Jump to content

Vas expansiune normal sau fisurat ? E90/320d


Recommended Posts

Salutare !

De cand au scazut temperaturile m-am pomenit si eu cu vestita problema la e90 (320d, nfl) de caldura doar pe partea soferului si rece pe partea pasager fata.

Am rasfoit forumul si cica problema ar fi de la infundarea partiala a caloriferului din bord dar sincer, nu prea imi venea sa cred. Am zis ca nu intervin la nimic, am circulat o saptamana cu caldura pornita sperand ca isi va da drumu' si partea pasager dar in final n-a mai dat caldura nici pe partea sofer.

Am facut totusi o diagnoza, nimic erori. Atunci am zis sa incerc spalarea caloriferului la presiunea unui robinet retea de curte.

Am demontat polița "stergatoare" pentru acces la colierele caloriferului, am suflat caloriferul sa-l golesc de antigel, am bagat in el 1 litru de solutie-spuma de spalatorie (asta am avut la indemana), l-am lasat asa cam 2 ore dupa care am conectat prin alternanta jetul robinet pe tur si retur calorifer pana m-am plictisit.

In final am montat totul inapoi, am completat cu 1,5 litri (antigel + apa dist) in vasul de expansiune si fara busonul montat la vas am lasat motorul sa mearga la relanti pana a ajuns la 92°C (am ceas separat montat pentru monitorizare temp lichid motor)

Si aici apare dilema mea ! Tot asteptand sa urce temp motor, am tot strans de furtunele radiator sa mai scot din aer si brusc a inceput sa tasneasca lichid din peretele interior al vasului de expansiune ! 

Am masina de aproape 5 ani, monitorizez mereu in mers temp lichid motor si a fost ok, am inlocuit antigelul acum vreo 3 ani, am inlocuit pompa de apa, am inlocuit termostate, vreau sa zic ca nu e prima oara cand lucrez la instalatia racire si aerisesc - dar n-am vazut niciodata pana acum acel jet subtire de lichid din interiorul vasului.

Acum masina e ok (operatiunea am facut-o azi), baga caldura pe toate partile de te arde pe fata pe tr.1 ventilator bord, se pare ca am rezolvat problema dar raman cu neclaritatea asta:

Asa trebuia sa fie tot timpul cu jetul ala subtire din vas si n-am stiut eu si orificiul ala era infundat sau e fisurat vasul si trebuie inlocuit ?

Va multumesc.

 

Inhq8gK.jpeg

 

X7QSPSr.jpeg

SUGB8KM.jpeg

 

Link to comment
Share on other sites

Ăla e returul ,e normal să vezi jetul ăla.Dacă nu curge nimic la exteriorul vasului stai liniștit.Singura ta problemă e că ți-e ruptă tija de la plutitor.

Ps. Vezi că spuma activă e destul de corozivă,dacă nu ai clătit instalația suficient de bine ar putea cauza probleme pe viitor ,fisuri la radiator etc.

Link to comment
Share on other sites

Deci e ok sa fie asa ! Multumesc frumos, Adrian ! 👍

Am limpezit mult dupa spuma in cauza, pana nu a mai iesit spuma alba si clabuci, doar apa curata.

Da, e rupta tija la plutitor dar am ciupit cu un patent din plasticul coloanei pe care culiseaza "patratul" tijei pentru a nu-l lasa sa iasa de pe "șina" ...insa pastrez tija si mai apas cu ea din cand in cand pe "patratul" ei. In foto 2 se vede la un zoom ca e fixata langa cheder, in zona telescopului capotei.

Toate bune.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.