Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

535d mănâncă ulei 5litri / mi s-a aprins senzorul ca e la minim după mai puțin de 1500 de km de la ultimul schimb


Recommended Posts

Bună ziua,

 

Ajutați va rog biata această femeie ca mi-a trebuit BMW.

Cu siguranță merg la mecanic dar când mă vede femeie majoritatea nici nu îsi bat capul așa ca înainte să merg vreau să fiu pusă în temă.

Acum o lună am cumpărat un 535d 2014 frumos rău și trage fără probleme.

I-am făcut schimbul de ulei imediat cum l-am luat și  după imi arata senzorul ca e ba la minim, ba crestea de odată nivelul mai sus de jumătate.

Am dus-o la mecanic și a măsurat cat ulei mai avem și aparent nu pierdusem ulei și mi-a zis ca am senzorul stricat.

Am mers pe baza asta o lună ca am zis ca îl schimb după sărbători . Dar îmi apărea prea des în bord ca nu am ulei asa ca am verificat joja și era mai jos de minim.

Am înțeles ca motorul poate mânca ulei , dar la mine nu se simte deloc miros de ars și nici nu îmi scoate pic de fum , absolut deloc.

ideea e ca am completat cu 2l de ulei dupa pana ajung la mecanic și acum cand verific cu joja imi arata ca e la maxim , și senzorul la fel.

Dacă ea era la minim cum e posibil ca după 2l de ulei să îmi arate maxim ? 
Am verificat uleiul și la cald și la rece și e la fel.

Baia de ulei e verificată , sută la sută nu are pierderi în sensul să curgă. Pe la baia de ulei sau la bușon , am schimbat și șaiba ba chiar să fiu sută la sută sigură.

 

Mentionez ca imi apare și eroare de Drivetrain in bord cand o forjez 

Dupa părerile voastre ce spuneți ? 

Mulțumesc în avans!
 

Edited by MRa
Greșeli gramaticale
Link to comment
Share on other sites

Buna MRa, bine ai venit pe forum 🙂 Am avut aceeasi masina ca tine si pot sa-ti zic ca motorul N57D30B e destul de problematic pe cuzineti, segmenti si turbine. O diagnoza cu ISTA te-ar ajuta sa vezi de unde ai eroare de "Drivetrain" care  e una generala la BMW. La mine s-a rezolvat prin inlocuirea actuatoarelor de la turbine, undeva la 2800 ron amandoua pe original parca. Codul pt senzor nivel ulei este aici https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=XA91-EUR-05-2012-F10-BMW-535dX&diagId=11_4985#12617607909 figura 15 cod  12617607909 . Tevile de esapament sunt negre? Au funinge pe ele? Daca dai cu un servetel, se innegreste? Cati km are masina? Daca esti din BUcuresti, te pot ajuta cu o diagnoza gratuita cu Bimmerlink azi sau maine. O zi frumoasa 🙂

Link to comment
Share on other sites

In primul rand nu mai baga dintr-o data 2litri de ulei. E f mult. Diferenta pe joja intre Min si Max este de 1litru. Uleiul iti recomand sa-l verifici la rece, inainte sa fii mers cu ea. Sa ai un servetel la tine, stergi prima oara joja dupa care o introduci din nou si abia dupa faci citirea corecta. La fel ca si atunci cand uleiul este sub Min, la fel de rau ii face si daca e prea mult ulei, peste Max. Uleiul consumat, din pacate ajunge cel mai probabil in DPF, il arde in camera de ardere. Din cauza asta nu-l vezi. Problema e ca in timp se va colmata DPF-ul. Incearca in primul rand sa schimbi senzorul care masoara nivelul uleiului, desi daca-l masori manual cum ti-am explicat mai sus, poti sa ignori informarea din bord daca acesta e defect. Totusi ca sa nu te mai streseze si acea notificare, cel mai bine este sa-l schimbi. Cauta pe original sa-l iei, OE ca sa nu ai probleme si dupa ce l-ai schimbat. Asa cum zice si colegul Six, motorul N57, cel cu doua turbine pe care il ai tu montat e recunoscut pt problemele de fiabilitate. Cel mai bine sa cauti un mecanic serios, specializat pe BMW si pe care sa-l rogi sa-ti faca o evaluare corecta a masinii. Consumul de ulei, cel mai probabil vine din cauza uzurii segmentilor de ungere, ajunge in camera de ardere unde-l arde. Fiind un 35d, cel mai probabil si-a luat cox destul de tare inainte sa ajunga la tine. Desi e tardiv, alegerea cea mai buna in ceea ce priveste motorizarea era sa mergi pe un 30d. Este acelasi motor, N57, dar are o singura turbina, mai putina putere si implicit fiabilitatea e mai crescuta. 

  • Love BMW 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Cand ai cumparat masina te-ai dus singura? Acum e tarziu....in fine consumul de ulei are urmatoarele cauze in mod general:

- lipsa etanseitatii in diferite locuri ale motorului, rezultat scurgeri de ulei;

- semeringuri supape desi nu cred ca este cazul aici si oricum consumul de ulei nu ar fi unul mare;

- probleme pe parte de recuperare vapori carter, daca filtrul epurator ar fi infundat, vaporii de ulei ajung in intercooler in egr / admisie si camera de ardere;

- probleme pe parte de etanseitate ungere turbina, uleiul ajungand in aceleasi locuri ca in cazul de mai sus;

- cel mai rau, segmenti varza, desi acest motor are pribleme pe parte de cuzineti nu segmenti si oricum ar trebui sa ai in spate un nor de fum albastrui. Un test de compresie face lumina.

In orice caz numai un mecanic cu experienta pe BMW poate face o investigatie corecta, determinarea cauzei nu este chiar usoara.

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, MRa said:

ideea e ca am completat cu 2l de ulei dupa pana ajung la mecanic și acum cand verific cu joja imi arata ca e la maxim , și senzorul la fel.

Dacă ea era la minim cum e posibil ca după 2l de ulei să îmi arate maxim
Am verificat uleiul și la cald și la rece și e la fel.

Trebuia sa completezi doar cu un litru.

Pe joja diferenta dintre minim si maxim e de un litru (lipsa..) de ulei.

Daca pui prea mult ulei, peste maxim presiunea creata intern de pompa motorului distrug iremediabil niste garnituri slabind puterea lor de a retine uleiul din motor. Cat se poate de grav.

Pentru sectiunea subliniata, e firesc sa arate maxim ca doar ai pus atat de mult ulei.

Nu e nimic in neregula cu, ce ai remarcat. Doar uleiul, ai pus prea mult deodata, mai ales daca era indicat inca pe joja.

Edited by bimmer90f30
  • Love BMW 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.