Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

E90 318i FL N43B20A oscilatii la relanti doar cand motorul este la 110 grade.


Recommended Posts

Salut, am un 318i automat, FL, N43B20A la care oscileaza relantiul in momentul in care masina sta pe loc cu motorul incalzit inainte la 100-110 grade.
Masina nu scoate fum, nu mananca uleiul iar in mers se comporta absolut normal.
Ce am facut pana acum:
Schimbat bobine
Schimbat bujii
Pus injectoare (Masina mea are index 9 la toate 4) pe test sa vedem daca exista probleme (Injectoarele sunt in parametrii)
Am verificat sa n am furtune crapate (Pe cat de bine am putut si eu)

Ce am observat:
In momentul in care masina oscileaza daca desfac capacul de la ulei motorul merge brusc rotund, ceea ce ma face sa ma gandesc ca poate trage aer fals pe la capacul de la culbutori, pe langa etansarea lui nu vad sa aiba scurgeri de ulei absolut deloc.
Daca ascult toba se aud 4 arderi ale motorului dupa care parca face pauza, iar 4 batai si tot asa , acolo intervenind si oscilatiile, 4 arderi, motorul face pauza, scade relantiul si iar 4 arderi.

A mai intampinat cineva o astfel de problema? A gasit cineva o solutie? 

Ce am putut gandii eu pana acum e sa schimb capacul de la culbutori plus injectoare (stiind ca la motorul asta injectoarele sunt problematice).

Link to comment
Share on other sites

Intrebare intrebatoare, de cati ani ai masina ? Daca o ai de multi ani, ai schimbat vreodata capacul culbutori , unde este incastrata supapa PCV ? 🙂 . Daca supapa PCV nu functioneaza corespunzator, poti avea fluctuatii la relanti, masina merge in suturi daca o lasi in mers sa mearga la relanti, iti poate pocni toate etansarile de ulei sau consum de ulei intr-o veselie.

Incepe cu asta , e 1800 lei, eu atat am dat pe original, dar motorul iti va multumi daca schimbi.

 

Cu n43 o scoatem la capat, eu am fost una din singurele persoane care a avut ambitia sa invete motorul pe de rost si sa si-l faca de la 0, cu costuri foarte mari. 

M-ar ajuta si o diagnoza, cu ISTA.

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dupa ce m-am uitat atent peste tot pe langa capacul culbutori sa nu am pierderi de ulei, am decis sa schimp totusi supapa PCV din capac, La N43 ul meu cel putin, capacul ala nu a fost greu de dat jos, am folosit o suflanta cu aer cald sa-l incalzesc putin, am taiat usor cu un cutit (de bucatarie mai mic) in jurul lui si a iesit singur, spre surpriza mea membrana din interior era destul de tare ca si cauciuc si avea mici rupturi, cand am dat sa o scot afara mi s-a rupt aproape jumate in mana. Desigur ca in Bucuresti (Si nici prin tara) nu am gasit absolut nicaieri ansamblul (Capacul de plastic, membrana din cauciuc si arcul de sub membrana) fix pentru acest motor, asa ca am comandat de pe Aliexpress, 20 de zile mai tarziu a ajuns tot ansamblul arata 1:1 cu cel de pe masina iar membrana este dintr-un material destul de moale. 
Am pus ansamblul nou pe masina ( Am folosit foarte putin Victor Renz pentru etansare, doar pe marginea capacului care atinge capacul culbutori, cat sa nu atinga si membrana in sine ).
Pe langa asta am luat set nou de bujii (Bujia 4 care era cel mai aproape de supapa avea ulei pe ea, bujia 3 avea putin de tot )
Am scos injectoarele sa le curat (Pe dinafara si in capul injector doar din ideea ca daca tot sunt acolo sa fac si asta, injectorul 4 avea ulei pe el destul de mult, injectoarele pe care eu le am scos initial erau doar 1 si 2 acolo unde primeam missfire cand oscila relantiul acealea fiind destul de curate, n-am mai scos atunci si injectoarele 3 si 4, surpriza chiar 3 si 4 erau cele mai murdare si cu ulei pe ele)
Dupa toate astea si lasand masina nepornita 12 ore ca sa poata VR sa faca priza, masina merge superb, nu am erori, nu mai oscileaza ducand motorul pana la 90-100 de grade si nici in momentul cand o las sa curga in Drive fara acceleratie nu mai da in nas (mai rar oscila si cand era foarte rece afara daca stateam mult pe loc, acum nu se mai intampla nici asta).

Posibil sa fie si unul din injectoare care sa curga si sa creeze probleme (Nu m-am dus sa schimb injectoare pentru ca era cea mai scumpa varaianta de a repara masina si am vrut sa vad initial daca nu cumva scap mai ieftin, ca un roman adevarat fiind)
In admise am observat si niste ulei semn clar ca supapa veche nu isi mai facea treaba cum trebuie.
Daca mai apare aceeasi problema in viitor ma voi indrepta si catre schimbat injectoare.
 

Sper ca poate cuiva pe viitor sa ii fie de ajutor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.