Jump to content

Statia de incarcare BMW Wallbox - inlocuire cablu


Recommended Posts

Vreau sa instalez o statie de incarcare BMW Wallbox acasa si am urmatoarea problema:

Statia 61 90 5 A1E 1B1 vine cu 5 metri de cablu. In pozitia unde pot instala statia in curte astfel incat sa am o conexiune corecta la tabloul principal, acest cablu de 5 metri nu ajunge la masina, am nevoie de minim 8 metri.

O alta pozitie mai aproape nu exista intrucat ar necesita sa sparg trotuarele in curte sa ingrop cablul de alimentare principal altfel trec cu masina peste el la fiecare intrare-iesire.

Exista o statie de incarcare cu codul 1B4 care nu vine cu cablu ci are pe ea priza Type2 doar ca BMW nu o vinde in Romania si nu am primit nici o explicatie de ce. (cea din dreapta in foto atasat). Nici BMW Romania nici BMW Germania nu vinde statia asta desi au in stoc mai mult de 10 bucati.

Intrebare pentru cei care au astfel de statie, se poate inlocui cablul de incarcare de pe statia BMW Wallbox? Intentia mea este sa comand un cablu "Type2-open end" de 10metri si sa il conectez la wallbox.

A facut cineva asa ceva?

Screenshot 2024-11-19 at 05.47.13.png

Edited by neo_andersson
Link to comment
Share on other sites

  • neo_andersson changed the title to Statia de incarcare BMW Wallbox - inlocuire cablu

Nu am avut timp sa studiez performantele altor statii de incarcare asa ca am mers pe BMW mai ales si pt faptul ca am un discount mare (40%). 
BMW vindea cablu ca si piesa de schimb doar ca nici asta nu mai disponibil la comanda nicaieri in UE, bine, tot de 5 metri.

O sa o comand pe cea cu cablu si cand ajunge o desfac sa vad ce si cum, poate fac un DIY aici pe forum pentru altii cu aceasi problema ca mine. 

Screenshot 2024-11-19 at 05.55.33.png

  • Like 1
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Asta pare ca ar fi ce trebuie, nu stiu daca poti sa aplici discountul tau si la magazinul respectiv:

https://www.hubauer-shop.de/en/original-bmw-wallbox-22-kw-t2s-iec-61905a1e1b4.html

 

Daca totusi vrei sa bagi mana in el, ai grija la conexiunile pe care le faci la cablu. Astea sunt conexiuni de putere, trebuie sa suporte 7.5KW per fir, deci trebuie facute cu simt de raspundere. Vezi sa iei si cablul de inlocuire de 22KW. Si mai fa o data calculul statie + extra cablu vs alta statie, ca si cablul ala o sa coste vreo 200 de euro probabil..

Link to comment
Share on other sites

Nu este greu de schimbat cablul. 

Poti pune orice marca cu urmatorele mentiuni:

- cablul de calitate este mai moale la acelasi curent si nu te incurci in el. E important mai ales ca ar fi un cablu lung. Iarna o sa injuri chinezariile 🙂

recomand: phoenix contact, Bals si mai sunt vreo 2,3 mari producatori

- E important tipul monofazat/trifazat dar si curentul. Mufa are o rezistenta in conector si masina va refuza sa incarce daca nu corespunde rezistenta cu curentul si cu intentia de a incarca la un anumit curent. 

Nu te complica sa pui tu mufa la un cablu pt ca sunt mult mai ok cele turnate. Sunt mult mai sigure. Plus ca e cablu cu 5 fire groase (la trifazat) + un fir subtire de comunicare greu de gasit

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Bala said:

Nu este greu de schimbat cablul. 

Poti pune orice marca cu urmatorele mentiuni:

- cablul de calitate este mai moale la acelasi curent si nu te incurci in el. E important mai ales ca ar fi un cablu lung. Iarna o sa injuri chinezariile 🙂

recomand: phoenix contact, Bals si mai sunt vreo 2,3 mari producatori

- E important tipul monofazat/trifazat dar si curentul. Mufa are o rezistenta in conector si masina va refuza sa incarce daca nu corespunde rezistenta cu curentul si cu intentia de a incarca la un anumit curent. 

Nu te complica sa pui tu mufa la un cablu pt ca sunt mult mai ok cele turnate. Sunt mult mai sigure. Plus ca e cablu cu 5 fire groase (la trifazat) + un fir subtire de comunicare greu de gasit

Merci mult, intre timp a ajuns wallboxul si ai perfecta dreptate, cablul se inlocuieste foarte usor.

Nu am de gand sa confectionez cablul, gasisem pe Amazon cabluri Type2 la "open-end" gata facute mai sap in seara asta sa gasesc ceva de calitate ca nu sunt adeptul chinezariilor.

Asta de ex e 11kW trifazat : https://www.amazon.de/-/en/dp/B0DB5XNSQ7/?coliid=I30NICE4CN8UMV&colid=2OEKPINVYZYQY&ref_=list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it&th=1

 

 

IMG_8534.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cablul de US e diferit. In US e type 1. In EU e type 2

Oricat ai fi de puternic, nu vei reusi sa pui un type 1 in type 2.

Si si daca reusesti, OBC va da eroare pt ca in EU e alta frecventa a retelei.  

In rest, sunt la fel 🙂

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, RedCap said:

@neo_andersson vezi poate iti gasesti cablu prin US. Daca da, poate ti-l aduce vreun coleg. 🙂 

🙂 daca puteam lua din US il luam singur ca ajung acolo la fiecare 4-5 luni, mai rar prin Texas cei drept in 2019 am fost ultima data acolo.

Oricum cablul original nu e vreo mare inginerie, orice electrician cu un cleste de sertizare ii poate face capatul de la statie, ma gandesc ca in ultima instanta pot lua un cablu Type2 la Type2 de 10m si calitate foarte buna, ii tai o mufa la un capat, sertizez papuci de 10mm si aia e.

IMG_8538.jpeg

Edited by neo_andersson
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, neo_andersson said:

🙂 daca puteam lua din US il luam singur ca ajung acolo la fiecare 4-5 luni, mai rar prin Texas cei drept in 2019 am fost ultima data acolo.

 

 

A vrut si colegul sa faca o fapta buna. 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Bine ca l-au facut cu papuci, e mult mai usor asa.

Eu am cablul asta, versiunea de 5m: https://evonestop.com/products/ev-public-charging-cable-type-2-to-type-2-32-amp-3-phase-22-kw-5-10-metre?variant=31039397265443 (sunt din uk, deci e posibil sa se adauge taxe vamale) si e foarte ok. Vad ca nu au cabluri open-end decat de putere mica, insa.

Mai sunt baietii astia care stiu ca au cabluri ok: https://voldtladekabel.de/products/type-2-type-2-mode-3-32a-22kw?variant=46890435346766

N-am idee ce marca de cablu folosesc.

Link to comment
Share on other sites

Acum am alt proiect pentru statia asta. Am panouri montate pe casa, sunt prosumator din 2022 (fara baterii) si vreau sa conectez smart meterul Fronius la statie pentru a beneficia de managementul incarcarii solare, adica tot surplusul din panouri sa merga spre masina daca e conectata si nu pe retea.

Are cineva experienta cu asa ceva?

BMW are un serviciu BMW Home Charging dar din ce citesc pe net functioneaza in parteneriat cu EON. Eu vreau sa fac acest management local folosind OCCP2.0.1 de pe statie si API de la Smart Meterul Fronius.

 

LE: Walboxul BMW e comaptibil doar cu aceste smartmetere, conform manualului:

The following meters can be used for local load management:

■ Inepro Pro 380-MOD for three phase connections

■ Inepro Pro2-MOD for single phase connections

■ Janitza B23 312-10J

■ Janitza B21 312-10J for single phase connections

■ Schneider Electric A9MEM3150

■ Siemens 7KT1665

BMW_Connected_Charging.pdf

Edited by neo_andersson
Link to comment
Share on other sites

Poate ai noroc si o sa existe o varianta usoara de interconectare. Daca nu merge, ar trebui sa se poata automatiza cu home assistant, din cate vad pe net. Folosesti integrarea cu Keba (https://www.home-assistant.io/integrations/keba/) si Fronius (https://www.home-assistant.io/integrations/fronius/) si iti codezi singur parametrii de functionare. 

BTW, exista integrare cu HA si pentru Connected Drive, ca solutie de backup daca nu merge Keba: https://www.home-assistant.io/integrations/bmw_connected_drive . 

Link to comment
Share on other sites

Am mai avansat putin. 🙂

Smart Meterul Fronius are iesire Modbus care este suportata de wallbox conform manualului, trebuie sa instalez 2 fire intre ele (Data + si Data -) si apoi sa vad din aplicatia Wallboxului unde se configureaza datele de la Smart Meter daca pot selecta adresa 6018-Reverse Active Energy ca valoare maximala pentru incarcare pentru ca practic doar de asta am nevoie.

Acum nu e accesibil meniul de configurare din aplicatia wallboxului pt ca nu e conectat nimic in portul de smartmeter.

Am treaba weekendul asta ca Smart Meterul e la vreo 15 metri distanta de wallbox 🙂

 

Varianta 2 ar fi sa folosesc API de la Fronius pentru ca datele de la SmartMeterul meu ajung in aplicatia lor SolarWeb si de acolo sa extrag valoarea pentru Total Reverse Active Energy si sa o trimit cumva la Wallbox folosind protocolul OCPP direct la adresa lui web.

AIci apare prima problema ca URLul vad ca e fix si setat de BMW spre serverul care gestioneaza solutia lor de integrare cu EON.

Deci ori instalez 2 fire vreo 15 metri prin curte ori hackeresc URLul din wallbox 🙂

Screenshot 2024-11-20 at 11.33.43.png

Edited by neo_andersson
Link to comment
Share on other sites

Exista server de OCPP free si poti pune pe un comp sau raspberry pi. Ajuta la debug pt ca ocpp este point to point.

Era free serverul dar era pt ocpp 1.6. Dar cred ca exista si pt 2.0. La 2.0 e suport pt plug&charge iar in rest e cam la fel cu 1.6.

 

L.E. Ai multe panouri? Ca pe type 2 ai minim curent 6A / faza iar pasii sunt din amper in amper.

Daca nu produci des peste 6A/faza, nu are sens automatizarea.

Poti la unele masini sa amani incarcarea dar e f utila dupa parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ai rezolvat cu cablul? Apropos, daca da, ce faci cu cablul vechi? 🙂

Eu o sa am astazi o sesiune de debug pt ca mi s-a stricat statia de incarcare in weekend. Unul din suspecti este cablul. 

Masina se conecteaza, statia intra in incarcare dar nu livreaza nimic.

Am masurat releele si par ok.

Am verificat contactele si sunt curate. 

Mai ramane comunicatia cu masina sau cablul sa aiba intrerupta o faza. Faza I pt ca nici leaf-ul nu incarca si ala e monofazat. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.