Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Recomandare G21 - Motorizari?


throw

Recommended Posts

Vă salut cu respect. 

Voi incerca sa nu vă pierd timpul cu postarea mea (care probabil se pune destul de des) doar că nevoile difera de la om la om si parerile la fel. Intrucât masina din semnatura a imbatranit, timpul a trecut si dorinta de a incerca ceva nou a rasarit, am inceput sa ma reorientiez catre un G21 si catre aceasta marcă, pare ca bifează cam tot ce caut la o mașină (sportivitate, spatiu, utilitate). Problema e ca la BMW uri sunt total afon pe partea de motorizari.

Km nu fac prea multi pe an, masina o folosesc in principiu pentru cumparaturi, concedii si drumurile pe autostradă in weekenduri catre diferite orase ale tarii (prieteni, parinti). Caut o motorizare care sa fie cat de cat "prietena" cu buzunarul si cat de cat "fiabila" (stim cu totii ce inseamna asta cu adevarat). Fordul m-a tinut si inca tine si acum, nu mi-a facut surprize. A fost o masina foarte fiabila si imi doresc acelasi lucru si de la urmatoarea masina.

Cum este sistemul hybrid la bmw? Este doar plug in? Varianta pe combustie benzina exista? Ce riscuri sunt si la ce sa ma astept de la un 330E A, cu 40k km? Fan diesel va zic sincer ca nu sunt dar accept orice idee. Reiterez, sunt total afon cu motoarele bmw. Singura mea reținere e datorata costurilor astronomice de reparatii/revizii. Daca la Focus cu 2000 lei faceam o revizie, la o astfel de masina la ce sa ma astept? 

Cum se comporta tractiunea spate pe zapada? E necesar Xdrive pentru drumurile la munte? 

Va multumesc pentru orice raspuns.

Edited by throw
Link to comment
Share on other sites

Iti permiti impozitul si consumul ceva mai mare => 40i cu motor B58 relativ fiabil , altfel orice 20i 30i 30e cu motor B48 sunt ok . Fiabilitatea e medie ar trebui sa fie peste Ford in teorie , pe partea de motor cam tot ce e plastic va pune probleme dupa un anumit timp . B58/B48 sunt motoare din aceasi familie  B58 motor de 3 litri 6 pistoane, B48 motor de 2.0 litri 4 pistoane ambele au mai mult sau mai putin acelasi probleme : actuatoare vanos, capac vas expansiune, corp filtru de ulei, bonus la 4 pistoane ai ceva tevi ale sistemului de racire care se sparg , motorul in 6 pistoane ocazional mai poate avea probleme cu pompa de ulei ( are paletele din plastic)  

330E - este B48 deci - actuatoare vanos + ceva probleme pe la sistemul de racire plus corp filtru ulei  astea in general apar la peste 100k km .

Nu stiu ce buget ai , poate ar avea sens sa mergi tot pe Ford nou vad ca au reduceri la ST 🙂 

E ok pe zapada daca ai gume bune, daca mergi mult la munte da ar trebui xdrive, revizia e de la 1500 in sus daca nu ma insel ( filtru ulei plus ulei ) 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos pt raspuns. Nu vad nici un motiv sa ma orientez la ceva peste 2.0, nu caut cel mai puternic motor si nici sa arunc cu banii pe impozite.

Deci sa inteleg ca un B38, 48, 58 ar fi alegeri ok, nimic de "evitat" sau "speriat"? La 330e pe partea hybrida cand ar interveni reviziile de baterie, etc? Vreo idee? Am gasit niste variante care au intre 30k-80k km si sunt curios ce e de inlocuit la ele la km astia.

Vreo idee cat costa o revizie la un B48? daca nu cer prea mult? Nu ma sperie, dar sa imi fac o idee si niste calcule de sume anuale.

Bugetul e ~23k. N-as mai merge pe Ford, am tot avut in ultimii 17 ani si as vrea altceva. Le stiu ca-n palma si te plictisesti la un moment dat 🙂

Edited by throw
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu pe partea de baterie ce si cum , nu prea am auzit de probleme , poate colegii cu 30e , preturi la Proleasing Ploiesti ( cam cele mai mici la revizii pentru Bucuresti mai pui cam 200 ron in plus) https://bmw-proleasing.ro/campanii/bmw-service-5-plus/ 

- ulei si filtru ulei - 811 . schimb placute fata 1533 lei . spare 1156 , inlocuite lichid frana 164 , inlocuire filtru aer 247 , filtru polen 489 bujii 600 , preturi in lei

Dai pe linkul de mai sus alegi masina pui seria de sasiu ( eu am luat o serie aiurea de pe net) si apoi te joci ...

Filtrele ulei/polen le schimbi singur fara probleme, la fel si bujiile .

Altfel pare ca am nimerit  revizia - ulei plus filtre 1547  

Am uitat sa precizez preturile sunt pentru modele mai vechi de 5 ani ..

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Salut, dacă nu ai condus cu tracțiune spate (propulsie oficial) recomand să nu faci pasul venind de tracțiune față. România este altceva, oricând găsești ocazii să-ți fugă spatele. Dacă te poți lipsi de mașină câteva zile până se curăță drumurile, este ok, dar eu prefer integrală. Și am avut 3 cu propulsie. La câți km mergi nu știu dacă electrificatele te aranjează, dacă ai unde să o încarci, trebuie să te gândești că este o mașină complicată făcută și mai complicată cu bateria și motorul electric. Numai peste 10 ani se vor putea trage concluziile la fiabilitatea modelelor lansate după 2017-2018 electrificate. Mai pe scurt, dacă nu ai bani de un 6 în linie caută altă marcă, poți ieși mai mulțumit.

Link to comment
Share on other sites

Am unde sa o incarc, acasa dar nu despre asta e vorba, ci despre ce zici tu, complexitatea sistemelor electrificate, ceva ce evit 100%. Tractiunea spate nu ma sperie, am condus, stiu ca trebuie sa fii mai atent cu ele. De un drum inzapezit m-as mai feri, nevasta are un SUV.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, ebay said:

Salut, dacă nu ai condus cu tracțiune spate (propulsie oficial) recomand să nu faci pasul venind de tracțiune față. România este altceva, oricând găsești ocazii să-ți fugă spatele. Dacă te poți lipsi de mașină câteva zile până se curăță drumurile, este ok, dar eu prefer integrală. Și am avut 3 cu propulsie. La câți km mergi nu știu dacă electrificatele te aranjează, dacă ai unde să o încarci, trebuie să te gândești că este o mașină complicată făcută și mai complicată cu bateria și motorul electric. Numai peste 10 ani se vor putea trage concluziile la fiabilitatea modelelor lansate după 2017-2018 electrificate. Mai pe scurt, dacă nu ai bani de un 6 în linie caută altă marcă, poți ieși mai mulțumit.

Da, "iti fuge curu ca naiba" daca ai propulsie, dar doar pe Romania, de nu sti de tine. Really? De unde-ai scos-o si pe asta?

Ca sa fiu ontopic, n-ai nevoie de xdrive, decat daca locuiesti in zona de munte si mai nou, vei avea mai multe zile cu polei ori zapada decat daca locuiesti la ses. Altfel, la cata zapada mai e in prezent ori daca mergi o data sau de doua ori la munte, NU vei avea nici o problema cu propulsia spate. Singurul lucru care conteaza este sa ai anvelope bune, runflat cu steluta pt BMW si evident sa nu bruschezi masina, desi asta e un lucru general valabil la orice masina, indiferent ca-i 4x4. Xdrive-ul ala iti adauga 100Kg in plus, balast, pe care-l tragi dupa tine tot timpul, plus ca anvelopele trebuie sa aibe uzura similara pe toate patru ca sa nu ai probleme cu cutia de transfer. ESP-ul la BMW se numeste DSC si in caz ca pierzi aderenta, iti va taia gazul a.i. sa nu te arunce in sant. Alea sunt povesti de pe vremea ursuletilor si a pisicutelor, generatii care nu aveau DSC ori daca erau la E36, cu siguranta erau primitive. 

Ca si motorizare eu iti recomand motorul de 2litri, B48, versiunea 30i si 252CP. Campionul ar fi evident cel de 3litri, adica B58, dar vorbim de altceva, inclusiv impozit mai mare, pret de achizitie mai mare, asigurare, etc. Chiar si la B58 din cate stiu exista 40i si nu sunt sigur daca pe G2X exista si varianta hibrida, 45e. 

Hibrid, recomandarea mea este sa iei doar daca stai la casa si stii ca o poti incarca zilnic a.i. sa ii protejezi bateria. La fel, sa incerci sa o iei cu cat mai putini km, ~50k KM si neaparat sa primesti certificat pe baterie. Problema la un hibrid este ca fiind un sistem de 2 in 1, discutam automat de un sistem mai complex, care se poate defecta mai usor si prin urmare, intregul drivetrain nu va mai functiona corect. Poate sa prinzi una cu garantie Premium Selection, desi va ridica costul achizitiei. 

Eu am mers anul trecut pe versiunea de 2litri, dar motorizarea de 30i, doar ca vorbim de seria 5 in cazul meu, G31. M-am documentat anul trecut si despre varianta hibrida, doar ca pt mine in momentul de fata nu s-a potrivit. Cel mai mult am vrut sa evit poate problemele suplimentare generate de acel sistem de 2 in 1. Sa nu mai mentionez de balastul, de greutatea mai mare a unui astfel de model generata de baterie. Parerea mea este ca aceste modele hibride se preteaza mai mult pt flotele de masini pt companii din motive lesne de inteles, costuri mai reduse cu intretinerea, dar ajuta si producatorul tinand cont ca mai nou toti au target-uri de emisii. Poate ai observat, dar acestea sunt cele mai raspandite in piata, cumva si pretul e mai accesibil decat variantele full-ICE. 

Link to comment
Share on other sites

vezi ca unele g20-uri au diferential autoblocabil , din cate am inteles e electronic, dar asta e mai putin important

stiu ca e o optiune( parca vine la pachet cu m pack pro). 

eu am asa ceva pe masina, ai pot spune ca pe zapada/gheata nu am simtit nevoia de 4x4. chiar acuma saptamana trecut pe un drum foarte ingust treceam doua masini din sens opus si am bagat roata spate in noroi. am iesit cu brio fara probleme, pot spune ca daca eram vechiul f10 fara LSD acolo dormeam

acuma nu spun ca poti merge pe transalpina in mijlocul iernii ca ai lsd dar ajuta foarte mult.

daca ar fi sa aleg din nou as alege 330i

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, throw said:

Am aruncat un ochi pe piata si incerc sa inteleg de ce 330E sunt mai ieftine decat 330I. In traducere, de ce hybridele sunt mai ieftine decat benzina simpla. Culmea, cele pe benzina avand si mai multi km.

Pai am explicat mai sus, am zis exact acelasi lucru. Nu vreau sa mai reiau si in acest post. 

Link to comment
Share on other sites

Mie 23k mi se pare un buget destul de mic pentru un G21 in toate mintile lui... si cu ceva dotari de bun simt pentru o masina din 2020+...

Eu ti-as recomanda 20i sau 30i, iar eu nu as renunta la xDrive. Acesta nu te ajuta DOAR iarna pe zapada sau gheata, iti ofera o siguranta in orice conditii de drum. Dar pana la urma fiecare cum considera. Daca mergi si la munte, e clara treaba.

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, throw said:

Am aruncat un ochi pe piata si incerc sa inteleg de ce 330E sunt mai ieftine decat 330I. In traducere, de ce hybridele sunt mai ieftine decat benzina simpla. Culmea, cele pe benzina avand si mai multi km.

pentru ca sunt doar cateva scenarii unde 330e are sens.

ca orice plugin hibrid, are ce e mai rau din ambele lumi - sistemul electric (greutate, complexitate) + motor pe combustie (eficienta mai mica).

ele functioneaza impreuna bine doar intr-o situatie ideala - incarcare acasa si uz prepondenrent urban.

altfel, la drum lung tragi greutatea sistemului electric dupa tine - ineficient, iar prin oras daca nu ai unde sa incarci, la fel, mai ales ca nu ai range mare ca la o pur electrica. 

si ajungi sa bagi mai multa benzina decat ai baga intr-o masina care e pur benzina.

si eu recomand 20i/30i, fara xdrive. 20i parca se invarte pe la 23-24k, 30i merge spre 30k. dotarile sunt f importate si pot schimba considerabil pretul.

as lua pana in 70-80k km.

Link to comment
Share on other sites

Salut, 
Ma bag si eu in seama aici deoarece am achizitionat de curand un g21. Este primul bmw, venind de la vag, audi a6 etc. Am ales sa merg pe clasicul 2l diesel b47 care e mild hibrid. Din ce am citit la motorul diesele de 2l problema cu lantul de distributie a fost remediata, este o rechemare pentru egr care se schimba ca poate lua foc masina, si ceva probleme cu sondele de la dpf. Galeria de admisie trebuie curatata/schimbata undeva pe la 100-120k km, in rest motorul e ok. 

Cu 23k euro gasesti dar cu multi km in jur de 150-200k km, in functie de dotari. 
Senzatia daca treci de la ford e wooow, eu sunt fascinat cat de bine se conduce, cat de precisa este directia si cat de superba e cutia automata. Nici pe a6 din 2015 nu aveam senzatia asta. 

Orice ai alege, ia-o cu dotari, ca o sa le duci dorul dupa. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, sskkaa said:

Mie 23k mi se pare un buget destul de mic pentru un G21 in toate mintile lui... si cu ceva dotari de bun simt pentru o masina din 2020+...

Eu ti-as recomanda 20i sau 30i, iar eu nu as renunta la xDrive. Acesta nu te ajuta DOAR iarna pe zapada sau gheata, iti ofera o siguranta in orice conditii de drum. Dar pana la urma fiecare cum considera. Daca mergi si la munte, e clara treaba.

Am tot gasit, rulate pe la dealeri, bavaria rulate România sau DE, mobile.de, etc. Nu sunt variante super dotate dar "in mintile" lor par, garantie 2 ani, etc. Ma indoiesc ca ar fi lovite sau cu probleme grave vândute de acestia. Foarte multe acest 330E. i urile se duc aproape de 30k. Toate pana in 60k km.

Cu muntele atingeti cam un soft spot important, eu mergand destul de des, practicand sporturi montane (mtb, ski, etc). Din pacate aici e o lista lunga de compromisuri dar un lucru stiu sigur si anume ca imi trebuie cat de cat o masina care sa fie capabila pentru astfel de drumuri care sa aiba si barele longitudinale. Foarte probabil sa fie nevoie de un Xdrive pentru ce vreau eu dar ma gandesc ca bmw are niste moduri de condus mai "Safe" pentru drumurile de genul. Daca alti producatori pot sa iti taie putin acceleratia pe modul "winter" cred ca poate si BMW cu tractiune spate.

Varianta B in banii astia ar fi un X1 care este cam la polul opus cu ce vorbim aici dar imi confera alte avantaje mentionate un rand mai sus. Daca nu Xdrive macar e tractiune fata si e putin mai inalta pentru un drum de pamant, o poate conduce si sotia.

4 hours ago, lillejhon said:

Senzatia daca treci de la ford e wooow, eu sunt fascinat cat de bine se conduce, cat de precisa este directia si cat de superba e cutia automata. Nici pe a6 din 2015 nu aveam senzatia asta. 

Orice ai alege, ia-o cu dotari, ca o sa le duci dorul dupa. 

Nu stiu exact cate si ce Forduri ai condus dar pentru mine nu sunt asa far off in ceea ce priveste dinamica masinii. Ford face masinile foarte misto de condus, au o dinamica foarte bună pentru prețul lor. Preferinta personala, dar doar Ford si BMW mi-au placut la cum se simt ca mașini si cum stau intr-o curbă. Pot intelege de ce ti se pare wow in schimb, venind de pe gama VAG, ei chiar nu fac masini cu rețeta asta, nici macar cele sportive. 

Tragand linie, in banii astia nu sunt atras de nimic altceva in afara de BMW si Ford si a doua efectiv, n-as mai lua. Deja si-au luat si prieteni si desi sunt masini noi, mult mai dotate decat ce G21 mi-as lua eu, nu mai simt nimic special. Mai ramane sa vad ce gasesc in banii astia si cu ce motorizare.

Link to comment
Share on other sites

Ai grija ca X1, alaturi de X2, seria 1 si cred ca si Seria 2 Active Tourer cel putin s-au indepartat de ce inseamna BMW si asta din cauza ca sunt cu tractiune fata bu default, au motorul amplasat transversal si au cutii de viteze de la AISIN, ceva japonezi, nicidecum renumita cutie de la ZF 8HP. Cu tot ce ti-am spus mai sus, cred ca iti dai seama ca dinamica e similara unui Golf sau oricare alta masina de duzina. Zic asta pt ca ai spus ca te intereseaza cum merge, cum se simte in viraje. Daca asta conteaza atunci trebuie sa mergi de la seria 3 in sus ori X3 in sus daca te pasioneaza SUV. Ca si buget, recomandarea mea este aceeasi, sa incerci sa suplimentezi a.i. sa-ti iei o motorizare ok, dar si cu suficiente optionale. Te vor ajuta si pe tine in exploatare, dar si la revanzare. La o masina premium eu consider ca optionalele conteaza destul de mult. Eventual fa-ti o lista cu un minim sub care nu cobori si altele "nice to have". Ulterior te mai putem ajuta cu diferite explicatii, gen in ce situatie te-ar ajuta ori ce anume inseamna o optiune anume. Bafta. 

Link to comment
Share on other sites

Multam mult pt sfaturi. Din pacate bugetul poate fi suplimentat la un maxim 24k care si asa e stretch. Inca sunt in faza de research si mai ramane sa vad exact ce imi face cu ochiu. Bmw uri noi in afara de un G20 (sedanul) nu am condus. X1 e chiar asa planta pe sosea? Ca idee, un Ford Kuga 2025 se conduce destul de misto pentru ce e masina. Buget de X3 nu cred ca am..

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, throw said:

Multam mult pt sfaturi. Din pacate bugetul poate fi suplimentat la un maxim 24k care si asa e stretch. Inca sunt in faza de research si mai ramane sa vad exact ce imi face cu ochiu. Bmw uri noi in afara de un G20 (sedanul) nu am condus. X1 e chiar asa planta pe sosea? Ca idee, un Ford Kuga 2025 se conduce destul de misto pentru ce e masina. Buget de X3 nu cred ca am..

Da, eu nu mi-as lua X1 sau orice sub seria 3, tocmai din cauza a ceea ce am explicat mai sus. Decat un X1, mai bine ceva de la un alt brand pt ca de banii aia pt un X1 poti cumpara de la alt brand non-premium cu mai multe optionale. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.