Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

E39 520i Silver


pvsilviu

Recommended Posts

La sfarsitul primaverii 2024 am avut ocazia sa merg, pentru scurt timp, intr-un e39 525i cutie automata. Am ramas impresionat si mi-am dorit unul.

Ca si la E46 cabrio, cautari, preturi mari, tepe prin Romania, ignor din partea multor nemti, renuntasem.

Pana cand, la un anunt pe care-l salvasem in decembrie, neamtul a raspuns (precizez ca le scriam din start de unde sunt, ca sa nu pierdem vremea).

Sambata trecuta, prin intermediul lui "Ingineru", caruia ii multumesc din suflet si aici pentru ajutor (nu aveam nici o sansa sa o cumpar fara el), vazut, placut, luat. Sambata am semnat contractul, am platit, marti (ieri) a primit banii, la ora 15.00 masina era radiata si gata de livrare. A plecat pe platforma aseara, undeva pe vineri ar trebui sa ajunga la Craiova. 

Este un 520i din 2001, 2172 cmc, 126k km, doi proprietari, fara rugina, etc. Cateva poze cu ea

1c7615ec-3197-4d7c-a5fb-6d6d64a1e5a9.jpeg

9d564254-e0fe-415e-a4e7-8d19540379ce.jpeg

105.jpeg

107.jpeg

108.jpeg

109.jpeg

114.jpeg

261e2091-67c7-43d4-bf6d-e9207acce839.jpeg

mo-yams-7b7b7a4c73134e2a8d423f86902899a1-IMG_4212.jpeg

  • Like 3
  • Love BMW 6
Link to comment
Share on other sites

Cateva dotari, dupa seria de sasiu

0202 Steptronic

0403 Glass roof electrical

0430 Interior/outside mirror with auto dip

0431 Interior mirror with automatic-dip

0459 Seat adjustment electric with memory

0494 Seat heating driver/passenger

0500 Headl.washer system/intensive cleaning

0508 Park Distance Control (PDC)

0522 Xenon Light

0534 Automatic air conditioning

0555 On-board computer V with remote control

0632 Full preparation package for BMW mobile phone (Motorola)

0970 Aktionspaket

0980 Exclusive package

 

  • Like 1
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Revizii din carnetul de service:

2002 - 21573

2004 - 36504

2008 - 43894

2010 - 48529

2013 - 53970

???? - 58871

2020 - schimbat proprietarul 

2021 - 74426

...

Ultima revizie in 04.2024 la 118000 km

Primul proprietar, o doamna nascuta in 1933

Link to comment
Share on other sites

foarte frumos exemplarul, sa te bucuri de ea cat mai mult timp! Un E39 mi-as dori si eu din nou, doar ca acum as lua minim un 2.5i, ideal ar fi totusi un 3.0i. Am avut 540i, 2.2i si 2.0d, dar dupa parerea mea cel mai bun compromis e 3.0i. E foarte frumoasa a ta, la ce pret ai luat-o?

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Multumesc, masina este 2.2 (2172 cmc), 170 cp. As fi vrut un 2.5 insa, nu am gasit. Important este ca are 6 in linie.

Pretul cerut a fost de 4800, achizitia la 4400, transport 650 euro. De aici incolo, vedem ce se adauga.

 

Sunt cateva lucruri de facut, am inceput, deja:

- detailing interior ca la carte (este curata dar, nu ce trebuie si e pacat la cum arata)

-azi am comandat bujii, telescoape capota motor si portbagaj (sunt obosite), ulei servodirectie (este la minim si miroase oribil, il voi schimba eu cu extractorul de ulei)

-revizie frane, racire, motor, cutie, filtru benzina, mai mult ca sigur ceva pe la articulatii

-probabil ventilator racire (are doua erori stocate, pe ventilator si pe alarma, atat)

-de rezolvat pixeli morti

-de rezolvat ce consumator fura curent (are un dispozitiv de alungat ratoni, il voi da jos, insa, nu cred ca el este vinovatul)

-jante style 66 (in functie de ce gasesc-in 2 dimensiuni sau 1, pastrez sau nu rotile originale, 5 bucati si le vand pe cele de iarna)

-altele

In plus, la cum arata vopseaua si fiind fara rugina, voi face un tratament anticoroziv (astept sfaturi, habar nu am) si voi cauta un adapost uscat, altfel, imi bat joc de ea, in aer liber.

Link to comment
Share on other sites

Frumoasa, ti-ai dat de lucru 🙂 - sa o stapanesti sanatos!

Legat de furat curent - incearca sa o lasi fara siguranta de la trapa, sa vezi daca mai scade asa repede.

Iar pentru motor, daca vrei mai fasneata, cat se poate cu acea cutie, poti incerca sa pui un diferential cu un raport mai spre 3.XX

Eventual cauti un soft mai ok pentru cutie, parca puneau ceva soft de la Alpina din ce imi amintesc.

Link to comment
Share on other sites

Am luat ieri numerele si, evident, am plecat la plimbare. Vreo 65 km.

Pro:

-Tinuta de drum excelenta, masina este spatioasa si confortabila (fata de e46), cel putin pe scaunele fata

-Sunet 6 in linie super (imi era dor)

-Piele fina si moale (dupa 24 ani)

-Totul este functional

-Cutie automata si trapa, o alegere excelenta (sunt fan trapa si ma bucur ca am pus filtre pe asa ceva in cautari)

-Climatizarea nu miroase urat (citeam pe forum despre asta)

Contra

-Directia este un pic mai greoaie decat la cabrio (schimb de ulei in prima faza)

-Sunet evacuare 0 (fata de 325xi), mai fac o incercare cu geamurile jos. Nu stiu daca voi opta vreodata pentru alt tip de evacuare

-Zgomot de fond mai mare decat la G30 (ma gandesc la o insonorizare cu STP plus altele, dar, in viitor)

-Miros de izolatie pentru insonorizare in portbagaj (va zbura curand, cum a zburat si la 325xi, nu suport acel miros de parafina)

-La rece, o foarte mica smucitura in treapta 1-2 sau 2-3, nu mai stiu exact. Dupa, totul ok. Schimb ulei cutie, in viitorul apropiat.

-Lipsa senzor lumini (oare o fi greu de montat/setat?)

 

Sambata si duminica, detailing la interior dar si la exterior, bujii, ulei servo (voi folosi extractorul, am vazut pe yt un tutorial) si telescoape capota motor si portbagaj. 

Prima impresie: este o masina extraordinara, avand in vedere faptul ca are 24 ani. 

 

 

 

 

  • Like 1
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, pvsilviu said:

-Sunet evacuare 0 (fata de 325xi), mai fac o incercare cu geamurile jos. Nu stiu daca voi opta vreodata pentru alt tip de evacuare

325xi avea motor de 2494 cmc daca imi aduc bine aminte 6 in linie de 192 CP. 520-ul actual are 6 in linie de 2171 cmc de 170 CP. 

Aveai evacuare sport la 325xi de spui ca zgomotul e 0 fata de el? Adica zau ca nu inteleg care altul ar fi motivul, desi spun de pe acum ca inca mai am dureri de cap de ieri. 😄 

Link to comment
Share on other sites

Da la 325xi aveam evacuare sport, asa e, cu o clapeta pe una din tevi. La E39 este toba simpla cu o teava. Sunetul difera dar nu ma deranjeaza.

Aseara am schimbat telescoapele de la capota motor. Daca stii, se schimba foarte usor (2,3 minute), daca nu, te chinui un pic. Din pacate, cele de pe spate nu se potrivesc (le-am luat de la Targul de Piese dupa masina nu dupa codul OEM).

La panoul radio, pe langa pixeli, nu functioneaza decat primele 3 butoane (ca urmare, nici reglaje nu pot face). Cred ca voi face upgrade la navi de la Eonon. Am gasit sa repar pixelii pe la Alexandria, dar, mai bine il inlocuiesc si rezolv inclusiv cu partea de telefon.

https://www.eonon.com/Android-Car-GPS/Vehicle-Specific-GPS/eonon-bmw-e39-android-12-wireless-apple-carplay-android-auto-car-radio-with-6gb-ram-64gb-rom-7-inch-qled-touch-screen.html

325xi.png

e39.jpg

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, pvsilviu said:

 

Cred ca voi face upgrade la navi de la Eonon. Am gasit sa repar pixelii pe la Alexandria, dar, mai bine il inlocuiesc si rezolv inclusiv cu partea de telefon.

https://www.eonon.com/Android-Car-GPS/Vehicle-Specific-GPS/eonon-bmw-e39-android-12-wireless-apple-carplay-android-auto-car-radio-with-6gb-ram-64gb-rom-7-inch-qled-touch-screen.html

 

wow ce smecherie era genul asta de navigatie acuma multi multi ani cand a aparut, ceva chinezarii pe baza de android. ( nu ma refer la asta a ta din link)

si atunci si acuma sunt 50/50 daca as pune asa ceva pe masina. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pvsilviu said:

Azi am vrut sa schimb bujiile si nu pot sa le desfac, sunt f bine stranse sau blocate.

Porneste motorul, du-l la regimul termic normal, lasa-l sa se raceasca um pic (cca. 5 min.) si apoi baga spray degripant la fiecare bujie, dar nu incerca inca sa le desfaci. 

Lasa motorul min. 12 ore, porneste-l din nou, du-l iarasi la regimul termic normal, lasa-l sa se raceasca 5 min, pune iar spray degripant, mai stai inca 5 min. si, cu motorul cald, incearca sa desfaci bujiile.

In majoritatea cazurilor, prin aceasta procedura se desfac cu succes.

Link to comment
Share on other sites

On 1/31/2025 at 12:21 AM, bogdanx said:

@RedCap La a mea e cu 2 tevi, 2.2 m54.

Dupa oglinda pare ca ai ceva acolo, ai senzor de apa/ploaie?

Cred ca senzor de ploaie am (am probat ieri la spalatorie).  De lumina, nu (nu are nici comutatorul).

 

14 hours ago, FiveThreeFive said:

Porneste motorul, du-l la regimul termic normal, lasa-l sa se raceasca um pic (cca. 5 min.) si apoi baga spray degripant la fiecare bujie, dar nu incerca inca sa le desfaci. 

Lasa motorul min. 12 ore, porneste-l din nou, du-l iarasi la regimul termic normal, lasa-l sa se raceasca 5 min, pune iar spray degripant, mai stai inca 5 min. si, cu motorul cald, incearca sa desfaci bujiile.

In majoritatea cazurilor, prin aceasta procedura se desfac cu succes.

Multumesc. Am inceput procedura. Am folosit Liqui Moly (il aveam deja), am dat in fiecare locas timp de 5,6 secunde si am lasat-o asa. Dar, dupa 5 ore, am fost nevoit sa suflu cu aer comprimat si sa montez bobinele la loc. 

Ma ocup maine, din nou, de subiect (daca nu, transfer riscul catre service, oricum trebuie sa vad ce are pe la articulatii). Cum spuneam, nu am fortat deloc. Ca si cheie de bujii, am una clasica din Dedeman (cred ca de cand aveam Nubira). Destul de greu sa aplici forta mare cu ea.

In alta ordine de idei, azi m-am plimbat si cu ea si cu cabrio (decapotata, cu caciula, era soare dar frig). 

Merge mai bine cabrio (deocamdata, zic eu). Poate din cauza faptului ca la cabrio directia este mai usoara si "nu bate nu troncane" percep altfel e39. Dar, le luam pe rand.

cheie bujii.jpg

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Din ce stiu e un singur senzor pentru ambele. - un singur modul care are ambii senzori.

Pune INPA pe ea si vezi daca iti afiseaza datele.

Eu am schimbat parbrizul si la momentul acela gaseam numai varianta cu locas de senzor, asa ca am facut retrofit-ul.

Am cumparat oglinda cu senzorul, tras fire si codat, dar nici eu nu am lumini automate ca nu am schimbat modulul de lumini, daca il schimb si codez optiunea o sa mearga, in INPA vede si Rain si Light Senzor.

 

Corectie, aparent E39 a avut AIC (senzor de ploaie) fara lumini automate pana la un punct, abia apoi a primit RLS (Senzor ploaie si lumini)

 

PS. ce spun se refera la E46 facelift, stiu ca erau ceva diferente la pre-facelift, nu stiu exact la E39 care varianta s-a folosit.

Edited by bogdanx
Link to comment
Share on other sites

On 2/1/2025 at 4:03 PM, pvsilviu said:

Am folosit Liqui Moly (il aveam deja), am dat in fiecare locas timp de 5,6 secunde si am lasat-o asa. Dar, dupa 5 ore, am fost nevoit sa suflu cu aer comprimat si sa montez bobinele la loc. [...]

Ca si cheie de bujii, am una clasica din Dedeman (cred ca de cand aveam Nubira). Destul de greu sa aplici forta mare cu ea.

@pvsilviu Spray-ul degripant, desi poate ajuta intr-o anumita masura, nu este in sine o solutie, intrucat bujiile au acea saiba de etansare. Ca urmare, spray-ul are sanse reduse sau nule de a penetra in filet pana la camera de ardere. Factorul important este ca motorul sa fie cald cand desfaci bujiile. 

In ceea ce priveste cheia de bujii, daca tot vrei sa mesteresti singur la masina, iti recomand o tubulara gen (evident, alege un model corect pt. M52):
https://www.sculedemana.ro/produs/16mm-250mag-plug-socket3-812p/
https://www.hornbach.ro/p/cap-cheie-tubulara-bujii-wgb-1-2-16mm-6-canturi-crom-vanadiu/8416003/

O astfel de cheie iti permite atat sa controlezi mai bine forta cu care desfaci bujiile, cat si sa cuplezi o cheie dinamometrica pentru a le strange la cuplu.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, FiveThreeFive said:

@pvsilviu Spray-ul degripant, desi poate ajuta intr-o anumita masura, nu este in sine o solutie, intrucat bujiile au acea saiba de etansare. Ca urmare, spray-ul are sanse reduse sau nule de a penetra in filet pana la camera de ardere. Factorul important este ca motorul sa fie cald cand desfaci bujiile. 

In ceea ce priveste cheia de bujii, daca tot vrei sa mesteresti singur la masina, iti recomand o tubulara gen (evident, alege un model corect pt. M52):
https://www.sculedemana.ro/produs/16mm-250mag-plug-socket3-812p/
https://www.hornbach.ro/p/cap-cheie-tubulara-bujii-wgb-1-2-16mm-6-canturi-crom-vanadiu/8416003/

O astfel de cheie iti permite atat sa controlezi mai bine forta cu care desfaci bujiile, cat si sa cuplezi o cheie dinamometrica pentru a le strange la cuplu.

Multumesc, uitandu-ma pe poze, mi-am adus aminte ca am luat tubulare pentru scaunele de la cabrio, impreuna cu cheie de 1/2 pentru ele. Mai am nevoie doar de prelungitor. Incerc asa, cu motorul cald. 

Locasurile si bujiile arata foarte bine, albe, curate, fara urme de ulei (probabil ca din cauza celor doar 126k km). La cat sunt de stranse/blocate, ma tem ca sunt cele originale, plus ca am cumparat deja bujiile noi. Altfel, nu ma stresam prea tare. Motorul porneste la sfert si functioneaza perfect (nu am citit parametrii, nu mai gasesc obd-ul, doar audio).

1 hour ago, töffefe said:

Navigatie aftermarket nu as pune, desi e clar ca e cea mai rapida solutie.

Mai bine cauta o navigatie originala si careia ii atasezi un modul de Apple Carplay de aici link . Pretul difera in functie de cat de complex e pachetul de retrofit.

Cu sau fara navigatie, vreau sa repar unitatea radio (are pixeli morti si doar 3 butoane functionale). Alta nu prea am gasit (cei drept, nici nu am cautat prea mult).

Eonon este cu livrare din Germania si are review-uri foarte bune, altfel stiu ca, fiind toate chinezarii, nu prea sunt ok. Navi originala vine la pachet cu pixeli morti, din ce am vazut.

Pana rezolv, am comandat un adaptor la bricheta (cel de la cabrio este slabut).

https://www.emag.ro/modulator-auto-vienod-aux-bluetooth-microsd-usb-led-microfon-incorporat-negru-sl058/pd/DT617LMBM/

Link to comment
Share on other sites

Pentru unitatea radio îți trebuie doar fața, e separată față de radioul în sine. Banda cu contacte pentru ecran se găsește pe Aliexpress Link

Am făcut operațiunea mai demult, nu e greu, dar trebuie fixată bine banda, altfel la schimbări de temperatură mai dispari pixeli.

Cat despre butoane nu știu ce să zic, se găsesc destule fete radio pt E39 prin dezmembrări, te interesează doar plăcuța din interior.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.