Jump to content

My first Touring, G31, 530i


RaYn3

Recommended Posts

Salutare. La trei luni dupa ce am vandut fostul F10, a venit momentul sa prezint ultima achizitie, respectiv noul membru al familiei 🙂 

Evident ca am ramas in familia BMW si in aceeasi gama, adica seria 5, doar ca generatia imediat urmatoare si anume, G3x. 

Este vorba despre un touring in primul rand, fiind primul model in aceasta caroserie in ceea ce ma priveste, deci un G31, este benzina de aceasta data, motorizarea 30i, este alba, Alpine Weiss si este cu pachet M, interior cat si exterior. 

Pe langa toate cele enumerate mai sus, dpdv al dotarilor sta destul de bine zic eu, ar fi peste medie. Mai jos puteti regasi si o lista mai exacta conform bmw vin decoder. 

In cazul meu, de aceasta data am bifat cateva premiere daca le pot zice asa, principalele fiind cele legate de motorizarea pe benzina, dar si prin prisma caroseriei. Dupa doua diesel-uri, acest benzinar este cu totul altceva. Este multa liniste de aceasta data, este rafinat, nu tu vibratii. Desi am fost dupa ea in Deutschland acum o saptamana, inca am nevoie de timp sa o cunosc, desi cumva vin tot de pe un seria 5, mi se pare totusi un salt destul de mare intre cele doua generatii. Sincer nu m-am asteptat, iar asta intr-o nota pozitiva in mare. 

Desi am cautat si verificat f multe masini in tot acest rastimp, iar in cazul uneia destul de asemanatoare cu aceasta m-am razgandit cred de doua ori, de mi-au zis respectivii nemti ca nu mai vor sa faca business cu mine  😐 Pana la urma m-am oprit asupra acesteia, posibil si pt ca era f asemanatoare cu cea de mai sus. Era tot alba, tot touring, 530i evident, M-Packet si in mare aceleasi dotari. 

Am mai scris pe alte thread-uri despre diverse aspecte de care incerc sa-mi dau seama, deci sper ca si prin aceasta prezentare sa reusesc sa inteleg si celelalte aspecte care sunt inca neclare la aceasta data. 

Ca si dotari din cele care mi-as fi dorit sa le aibe, as enumera webasto-ul si poate cluster-ul full digital, optiunea 6WB ori de ce nu Digital Cockpit-ul, desi optiunea asta a venit pe G30 undeva pe final de 2019. Desi nu ma uitam la cele fara clusterul full digital, mi-am dat seama ca nici acesta, cel semi-digital nu arata rau in realitate. La F10 am avut aceeasi optiune de cluster, 6WA-ul. Pe parcurs probabil ca o sa-i fac retrofit si o sa am si aceasta optiune. Mai rau imi lipseste parca mai tare Auxiliary Heating-ul pe care il aveam pe F10, iar acum iarna ar fi fost o bucurie nemaipomenita. 

La drumul inapoi spre casa, masina fiind achizitionata de undeva la vreo 100km de Frankfurt, masina s-a comportat exemplar, a fost cumva ca si un fel de test cei 1300Km parcursi in decursul a doua zile. La achizitionare, masina a avut 91 465Km, deci un rulaj mai redus care imi vor permite sa o pastrez poate o perioada mai indelungata in functie si de nevoile din urmatorii ani. 

In momentul de fata incerc sa activez CarPlay-ul si incerc sa-mi dau seama care ar fi cea mai buna optiune. Am reusit sa fac cont de ConnectedDrive si am observat ca pot achizitiona din My BMW optiunea de CarPlay pe langa alte optiuni. Acum nu stiu daca am facut bine ca mi-am facut cont pe Romania, desi din ce am mai citit, unii vorbeau ca ar trebui sa-ti faci cont pe server de Germania ca sa ai acces la mai multe functii. Poate ma lamuriti cei cu mai multa experienta. De asemenea, nu mi-am dat seama de ce BMW Apps este greyed-out, prin urmare n-am acces la vreme si nici la News. Am dat restart azi la HU, dar degeaba, nu s-a activat. Optiunea de CD este activata pe timp nelimitat, deci n-ar trebui sa fie de aici problema. Cineva imi zicea ca ar trebui achizitionat pachetul de Connecte Booster, dar nu sunt sigur. 

Cred ca am scris deja destul de mult, va las mai jos niste poze, dar si optiunile. 

1CA Selection Of Cop Relevant Vehicles

1CB Co2 Content

223 Adaptive Suspension

230 Eu Specific Additional Equipment

248 Steering Wheel Heating

258 Runflat Tyres

2NH M Sportbrake

2PA Locking Wheel Bolts

2TB Sport Automatic Transmission

2VB Tyre Pressure Indicator

2VH Integral Active Steering

302 Alarm System

322 Comfort Access System

337 M Sport Package

3AC Trailer Tow Hitch

3DS Bmw Display Key

3MC Ind.roof Rails High-gloss Shadow L

402 Panorama Glass Roof

420 Sun Protection Glazing

423 Floor Mats, Velour

428 Warning Triangle

441 Smokers Package

453 Active Seat Ventilation, Front

456 Comfort Seats, Electric. Adjustable

4HA Seat Heating Front And Rear

4LF Fi.wood Tr.fin.ri.w.h.t.f.pe.chrom

4NE Blow-by-heater

4T8 Expanded Exteriror Mirror Package

4UR Ambient Light

534 Automatic Air Conditioning

548 Speedometer With Kilometer Reading

552 Adaptive Led Headlight

5A1 Led-fog Lights

5AC Autom. High-beam Headlights Control

5AL Active Protection

5AT Driving Assistant Plus

5DN Parking Assistant Plus

5DV Remote Control Parking

609 Navigation System Professional

610 Head Up Display

650 Cd Player

654 Dab Tuner

676 Hifi Loudspeaker System

6AC Intelligent Emergency Call

6AE Teleservices

6AK Connecteddrive Services

6AM Real Time Traffic Information

6AN Concierge Services

6AP Remote Services

6NW Telephony With Wireless Charging

6WD Wifi Hotspot

710 M Leather Steering Wheel

715 M Aerodynamics Package

760 Individual High-gloss Satin Chrome

775 Individual Roof-lining Anthracite

7R7 Innovation Package

7XP Connecteddrive Navigation Package

801 Germany Version

851 Language Version German

879 German / On-board Documentation

8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months

8R9 Refrigerant

8TF Active Protection For Pedestrians

931 Winter Wheels Instead Of Summer Wh

9BD Business Package

 

IMG-20241113-WA0009.jpg

IMG-20241113-WA0010.jpg

IMG-20241113-WA0011.jpg

IMG-20241113-WA0012.jpg

IMG-20241113-WA0013.jpg

IMG-20241113-WA0014.jpg

IMG-20241113-WA0015.jpg

WhatsApp Image 2024-11-13 at 08.43.57_2d957650.jpg

WhatsApp Image 2024-11-13 at 08.43.57_509860ec.jpg

WhatsApp Image 2024-11-13 at 08.43.57_b126934b.jpg

WhatsApp Image 2024-11-13 at 08.43.58_0e4f9e32.jpg

  • Like 2
  • Love BMW 5
Link to comment
Share on other sites

Foarte frumoasa, ce an de productie este? 2018? Nu cred ca am vazut prin text, decat ca nu e din 2019. Sau mi-a scapat.

Digital Cockpit intr-adevar era fain sa aiba, dar nu cred ca o sa iti peste prea tare. La a mea e fain ca vezi piesa care canta in un mod, si poti tine harta pe HUD si pe Display central. Dar nu e asa de important.

 

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Romulus said:

Foarte frumoasa, ce an de productie este? 2018? Nu cred ca am vazut prin text, decat ca nu e din 2019. Sau mi-a scapat.

Digital Cockpit intr-adevar era fain sa aiba, dar nu cred ca o sa iti peste prea tare. La a mea e fain ca vezi piesa care canta in un mod, si poti tine harta pe HUD si pe Display central. Dar nu e asa de important.

 

Da, e martie 2018 ca si data de productie.

Multumesc pentru urari. Toate cele bune 🙂 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, sskkaa said:

Arata misto tigaia. Misto rau ca are si scaune ventilate.

Si la mine webasto a fost obligatoriu. Eu n am putut renunta la aceasta optiune, obisnuit fiind cu ea 😄 

Da, e fain webasto-ul cand e rece afara, stiu ce zici. Si eu ma obisnuisem cu caldurica pe timp de iarna indeosebi, dar deh, am zis ca nu mai stau sa caut ca deja mi se luase. Precedenta de care povesteam in primul post avea si webasto, dar nu avea ventilatie, desi as fii preferat-o pe prima. E bine totusi ca am incalzirea in scaune si in volan. Plus ca fiind benzinar, se incalzeste f rpd, dupa cateva colturi de strada, deja incepe sa bage cald.

Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de cat de repede baga caldura, ci de faptul ca topeste zapada de pe geamuri si/sau dezgheata geamurile si nu mai dai la racleta. In al doilea rand faptul ca te bagi intr-o masina deja incalzita e un alt atu, cel putin la noi si pt fiica mea, cand o duc dimineata la gradinita, si pune curu in scaun cat de cat incalzit nu la 0 grade.

La Passat era si mai misto webasto ca incalzea si apa/lichidul de racire, si motorul nu mai pornea la 0 grade gen, si baga si aproape instant cald. La BMW din pacate nu face asta.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Zilele trecute cand dimineata au fost temperaturi cu minus, -3, -4gr, am descoperit ca usa de la sofer nu vrea sa se deschida de la exterior. In prima dimineata, am reusit sa o deschid din interior si asta pt ca la celelalte usi nu am problema asta, doar ca la un moment dat am fortat putin manerul, la final acesta ramanand "loose". Faza a fost ca dupa aceea nu se mai inchidea usa sub nici o forma, inclusiv din interior. Fiind duminica dimineata am intrat putin in panica pt ca am zis ca daca s-o fi rupt ceva prin usa, atunci am belit-o pt ca n-o mai pot incuia, nici de plecat nu mai puteam pleca, mecanici disponibili, putin probabil. Pana la urma, am oprit motorul si cumva si-a revenit, atat din interior cat si din exterior totul a functionat normal. Problema este ca treaba asta s-a repetat si a doua zi, doar ca de data asta n-am mai fortat manerul, am deschis prin dreapta, am plecat si intre timp s-a dezghetat "chestia" care ingheata acolo in usa. Intrebarea este, s-a mai confruntat cineva cu problema asta? Daca da, care ar fii recomandarile? Este tija metalica din usa? sau ceva prin broasca? Este evident ca undeva pe traseu este ceva apa care dupa ce ingheata blocheaza mecanismul. 

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Salutare. Astazi am achizitionat subscriptia pentru CarPlay si pt ca au o oferta de -20% pt toate optiunile disponibile in CD. Desi dintotdeauna sunt utillizator de Android, am de la munca un iPhone SE2 pe care l-am conectat, dar nu reusesc sa si pornesc CarPlay-ul. Am facut pair-ing din nou, cumva imi zice ca merge si CarPlay-ul, doar ca nu pot accesa efectiv interfata. Am citit ca trebuie sa fie activ si Siri, doar ca pe telefonul de munca e dezactivat si nu-l pot activa. Sa fie cumva din aceasta cauza? O sa incerc si cu telefonul sotiei sa vad daca totusi de aici vine problema. 

Link to comment
Share on other sites

On 11/20/2024 at 6:08 PM, RaYn3 said:

Zilele trecute cand dimineata au fost temperaturi cu minus, -3, -4gr, am descoperit ca usa de la sofer nu vrea sa se deschida de la exterior. In prima dimineata, am reusit sa o deschid din interior si asta pt ca la celelalte usi nu am problema asta, doar ca la un moment dat am fortat putin manerul, la final acesta ramanand "loose". Faza a fost ca dupa aceea nu se mai inchidea usa sub nici o forma, inclusiv din interior. Fiind duminica dimineata am intrat putin in panica pt ca am zis ca daca s-o fi rupt ceva prin usa, atunci am belit-o pt ca n-o mai pot incuia, nici de plecat nu mai puteam pleca, mecanici disponibili, putin probabil. Pana la urma, am oprit motorul si cumva si-a revenit, atat din interior cat si din exterior totul a functionat normal. Problema este ca treaba asta s-a repetat si a doua zi, doar ca de data asta n-am mai fortat manerul, am deschis prin dreapta, am plecat si intre timp s-a dezghetat "chestia" care ingheata acolo in usa. Intrebarea este, s-a mai confruntat cineva cu problema asta? Daca da, care ar fii recomandarile? Este tija metalica din usa? sau ceva prin broasca? Este evident ca undeva pe traseu este ceva apa care dupa ce ingheata blocheaza mecanismul. 

Am patit si eu asta la g30. Ai spalat in seara de dinainte masina? Eu nu i am facut nimic si a revenit singura. O lasi sa se incalseasca si isi revine. Cand e inghetata masina trage usurel de maner.

Sa nu te sperii cand o sa se aprinda farurile singure cu motorul stins:)) tot problema de g30, switch lumini.

Si mai vezi ca urmeaza farurile pe la 160-170 de mii, se arde fibra din faruri si nu o sa mai lumineze angel-urile, o sa se faca galbene. Trebuie ori polizata fibra cand e putin arsa imediar cum sesizezi, ori schimbata cu totul, ori alt far:)). Am trecut prin toate cu fostul g30 in 4 ani.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, branevl said:

Am patit si eu asta la g30. Ai spalat in seara de dinainte masina? Eu nu i am facut nimic si a revenit singura. O lasi sa se incalseasca si isi revine. Cand e inghetata masina trage usurel de maner.

Sa nu te sperii cand o sa se aprinda farurile singure cu motorul stins:)) tot problema de g30, switch lumini.

Si mai vezi ca urmeaza farurile pe la 160-170 de mii, se arde fibra din faruri si nu o sa mai lumineze angel-urile, o sa se faca galbene. Trebuie ori polizata fibra cand e putin arsa imediar cum sesizezi, ori schimbata cu totul, ori alt far:)). Am trecut prin toate cu fostul g30 in 4 ani.

N-am spalat-o deloc pana acum, am tot asteptat de altfel o zi cu ceva soare si fara precipitatii. E greu intr-adevar in perioada asta. Posibil sa fii fost de dinainte, poate cum a spalat-o dealer-ul. 

Da, am aflat de ingalbenirea lightguide-urilor din DRL-uri. Clar ca o sa le urmaresc si n-o sa le las sa se ingalbeneasca. 

2 hours ago, branevl said:

Aa sa nu uit de clima o sa vezi la vara urmatoare ca pe auto merge foarte prost, nu tine constant, cateodata merge bine, cateodata nu:)).

Am observat deja ca merge ciudat fata de F10. Doar ca problema vine din faptul ca au eliminat acea rotita prin care puteai seta temp fluxului de aer pe gurile din fata. Ulterior am gasit ca totusi poti face lucrul asta dar din iDrive, din meniul pt Climate. E destul de aiurea acest nou sistem din pacate. Pana cauti prin toate meniurile alea, ti se ia si lasi sa sufle asa prost. Pana la un moment dat, sufla cald, imediat dupa ce am plecat, s-a incalzit motorul, dupa care incepe sa bage mai rece prin gurile din fata, dar in continuare cald pe la parzbriz. Daca intri in meniul de Climate, poti intr-adevar sa tragi de acele slidere spre mai cald ori spre mai rece si va sufla in consecinta si pe aici acelasi aer pe care l-ai ales. Un mare minus as zice. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, RaYn3 said:

Am observat deja ca merge ciudat fata de F10. Doar ca problema vine din faptul ca au eliminat acea rotita prin care puteai seta temp fluxului de aer pe gurile din fata. Ulterior am gasit ca totusi poti face lucrul asta dar din iDrive, din meniul pt Climate. E destul de aiurea acest nou sistem din pacate. Pana cauti prin toate meniurile alea, ti se ia si lasi sa sufle asa prost. Pana la un moment dat, sufla cald, imediat dupa ce am plecat, s-a incalzit motorul, dupa care incepe sa bage mai rece prin gurile din fata, dar in continuare cald pe la parzbriz. Daca intri in meniul de Climate, poti intr-adevar sa tragi de acele slidere spre mai cald ori spre mai rece si va sufla in consecinta si pe aici acelasi aer pe care l-ai ales. Un mare minus as zice. 

Intr-adevar au scos rotita aia de te jucai ce aer sa vina de la albastru la rosu acolo rotind de ea. Dar vezi ca poti ajunge mult mai usor in meniul de clima, vezi ca ai butonul "Menu" intre butonul de dat mai tare ventilatorul pe stanga si dat mai incet/oprit ventilatorul pe dreapta. De acolo vei ajunge direct in meniul de clima.

Ma uit mai tarziu sa vad daca imi mai merge Carplay-ul dupa ce dezactivez Siri doar ca eu merg cu interfata oferita de BMW exceptand drumurile lungi cand trec pe Carplay pentru Waze/Google Maps asa ca sper sa nu uit sa incerc. 🙂 

Apropo, frumoasa masina, sa o stapanesti sanatos! 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, RedCap said:

Intr-adevar au scos rotita aia de te jucai ce aer sa vina de la albastru la rosu acolo rotind de ea. Dar vezi ca poti ajunge mult mai usor in meniul de clima, vezi ca ai butonul "Menu" intre butonul de dat mai tare ventilatorul pe stanga si dat mai incet/oprit ventilatorul pe dreapta. De acolo vei ajunge direct in meniul de clima.

Ma uit mai tarziu sa vad daca imi mai merge Carplay-ul dupa ce dezactivez Siri doar ca eu merg cu interfata oferita de BMW exceptand drumurile lungi cand trec pe Carplay pentru Waze/Google Maps asa ca sper sa nu uit sa incerc. 🙂 

Apropo, frumoasa masina, sa o stapanesti sanatos! 

Multam RedCap 🙂 

O sa vad cu butonul de Menu de pe panoul de clima. Sincer, la prima vedere nici n-am stiut ca-l am, dar m-am uitat la pozele de mai sus si am vzt ca este intr-adevar acolo 🙂 

Link to comment
Share on other sites

3 ani am avut X5-ul si abia dupa 2 ani jumate mi-am dat seama de butonul ala si oricum uitam mereu de el sa il folosesc. Si ii injuram mereu pe nemti ca au scos rotita de acolo. 😄 

Cateodata mai e bun si manualul ala la ceva pentru cine are chef sa stea sa il citeasca. 😄 Dar s-au dus vremurile Dacia cand citeai tot manualul masinii.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, RaYn3 said:

N-am spalat-o deloc pana acum, am tot asteptat de altfel o zi cu ceva soare si fara precipitatii. E greu intr-adevar in perioada asta. Posibil sa fii fost de dinainte, poate cum a spalat-o dealer-ul. 

Da, am aflat de ingalbenirea lightguide-urilor din DRL-uri. Clar ca o sa le urmaresc si n-o sa le las sa se ingalbeneasca. 

Am observat deja ca merge ciudat fata de F10. Doar ca problema vine din faptul ca au eliminat acea rotita prin care puteai seta temp fluxului de aer pe gurile din fata. Ulterior am gasit ca totusi poti face lucrul asta dar din iDrive, din meniul pt Climate. E destul de aiurea acest nou sistem din pacate. Pana cauti prin toate meniurile alea, ti se ia si lasi sa sufle asa prost. Pana la un moment dat, sufla cald, imediat dupa ce am plecat, s-a incalzit motorul, dupa care incepe sa bage mai rece prin gurile din fata, dar in continuare cald pe la parzbriz. Daca intri in meniul de Climate, poti intr-adevar sa tragi de acele slidere spre mai cald ori spre mai rece si va sufla in consecinta si pe aici acelasi aer pe care l-ai ales. Un mare minus as zice. 

O sa vezi la vara cum o sa mearga, poti sa schimbi la elea de iti vine rau ca degeaba:)) e problema generala la g30.

Nu stiu pe fl daca merge mai bine. Problema vine de la senzorul de citeste temperatura din interior, e langa fanta din dreapta centrala, acel tamburus negru mic, multi inchid aceea fanta de tot si merge mai bine clima deoarece fluxul de aer da in acel senzor si de aici problema.

Mai vezi la vara, problema e doar pe auto si pe racire in special , o sa bage tare la inceput si dupa deloc:)) ca debit de aer. Pe toti care ii stiubcu g30 au problema asta, cu clima dubla, 4 zone degeaba:)). 

Link to comment
Share on other sites

In legatura cu CarPlay-ul, da, trebuie sa activezi pe Siri, altfel nu merge. Am facut pairing la iphone-ul sotiei si  merge CarPlay-ul. Problema este ca nu merge full-screen din cauza ilevel-ului vechi si intr-adevar e aiurea sa vezi doar pe jumatate de ecran. 

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, RaYn3 said:

In legatura cu CarPlay-ul, da, trebuie sa activezi pe Siri, altfel nu merge. Am facut pairing la iphone-ul sotiei si  merge CarPlay-ul. Problema este ca nu merge full-screen din cauza ilevel-ului vechi si intr-adevar e aiurea sa vezi doar pe jumatate de ecran. 

Daca ai update de soft dupa 2022 la masina merge full screen cu o codare cu bimmer code de 10 secunde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.