Jump to content

Recommended Posts

Salut! Am și eu o problemă cu al meu 116i 2010 2.0 benzină 122cp cod motor N43B20 care nu îi dau de cap de vreo 3 săptămâni și poate mă pute ți ajută cu un sfat sau poate  să mai întâlnit cineva cu o astfel de problemă.

Masina pana sa vina frigul pornea fără nici o problema cum a scăzut sub 12 grade o porneam pe la a 4 cheie( primele 2 3 porniri nu putea să își țină turația în bord masina se “clatina” motorul nu mergea rotund și îmi apărea check engine in bord și trebuia oprit și pornit) după am fost cu ea la mecanic și mi s a spus ca este senzor arbore cotit defect și dacă îl schimb pe acesta trebuie sa schimb și senzor ax cu came(diagnoza arată doar missfire cilindru 4) și pentru eroare schimbăm și bobina cilindru 4 ,după ce s-au schimbat piesele au apărut alte 3 erori care aveau legătură cu senzorii pe care îi schimbasem și mecanicu a spus ca el nu știe ce să îi mai facă așa ca am dus o la reprezentanta BMW dar nici mecanicii de acolo nu au știut de unde este problema (pe factură scrie doar de martor de check engine , motorul nu merge cu trebuie, și de erorile de pe diagnoză) mi au spus ca dacă vreau sa înlocuiesc iar senzorii mă costă 500€ dar nu garantează ca se rezolva după care am găsit alt mecanic sa se uite la ea , mi-a scos senzorul ax cu came la curățat la pus înapoi iar mașina mergea excelent toată ziua am mers cu ea.

A doua zi dimineață nu a vrut să mai pornească deloc pe diagnoză nu da absolut nici o eroare dar ea pornește și în 2 secunde moare și am schimbat la ea senzor ax came, senzor arbore cotit , termostat , distribuția are 1 an și 14 mii de km , senzor NOX , sondele lambda amandoua

https://files.fm/u/z94g3msrga Video

Edited by Icodrut
Link to comment
Share on other sites

Salut. Stii sa ne zici codurile de eroare?

N43 am si eu si iti pot spune sigur ca pe partea de senzori la motorul asta vrei musai sa pui senzori originali. E super sensibil. Si a mea avea niste senzori aftermarket pusi de fostul proprietar si imi dadeau erori, in special ala de nox. Dupa ce am pus OEM si-a revenit.

Acuma din video ar putea fi mai multe chestii. Fara niste coduri de eroare e mai greu.

Daca schimbi o bobina, schimba-le pe toate 4 cu tot cu bujii daca stii ca nu au fost schimbate niciodata sau nu sunt ce trebuie.

Bobinele ar trebui sa fie DELPHI (https://www.bavauto.ro/12137559842) iar bujiile sa fie NGK (https://www.bavauto.ro/bujie-incandescenta-high-power-bmw-seria-1-e81-e82-e87-e88-seria-3-e90-e91-e92-e93-seria-5-e60-e61-f10-f11-seria-6-e63-e64-12120038349)

Daca pui altceva o sa dea rateuri si misfire in scurt timp.

Bobinele se cam duc pe motorul asta din cauza temperaturii mai inalte de functionare.

Eu asta as face in prima faza. bujii, bobine corecte si senzori originali noi.

Apoi daca tot ai misfire incepi sa te uiti la injectoare si kitul de lant de distributie care la n43 cam trebuie schimbat daca nu ai umblat la el in cei 200+mii km

Ar mai fi valvele solenoid de la vanos + clapeta de acceleratie care le poti curata sa fii sigur ca nu ai pe acolo depuneri.

La mine clapeta era asa imbacsita cand am luat masina ca la relanti nu mai intra aer in motor si mi se oprea. I curatare temeinica a rezolvat bubita asta.

Daca scoti electrovalvele sa le cureti sa ai oringuri noi pentru remontare sa nu ai scurgeri de ulei dupa.

Ti le las aici. 2 din fiecare:

https://www.bavauto.ro/11367561852

https://www.bavauto.ro/11367548320

 

 

Edited by Nym
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc de răspuns NYM, bujii și bobine au fost schimbate acum 2 luni dar nu cred ca sunt originale sincer eu lăsam mașina la mecanic și o luăm când ieșeam de la muncă deși până acum a dispărut missfire 

injectoarele sunt bune și capacu la distribuție să vedem dacă este la punct sau sărită sunt verificate ca erorile care e aveam unele te duceau cu gândul la distribuție ținând cont ca are 242k dar ea acum are 1 an și mai am 1 de garanție la ea și clapeta este verificată nu este îmbâcsită și funcționează dar la solenoizi nu știam ca sunt doi ca eu am schimbat unu pentru ca consuma prea mult ulei când mergeam in ture mari cu ea și acum nu mai consuma

cu electrovalvele o să vorbesc cu mecanicu să vedem. Mulțumesc de sfaturi

Astea erau codurile înainte și acum nu mai apare nimic ca să mă pot lega de ceva

IMG_1042.png

Link to comment
Share on other sites

2E85 inseamna ca pompa de apa e pe duca. Intra in mod de siguranta si merge cu turatie fixa. Asta poate sa iti mai cauzeze niste pierderi de ulei prin evaporare. Asta am patit eu si dupa ce am pus pompa noua nu mia mai scazut nivelul la ulei deloc.

Asa incepe cu 2E85. Daca observi ca tot apare la cateva saptamani si apoi la cateva zile si apoi la cateva minute nu amana.

La n43 uleiul se consuma si de la semeringurile de la supape. Mai ales daca vezi ca scade uleiul cand mergi agresiv sustinut cu ea. Cam dupa 50mii km incep sa se uzeze si ajuta sa le schimbi.

Cu noxu cum stai? Daca e incarcat cu sulf si nu isi face desulfare o sa pierzi trimurile de combustibil si o sa se comporte ciudat. Relanti scuturat, consum crescut etc.

Daca mai apar erorile alea de senzori sfatu meu e sa ti le comanzi tu pe cod originale si sa i le dai mecanicului sa le monteze. Mai ales ca ai avut coduri si pe came si pe cotit.

O resetare de adaptari la motor poate ar fi indicata dupa ce schimbi senzorii si cureti solenoizii de la vanosi. Si vezi dupa cum se comporta.

Eu cred ca nu reuseste sa sincronizeze injectia cu aprinderea corect din cauza ca senzorii aia dau semnale contradictorii la calculator. Si de-aia moare.

Edited by Nym
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc NYM. Cu pompa de apă am rezolvat o schimbând senzor temperatură lichid de răcire înțelegând de la mecanic ca senzorul ar avea legătură și cu amestecul de benzină cu aer și ajută mașina cu pornirea la rece acest senzor , sincer acum eroarea a dispărut cu pompa de apă dar mașina la rece tot nu porneste

cu noxele nu știu ce să spun ca nu m am uitat dacă este înfundat sau nu catalizatorul 

O să vorbesc luni cu  mecanicu să fac o programare la masina să se uite la electrovalva la catalizator solenoid și din ce am mai înțeles de la el ar vrea să pună diagnoza să vadă pompa de benzină cum lucrează și dacă lucrează cum trebuie . A zis  ca poate ii da benzina la pornire și după nu 

Oricum o sa fac o programare și o sa revin cu detalii . Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.