Jump to content

E46 320i M52B20 EML-ASC-Check Engine


Recommended Posts

salutare tuturor! am vazut cateva topic-uri facute mai demult in legatura cu cativa dintre voi care ati avut probleme, unde au aparut si trilogia asta de martori (EML, ASC/DSC, Check Engine (SES) si/sau Frana de mana (pe galben). mașina in cauza este un E46 320i (M52B20TU Dublu Vanos, 150hp, an 2000).

 

revin sa va deranjez cu aceeasi problema, doar ca diferite simptome si comportament al masinii. cu o luna si o saptamana in urma am avut nefericita intamplare sa mi se agraveze o scurgere de ulei (care ulterior au devenit DOUA scurgeri de ulei). daca ajuta, scurgerile au fost de la garnitura carcasei filtrului de ulei(schimbata acum), si de la valva PCV si 2 conducte ale ei (am schimbat si valva si toate cele 4 conducte, 3 dintre ele au intrat cu acea căptuşeală de iarna care se zice ca doar pe M54 intra). ca sa ajung pana acolo am desfacut tot traseul de admisie (atentie, nu galeria, ci traseul) si am scos si valva de relanti (ICV) cu clapeta de acceleratie (MDK) sa le curat. intr-adevar, ambele aveau urme de păcat pe ele si inainte sa le pun m-am asigurat 101% ca sunt perfect functionale.

 

am avut astazi ocazia sa pornesc motorul dupa ce l-am avut desfacut o luna intreaga, ca sa fiu intampinat de cei 3 martori enumerati mai sus (menționez ca aveam Check Engine-ul de mai demult din cauza pierderilor de aer si vacuum), dar acum e inzecit mai grav(greseala mea a fost ca am uitat sa 'înfiletez' cablul la clapeta prima oara, apoi l-am zărit si l-am introdus ca atare). la prima pornire a murit din prima, la a doua pornire se chinuia sa traiasca, apoi a treia pornire chiar a fost cu noroc si a tinut relanti-ul incat sa o pot scoate la mers calm sa incalzesc apa (antigelul) si uleiul uniform si corect. initial masina tragea si se tura lejer pana peste 3000rpm cu martorii aprinsi, dar dupa o alta pornire deja am trecut la Trabant: tremura toata pe la 600rpm ca un V8 cu came agresive, pedala de acceleratie nu functiona decat pe jumatate pe loc si in mers (plus ca NU avea putere/cuplu DOAR cand apasam pedala la podea), iar rateurile erau pe minim 3 cilindri din 6. pur si simplu masina a devenit dificila de condus

 

dupa putina documentare am ajuns la concluzia ca ar putea fi o problema pe electrica (ori un simplu cablu, conector, sau toata instalatia din DME), sau ar trebui un tester INPA sa imi resetez adaptarile clapetei electronice de acceleratie. mentionez si ca masina are o baterie buna, nu am abuzat de lumini aprinse cu motorul oprit si nici nu observ fluctuatii de curent pe loc/in mers. 

 

astept parerile voastre, sau poate chiar potentiale rezolvari daca v-ati confruntat cu asta pana acum. daca cumva am ocazia sa resetez MDK-ul si se schimba ceva, voi reveni cu un update, va mulțumesc! 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.