Jump to content

BMW Fahrer Training: BMW M Winter Perfection


Romulus

Recommended Posts

  • Replies 206
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu e pacat sa conducem masini care ne depasesc aptitudinile? ...

...Eu cred ca noi trebuie sa fim in continuu in cautarea perfectiunii la volan.

Corect.In acest caz sa ne explice cineva cum se face un drift.

 

ati auzit de drift bible??? merita vazut..un filmulet care explica exact cum se face un drift cu lux de amanunte...cautati pe hub driftbible ,daca nu se mai gaseste il am eu pe cd... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Foarte frumos filmuletul si fie ca va vine sa credeti, fie ca nu, am folosit toate metodele, mai putin E-Brake, dar parerea mea ca se folosesc toate metodele combinate in functie de viteza si curba. Am facut si un exercitiu static cu frana de mana dar pe circuit n-am aplicat aceasta tehnica.

 

Cel mai mult am foslosit Power Over (eu stiu ca se cheama power drifting). In multe curbe, initierea se face doar din acceleratie, adica Power Over, dar in multe altele se face si din franare la momentul optim, pentru a transfera greutatea pe fata si se continuua cu accelerarea, adica Braking. Aproape toate manevrele in care schimbam directia de drift, pentru a urma o curba complexa in forma de S, aruncand masina de pe o parte pe alta, se face cu Lift-off si Braking, iar in curbele foarte stranse intotdeauna am fost invatat sa folosim Scandinavian Flick (adica Feint) doar eram in Suedia, ce naiba... Shift Lock am folosit foarte rar si de altfel pe langa faptul ca e foarte greu, nu e recomandat decat pe zapada/gheata pentru ca forteaza foarte tare toata transmisia.

 

Dar ca idee generala, eu cred ca in realitate, cel putin pe un circuit de gheata se folosesc toate metodele explicate de Keiichi Tsuchiya, combinate in functie de context. Pacat ca nu se concentreaza perea mult si pe "de ce" ci doar pe "cum". Dar oricum e folositor si merita studiat cu atentie. Pe de alta parte, toate tehnicile astea necesita multa experienta si curaj, o spune si el in cateva randuri. Nu e usor sa intri cu MULT prea multa viteaza intr-o curba si sa arunci masina lateral pe directie, stapanind driftul. Instinctul normal e sa franezi si sa iei curba corect. Necesita mult antrenament psihic sa poti ajunge sa fii convins de ce stii face si sa ai incredere in puterile tale.

Link to comment
Share on other sites

N-are nimeni experienta in domeniul asta?

 

:) :) eu sunt inca la urmarit "Cars" impreuna cu fiu-meu, nici nu stiu in ce masura drifturile de acolo sunt realiste sau fanteziste, "...pustiu, aici nu merge cu frana de mana, trebuie sa tragi stanga ca s-o iei la dreapta... si apoi ii dai blana" :blink: ,

m-am uitat partial si la drift bible, m-a mai ajutat sa inteleg una alta si din ce povestesti aici

Link to comment
Share on other sites

Inteleg ca vorbesti din experienta ta personala. Povesteste-ne si noua, nu tine doar pentru tine.

 

 

 

Pentru toti ceilalti care nu se pricep asa bine ca RedCap, am sa mai explic odata. Experienta in cursurile asta nu se aplica pe sosea, se foloseste pe sosea. Adica daca poti tine masina intr-un drift continuu pe un circuit de 2,5 km, nu inseamna ca trebuie sa faci drift in curbe pe sosea. Inseamna ca esti in stare sa simti si sa reactionezi corect la o tendinta de derapaj, ca stii sa apreciezi corect ce se poate si ce te va scoate in decor, ca stii unde e limita si stii s-o cauti. Inseamna ca si corpul si mintea au invatat la ce trebuie sa se astepte si cum sa reactioneze in situatii limita. Inseamna ca mintea e relaxata intr-o situatie limita si stie exact ce are de facut. Nu e nevoie de LSD pentru toate astea. LSD te ajuta sa faci drift si sa controlezi masina intr-unul. Odata ce ai facut asta, nu e nevoie de drift pe drumul public. E nevoie sa stii cum sa te feresti de unul si cum sa reactionezi calm si optim in caz ca masina derapeaza. Inveti sa controlezi masina, sa devina o actiune similara cu mersul, fara sa necesite "timp de procesor". Nu doar in mers normal ci si in situatii limita.

Link to comment
Share on other sites

parerea mea este ca aceste cursuri sunt f utile pentru orice sofer; si cine poate sa le faca este fericit de soarta...

 

este suficient ca ce ai invatat si exersat acolo sa te salveze o singura data;

 

oricum faptul ca conduci o masina in situatii limita si inveti sa reactionezi corect si nu instinctual este dupa mine cel mai important la aceste cursuri; apoi bineteles vine si restul: ca conduci masini grozave, ca vezi peisaje magnifice, etc

Link to comment
Share on other sites

Redcap, poate ii pica si o stanca de pe munte, n-ai luat in calcul si varianta asta?

 

Recent mi s-a intamplat o eroare de pilotaj sa zic asa. Mergeam pe un drum cu 2 benzi, printr-un canion, ploua foarte tare si era noapte, si n-am vazut ca drumu face curba la stanga decat in ultimul moment si am tras tare de volan speriat, mi-a derapat masina dar am redresat-o pana la urma, ma gandeam ca poate am pastrat aderenta de la Quattro, dar oricum din fericire n-am iesit in decor. Pentru unul cu cursuri facute, probabil era joaca de copii, poate ca si eu daca nu aveam destul de multi km facuti pana acuma, poate zburam de pe sosea, insa unu fara experienta cine stie cum forta masina din sperietura si nu mai lua curba.

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt deloc surprins sa vad cad de multi au votat cu putine stele topicul asta... :) :blink:

eu am dat 5 stele, normal...dar asa e cand nu poti ajunge acolo sub nici o forma, mai da pe-afara si invidia...mai citeste lumea si 650i si gata, ce thread de kkt,,,cunosc din proprie experienta (nu ca as avea 650i, desigur)...

Link to comment
Share on other sites

Frumusetea e ca e mai usor sa te ascunzi dupa un rating slab, in loc sa iti expui critica barbateste. :) Atata paguba... Nimeni n-a spus aici pe topic ca nu i-a placut, sau orice alt comentariu negativ, doar 5 au votat cu * (o stea)... Ma asteptam la o lasitate de genul asta, de aia n-a venit ca o supriza... :blink: Asa separi barbatii de copilasi.
Link to comment
Share on other sites

Nu ma plang deloc. Imi chiar place, simt ca traiesc. Sunt voturi acordate mie ca persoana nu celor scrise aici, eu asa le consider. Sunt polite mai vechi platite aici, desi pot vota direct in profilul meu, pentru persoana, nu pentru topic.

 

Daca as fi plans, as fi trisat, votand direct in baza de date... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pai eu ma gandesc ca o poveste de 5 stele spusa de o persoana de o stea, poate trage in jos rezultatul final. Nu crezi?

 

 

sau

o poveste de 5 stele zisa de o persoana de 0 stea trage in sus persoana de o stea

Edited by LoladeZamora
Link to comment
Share on other sites

Pai m-ai demis ca te-am facut Jiji Becali, eu asa imi amintesc. N-ai suportat sa fi comparat cu el. :blink:

 

Acum obiectiv, topicul asta a fost bun pana ai inceput sa tragi de toata lumea sa scrie si a devenit patetic, poate te-ai simtit ca Leonardo DiCaprio in Titanic: I am the king of the world ! Dar e doar un curs auto.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.