? 

Daca e vb de resetare adaptare am facut asta, ma gandeam sa incerc cu alt senzor dar dilema este care e exhaust gas before exhaust turbocharger sa fie senzor 5 din poza si differential pressure sa fie 3? Ca pe 3 l am schimbat preventiv acum cateva luni dar n aveam diagnoza deci nu stiu cum functiona inainte cu 1 nou hella aftermarket, sa fie defect de nou oare? 

Screenshot_20241015_174948_Chrome.jpg

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Godini said:

Da,hella am luat și eu și a trebuit calibrat . Arată valori cu minus de nou . Se pare ca doar cele originale arata corect ,restul sunt la ghici .

Nu toate. Eu am luat original și la fel că și cel anterior, cu motorul oprit corecția e la -3. La un B47, aveam aceeași problema precum cea spusa de colegul mai sus.

Rezolvarea a fost totuși alta, am făcut 2 drumuri de Ploiesti -Volos(GR) in care am mers ceva mai agresiv. Și am folosit la ambele drumuri aditiv de la liqui moly(dpf protect).

Acum situația sta mult mai bine. Înainte aveam regenerări la maxim 150km, indiferent de regim. Acum am undeva la 200-250. Vorbim de un X3, f25 cu B47 de 190ponei.

Link to comment
Share on other sites

Se poate "calibra" cu BTool Expert pe android. 

Ideal ar fi sa indice 0mbar cu motor oprit. Are o plaja de +/- 20-25 mbar, mai mult de atat nu-l poti regla. In BTool gasesti un offset, din pacate s-ar putea ca al tau sa aiba abaterea mai mare si oricat l-ai calibra sa indice tot cu minus. Eu am observat ca la mine acel offset se modifica singur astfel incat presiunea diferentiala sa fie 0 mbar cu motor oprit.

Ca idee, daca senzorul indica o presiune diferentiala mai mica decat cea reala, ar trebui sa ai regenerari mai rare, nu mai dese (soot mass creste mai incet).

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, gelu22 said:

Se poate "calibra" cu BTool Expert pe android. 

Ideal ar fi sa indice 0mbar cu motor oprit. Are o plaja de +/- 20-25 mbar, mai mult de atat nu-l poti regla. In BTool gasesti un offset, din pacate s-ar putea ca al tau sa aiba abaterea mai mare si oricat l-ai calibra sa indice tot cu minus. Eu am observat ca la mine acel offset se modifica singur astfel incat presiunea diferentiala sa fie 0 mbar cu motor oprit.

Ca idee, daca senzorul indica o presiune diferentiala mai mica decat cea reala, ar trebui sa ai regenerari mai rare, nu mai dese (soot mass creste mai incet).

Sa inteleg ca e normal sa mi mai arate si valori negative daca are o plaja de +/-20 25mbari?

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Onnix said:

E fix ca-n melodia aia: “e de la hella, e de la hella…”

:)) o sa mai fac sapaturi zilele astea sa pun o diagnoza sa vad si ce presiune am cu motorul oprit si poate ies si la un drum mai lung cu ea, ideea e ca am si senzorul vechi pe care l am schimbat preventiv dar se ajunge destul de greu la el

Totusi pe langa differential pressure care are valori negative aleator, exhaust gas pressure before exhaust turbocharger mi se pare mare la ralanti ~1500hPa,nu trebuia sa fie pe udeva cu atmoaferic pressure sau charging pressure ~1100? Poate verifica cineva ce valori au la ralanti? 

Multumesc

Edited by RarAsh
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, RarAsh said:

Sa inteleg ca e normal sa mi mai arate si valori negative daca are o plaja de +/-20 25mbari?

Nu este normal sa arate valori negative. Daca abaterea lui este in intervalul +/- 20mbar se poate regla din soft, sa il aduci la zero. Plaja aia este toleranta acceptata... esti in afara, altul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cum au spus si baietii, nu are voie sa arate negativ. Am patit acelasi lucru la fostul F10, eram in Grecia cand am observat asta, am comandat cand eram acolo in vacanta senzor Hella (doar Hella puteau sa imi aduca cei de la magazinul de piese pe insula in Lefkada). L-am schimbat acolo, am monitorizat senzorul Hella in drumul spre Romania… afisa valori haotice/gresite. Cum am ajuns in tara, comandat senzor OE care merge si perfect si acum dupa 5 ani. Si sunt multi care au avut probleme cu sensorul pe aftermarket. Spor!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Onnix said:

Cum au spus si baietii, nu are voie sa arate negativ. Am patit acelasi lucru la fostul F10, eram in Grecia cand am observat asta, am comandat cand eram acolo in vacanta senzor Hella (doar Hella puteau sa imi aduca cei de la magazinul de piese pe insula in Lefkada). L-am schimbat acolo, am monitorizat senzorul Hella in drumul spre Romania… afisa valori haotice/gresite. Cum am ajuns in tara, comandat senzor OE care merge si perfect si acum dupa 5 ani. Si sunt multi care au avut probleme cu sensorul pe aftermarket. Spor!

Ai schimbat tu senzorul in GR sau la service..? Stiu ca e destul de inghesuiala acolo si nu prea ai loc de manevra ca as incerca sa pun senzorul vechi la loc poate ii trag si o curatare cu niste spray de frane

Edited by RarAsh
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut, revin cu update

Testat senzor hella nou de pe masina cu contactul pus dar motorul oprit si mi arata contrapresiune intr o zi - 19mbari urmatoarea +55mbari. Schimbat senzor cu OE in aceleasi conditii testat si valoarea oscileaza intre 1.97-2.97mbari ceea ce ma gandesc ca e bine mai ales ca nu mai am valori negative si acum sunt apropiate de 0 cum spuneau colegii mai sus

De schimbat s a schimbat super usor senzorul. 

Acum o sa l mai monitorizez sa vad daca aici era problema. Revin cu update si multumesc mult pentru sfaturi

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, RarAsh said:

Salut, revin cu update

Testat senzor hella nou de pe masina cu contactul pus dar motorul oprit si mi arata contrapresiune intr o zi - 19mbari urmatoarea +55mbari. Schimbat senzor cu OE in aceleasi conditii testat si valoarea oscileaza intre 1.97-2.97mbari ceea ce ma gandesc ca e bine mai ales ca nu mai am valori negative si acum sunt apropiate de 0 cum spuneau colegii mai sus

De schimbat s a schimbat super usor senzorul. 

Acum o sa l mai monitorizez sa vad daca aici era problema. Revin cu update si multumesc mult pentru sfaturi

Si acum regenerarile sunt ok?

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, srb_alex said:

Si acum regenerarile sunt ok?

Azi am iesit pe dn si din ce am observat valorile senzorului sunt mult mai constante si progresive in timpul accelerarilor, nu mai au oscilatii ridicole, masina parca trage mai bine nu stiu daca e placebo, iar cum am iesit pe dn a inceput sa si faca o regenerare de la 38g soot a ajuns pe la 8g  si s a oprit dar nu s a resetat counterul de km dupa regenerare, sa inteleg ca si a facut o regenerare pasiva? Sau ceva tot nu e in regula? Ideea e ca dupa regenerare a inceput sa creasca greu sootul nu cum era inainte din 2 accelerari bruste imi sarea in 22g soot. A crescut de la 8g la 11g in 20km iar cand am oprit motorul imi indica undeva la 9g soot nu stiu daca a mai impins ceva afara cand s a oprit motorul, dar asa a lasat impresia. 

Mai monitorizez si revin cu update. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.