Jump to content

detalii motor 530D - 525i model 2001


GBRH

Recommended Posts

Buna dragilor!

credeam ca sunt asa un fel de oaie neagra intre multitudinea de pasionati passat, audi, mertz, etc. ... pana cand am devenit membru aici la bmwclub.ro :blink:

intentia mea pe termen scurt e sa-mi aduc din germania un 530D model 2001, ma rog de la 2001 in sus. singura chestie e ca vreau sa aleg intre acesta si 525i aceeasi generatie si sincer nu sunt inca hotarat, poate ma ajutati voi careva.

mi-ar placea foarte mult sa gasesc undeva o descriere tehnica detaliata la motorizarile 530d si 525i ca sa pot face o comparatie clara.

V-as fi vesnic recunoscator daca ati veni cu ceva sfaturi privitor la ce ar trebui ales.AAA, stiu, ma veti intreba ce stil de conducere am ...., ei bine eu conduc sportiv si storc si ultima picatura de putere din cielo pe care il am acum :).

Link to comment
Share on other sites

bine ai venit la noi in club ! treci si pe la topicurile "sa ne cunoastem mai bine" si "cum ati auzit de acest site".

 

si... ia-ti benzina nenea daca esti sportiv :blink:

 

la e46 cica 330d ar fi mai sportiv decit 330i, dar daca conduci asa cum spui, n-o sa fii satisfacut decit de benzina. parerea mea

Link to comment
Share on other sites

De data asta merg pe diesel cuplul mai mare consum mai mic si puterea peste 525i ,problema este ca daca mergi la limita trebuie sa ai mare grija cu 530d pt ca turbina se poate strica .Aici repet ce am mai spus la motoarele turbo este bine dupa ce l-ati alergat sa lasati cateva min motorul sa mearga pt a se raci turbina :blink: .Am gasit si niste date Bmw 525i si Bmw 530d Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

bine ai venit la noi in club ! treci si pe la topicurile "sa ne cunoastem mai bine" si "cum ati auzit de acest site".

 

si... ia-ti benzina nenea daca esti sportiv :)

 

la e46 cica 330d ar fi mai sportiv decit 330i, dar daca conduci asa cum spui, n-o sa fii satisfacut decit de benzina. parerea mea

28770[/snapback]

multumesc pentru sfat!

nu-mi vine sa cred ce solidaritate si vointa de a ajuta exista in comunitatea aceasta. :blink:

adevarul este ca eu sunt fan benzina, dar nu de mult am fost la un drive test cu 2 bmw-uri pe diesel, unul 520d din 2002 si celalalt 525d din 2001. ca si concluzie, 525d mi s-a parut (sincer) cam submotorizat, insa 525d a fost o senzatie foarte placuta. dupa drive test 2 variante au ajuns in semifinala, 525i sau 530d. oricum, avan in vedere si pretul mai scazut la 525i comparativ cu 530d cred ca voi opta ptr benzina.

toate cele bune ptr voi!

Link to comment
Share on other sites

eu nu inteleg o faza cu turbina

 

@alex230 : care-i treaba eu daca opresc motorul turbina nu se raceste oricum ? daca stau cu el pornit inca 4-5 min care-i faza ?

28932[/snapback]

Dupa ce alergi masina turbina se incinge iar cand opresti motorul temp mai creste astfel incat turbina poate crapa.O sa mai ma interesez care e treaba si postez.Subaru Impreza de ex are un sistem in care motorul mai merge 5 min singur dupa ce ai forjat masina :blink:

Link to comment
Share on other sites

turbina se incalzeste _foarte_ tare in forja. ea este racita pur si simplu prin faptul ca se invirte. daca o opresti cind e super incinsa, va veni inertia termica si o va incalzi si mai tare. facind asta in mod repetat, va ceva (se va crapa, se vor duce rulmentii etc).

 

lasind motorul sa mearga o vreme la turatie mica, turbina revine la o temperatura mai joasa si fenomenul de mai sus nu se mai intimpla.

 

de exemplu, la subaru impreza wrx sti, motorul mai merge citeva dupa ce scoti cheia din contact.

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce alergi masina turbina se incinge iar cand opresti motorul temp mai creste astfel incat turbina poate crapa.O sa mai ma interesez care e treaba si postez.Subaru Impreza de ex are un sistem in care motorul mai merge 5 min singur dupa ce ai forjat masina :blink:

28934[/snapback]

Ah uite ca s-a explicat deja :)

Link to comment
Share on other sites

De data asta merg pe diesel cuplul mai mare consum mai mic si puterea peste 525i ,problema este ca daca mergi la limita trebuie sa ai mare grija cu 530d pt ca turbina se poate strica .Aici repet ce am mai spus la motoarele turbo este bine dupa ce l-ati alergat sa lasati cateva min motorul sa mearga pt a se raci turbina :blink: .Am gasit si niste date Bmw 525i si Bmw 530d

28809[/snapback]

 

multumesc Alex ptr "tutorial". :) Adevarul e ca eu am nevoie de o masina cu care sa fac deplasari lungi si sa ajung la timp acolo unde trebuie, deci nu vreau sa fac linii sau cine stie ce mici concursuri de cartier :). pentru aceasta, trebuia sa gasesc o varianta la 525benzina sau 530 diesel, nu de alta dar la mii de km se vede diferenta de consum, iar eu nu vreau sa fac rabat la "freude am fahren". :)

 

... si multumesc ptr fisele tehnice. adevarul e ca astea le aveam mai in detaliu de la bmw, dar mie imi terbuie de fapt o fisa de constructie a celor 2 motoare, asta cautam de fapt.

Edited by GBRH
Link to comment
Share on other sites

faza cu turbina este adevarata, dupa ce o alergi trebuie sa o lasi un pic sa se raceasca si ea si uleiul care trece prin ea (asta daca are racire de ulei) cica se poate arde uleiul din ea :) asa e si cu ambreiajul, dupa ce ii dai talpa mare si cu multe patinari de ambreiaj trebuie sa o plimbi un pic usor ca sa se raceasca, eu am spart un disc de ambreiaj asa :blink:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.