Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Zgomot ciudat la accelerare cand e frig afara. BMW E92 320i N43


Nym

Recommended Posts

Salut colegi.

Va rog sa dati un ochi si o ureche pe video-ul asta sa imi spuneti a ce va suna tacanitul ala la acceleratie.

E un zgomot oarecum intermitent cu care ma cert de vreo 2 ani. Apare in fiecare iarna sau cand temperaturile scad sub 8-9 grade.

Apare doar cand accelerez mai tare si munceste ceva mai mult motorul. Cu volanul in mana, il aud undeva deasupra motorului spre pasager.

Pasagerul insa il aude undeva sus in mijlocul motorului.

De mentionat, motorul e la temperatura optima de functionare in video. Adica daca fac un drum de la Cluj la Suceava, ma tacane tot drumu la accelerare si e destul de enervant ca in rest masina e destul de silentioasa, mai ales cand ajung in varf de munte la cota 1201m cand trec pe la Pasul Tihuta.

Nu am coduri de eroare, sau alte simptome. Nu se simte nici o vibratie anormala, si are putere pe toata plaja de turatii. Nu i-am dat eu ca nebunu in video ca era bezna si vreo -6 grade si nu vreau sa ma trezesc la "ziua si accidentul", dar puteti auzi sunetul pe la secunda 23.

Apoi se mai repeta cu variatii de intensitate sau deloc pana la final.

Am o banuialar ca zgomotul e influentat si de umiditatea aerului. Ultima oara cand am venit de la Suceava la Cluj dupa revelion, cand am intrat pe centura Apahida s-a facut o ceata foarte groasa. Cum am intrat in ceata zgomotul s-a oprit ca prin magie.

Nu stiu ce sa cred.

E pompa de inalte? E tacanit de injectoare? E din seria "asa face toate" cu injectie directa? E anormal sau poate ceva grav?

Am vazut prea multe clipuri cu motoare care bat (rod knock) si acum imi rod unghiile. Desi ma gandesc ca nu faceam 25mii km cu ea daca era asa ceva.

Mentionez ca masina are distributia, tachetii, pompa de inalta presiune, pompa de vacuum, pompa de apa, vanosii impreuna cu solenoizii schimbate.

Uleiul e proaspat schimbat. Nu ca ar face vreo diferenta.

Help. 🙂

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Nym said:

E un zgomot oarecum intermitent cu care ma cert de vreo 2 ani. Apare in fiecare iarna sau cand temperaturile scad sub 8-9 grade.
[...]
Am o banuialar ca zgomotul e influentat si de umiditatea aerului. [...] Cum am intrat in ceata zgomotul s-a oprit ca prin magie.

@Nym In baza faptului ca motorul este OK din punct de vedere mecanic, as tinde sa suspectez ca zgomotul poate fi o bataie de avans la aprindere. Intrucat astfel de motoare au knock sensor, al carui rol este fix evite acest fapt, rezulta ca ar merita sa verifici senzorul respectiv. Vezi ca unele motoare au doi astfel de senzori, nu stiu cum este situatia la N43.

Din descrierea ta, exista un argument contra si unul pro, privind aceasta teorie. Argumentul contra este ca zgomotul apare la temperaturi scazute, care in principiu permit un avans la aprindere mai agresiv - deci ar trebui sa tacane mai degraba cand e cald, nu cand e rece afara. Dar poate ca senzorul knock functioneaza defectuos la temperaturi scazute. Argumentul pro este ca aerul umed "vindeca" problema, iar umiditatea in aer este un alt factor care permite un avans mai agresiv.

Este doar o teorie - posibil sa fie o pista gresita. Dar este sigura idee pe care o am, in baza informatiilor de mai sus. Un test simplu ar putea fi consumarea benzinei din rezervor si alimentarea cu una avand cifra octanica mare (ex: OMV 100plus, sau similar). Daca sesizezi o imbunatatire, atunci chiar merita sa vezi ce este cu knock sensor. Evident, testul are sens doar in ipoteza ca acum folosesti benzina CO95.

Link to comment
Share on other sites

La accesorii nu am umblat. Face asa doar dupa ce motorul trece de 80C daca e frig afara.

La rece nu aud zgomotul asta , dar pana nu ajunge motorul la temperatura optima nici nu il fortez.

Deci doar cu motorul cald in sezonul rece.

Link to comment
Share on other sites

Problema arata cam asa. Axele cu came aparent sunt uzate. Mecanicul zice ca bazat pe uzura care se vede trebbuie refacut sau schimbat motorul si ca investitia nu mai merita.

Merita sa schimb axele cu came poate cu altele de pe le dezmembrari sau sa renunt complet la motorul asta?WhatsAppImage2025-02-11at13_54.52(4).thumb.jpeg.067d1f76286522bcfb43029552dba28b.jpegWhatsAppImage2025-02-11at13_54.52(5).thumb.jpeg.ca29271602c2b2af8061944b08297dde.jpegWhatsAppImage2025-02-11at13_54.52(6).thumb.jpeg.be903782dc4421712b3628d952515db7.jpegWhatsAppImage2025-02-11at13_54_51.thumb.jpeg.8312a1ce5e768fccdcd1a0b218191ec1.jpegWhatsAppImage2025-02-11at13_54.52(1).thumb.jpeg.0bbff3fedf06725c0323e6abe152886f.jpegWhatsAppImage2025-02-11at13_54.52(2).thumb.jpeg.b8be5ca7f36c6c0285e87d727f4221ce.jpegWhatsAppImage2025-02-11at13_54.52(3).thumb.jpeg.f4b1d61e1b58fd44b06aad77b9b9990f.jpegWhatsAppImage2025-02-11at13_54.51(1).thumb.jpeg.6e158588cd51f10da864a95b4bfc22c8.jpegWhatsAppImage2025-02-11at13_54.51(2).thumb.jpeg.e1c101f11ae8ee5b19c61839f2c32aa6.jpegWhatsAppImage2025-02-11at13_54.51(3).thumb.jpeg.f05e01e35306bfa8457d15a1822fa655.jpegWhatsAppImage2025-02-11at13_54_52.thumb.jpeg.6dc149f6dbcd374ce399429a7459b146.jpegWhatsAppImage2025-02-11at13_54.52(7).thumb.jpeg.1bf96be5781133695ecf0c28d9aac15e.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Daca uzura aia e doar pe capace si axe, poate scapi sa schimbi axele si capacele.

Dar sa dai jos baia si sa vezi ce uzura au cuzinetii de la biele si arbore. Eventual si un boroscop sa vezi peretii cilindrilor.

E uzura dar nu stiu daca m-as incumeta sa zic ca de acolo e zgomotul 100%

Link to comment
Share on other sites

Din ce am inteles capacele nu se pot schimba ca sunt cumva parte din _chiulasa_.

Zgomotul vine din partea de sus a motorului, asta s-a lamurit.

Ca sa ajunga la cuzineti au zis ca tre sa dea motorul jos pentru ca nu sunt accesibili doar cu baia de ulei data jos.  Toata distractia ma costa vreo 6000 de lei. Bani pe care oricum tre sa ii dau daca schimb motorul. Nu mi se pare rentabil sa dau banii astia doar pt a investiga o problema care nu cred ca exista.

Momentan ei au facut o presupunere pesimista bazata pe uzura de pe axe.

Zgomotul nu-i de ieri de azi, trebuiau sa ii sara de mult pistoanele prin capota zic eu. Ori masina merge fin.

I-am rugat sa imi gaseasca niste axe cu came in stare ok la dezmembrari si daca nu gasesc, sa o  impacheteaze la loc si mai merg asa pana crapa de tot si apoi ma hotarasc daca ii schimb motorul sau ii dau foc. 🙂

Momentan am gasit un motor din 2012 cu 130mii km cu vreo 1500 euro. Nu stiu daca vine cu pompa de ulei sau nu. Apoi tre sa ma intreb ce fac cu piesele noi care sunt puse pe motorul actual. Le mut pe motorul "nou"? Le tin in caz ca pica pe motorul nou?

Azi nu e o zi buna pentru decizii. Sunt ofticat. :))

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Nym said:

Din ce am inteles capacele nu se pot schimba ca sunt cumva parte din _chiulasa_.

Asa este. Chiar la aceeasi chiulasa, se pastreaza pozitia initiala, nu se permuta intre ele - acolo unde ar fi posibil.

E greu de spus daca un set de axe cu came fara uzura ar fi o solutie. Avand in vedere starea lagarelor, ma tem ca si axele noi ar putea ajunge la fel, in scurt timp.

Daca restul motorului este OK, poate o alternativa mai ieftina ar fi sa cauti o alta chiulasa, cu tot cu axe, in stare buna. La o cautare rapida pe net, observ ca se vand in zona 400€ - 800€.

Oricum, daca vei repara acest motor, trebuie sa gasesti si sa remediezi cauza pentru care ungerea axelor a fost deficitara. 

Link to comment
Share on other sites

Da deci cum ziceam, cei de la service au facut o presupunere horror legata de motorul meu. 

Da axele cu came sunt zgariate, probabil sunt asa de dinainte sa ajunga masina la mine. In doi ani de cand e la mine nu a facut span, nu am erori de presiune la ulei, nu consuma ulei.

Nefiind sigur ce se intampla, din cauza ca am vorbit cu 3 oameni de la acest service si toti 3 mi-au spus chestii diferite si contradictorii, am ales sa nu aleg optiunea nucleara, adica alta chiulasa sau, mai grav, alt motor....nu inca.

Exemplu. Acum circa un an juma am ales sa schimb preventiv distributie, vanosi, lant si pinion la pompa de ulei, senzori came, solenoizi vanos, electrovalva de presiune ulei.

Am cerut atunci in mod expres sa se uite in baia de ulei, pentru ca au zis ca trebuie data jos, sa vada daca sunt resturi de patina sau span sau alte corpuri straine care nu au ce cauta acolo si mi-au spus ca nu au gasit nimic, baia era curata.

Acum cu toata povestea asta cu zgomotul la frig, altcineva de acolo cu care discutam mi-a zis ca nu, ca au fost resturi de patina, ca a mers fara ulei, ca trebe alta pompa ca sigur nu face mai mult de 1-2 bari de presiune, ca in cel mai bun caz trebe alta chiulasa dar fara sa scoata motorul afara sa se uite la cuzineti nici nu se baga etc etc.

Din cate stiu eu...

Din cate stiu eu la majoritatea masinilor, cand presiunea de ulei e insuficienta, apare eroare in bord.

Din cate stiu eu motorul asta la relanti face 1,5-2 bari de presiune la ulei si vreo 4-5 in mers turat. O singura data am avut o eroare de presiune de ulei, scurt dupa ce am tras in parcare la servici cum a aparut in bord, am oprit imediat motorul si am sunat mecanicul sa il intreb ce fac. O repornesc sau o aduc pe platforma?

A zis sa o repornesc cu el la telefon sa ii spun daca apare din nou eroarea. Ei bine la repornire nu a mai aparut, asa ca am dus masina direct la service sa nu risc aiurea. Norocul a fost ca de acolo pana la service cred ca nici  1 km nu e distanta asa ca nu mi-am facut griji. 

Cauza a fost electrovalva de presiune, o chestie destul de comuna la motorul asta. Cand are niste km si electrovalva aia e deja obosita si imbacista, la franari/opriri bruste se poticneste si da eroare. Fix asta a fost si scenariul in care a dat la mine eroarea. Dar fiind paranoic am zis ca facem treaba pana la capat si am cerut interventiile de mai sus.

Din cate stiu eu daca e suspect de problema la cuzineti, te uiti prima oara la filtrul de ulei si apoi in baia de ulei si cauti span si resturi de patina. Acum cand au desfacut filtrul ,cu care am circulat cred ca vreo 2000 km de la ultimul schimb de ulei, era perfect curat.

Din cate stiu eu, daca motorul merge fara ulei, e o chestiune de cateva minute pana cand motorul se roade iremediabil si apoi isi da demisia.

Nu sunt mecanic, nu sunt expert, dar mai "citesc" si eu pe youtube n43 complete rebuild-uri si ma mai uit la povesti cu motoare distruse, blocuri spate, cuzineti facuti ferfelita, si dau din cap pe zgomotul ritmic de rod knock ca sa fie viata palpitanta :)) da glumesc, promit ca nu sunt complet nebun.

In contextul dat, undeva parca nu se adunau cifrele.

Asa ca, pentru moment, au schimbat niste suruburi si segmenti la axele cu came si un furtun de gaze carter.  

Zgomotul a disparut aproape complet. 

Vineri, cand am luat masina de la service, erau +10 grade Celsius afara si nu s-a mai auzit absolut nimic.

Azi am facut o plimbare de vreo 60km la -5 grade Celsius si l-am auzit de 2 ori foarte scurt si foarte estompat. 

As estima undeva la 5-10% din volumul la care era inainte de maruntisurile astea ce au fost schimbate. A trebui sa stau sa ascult atent sa pot sa il disting de sunetul general al motorului ceea ce e super. Nu imi mai toaca creierii la drum lung.

Concluzia....

Da, faptul ca axele sunt zgariate e cam nasol insa daca zgomotul ramane la nivelul si frecventa actuala si nu afecteaza in alt fel functionarea motorului, nu as vrea sa fac interventii in plus o vreme. O sa fiu atent la schimburile de ulei daca apare ceva in filtru desi ma indoiesc.

Imi asum ca la un moment dat voi fi nevoit sa schimb ori chiulasa, ori motorul cu totul, dar in conditiile actuale nu vad justificarea. Totul merge fin, rotund, fara erori, nu manca ulei...iar pentru un motor care e asa notoriu pentru cat e de stricacios, la 215mii km nu prea am ce sa ii cer.

Sa il refac nu renteaza. Daca as avea garaj, mi-as lua sculele necesare si l-as reface eu ca hobby/meditatie. Mi-ar placea sa ma murdaresc, si sa invat pe banii mei sa fac un motor. Nu-mi e frica sa desfac. :))

La cum ma stiu pe mine, probabil candva la anu voi vrea sa schimb capacul de la culbutori, pentru refresh al valvei PCV, si atunci o sa caut o alta chiulasa fara uzura. Asta daca restul motorului continua sa fie șpan-free si sa mearga la fel de bine.

Scuze pentru ditamai romanul.

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.