Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Parbriz G30


michidutza

Recommended Posts

Salutare tuturor!

Ma vad nevoit sa va cer ajutorul pentru înlocuirea unui parbriz fisurat.

Am solicitat ofertă la mai multe firme, exclusiv CARLEX/OE doar din considerentul de a exclude eventualele probleme legate de vizibilitatea HUD-ului. 
Lăsând la o parte variația de preț (între 3850-5890 lei) m-am lovit de următoarea problemă: vreau să-i pun folie de protecție regenerabilă însă firma mi-a spus ca nu mai garantează funcționarea camerelor și senzorilor dacă montez folie. În plus, mi-a spus ca nu au tehnica necesară pentru calibrare după montajul parbrizului, dacă va fi necesar.

Punându-se problema în felul ăsta, apreciez ca este cumva obligatorie calibrarea. De unde să știu eu dacă senzorii/camerele sunt ok după schimbarea parbrizului? Stau eu să analizez cat de repede detectează lumina din sens opus ca să schimbe faza de drum cu faza de întâlnire?! În consecință, pentru o lucrare făcută profesional, apreciez ca se impune calibrarea. E ca și cum aș schimba capetele de bară și nu aș face geometria.

Legat de folie, cei care aveți montată folie (exterioară, regenerabilă, nu de interior pt protecție UV), ați avut probleme legat de funcționalitatea senzorilor/camerei?

In final, puteți recomanda un service pentru schimbat parbrizul? Am scris mesaj/mail la 8 firme dar 2 nu lucrează cu original, una nu calibrează și nu recomandă folie, altele n-au răspuns, una mi-a răspuns după 3 zile ca revine cu oferta OE dar au mai trecut 3 zile și n-am primit oferta…

Business balcanic…

Mulțumesc anticipat tuturor pentru sfaturi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Folia regenerabilă este acea folie care, la temperatura de 22 de grade Celsius, își reface suprafața. Asta ajută prin aceea ca, acele ciobituri micronice ale pietricelelor (sablarea) care împiedică foarte mult vizibilitatea pe luminozitate puternică (timp de zi, mers cu soarele în față sau pe timp de noapte la întâlnirea cu alte vehicule) nu se mai produc.

De fapt se produc dar dispar pentru ca se reface folia de protecție.

Teoria asta ar trebui să fie valabila și în cazul urmelor lăsate de ștergătoare.

Există doar un singur impediment, prețurile prohibitive. 1800 lei fără factură pentru parbriz mi se pare ca e un preț foarte mare în condițiile în care folia “top” costă 400-450 lei metrul pătrat.

Link to comment
Share on other sites

@michidutza eu nu mi-as bate capul cu folia de parbriz. As pune pe partea frontala a masinii mai degraba sa protejez vopseaua si atat.

38 minutes ago, Viper05 said:

eu mi-am schimbat parbrizul cu unul oe, dar nu am hud. 

e posibil sa nu iti mai mearga chestille de aiguranta, detectat pietoni bla bla, cine face schimbul trebuie sa stie sa recalibreze

Fara HUD e cam de 2 ori mai ieftin parbrizul. 😄 Si da, nu trebuie schimbat chiar la oricine. 

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, RedCap said:

@michidutza eu nu mi-as bate capul cu folia de parbriz. As pune pe partea frontala a masinii mai degraba sa protejez vopseaua si atat.

 

La asta ma tot gândesc… As pune un parbriz cat de cat ok (poate Pilkington, poate AGC) și as prioritiza folia pe bara, capota aripi față și plafon pana la trapa. 
Doar ca as avea nevoie de ceva recomandări privind producătorul, ce ar fi mai ok din punct de vedere calitativ…

Edited by michidutza
Link to comment
Share on other sites

Cat naiba ghinion sa tot ai sa spargi parbriz dupa parbriz? Eu am spart unul singur anul trecut la G30 si anterior am mai spart unul la E46 acum multi ani cred ca prin 2009 daca nu ma insel. Asta inseamna 2 parbrize in 20 si ceva de ani de condus. 🙂 

Acum da, depinde si cat si pe unde conduci si cat de credincios/ghinionist esti, etc. 😄 

Uite de curios... @sskkaa face cam 50k km pe an daca se straduie... cate parbrize ai schimbat de-a lungul anilor? Adica ti-ai pune folie exterioara de protectie pe parbriz? 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, RedCap said:

 

Acum da, depinde si cat si pe unde conduci si cat de credincios/ghinionist esti, etc. 😄 

Aici am tras bățul scurt. În trecut, am schimbat parbrizul la o masina ca sa plec “ca omul” in Germania. La ducere, la Deva, l-am spart.

Actuala masina (fabricație 2017) are geamul original. O am de 11 luni. Acum 2-3 luni l-am spart…

Link to comment
Share on other sites

@michidutza veneam de la un test driving event de G60 unde am luat cupon de reducere de $1k pentru o noua masina. Pe drum spre casa am bubuit parbrizul care de la o crapatura decenta prin partea dreapta a ajuns sa treaca de navigatie pana acum... crapatura fiind facuta la final de Octombrie. Asa ca nu imi spune cum e cu betele ca stiu din pacate. 😄 

Ce am luat reducere s-a dus pe alt parbriz... vorba vine ca am dat masina asa si aia a fost dar parbrizul spart logic ca a fost scazut din pretul de vanzare.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Lospaa said:

Am luat și eu o piatra de curând, ar fi utila o recomandare de schimbat în București, dacă știe cineva.

Locuri de schimbat sunt multe dar e nevoie de recomandare de un centru care să presteze servicii ok în sensul ca trebuie un service care să schimbe parbrizul, să o facă ok încât să nu plouă în mașină, să facă calibrarea senzorilor….

Edited by michidutza
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, RedCap said:

Cat naiba ghinion sa tot ai sa spargi parbriz dupa parbriz? Eu am spart unul singur anul trecut la G30 si anterior am mai spart unul la E46 acum multi ani cred ca prin 2009 daca nu ma insel. Asta inseamna 2 parbrize in 20 si ceva de ani de condus. 🙂 

Acum da, depinde si cat si pe unde conduci si cat de credincios/ghinionist esti, etc. 😄 

Uite de curios... @sskkaa face cam 50k km pe an daca se straduie... cate parbrize ai schimbat de-a lungul anilor? Adica ti-ai pune folie exterioara de protectie pe parbriz? 

Eu l am schimbat la ceva centru de parbrize cunoscut in Oradea. Pe casco. A fost vreo 7000lei parca? Nu mai stiu, cred ca am scris pe topicul masinii mele. Nu a fost nevoie de nicio calibrare. Totul functioneaza ok. La 2 3 sapt sau ceva de genul dupa.schimb iar am luat o pietricica... are o urma mica, nu e crapat. dar daca e sa ai ghinion, ai... stiu cazuri de 500k km fara probleme sau 2 3 parbrize pe an. Nu e o regula.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.