Jump to content

Mai bag o fisa: BMW E46 coupe 335xd "Viesparul"


V5P

Recommended Posts

Salut

Incep acest nou topic cu un nou proiect in memoria proiectului "Built NOT Bought" aka "Viespea",pentru cei ce nu il cunosc las link aici poate nu aveti ce face de aceste sarbatori:

Dupa finalizarea nefericita a vechiului proiect,dupa ce am sters praful in locul unde a stat pentru ultima data m-am apucat de cautat.Scanteia s-a aprins in cap oricum din ziua 2 a acidentului ce urmeaza sa fac doar ca era nevoie de timp,timp pentru a digera tot,timp pentru a putea achizitiona ce era de achizitionat.

Daca tot trebuie sa o iau de la cap de data asta o sa fac o masina cu tot ce a produs BMW mai bun in merioada 2003-2016 dar pe masini diferite si le voi combina in 1 singura si anume voi face un E46 coupe xdrive(nu exista E46 coupe xdrive de fabrica pentru cei ce nu stiu),ii voi pune motorul diesel cel mai fiabil dar si cu cel mai mare potential de tunning si anume M57N2(bloc aluminiu) biturbo de pe E90 335d,toata mecanica de xdrive de pe E46 330xd,elemente de transmisie de la E90 330xd si cutia de viteze 8hp de pe F10 535xd => E46 coupe 335xd aka "Viesparul".

Da,o struto-camila,mai ceva ca Nescafe 3 in 1,va fii 5 in 1.

Ok,de unde incepem,de la achizitionarea masinilor,in cel mai rau caz aveam de gand sa pun toate instalatiilor masinilor mai sus mentionate in una singura(cel putin teoretic asa era in capul meu) si ar trebui sa functioneze,cumva...de aceea am cumparat masinile mai sus mentionate intregi,orice impediment as intampina sa am tot de pe masina respectiva sa nu trebuiasca ceva si sa nu gasesc.

IMG-3411.jpg

IMG-3415.jpg

 

Avand acum materialul didactic am inceput sa dau din maini si anume sa golesc E46-ele coupe pentru ca acesta de fabrica a fost 2.0d.

P.S. Demararea proiectului a inceput undeva la sfarsitul anul 2021,deci tot ce voi relata,voi relata la trecut pana voi ajunge la zi.

Cam asa a aratat E46 inainte sa isi intalneasca calaul:

 

IMG-4221.jpg

IMG-4223.jpg

 

Ceva mai multe cadre in acest video pana la momentul cand am dezbracat-o total,pana aici nimic deosebit:

 

 

  • Love BMW 1
  • Hot!! 3
Link to comment
Share on other sites

A urmat demontarea motorului de pe E90 335d,in 2022,care necesita nu doar detaling ci si schimbarea si upgradarea unor piese:

IMG-6293.jpg

 

Acesta a primit o distributie noua,un upgrade la arcurile de la supape,upgrade la sistemul de injectie,un set de turbine deja testat care scosese natural in 2020 aprox 550cp + cateva alte consumabile.

 

IMG-6451.jpg

IMG-6546.jpg

IMG-6553.jpg

 

Si in acest moment credea ca sunt gata cu motorul!🤣🤣

A urmat randul E46-ului 330xd de pe care am luat mecanica fata si spate

 

IMG-4917.jpg

IMG-4919.jpg

IMG-4962.jpg

 

Piesele de pe mecanica aveau nevoie de o reconditionare mai ceva decat au avut nevoie piesele motorului,aratand cam asa in momentul demontarii lor:

 

LJYJE2678.jpg

 

Si inainte de montaj cam asa:

 

IMG-7622.jpg

IMG-7625.jpg

  • Love BMW 3
Link to comment
Share on other sites

A mai primit:

-un set de oglinzi originale M3

-un intercooler custom fabricat in Romania,vopsit negru electrostatic(mi se parea foarte profi la vremea aceea)

-un set de jante pe 16" BBS RK cu un set de anvelope Hoosier,am vrut sa o murdaresc de putin record inca din etapa facerii(rotile au incaltat masina lui Dragos,seria 1 135xd,cand a facut recordul de 9,1s la timpul respectiv).

 

IMG-7663.jpg

 

Deja parca era aproape gata 🤣,in capul meu,nu mai este mult,speram,2 ani fara o masina de concurs se simte,mai ales ca mergeam la etape doar ca spectator,noroc ca mai imi indulceam amarul cu prezenta "Albinutei",dar nu era ca si cum sunt eu la volan,in fine...

Am optat pentru cele mai mici frane puse pe E46,etrierele au fost reconditionate total:

IMG-E7797.jpg

 

Am mai optat pentru un set de placute blocare diferential spate de la Racing Diffs,da stiu ca unii spun ca nu sunt wow sau ca distrug diferentialul dar parerile sunt impartite si oricum era mai bine decat sa nu ii fac nimic(LSD-ul Quaife inca sta la murat de pe Viespea).

 

HRDI2610.jpg

IMG-6535.jpg

BYMR5244.jpg

IUBC9773.jpg

 

Am mai optat pentru o suspensie RC Racing reglabila si 2 seturi de arcuri cu diferite duritati pentru a putea face un setup cat mai apropiat de ceea ce este nevoie la Drag,bineinteles incadrat intr-un buget de pana in 1500e pentru ca o suspensie speciala de Drag depaseste lejer cateva mii bune,si avand experienta de pe Viespea cu aceasta suspensie si stiind ca raport calitate/pret este o suspensie buna,am ales-o fara ezitare.

 

IMG-7795.jpg

 

 

 

 

  • Love BMW 3
Link to comment
Share on other sites

Avand aproximativ toate piesele necesare pentru mecanica acum,m-am apucat de lego,mai intai puntea spate.

 

IMG-7819.jpg

 

Dupa care si puntea fata:

 

IMG-7816.jpg

 

M-am gandit ca nu voi mai lasa bateria in spate iar masina avea multe optiuni de care acum nu mai avea nevoie 😬,asa ca am pus-o la slabit eliminand surplusul.

 

IMG-6021.jpg

 

Am reusit sa o slabesc cu 15,4kg,nu e rau pentru niste fire care trebuiau sa ramana in masina degeaba...

Oare o sa mai porneasca?O sa mai functioneze ceva in interior?Am lasat toate firele necesare?Raspunsurile astea aveam sa le aflu din pacate doar dand din maini si avansand cu proiectul.

 

IMG-6024.jpg

 

Mai jos aveti si urmatorul episod din cele povestite pana acum filmat,editat,montat,etc tot de mine ca si restul filmuletelor in care am incercat sa integrez printre sunet si diferite mesaje.

 

 

  • Love BMW 6
Link to comment
Share on other sites

Si caroseria a avut nevoie de atentie in mai multe parti ale ei si anume am inceput cu spatele prin a intari prinderile puntii spate cu un kit dedicat:

 

IMG-7609.jpg

IMG-7752.jpg

 

A urmat sudarea tunelului pentru cutia de transfer luat de pe E46 330xd:

 

IMG-7754.jpg

 

Sudarea prinderilor pentru puntea fata pentru ca aceasta are alte prinderi fata de masinile RWD:

 

IMG-7755.jpg

 

Si modificarea puntii fata pentru a avea loc cutia 8HP:

 

IMG-7757.jpg

 

Toate aceste suduri au fost realizare de Mukulete(Muk Performance) caruia ii multumesc inca odata aici pentru ca a venit si a facut toate operatiunile in stup!

Dupa toate aceste suduri si locuri unde a trebuit polizata rugina si imbunatatit caroseria unde a fost cazul, a fost grunduita,zincata,vopsita si terosonata.

 

IMG-7763.jpg

IMG-7836.jpg

 

In sfarsit am mai trecut de o etapa a proiectului si puteam sa o pun din nou cu picioarele pe pamant,se invartea roata 😍.

 

IMG-7842.jpg

IMG-7848.jpg

IMG-7846.jpg

 

Am montat puntile si era gata sa mearga la rollcage la Silisteanu(SYL Garage).

 

IMG-8464.jpg

 

Dupa ce s-a construit si rollcage-ul am vrut sa ii fac tot interiorul negru pentru a imita interiorul negru de pachet M,asa ca am ales pentru rollcage si partea de sus un negru mat cu lac mat iar pentru partea de jos Raptor.Am izolat-o corespunzator si am scos-o la aer:

 

IMG-8504.jpg

IMG-8526.jpg

IMG-8627.jpg

IMG-8628.jpg

 

A venit randul donatoarelor de piese pentru transmisie sa intre in sala de operatii si anume F11 535xd si E90 330xd:

 

F11-535xd-cutie.jpg

 

Bineinteles fara ajutor nu poti reusi nimic 🥰

 

IMG-3591.jpg

 

Daca am reusit sa scot 15kg din eliminarea firelor nefolositoare am vrut sa maximizez cat se poate greutatea asa ca am mai scazut aproximativ 10kg si din plansa de bord montand una din fibra de sticla:

 

IMG-6227.jpg

IMG-6230.jpg

 

Mai jos va las si urmatorul episod din serial:

 

 

 

25 minutes ago, quze said:

Felicitari! Un exemplu de determinare, ca si Dragos de altfel. Cine se aseamna se aduna!

Multumesc !🙏

  • Like 1
  • Hot!! 2
Link to comment
Share on other sites

A urmat monarea unor accesorii,kitului de NOS si ca sistemul de injectie sa fie la capacitatea maxima la acea vreme am ales sa adaug si un kit de dual pump cu 2 pompe de inalta presiune R90 made in the house in Romania(a nu se intelege ca eu am dezvoltat si inventat acest kit,doar l-am replicat dupa un kit original,de calitate superioara,care costa dublu fata de pretul la care se vinde cel actual si am reusit in timp sa upgradez modulul de control pentru o mai buna fiabilitate.Pana am reusit eu sa termin masina, acest kit a fost testat pe masina care la acest moment este cel mai rapid diesel street din Romania si anume masina lui Elvis,tot din echipa Complete CHIP,seria 1 negru 135xd,cu un best time de 9,7s pe 402m):

 

IMG-8842.jpg

IMG-1656.jpg

IMG-1653.jpg

 

A urmat montarea heblului,a unui stingator si unei mini console:

 

IMG-8845.jpg

 

A urmat una dintre cele mai grele parti ale proiectului,pornirea motorului.

L-am pus pe masina,cu toate adaptarile necesare,posibil sa mai omit unele chestii care au fost facute la masina,multe adaptari nereusite si facute iar sau in alt mod dupa ce prima oara am esuat,etc...

Prima varianta prin care am pornit motorul a fost adaptarea unitatii ECU cu CAS si cheie de pe E90 la instalatia masinii si a motorului.

Toate aceste adaptari electrice au fost facute cu brio de catre Tache (Takelectro Auto Service).

 

IMG-8841.jpg

IMG-8846.jpg

IMG-8847.jpg

IMG-8852.jpg

 

Stiu,nu arata prea apetisant,dar cand o auzeam ca pornestemi se parea wow,avand in vedere toate modificarile si adaptarile facute.

Cutia inca nu era montata,deci nu se putea deplasa singura dar tot era un pas mare inainte.Se pare ca nu taiasem nimic din firele importante 🥳.

Intre timp am montat si un repartitor pentru franele de pe spate pentru a ma ajuta atunci cand incalzesc anvelopele sa folosesc cat mai mult doar franele de pe fata.

A ajuns si modulul TCU de control al cutie 8hp si piesele upgrade din interiorul acesteia + cele din interiorul cutiei de transfer

 

IMG-8892.jpg

 

2023 batea la usa asa ca am mers la Iasi,la Dragos,pentru a face cutia 8hp,el se ocupase intre timp de cea de transfer.

Dupa ce in 2018 mersesem cu o baterie Lithiu-Ion(neavand asa multe cunostinte la acel moment,nu am stiut ca nu este indicat sa rulezi cu ea cosnstant pe masina,aceasta la 2 ani nu mai avea suficienta putere pentru a putea porni motorul)cu greu adusa din USA pentru ca nu se poate transporta peste ocean astfel de bateri,cand multi nu concepeau ca o baterie de 2kg poate porni si inlocui o baterie de 25kg in regim de curse,mai ales in situatia dieselului unde ai nevoie de un amperaj mult mai mare decat la benzina,am decis sa iau inca una.

 

IMG-5769.jpg

 

Lucrurile pentru cei de la Lihium PowerPack au evoluat atat de mult in cei 4 ani incat nu mai fac astfel de bateri pentru auto ci doar pentru barci,asa ca am fost nevoit sa ma orientez din nou spre necunoscut si sa testez alta marca,asa am ajuns sa incerc Braille care este cu aproximativ 25% mai grea decat cea veche.

 

IMG-2759.jpg

 

 

Deja lucrurile avansau si simteam ca unele unele piese au ramas in urma asa ca,desi nefolosit si netestat,am hotarat sa fac un upgrade la intercooler si am optat pentru un Wagner EVO 3.Se simtea diferenta si calitatea de cand puneai mana pe el oricat de nationalist as fi eu 🦾

 

IMG-3673.jpg

IMG-3675.jpg

  • Like 1
  • Hot!! 2
Link to comment
Share on other sites

Nu am putut sa privesc masina doar ca pe o masina de competitie si atat,am vrut sa imi faca placere sa o privesc si placere sa ma urc in ea,poate daca as fi urmarit doar parte de performanta si atat,masina ar fi fost mult mai devreme gata si poate si performantele ar fi fost mai ridicate,posibil nu pot fi sigur pana la proba contrarie,dar in viziunea mea o masina,chiar daca este doar de curse trebuie sa se prezinte impecabila si din punctul de vede al aspectului,nu precum altele taiate,nevopsite si lasate asa cum s-a lucrat la ele,este strict viziunea mea,poate gresesc dar nu o sa pot sa fac niciodata compromisul de a lasa aspectul masinii la voia intamplarii.Nu va arata niciodata precum "Viespea" deoarece aceea a fost o masina care rula pe strada si acolo am impins maximul ce se putea in ce priveste aspectul exterior,interior si performantele masinii la acele vremuri.

Acestea fiind spune am dat iar motorul jos pentru a pregati masina sa mearga la Sese(RS Tuning) pentru a-i monta kitul Pandem,ce mai ramasese intreg de pe "Viespea" si restul noi,capota de pe "Viespea" refacuta,bara fata noua tip CSL cu lip,bara spate OE M3 de pe "Viespea",praguri tip M3,usi usurate din fibra de sticla,portbagaj usurat din fibra de sticla si plafon tot la fel usurat din fibra de sticla,practic tot exteriorul in afara de aripi,toate acestea sperand sa recuperez greutatea adaugata cu kitul Pandem.

 

IMG-3770.jpg

IMG-4147.jpg

IMG-4148.jpg

 

Pana a terminat Sese cu exteriorul,ansamblul de turbine deja montat pe motor imi ramasese mic si acesta 🤣🤣 asa ca a trebuit sa ma orientez si avand deja experiente mai mult neplacute cu hibridele am optat pentru o nativa Garrett la indrumarea lui Dragos.

 

IMG-4705.jpg

 

Aceasta a fost prima varianta de diffuser pentru bara spate,un fel de jaluzele de la geam mi se parea,pe care nu am putut sa il las asa pe masina si a suferit modificari urgente.Voi ati fi lasat asa ceva pe masina?

 

VMQN1872.jpg

 

De la Sese masina a mers direct la vopsit in service-ul lui CSM(CSM Service).

Dupa ce am adus-o inapoi in stup impreuna cu toate piesele vopsite,Sese a venit pentru a-i face fitmentul final.

 

IMG-5412.jpg

 

In sfarsit puteam sa ii pun rotile mult asteptate sa ii pot face fitmentul aproximativ pentru curse.Parca incepea sa semene cu ce aveam eu in cap si parca aveam "Viespea" inapoi in garaj.

 

IMG-5123.jpg

IMG-5116.jpg

 

Nou setup de turbine astepta sa fie montat dupa ce mi-a dat "n" batai de cap cu fiitingurile si furtunele pentru ulei si racirea cu apa.

 

IMG-5295.jpg

 

Inca lucram la instalatia electrica din interior,detalii...

 

IMG-5634.jpg

 

Ma gandeam deja la cum va fii feelingul de la volan asa ca i-am refacut volanul 😍

 

IMG-5211.jpg

 

M-am gandit sa ii adaug si un plus de aderenta asa ca am comandat din USA un eleron portbagaj in stilul Drag Race care s-a asezat destul de bine pe portbagajul din fibra.

 

IMG-5423.jpg

 

De detalii precum suruburi vopsite,sute de piulite filetate bagate in caroserie,flanse adaptoare,etc nu mai va povestesc si toate testele facute pentru a ajunge la cea mai buna varianta,va las doar urmatorul episod din serial:

 

 

  • Love BMW 2
Link to comment
Share on other sites

Ma apropiam de sfarsitul lui 2023 si inca lucram la masina...parca deja pierdeam gustul,vedeam restul pasionatilor cum avansau cu proiectele si timpii la etape,iar eu inca era tintuit in garaj la un proiect care parca nu mai avea fund!Dar nu degaba mi-am pus mesaje motivationale pe pereti,cand uit si pare ca pierd controlul sa le vad si sa imi amintesc ca tot ce incepi trebuie dus la bun sfarsit,asa ca ma apuc de treaba sa montez cutia pe motor pentru a pune tot ansamblul pe masina impreuna cu nou setup de turbine.Bineinteles ca aceste noi turbine nu mai veneau precum cele vechi pe pozitie,locul celor vechi nu mai era bun si au trebuit iar ajustari,taieturi,suduri,vopsit,etc...🥵😤Furtune de apa,furtune de combustibil,furtune de servodirectie,furtune ulei cutie toate au necesitat modificari sau facute custom.Dupa ce am pus motorul pe pozitie parca schema de pornire a motorului cu CAS si buton de E90 nu era ce trebuie,imi era urat sa mai dau o gaura in plansa de bord pentru butonul de Start/Stop asa ca am gasit o alternativa pentru a folosi EWS-ul si cheia de E46 impreuna cu ECU de pe 335d undeva in Lituania,la un baiat de acolo cu care am avut ceva batai de cap fiind lucru de la distanta cu straini,intelegerea este greoaie,trebuia sa astept dupa el cand putea pentru a face unele sincronizari,noi fire trase,etc,bine ca pana la urma am inteles ce a facut el si va fi mult mai usor pe viitor 🥳.

A venit si randul "geamurilor" fata,spate si luneta.Le-am facut de 2 ori pe fiecare 🤬 pentru ca prima oara dupa ce le-am facut si am vrut sa le montez se spargeau deoarece prima incercare a fost cu poc-nituri nu cu surub si piulita casetata 🤯.Luneta a fost facuta de 3 ori pentru ca niste idioti care au incercat sa puna folia pe ea au pus-o din 2 bucati + alte defecte 🤐🔫.Aproximativ 3 saptamani am pierdut cu aceste geamuri ca imi venea la un moment dat sa le sparg,chin si cu piulitele filetate care unele se invarteau in plafon fiind din fibra,a trebuit sa le dau unele puncte cat mai mici de sudura in rama in care era prins plafonul,CHIN!

 

IMG-5608.jpg

 

Bine inteles ca daca aveam de cand sa merg pe Transalpina iarna aveam nevoie de aparatori de noroi sa nu se vada in arcadele de la kitul Pandem si nici sa intre vandul pe acolo sa le zboare la 250km/h+ 🤦‍♂️

 

IMG-7059.jpg

IMG-7060.jpg

 

Dupa acestea a urmat construirea instalatiei electrice pentru cutie, ceva atentie la interior,montarea plansei de bord cu accesoriile de pe ea inclusiv cu un display pentru a afisa multe date utile(temperaturi,turatii,boost,chiar si timpi pe 0-100km/h 100-200km/h 0-402m + multe altele),instalarea noului joystick sport negru pentru cutia 8hp,displayul pentru cutia de viteze,sistemul pentru comutarea la buton a masinii de la xdrive la RWD 😎,construirea noii console mai mari fata de prima varianta pentru a incadra pe langa cele enumerate si repartitorul de frana,heblul,comanda pentru radiator,NOS si inca un sistem.Da,multe dintre ele a trebuit sa le fac si singur pentru ca ma saturasem sa stau dupa electricieni.

 

IMG-5814.jpg

 

Trebuia si un set de scaune cu centuri asa ca am ales un set de Slide care le-am testat in seria 4 "Albinuta" si am fost multumit de ele ca si fiabilitate in regim de condus zilnic.Dupa dezastrul intamplat la ultima etapa de Drag din 2023 unde masina lui Dragos a ars in proportie de 90% am decis si eu sa schimb acel simplu stingator cu un sistem profesional cu diuze amplasate in interior si in compartimentul motor.

 

IMG-8612.jpg

 

La interior cred ca eram gata in proportie de 90% acum asa ca am trecut iar la exterior.Am tot modificat diffuser-ul de la bara spate sa gasesc ceva ce semana cu ce era in capul meu si am adus ochilor varianta asta:

 

IMG-5761.jpg

 

Dar tot parca nu era ce vroiam asa ca am mai incercat o varianta si am decis sa lucram si sa o imbunatatim pe aceasta:

 

IMG-5762.jpg

 

Bun,aveam roti pentru Drag dar pentru aface un test,pentru dyno(la ce puteri dezvolta dieselul in zilele noastre nu este de gluma sa te prezinti nici macar pe dyno cu anvelope incorecte pentru ca patineaza daca vii cu Sunny!!!) cu ce ne prezentam?Asa ca am decis sa mai iau un set de BBS RC300 😍 impletite perfect cu un set de Toyo R888R,de data asta nu mai joc riscant cu Zestino.

 

IMG-6237.jpg

 

IMG-9291.jpg

 

Parca nu arata rau din unghiul asta.

 

 

 

 

  • Love BMW 5
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, mada_linn said:

Woooooowwwww!!!! Respect pentru ceea ce faci, se vede clar ca este un proiect de suflet si sunt convins ca la final va fi exact așa cum l-ai imaginat. 

Multumesc !

Ma bucur ca inca se placute astfel de proiecte in 2024 cand toata lumea viseaza la cai verzi,cai verzi pe pereeti 🎼🎶

  • Like 1
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

A venit randul sa fac evacuarea si traseul pentru intercooler care a fost schimbat iar,pentru a 3-a oara😵‍💫,cu ceva cu o capacitate dubla fata de cel Wagner,daca la primul proiect am cheltuit banii de GTR pe modficari,acum la al doilea,macar intercoolerul sa il am de GTR 🥳

 

IMG-6401.jpg

 

Aici avem prima iesire din garaj cu motorul pe ea.Masina inca nu se deplasa singura pentru ca nu aveam setarile facute la cutie si cardanul.

 

IMG-6592.jpg

 

Muk a avut o misiune dificila in ce priveste traseul intercooler pentru ca trebuia cumva sa ocoleasca traseul imaginar,inca nefacut,prin care turbina urma sa isi traga aer prin far,asa ca a trebuit sa faca un fel de 🐙 in locul de sub capota din ce in ce mai redus.

 

UQBH4079.jpg

IMG-6792.jpg

IMG-6793.jpg

 

Nu aveau cum sa ramana culoarea aceea noile bijuteri de sub capota asa ca au mers la vopsit electrostatic impreuna cu altele

 

IMG-6951.jpg

IMG-7027.jpg

 

A venit si randul luminilor,ca daca ne prinde noaptea de Transalpina trebuie sa fim pregatiti 🤣(glumesc cu treaba asta,este o ironie pentru cei ce spun,si sunt de acord cu ei,ca pentru o masina de curse nu ai nevoie de unele chestii care le-am facut la masina,in cazul de fata de faruri si stopuri functionale,dar nu m-am putut abtine sa nu fie perfecta si din punctul acesta de vedere 🤦‍♂️),asa ca am ales un set de lupe bi-led(masina avea de fabrica halogen,dupa mi-am dat seama ca nu am ales tocmai inteligent luand lupa cu led incorporat dar sper sa fie suficiente ca longevitate pentru cat vor fi folosite) si un set de angel eyes SMD,traseu prin far refacut(cel de pana cum era cel vechi doar pentru probe),polis si folie stopuri + faruri.

 

IMG-8850.jpg

IMG-8858.jpg

 

Bineinteles ca din cauza noului intercooler care in sfarsit s-a votat sa ramana au trebuit facute iar modificari la bara si armatura ca sa incapa 🥵.

Masina a fost inchisa cu scuturi din fata pana in spate unde se uneste cu diffuser-ul de la bara sapte cat s-a putut de bine(nu ermetic bineinteles pentru ca avem si piese in miscare) pentru ca altfel acesta nu prea ar fi avut nici o utilitate(cel putin asa cred eu,un test cu si fara el ar elucida misterul sau mers cu masina in tunelul aerodinamic de la Ferrari 😅).

Cam asa au iesit farurile,eu sunt multumim de rezultat avand in vedere ca este prima lucrare care o fac de acest gen.

 

IMG-9760.jpg

IMG-3809.jpg

 

Am intrat deja in anul curent,2024,si mai erau cateva detalii de terminat pentru a putea merge la Iasi sa vedem si iese din acest motoru struto camila.

Am combinat,modificat,taiat cardanele cu flansele.

Am montat alt radiator pentru racire ulei cutie frontal cu alte conducte custom pentru ca prima data mersesem pe modelul termoflotului original de E46 cutie automata racit cu antigel.

Am decis sa schimb si vasul de antigel cu traul acestuia pentru ca se stie cat de problematice sunt cele de E46 si pe langa asta mai si supura din cauza pozitiei putin strambe sa nu atinga in rola de la kitul dual pump,asa ca am ales un vas de E90 care s-a potrivit manusa in locul ramas.

Era timpul sa o pornesc si sa isi invarta singura destinul,asa ca am ridicat-o pe elevator si mi-am facut curaj...Nu va pot explica emotiile din acele momente si toate sunetele noi din interiorul ei.Vibratii,unii martori aprinsi in bord,eram cu ochii cat capul sa vad daca asa e normal,daca iese fum de undeva,daca pica ceva,daca sunt sunete prea ciudate care nu ar trebui sa fie,etc...Dupa ceva timp cand am vazut ca totul este ok,in mare parte,si nu a explodat nimic am decis sa merg mai departe si sa trec cutia prin toate modurile,sa ii vad rotile invartindu-se si...pauza...😵‍💫 Nu se intampla nimic,ba mai multe motorul mergea intrerupt ca si cum dadea sa se opreasca si isi revenea,asta se intampla doar cand o bagam in D sau R...Deja ma treceau mii de ganduri si de posibilitati de la ce ar putea fi.Dupa ceva bataie de cap cu ajutorul lui Dragos si al unui prieten,Andrei de la Iasi,s-au facut niste optimizari la softul cutiei si nu se mai intampla nimic rau cand o bagam in D si R.Nu imi venea sa cred cand mi-a zis "ia vezi acum",am bagat-o in D si toate simptomele ca si cum motorul dadea sa moara au disparut iar rotile se invarteau normal 🥳😍.Dupa ce i-am facut timp de 3 ani respiratie "buson la buson",vorba unor mai actori romani,s-a trezit in sfarsit.Am avut ocazia sa o si misc putin pe drum sa vad exact daca schimba,cum schimba si totul parea ok.

Am pregatit-o,incarcat-o,Waze: Iasi !🚀

 

IMG-9256.jpg

IMG-9260.jpg

IMG-9627.jpg

 

Episodul in gasiti mai jos:

 

 

  • Love BMW 3
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

Ajuns la Iasi,o legam in lanturile dyno-ului si incepe Dragos sa isi faca magia.

IMG-9346.jpg

IMG-5960.jpg

IMG-9389.jpg

 

Eu pe elevator si pe sosea cand am testat-o am testat-o la turatii pana in 2000rpm nu va ganditi ca i-am dat 5000rpm pentru ca nimic nu era setat iar acum cand il vedeam pe Dragos ca ii da blana mai ca imi venea sa inchid ochii asteptand sa sara ceva in orice moment 🥶.Dupa cateva ture de incalzire si un run intreg cu un soft intermediar,am vazut ca nu a sarit nimic in aer si vad pe dyno 545cp si 920Nm 🥳.Era cea mai mare putere obtinuta de mine vre-odata natural fara NOS,dar asta nu era tot.Mai lucreaza Dragos softul nimic agresiv inca si masina face 611cp si 923Nm 😍😱.

 

IMG-5995.jpg

 

Era timpul sa dam drumul si la butelie 😈.Pregatim tot si incepe suspansul iar dar totul a rulat conform calculelor lui Dragos si masina face 755cp si 1270Nm🫠.

Aveam in fata cel mai puternic BMW E46 diesel din lume,oare si cel mai rapid?Ramane de vazut!

 

IMG-9426.jpg

IMG-9402.jpg

 

Masina nu era in setarea maxima momentan,Dragos a decis sa o lasam asa momentan sa vedem ce se intampla.Zis si facut,am iesit cu ea din hala si am vrut sa fac o plecare cu xdrive cuplat sa vedem ce se intampla dar sistemul ne fenteaza si nu vrea sa lucreze...Plecand cu inima cat masina de la Iasi asteptam prima etapa pentru a putea sa o testez cum trebuie intr-un cadru sigur si organizat sa vedem exact pentru ce am muncit atat.Abia pista avea sa imi arate rezultatele finale,pana atunci totul era doar pe foaie.

Ma intorc in Bucuresti pentru a termina ultimele detalii.

Va las mai jos urmatorul episod:

 

 

  • Love BMW 2
  • Hot!! 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.