Jump to content

BMW Fahrer Training: BMW M Winter Perfection


Romulus

Recommended Posts

  • Replies 206
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

am eu o intrebare.. de ce trebuiau sa fie M-uri pt asemnea chestii? cred ca drifturi la 60 la ora faceai si cu un 316 daca ar fi avut Lsd si niste suspensii mai dure (desi nu cred sa conteze asta pe zapada/gheata)..:blink:

 

Am facut drift pe acel traseu cu urmatoarele: Z4M Coupe (343 CP), M3 (420 CP) si 335i Coupe (306 CP). M-urile aveau LSD si 335i nu avea...

 

Am facut si cu 335i dar nu o poti tine in drift asa de mult. Iar ca putere, crede-ma, nu e suficienta. De fapt nu e suficient faptul ca nu ai plaja de turatie mare si nu urca in ture repede cand e nevoie ca sa rupa aderenta. Iar daca pierzi controlul, esti spectator cu 335i. In concluzie, eu cred ca e nevoie de M, LSD si putere mare. Z4M are suficienta pentru greutate. La fel si M3. 335i, are momente, putine e drept, cand n-am reusit s-o ridic in ture unde era nevoie sa o arunc pe directie si am iesit din drift din cauza asta. A 2-a e prea inceata pentru vitezele de acolo iar a 3-a n-are suficienta putere daca esti nevoit sa scazi turatia mult in drift. De asemenea, n-are suficienta puere sa o arunci dintr-un drift de pe o parte intr-un drift pe cealalta parte.

 

Eu unul nu cred ca poti face asa ceva cu 316i.

Link to comment
Share on other sites

am eu o intrebare.. de ce trebuiau sa fie M-uri pt asemnea chestii? cred ca drifturi la 60 la ora faceai si cu un 316 daca ar fi avut Lsd si niste suspensii mai dure (desi nu cred sa conteze asta pe zapada/gheata)..:blink:

 

Am facut drift pe acel traseu cu urmatoarele: Z4M Coupe (343 CP), M3 (420 CP) si 335i Coupe (306 CP). M-urile aveau LSD si 335i nu avea...

 

Am facut si cu 335i dar nu o poti tine in drift asa de mult. Iar ca putere, crede-ma, nu e suficienta.

 

sunt tot felul de filmulete pe net cu drifturi pe asfalt cu masini cu jumatatea din puterea unui M si fac bine mersi drifturi.. bineinteles cu LSD

Link to comment
Share on other sites

Sunt mai 3 nivele, incepatori, mediu si avansati. Asta ce vezi tu e avansati. Drift la viteze mari pe un parcurs de circuit de gheata. Cel mai tanar avea 24 de ani si cel mai batran 50. Am fost 15, citeste mai sus.

 

Trebuia sa ma indur sa fac pauza ca dupa o ora de condus iti pierzi concetrarea si o scapi copilareste.

 

Cine doreste, deseara la ora 9, merg la un barulet cu computerul si pot explica mai multe. Poze, DVD-uri. Acolo le putem vedea pe toate, ca nu mai conteaza limbajul. Daca sunt doritori, faceti o lista sa vedem cati se strang si povestim acolo.

Link to comment
Share on other sites

Si se poate inscrie oricine la cursurile astea de incepatori contra cost desigur? Sau au niste cerinte de genu lb germana obligatorie etc. Sunt liste de asteptare sau nu se prea inghesuie lumea? Merci de info ...scuze ca n-am vazut mai sus nr. participantilor. Apropo ..va cunosteati ? adica ati mai fost si la alte cursuri impreuna ?
Link to comment
Share on other sites

Dintre cei 13 germani, am fost cu 3 la Zandvoort pe circuit in August. Nu am mai facut cu acesti instructori alte cursuri. Se poate inscrie oricine atata timp cat are carnet de 3 ani de zile minimum. E inghesuiala, dar te inscrii din timp. Sunt majoritatea de limba germana si cateva si de limba engleza. Cand sunt putini de limba engleza inscrisi se face o traducere paralela acolo unde e cazul...
Link to comment
Share on other sites

Merci ...aveam impresia totusi ca se fac mai multe grupe de cursanti in perioade diferite adica 1-4 feb ...5-9 feb ...etc. Poate o sa mai pui si alte filmulete aici pe site cand o sa mai ai timp...din pacate nu sunt din Buc ca sa aflu mai multe diseara :) ...se pare in final ca pe langa bani va trebui sa ma apuc si de germana :). Cred c-ai trecut si tu prin cursurile de incepatori nu ? In ce-au constat ? Daca sunt lucruri care s-au mai discutat te rog da-mi un link pe PM ca sa nu mai repeti .... Bafta :blink:
Link to comment
Share on other sites

Si pentru ca la Arjeplog m-am dus sa invat, uite si singura data cand am pierdut controlul cu M3-ul luni 11.02.2008. Macar am reusit sa-l controlez si sa nu raman in zapada, ceea ce e mare lucru. M3- mi-a venit ca o manusa si cand am inceput sa-l simt, pur si simplu m-am jucat cu bestia. Nicio greseala majora.

 

M3 - pierdut controlul

Link to comment
Share on other sites

Aici e un filmulet tot de duminica, cu M3-ul, chiar la inceputul celor 10 tururi fara nicio greseala, drift permanent, mai putin, din motive de siguranta, cand intalneam o masina iesita in zapada. Circuitul avea 2,5 km si avea doua arce de cerc de mare viteza de 320 de grade. Chestia e ca arcele nu erau perfect rotunde. Unul se strangea si unul se largea putin. Foarte dificil de abordat. Mai avea niste linii aproape drepte, unde ajungeai in drift aproape de 100 km/h, precum si niste ace de par foarte stranse. Era si o combinatie de 4 curbe una dupa alta unde am invatat bine sa o duc dintr-un drift de pe o parte intr-un drift pe cealalta parte. Problema era ca nu aveam access pe jos decat in zona de iesire si vrand sa conducem cat mai mult n-am folosit X5-urile de interventie pentru repozitionare. La urma urmelor am mers acolo pentru a conduce, nu pentru a filma.

 

Eu sunt singur in M3-ul argintiu.

 

Drift cu M3, exterior - 14 Mb

 

Au fost doua circuite de drifting. Cel mare care l-ati vazut si unul mai mic, de viteza mai mica, care l-am facut sambata. Sambata am mai facut si niste exercitii de drift in 8 si pe cerc complet. N-au fost asa spectaculoase, dar ne-au pregatit progresiv pentru restul.

 

 

Cand am ajuns, venise cu acelasi avion si concurenta.

 

IMG_8404_small.jpg

 

Dar acolo fiecare producator are lacul lui. Din cate stiu eu, doar BMW are circuit si un test center asa de mare cu toate cele necesare. Am vazut acolo, Mercedes, Porsche, Audi, Bosch, Kia, Sang-Yong, Land Rover si probabil altii care nu i-am recunoscut.

 

 

 

Pe lacul cel mare, eram doar masinile de la BMW, fiecare cu bucatica ei si noi in mai multe locuri. Seara era fain, cand vedeai in departare cate o masina facand teste...

Link to comment
Share on other sites

Sunt mai 3 nivele, incepatori, mediu si avansati. Asta ce vezi tu e avansati. Drift la viteze mari pe un parcurs de circuit de gheata. Cel mai tanar avea 24 de ani si cel mai batran 50. Am fost 15, citeste mai sus.

 

Trebuia sa ma indur sa fac pauza ca dupa o ora de condus iti pierzi concetrarea si o scapi copilareste.

 

Cine doreste, deseara la ora 9, merg la un barulet cu computerul si pot explica mai multe. Poze, DVD-uri. Acolo le putem vedea pe toate, ca nu mai conteaza limbajul. Daca sunt doritori, faceti o lista sa vedem cati se strang si povestim acolo.

 

 

:blink: dar in Cluj, intr-un bar, cand ajungi? :) eu dau berea, tu sa vii cu laptopul

Link to comment
Share on other sites

...

Ai face asa ceva si cu masina ta? Adica cum crezi ca ar raspunde comparativ cu M3 si Z4? Bine, clar ca in ideea in care CASCO ti-ar deconta cheltuielile sau ai avea un de rezerva (s anu ramai Doamne FERESTE , fara masina pana o repara aia la Bavaria) .

Misto filmele, marfa.Bravo.Tre sa marturisesc ca esti una din persoanele care m-a convins sa iau BMW .Cred ca am facut bine...dar poate am facut rau ca nu am luat un 335i.NU e pierdut timpul, desigur. :blink:

 

LE: BTW, salut tuturor de pe acest Forum...

Edited by sanddy
Link to comment
Share on other sites

Pai nici 335i, n-aveau LSD si mergeau in drift. Pe gheata merge si fara LSD dar e mai greu de tinut in drift, dar nu imposibil. Nu cred c-ar merge pe asflat...

 

As face si cu masina mea. Dar toate masinile de aici, aveau pe bara o banda metalica care taia zapada. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pai nici 335i, n-aveau LSD si mergeau in drift. Pe gheata merge si fara LSD dar e mai greu de tinut in drift, dar nu imposibil. Nu cred c-ar merge pe asflat...

 

As face si cu masina mea. Dar toate masinile de aici, aveau pe bara o banda metalica care taia zapada. :)

X5-urile cum se descurcau? E ceva de capu lor sau m-am intepat...clar ca nu sunt la fel ca M3! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Erau cele noi E70, al tau cred ca e cel vechi. Cele noi, pe circuit sunt foarte greu de controlat, daca pleaca intr-o parte, pleaca definitiv, nu prea ai timp sa te joci. Dar cred ca sunt superbe pentru SUV-uri. Mie mi-au placut mult. Iar pe teren accidentat, merg foarte bine. Daca reusesc sa rotesc filmele, va arat.
Link to comment
Share on other sites

urmeaza si alt curs? :blink:

 

Posibil la vara un Race Fascination pe circuit. Mi-as dori mult Spa Francorchamps, dar instructorii spun ca la cursurile de la Nurburgring sunt cei mai buni instructori. Nu ma simt inca pregatit cu adevarat pentru Nurburgring. Astept sa primesc programul de vara pentru cursurile BMW M. Apoi vad ce si cum. Va tin la curent.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.