Jump to content

Problema 4 erori recurente 420Xi B48 184hp


Recommended Posts

Va salut colegi,

Detin un BMW 420Xi din 2017, motor B48, 184 hp cu 106.000 de km si ma chinui de o luna incoace cu erorile:

21A02D: Combustion control: valve lift correction when idling

118401: Mixture control: Mixture too lean, large deviation

118001: Mixture control: Mixture too lean

101F01: Throttle valve angle: absolute pressure intake manifold, comparison: presure too high

Am fost la service, au efectuat verificari la conducte, tevi, etc. Si nu este nimic fisurat sau afectat. Singurul simptom prezent ar fi relanti-ul instabil mai ales cand ma aproprii de oprire, in rest masina merge foarte bine si nu are simptome de limp. 

Am gasit ceva procedura de la BMW de a corecta throttle valve angle dar acolo scrie ca e doar pentru B58.

Pe langa asta mai exista si ceva pierdere de antigel (clasic B-uri) unde e foarte greu de identificat pe unde chiar si cu presiune. 

Maine ma duc sa schimb bujii si bobine, just in case, nu cred ca au fost schimbate pana acum. 

Ce parere aveti? Ati mai intalnit?

Link to comment
Share on other sites

Prima eroare este legata de valvetronic.  Clapeta de acceleratie este folosita doar cat motorul este rece sau daca sistemul valvetronic este defect (sau cel putin asa era la N42). Cand este motorul rece supapele de admisie se deschid la maxim si variaza deschiderea clapetei de acceleatie iar in majoriateta timpului clapeta de acceleratie este deschisa la maxim si variaza deschiderea supapelor. Din diagnoza se poate motoriza atat deschiderea supapelor cat si si a clapetei de acceleratie. Doar ca asta verifica cineva care face diagnoza, la citit erori suntem toti experti.

 

 

Link to comment
Share on other sites

"Maine ma duc sa schimb bujii si bobine, just in case, nu cred ca au fost schimbate pana acum."

Bujiile, daca nu au fost schimbate, e obligatoriu sa le schimbi. Dar, cu bobinele ce ai? Lasa-le in pace la km astia.

Daca descoperi pe unde pierde antigel, sa scrii aici, ma confrunt si eu cu treaba asta. Preventiv, am schimbat furtunul care intra in vasul mare (se reteaza, probabil devine casant) si modulul termic (termostatul) care avea eroare pe ista. Pe la modul, la partea de jos, greu vizibil, pierduse antigel. Acum am iarasi pierderi si, bineinteles ca nu vad pe unde.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles, deci voi insista maine si pe acest subiect. 

@pvsilviu Si la mine este schimbat furtunul cat si pompa de apa dar te tin la curent daca identific ceva.

Cat despre bobine, am inteles ca asa vin la pachet sau ma rog asa este recomandat asa ca prefer sa fie ca o mentenanta preventiva, just to be safe. De curiozitate, la cati km ar trebui schimbate bobinele? E prima benzinara si nu cunosc

Link to comment
Share on other sites

Imi mai dau si eu cu parerea pt ca am avut o problema asemanatore. Ultima eroare spune ca presiunea in admisie este f mare. Daca senzorul functioneaza corect singura posibila cauza este presiunea generata de gazele de evacuare care ajung in admisie. Cu alte cuvinte ai o problema la distributie/vanos/valvetronic - supapa de admisie ramane putin deschisa atunci cand nu trebuie. O alta varianta ar fi ca supapele sa nu inchida etans dar mi se pare mai putin probabil. 
Sfatul meu este sa mergi la un specialist BMW.

Link to comment
Share on other sites

Mersi mult George!

Tu cum ti-ai rezolvat problema?

Maine am programare la baietii de la Service Scream (Tezparii) pentru operatiuni cu bujiile, operatiune care din cate inteleg nu va ajuta cu erorile prezente din pacate. 

Iar pe 18 am reusit sa obtin o programare si la AutoCobalcescu pentru constatare.

In orice caz, fac update aici sa ramana scris si pentru altii.

Link to comment
Share on other sites

Acum multi ani ajuns la mine in familie un 316 cu N46 care mergea f rau, parca se sufoca daca incercai sa accelerezi. Pe diagnoza nu erau erori dar daca te uitai la parametri motor  presiunea in admisie iesea din scala. Am scos capacul de la culbutori si am constatat ca la motor lucrase un zugrav probabil pentru ca erau date niste semne cu vopsea. Am cumparat calele corespunzatoare si am pus distributia la punct. 

Link to comment
Share on other sites

Sa speram ca nu am si eu la fel norocul 😃 

Cand am achizitionat-o au verificat-o cei de la MasinaPotrivita si din testele lor masina parea ok. Acum am lasat-o la Service Scream (Tezparii) si ramane de vazut. 

Un lucru nu inteleg, in reply-ul anterior am scris ca am programare la Service Scream (Tezparii) si vad ca acum este scris "Service Scream (Tezparii)", iar eu nu am scris asa ceva. Este un script ceva in sensul asta implementat sau ce s-a intamplat?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.