Jump to content

DPF constant 45G+


Recommended Posts

În primă fază fa o diagnoza ISTA pentru erori e de preferat prima dată să afli cauza care aduce la umplerea filtrului de particule așa de repede....cu siguranță ai ceva senzor picat care nu își mai face treaba. Cât despre curatare filtrului de particule îți recomand cei de la Odorheiu Secuiesc in cazul meu au făcut treabă bună, tot o dată după curatare se recomandă înlocuirea senzorilor: temperatura,presiune (contrapresiune) sonda lambda.

Link to comment
Share on other sites

La F30 2013 ai un singur senzor care masoara “incarcarea” filtrului, mai exact este intre turbo si dpf, in functie de presiunea din acea “camera” iti calculeaza cate gaze trec si cat de plin e filtrul.
Nu are senzor inainte si dupa filtru ca altele.

Dupa regenerare accelereaza puternic treptele 1-2 si sa vezi cum isi ia instant 35 grame, este imposibil fizic ca motorul sa scoata atata.

Filtrul tau este aproape blocat si masina vede prin acel senzor ca se incarca, de fapt el nu se mai curata prin regenerare.

Am avut aceeasi problema la masina personala la 195.000 km pt ca a mers 80% oras si drumuri scurte.

Varianta 1 - anulat, dar sa pastrezi catalizatorul in caracasa ( eu asta am facut, nu scoate gram de fum masina desi am si soft de putere )

Varianta 2 - inlocuit cu unul after market sau sh ( nou original este 2000 euro )

 

 

Link to comment
Share on other sites

Daca tot ai bimmerlink vezi si ce presiune ai in dpf. Posibil ca acest senzor sa nu mai indice corect ( cu masina oprita nu trebuie sa ai valoare cu -, trebuie sa fie cat mai apropiata de 0). Poti incerca sa-l resetezi in prima faza, daca tot asa merge schimba l cu unul noi, trebuie resetata valoarea.

Edited by srb_alex
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, srb_alex said:

Daca tot ai bimmerlink vezi si ce presiune ai in dpf. Posibil ca acest senzor sa nu mai indice corect ( cu masina oprita nu trebuie sa ai valoare cu -, trebuie sa fie cat mai apropiata de 0). Poti incerca sa-l resetezi in prima faza, daca tot asa merge schimba l cu unul noi, trebuie resetata valoarea.

Asa e cu masina oprita. E problema la senzor? Chiar nu ma pricep asa bine.

Screenshot_20241227_144528_BimmerLink.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, srb_alex said:

Nu ai erori in DDE legat de presiune prea mare? La relanti tb sa fie max 0.035 bar. Un dpf bun are valori la relanti sub 0.007 bar.

Pentru citire valori injectoare eu am instalat bimmer-tool.

Asta imi apare la injectoare. E de rau?

Screenshot_20241227_192627.jpg

1 hour ago, srb_alex said:

Nu ai erori in DDE legat de presiune prea mare? La relanti tb sa fie max 0.035 bar. Un dpf bun are valori la relanti sub 0.007 bar.

Pentru citire valori injectoare eu am instalat bimmer-tool.

Si ba da am erori constante imi apar pe bimmerlink. Si chiar nu stiu ce sa fac

Link to comment
Share on other sites

Eu as incepe in felul urmator: 

1) in bimmer-tool / service functions/ dde resetezi exhaust pressure senzor

2) daca pasul 1 nu a functionat cumperi

exhaust pressure senzor si dupa resetezi adaptarile

3) demontezi DPF-ul si-l duci la curatat.  Din tester dupa spalare dpf trebuie sa setat ca a fost schimbat.

 

Pana la urma tot la pasul 3 o sa ajungi, dar daca reusesti cu pasii 1 si 2 mai tragi un pic de timp.

Edited by srb_alex
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, srb_alex said:

Eu as incepe in felul urmator: 

1) in bimmer-tool / service functions/ dde resetezi exhaust pressure senzor

2) daca pasul 1 nu a functionat cumperi

exhaust pressure senzor si dupa resetezi adaptarile

3) demontezi DPF-ul si-l duci la curatat.  Din tester dupa spalare dpf trebuie sa setat ca a fost schimbat.

 

Pana la urma tot la pasul 3 o sa ajungi, dar daca reusesti cu pasii 1 si 2 mai tragi un pic de timp.

Mersi mult o sa incerc acum. Iar alta problema de o am este ca de aude ciudat masina parca se ineaca. Nu ma lasa sa pun aici video ul asa ca l am pus pe quickshare. Si se aude ceva lant de parca se tot opreste si porneşte la loc. Ai vreo idee? https://quickshare.samsungcloud.com/mCJcqqHu21Gz

38 minutes ago, srb_alex said:

Eu as incepe in felul urmator: 

1) in bimmer-tool / service functions/ dde resetezi exhaust pressure senzor

2) daca pasul 1 nu a functionat cumperi

exhaust pressure senzor si dupa resetezi adaptarile

3) demontezi DPF-ul si-l duci la curatat.  Din tester dupa spalare dpf trebuie sa setat ca a fost schimbat.

 

Pana la urma tot la pasul 3 o sa ajungi, dar daca reusesti cu pasii 1 si 2 mai tragi un pic de timp.

Nu gasesc dde la service functions. E cumva in alta parte?

Screenshot_20241227_220854.jpg

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, srb_alex said:

Eu as incepe in felul urmator: 

1) in bimmer-tool / service functions/ dde resetezi exhaust pressure senzor

2) daca pasul 1 nu a functionat cumperi

exhaust pressure senzor si dupa resetezi adaptarile

3) demontezi DPF-ul si-l duci la curatat.  Din tester dupa spalare dpf trebuie sa setat ca a fost schimbat.

 

Pana la urma tot la pasul 3 o sa ajungi, dar daca reusesti cu pasii 1 si 2 mai tragi un pic de timp.

Am facut si un backpresshre test acum si e cam grav. Este posibil vreun tub blocat care il pot curata?

Screenshot_20241227_221428.jpg

Screenshot_20241227_221317.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dpf pressure sensor adaptation  reset.

Dupa ce ai dat reset iei contactul si il lasi vreo 2min. Apoi pornesti masina si verifici din nou presiunea.

@sloobot vreo modificare?

Maine pe lumina sa scoti furtunul din fata turbinei sa verifici daca ai joc in ax! Indicat este sa te duci la un service sa-ti verifice masina. Sa nu mai mergi cu ea. Ai presiunea prea mare si poti strica turbina si altele.

Edited by srb_alex
Link to comment
Share on other sites

On 12/27/2024 at 10:23 PM, srb_alex said:

Dpf pressure sensor adaptation  reset.

Dupa ce ai dat reset iei contactul si il lasi vreo 2min. Apoi pornesti masina si verifici din nou presiunea.

@sloobot vreo modificare?

Maine pe lumina sa scoti furtunul din fata turbinei sa verifici daca ai joc in ax! Indicat este sa te duci la un service sa-ti verifice masina. Sa nu mai mergi cu ea. Ai presiunea prea mare si poti strica turbina si altele.

Pana la urma am fost la cineva si mi a facut sa para ca am dpf nou si masina tragea prost si dupa ce mi o facuse si am mers ceva timp si acum se simte mult mai libera dar la dpf tot apare infundat. E posibil sa fie stricat senzorul sau ceva? Si ce presiune ar trebuii sa fie sa fie normal? 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, sloobot said:

Pana la urma am fost la cineva si mi a facut sa para ca am dpf nou si masina tragea prost si dupa ce mi o facuse si am mers ceva timp si acum se simte mult mai libera dar la dpf tot apare infundat. E posibil sa fie stricat senzorul sau ceva? Si ce presiune ar trebuii sa fie sa fie normal? 

Eu ti-am spus mai sus ce ai de facut! De la pasul 1 ai sarit la 3. Acum este alegerea ta ce vrei sa faci mai departe. Poti cumpara senzorul de presiune, ca oricum cand curatai senzorul este indicat sa-l schimbi. Daca nu este bine nici dupa cumparatea senzorului nu-ti ramane de facut decat sa cureti dpf-ul. Asta daca nu ai alte probleme de ti-l infunda.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, sloobot said:

Pana la urma am fost la cineva si mi a facut sa para ca am dpf nou si masina tragea prost si

Dar ce a schimbat la ea, ce piese a schimbat cel la care ai fost?

Cat te-a costat?

Ce sfaturi ti-a dat? Nu ti-a spus si cum sa tratezi masina/motorul pe viitor?

24 minutes ago, srb_alex said:

De la pasul 1 ai sarit la 3.

Exista un motiv pentru care a trecut direct la 3.

Ramane de aflat, daca e posibil..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, bimmer90f30 said:

Dar ce a schimbat la ea, ce piese a schimbat cel la care ai fost?

Cat te-a costat?

Ce sfaturi ti-a dat? Nu ti-a spus si cum sa tratezi masina/motorul pe viitor?

Exista un motiv pentru care a trecut direct la 3.

Ramane de aflat, daca e posibil..

Până la urmă am aflat următorul lucru din spusele altui mecanic. Că cel care mi-a resetat DPF-ul este mare prost și că mi-a afectat mașina mai mult. Am fost la altcineva și mi-a spus că, de fapt, filtrul, după ce îl regeneram ajungea iar la 45g+, este din cauză că este încărcat la maximum și nu mai poate fi salvat. Și el mi-a propus să-l anulez și EGR off și să las catalizatorul. Dacă fac asta, ce pot păți? Mai pot trece ITP sau RAR?

Și am încercat pasul 1, l-am resetat, dar nu a schimbat mai nimic

17 hours ago, bimmer90f30 said:

Dar ce a schimbat la ea, ce piese a schimbat cel la care ai fost?

Cat te-a costat?

Ce sfaturi ti-a dat? Nu ti-a spus si cum sa tratezi masina/motorul pe viitor?

Exista un motiv pentru care a trecut direct la 3.

Ramane de aflat, daca e posibil..

Si imi aratase ca este extrem de multa presiune si ca daca mai merg cu ea poate sa ia foc. Am si poza cu ce imi arata el

Screenshot_20250101_110751_Gallery-min.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, sloobot said:

Până la urmă am aflat următorul lucru din spusele altui mecanic. Că cel care mi-a resetat DPF-ul este mare prost și că mi-a afectat mașina mai mult. Am fost la altcineva și mi-a spus că, de fapt, filtrul, după ce îl regeneram ajungea iar la 45g+, este din cauză că este încărcat la maximum și nu mai poate fi salvat. Și el mi-a propus să-l anulez și EGR off și să las catalizatorul. Dacă fac asta, ce pot păți? Mai pot trece ITP sau RAR?

Se pare ca ai dat peste alt prost, de iti recomanda varianta cea mai usoara. 

In prima faza trebuie sa scoti DPF ul si sa-l duci la verificat, sa vezi ce este de facut pe mai departe. Poate ai noroc si poate fi curatat.

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, sloobot said:

el mi-a propus să-l anulez și EGR off și să las catalizatorul

Din ce spui, daca a zis ca "a lasat catalizatorul" asta inseamna ca elementul filtrant al DPFului a fost gaurit pana la catalizator. Catalizatorul a fost "evitat" intentionat. Practic ambele filtre sunt in acelasi loc si doar unul a fost gaurit.

El trebuia sa iti spuna inainte sa treaca la gaurire..

Si da, masina iti putea lua foc cu filtru plin (pentru ca noxele, fumul este fierbinte trebuie sa iasa pe undeva..) si daca continuai sa mergi cu masina in Limp Mode (putere motor limitata automat).

Da, putea fi curatat cum ti s-a zis mai sus..

Acum insa nu, pentru ca gaurirea e ireparabila, iremediabila.

..Numai asa masina si-a imbunatatit (brusc) performanta, starea..

Am intuit asta de cand te-am intrebat mai sus..

Ai un Euro 3 acum.. ca asa este catalogat un motor doar cu, catalizator.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.