Jump to content

Trasa ideala


Romulus

Recommended Posts

Trasa ideala clasica nu este cea mai rapida, pentru ca perioada neutra dintre T si E este mai lunga si nu permite accelerarea rapida din curba, cu o viteza mare.

 

Ca urmare se foloseste trasa ideala cu apex tarziu (late apex) ca in figura urmatoare.

 

trasa_ideala___moderna.jpg

 

Aceasta trasa ofera timpul cel mai scurt prin o anumita curba.

 

O problema majora care apare in cazul aceste trase, intr-o cursa, este ca "usa" este lasata deschisa. Un alt concurent, poate frana tarziu pe interior, si desi timpul lui prin curba, va fi mare si trasa va fi una departe de cea ideala, nu vom mai putea vira pe trasa noastra, fara a-l lovi. Ca urmare, va trece in fata noastra.

 

De obicei, aceasta trasa se foloseste in calificari, sau atunci cand nu este nici un concurent in spate.

Link to comment
Share on other sites

Bucata dintre B si T este o portiune de franare, intre T si A este o portiune neutra (unde in teorie nu se mai nici franeaza si nici nu se accelereaza).

 

Intre A si E se acceleraza progresiv, pe masura ce acceleratia laterala scade ca urmare a indreptarii volanului. In punctul E acceleratia trebuie sa fie la maximum si acceleratia laterala, aproape de zero, pentru a putea maximiza accelerarea.

Link to comment
Share on other sites

pt cine e pasionat si nu are bani recomand jocul GTR2...cititi inainte cu mare atentie tutorialul jocului si incepeti cursurile de piloaj de acolo....trasele de care zice R sunt pe circuit prin niste benzi mari de culori diferite reprezentand acceleratii/franari
Link to comment
Share on other sites

Ce prezinti tu aici e valabil pt pistele de cicuit...unde nu risti sa-vina nimic de pe contrasens :blink: Succes in continuare si bravo pt orele de munca pt aceste topicuri...dar adapteaza-le la soselele noastre pline de carute, vaci si ....gropi :)
Link to comment
Share on other sites

Am crezut ca e evident, ca topicul relativ la trasa ideala se refera doar la circuit. Singurele lucruri care se pot folosi de aici, pe sosea, sunt punctele de franare si accelerare si sfintenia cu care se folosesc acestea. Constientizarea acestor puncte si deprinderea folosirii lor in curbele de pe soselele noastre, ne scuteste de necazuri, chiar si in cazul in care nu avem DSC sau acesta nu face fata.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.