Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Problema DPF X3 b47


trafycante

Recommended Posts

Salutare. De curand am achizitionat un X3 f25, b47 si am o problema careia nu ii dau de cap.

Incep cu ce am schimbat: am curatat DPf, am schimbat senzorul de presiune diferentiala, am schimbat sondele de oxigen ( am luat masina cu eroare pe ele ), bujii oem, releu oem, am resetat DPF-ul. De cand am schimbat toate astea si pana scriu postarea, masina si-a mai facut aproximativ 5-6 regenerari.

Probleme care imi dau batai de cap:

DPF-ul isi face regenerari dese ( 80-100 km ) de mers mixt, cand incepe regenerarea are 26gr soot mass si incepe fara sa aiba request, dupa regenerare mai ramane cu 5 gr soot mass insa oil ash ramane tot 0grame si viata filtrului ramane tot 250.000 km. Valorile pe filtru sunt ok. Inainte de resetarea filtrului gramele de oil ash cresteau, viata filtrului scadea.

astazi am verificat nivelul uleiului pe joja si este peste maxim, ceea ce ma duce la regenerari esuate sau ne terminate

Masina are schimbat pe rechemare egr, admisie, racitor iar ultima interventie pe soft apare ca fiind in 2022 ( nu stiu ce s-a facut atunci ).

toate acestea le-am verificat atat cu ista cat si cu bimmerlink.

ce trebuie sa mai verific ? 
multumesc

Edited by trafycante
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, srb_alex said:

Ce presiune ai pe dpf backpressure?

Dupa ce ai schimbat senzorul de presiune ai resetat valorile?

Salut, multumesc pentru raspuns. Dupa ce am schimbat senzorul am resetat dpf-ul ( baiatul care a facut asta, a zis ca a urmat toata procedura )

legat de backpressure se verifica cu motorul oprit sau pornit ? Ca am auzit de ambele variante

In alta ordine de idei, ce am uitat sa mai scriu in postarea initiala, e faptul ca si inainte si dupa ce am facut toate ,,reparatiile,, valoarea de soot mass apare 8grame, apoi sare la 10 , apoi sare la 9, apoi la 11 Si tot asa…

Link to comment
Share on other sites

Verifica în ISTA cu motorul oprit ce valoare arată senzorul de back pressure, apoi cu motorul pornit la ralanti vezi ce valoare are ,atenție motorul trebuie să aibă temperatura optimă (90). Un DPF curățat corect și în mințile lui la ralanti trebuie să aibă între 3mbar-6mbar back pressure. Din ISTA se poate face și testarea filtrului de particule la diferite turații al motorului. 

Edited by Sorin44
Link to comment
Share on other sites

Daca mergi mult in oras nu ai ce ii face, se va regenera des. Posibil oricum si dpf ul sa nu mai fie in cea mai buna stare.

Cati km are masina?  Presiunea reala la dpf o vezi cu ista, are o procedura cu turatia la relanti, la 2000 de ture si la 4000 de ture.

Dupa cum zici ca face ca ajunge la 26 de grame de soot si incepe regenerarea si se opreste la 5g e perfect normal. Oricum daca mergi mult in oras la 100-170 de km se va regenera. Masiniile euro 6 se regenereaza mai des decat cele euro 5. Oil ash o sa creasca ca e normal, dar dupa mai multi km.

Link to comment
Share on other sites

Încearcă să faci o resetare a filtrului de particule din ISTA(ca fiind nou) ieși cu masina undeva pe un drum mai puțin aglomerat și dai o regenerare forțată. Vezi să fie îndeplinite toate cerințele pentru regenerare forțată (jumătate de rezervor motorină, temperatura optimă a motorului,turația motorului să fie peste 2000 rpm,temperatura filtrului de particule. ). Ce valori arată senzorul(i) de temperatură a filtrului de particule?

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Sorin44 said:

Încearcă să faci o resetare a filtrului de particule din ISTA(ca fiind nou) ieși cu masina undeva pe un drum mai puțin aglomerat și dai o regenerare forțată. Vezi să fie îndeplinite toate cerințele pentru regenerare forțată (jumătate de rezervor motorină, temperatura optimă a motorului,turația motorului să fie peste 2000 rpm,temperatura filtrului de particule. ). Ce valori arată senzorul(i) de temperatură a filtrului de particule?

Am facut resetarea cu ista, nu am dat regenerare fortata. In timpul regenerarii 630-650 grade, uneori scade la 590. Iar in afara regenerarii 180-350

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.