Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

De la o scurgere de ulei la 4600 de euro.


Recommended Posts

Salutare. Am facut o revizie majora la BMW-ul meu f11 520d 2012 184 hp, model full panoramic, 234k km reali. si m-am gandit sa o impartasesc cu voi.

In urma cu o luna a inceput o scurgere de ulei care dupa orice drum de minim 10 km apoi lasata peste noapte aparea cam cat o palma urma de ulei.

ITP-ul l-am trecut, dar mi-a zis ca e mare scurgerea si e posibil sa fie din 2 locuri.
Pe langa asta, masina prezenta scartait la rece la cureaua de accesorii si perna stanga spate, doar in anumite pozitii se lasa de tot (in 3 zile de stationat).

In rest masina era in parametrii, masina doar de weekend, cu doi copii mici mereu in spate. Foarte rar se sta in trafic cu ea, aproape deloc.

Va las preturi mai jos, in total 23.200 lei cheltuiala.

1. Pernele spate, fiind o masina care de luni pana vineri sta, am observat ca doar daca e parcata cu partea stanga pe bordura se lasa perna dreapta spate in 3 zile, invers parcata se lasa in 4-5 zile. COST 2x 878 manopera 500.

2.Problema secundara. Rolele si cureaua accesorii. Erau destul de uzate, scartaitul disparea dupa incalzirea lor(1 minut maxim).
COST 596 manopera 300

3.Am zis ca daca tot ii fac o "revizie mare" sa schimb si distributia. Pe asta am facut-o strict preventiv. cea veche era sa zicem ok.
COST 4000.

4. Pai daca tot schimb distributia, cutia ce zice? se supara ca nu e bagata in seama.
Cost ulei cutie + filtru 1665 Manopera 500.

5. Problema principala: Scurgerea de ulei.

Scurgerile de fapt, proveneau una de la bateria filtrului de ulei, una de la capacul motor. Am dat mana libera mecanicului ca la orice obstacol apare in aventura sa se ocupe. 

Cost. Silicon 100 // set garnituri 238// Semering 256// Saiba inj  30x4// Surub 4x15 // ulei + filtru 382 // Buson baie (aparent si de aici scurgea) 18 // Pompa ulei(Preventiv) 1948// Capac Motor 1857// Bateria filtru 1830// Flansa apa 232// Reconditionat turbina (avea joc in ax, m-a chemat pana la service ca sa bag mana in ea si sa constat) 2225 // Filtru de particule curatat 450// Antigel 25x3// Fulie Motor 1084// Pompa apa 506
Manopera 2500. + furtune rupte pe la niste vacuumuri si niste curatari intensive prin motor.

Extra. In Noiembrie am schimbat tampoane cutie si motor, aproximativ 2200 cu manopera. Senzor presiune ulei 800. Revizia este cam 1200. 

 

Pe unele le-am schimbat preventiv. Dar ma bucur ca am actionat din timp. Piesele toate originale. Am mai pus ciancionping pe alte masini si m-am lecuit.

Constat ca dupa toata "servisarea" asta, masina parca e mai noua, trage nu cred ca mai tare decat o facea, dar mai fin si mai liniar. urca mai repede la 150-160 km/h. la consum nu m-am uitat niciodata, deci nu pot spune diferente. Sunetul motor este mai "sanatos". Mai curat. Am simtit imediat diferente. atat de mers, de comfort, de sunet.

Voi ce parere aveti? 

Inainte de a judeca si de a spune ca mai bine o vindeam si ca puneam suma asta si luam alta. Specific ca am venituri lunare mai mari decat costul de mai sus si nu sunt adeptul masinilor scumpe cu motoare mari si nici adeptul masinilor mai noi. Este o masina de suflet, pe care o visam de mult timp. Am avut multe feluri de masini, dar asta mi se pare ca strict pentru ce am eu nevoie sta in echilibrul perfect. Cand doresc experiente, inchiriez de la Bavaria Mobility ultimele modele si ma rasfat.

Cu masina asta am devenit de la utilizator auto la pasionat auto. Las atasat 2 imagini, mai multe nu pot.

image.thumb.jpeg.735f122c9b007b530e36047d9e8d8178.jpegimage.thumb.jpeg.7de852945e5b819d5e7d3dbaf5b53b2f.jpeg

  • Like 3
  • Love BMW 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Emil2708 said:

Scurgerile de fapt, proveneau una de la bateria filtrului de ulei

.."bateria" filtrului de ulei e piesa aia din aluminiu in stanga-mijloc din ultima poza postata?

Ala se numeste schimbatorul de caldura sau heat-exchanger pentru uleiul care iese din motor fierbinte. Mecanicul tau nu avea nici un motiv sa puna silicon pe garniturile noi. Ca alea au fost schimbate..

Nu mai lasa nici un.mecanic sa puna silicon in plus. Numai si numai daca scrie in manual se pune.. in multe locuri nu se pune. Pe la distributie si baia de ulei, dar foarte putin se pune.

In rest sincere felicitari pentru ca ai avut grija de masina. Si eu am o masina de peste 12 ani si ghici ce, nu imi vine sa o dau ca merge, am grija sa nu ii lipsesca nimic la timp, si ma serveste exact ca in prima zi.

Si crede-ma vechitura mea nu e de dat.. E cat se poate de ..simpla si imi permit sa o intretin.

 

Link to comment
Share on other sites

In ultima poza, daca nu ma insel, e un ansamblu care se imbina intr-o singura bucata. Reprezentand carcasa filtru de ulei + termoflot. 

Bateria este partea mare neagra, care imbina restul componentelor.
Trebuie schimbate toate daca se vrea o durata de viata indelungata a componentelor.

Mie imi curgea din varful ei.

Am preferat sa schimb cu totul anumite lucruri, in mare parte pentru o durata de viata mai indelungata.

Las atasat cel vechi.

image.thumb.jpeg.179388cf1d0f23e33a45ee3136c6c84c.jpeg

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Emil2708 said:

Am preferat sa schimb cu totul anumite lucruri, in mare parte pentru o durata de viata mai indelungata.

Catedata schimbul anumitor componente nu este neaparat necesar, daca nu sunt deformate sau uzate.

Termoflotul/heat-exchangerul nu se deformeaza.. (dar mecanicul tau o fi observat ceva) in schimb garniturile isi pierd din elasticitate si incep sa piarda, amestece lucruri (ulei cu antigel) sau pur si simplu sa scape ulei afara din motor cum ai zis tu. Si atunci trebuie schimbate. Nu e un capat de tara. Manopera poate costa mai mult decat 4 garnituri ..daca nu te bagi sa o faci tu insuti.

Care nici asta nu e un capat de tara, daca ai unde si ambitie.

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, BaXXon said:

Asa simt si eu pt masinile mele si probabil multi insa nu toti .

Nu toti.. dar toti in mod diferit.

Mai nasol e cand incepe pur si simplu sa nu iti pese! Si ca si asa o vinzi..

Dupa parerea mea o masina care s-a dovedit fiabila peste ani merita toata atentia si banii tai pana la sfarsitul vietii ei.. care nu se termina (viata masinii) DOAR cand rugina ataca partile vitale STRUCTURALE ale caroseriei.. (iar asta se intampla tot din neglijenta proprietarului) ca sa intelegi "extensia" si capacitatea intelegerii mele (si probabil nu numai a mea; dar a foarte putini, categoric) fata de o masina.

Pentru mine. o masina o data facuta bine, adica bine - fiabila si conforma cu destul de multe standarde minime de siguranta a soferului si pasagerilor, aceasta este precum un perpetuum mobile. Proprietarul nu are NICI un motiv sa o vanda sau sa o trimita la groapa de gunoi. Ar fi ca un sacrilegiu..  dupa mine.

Aa, ne-am plictisit de modelul asta iar urmatorul (..sigur) nu o sa ne plictiseasca (.. am inteles). Stai sa ma scarpin in cap, poate imi intra ideea. 😉 Sau poate una mai noua consuma cu 3 procente mai putin, acelasi motor... hmm. Dar repari mari de la ea, ca pe lumea asta ai de fac masini au obeservat ca trebuie sa faca bani nu lucruir bune si durabile.. din ne-dragoste de mediu, energie, etc. etc.

Pardon, sa nu uit sa mentionez PLANNED OBOLESCENCE. Asta e planul din care fac parte masinile de prin.. sa nu fiu rau... prin 1930 si un pic. 😉

"To meet the challenges of market saturation and technological stagnation, General Motors under the leadership of Alfred P. Sloan, Jr., in the 1920s and 1930s innovated planned obsolescence of product and put a new emphasis on styling, exemplified in the largely cosmetic annual model change—a planned triennial major restyling to coincide with the economics of die life and with annual minor face-liftings in between.

The goal was to make consumers dissatisfied enough to trade in and presumably up to a more expensive new model long before the useful life of their present cars had ended. Sloan’s philosophy was that “the primary object of the corporation … was to make money, not just to make motorcars.” He believed that it was necessary only that GM’s cars be “equal in design to the best of our competitors … it was not necessary to lead in design or to run the risk of untried experiments.”

https://www.history.com/topics/inventions/automobiles

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.