Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Înlocuirea fuliei de vilbrochen: DIY, mecanic sau reprezentanță?


Recommended Posts

Trebuie să înlocuiesc fulia de vilbrochen la Active Tourer, după ce a început să facă gzomot. Nu cred că pot să filmez cu telefonul pentru a confirma că este vorba de fulie, însă reprezentanța mi-a spus că zgomotul provine de la fulie.

Am studiat procedura oficială de înlocuire (TIS), care cuprinde și înlocuirea simeringului din spatele fuliei. De asemenea, sunt menționate scule speciale BMW pentru blocarea arborelui cotit (prin blocarea volantei) și pentru instalarea simeringului. Prin construcția sa, scula care blochează arborele cotit o face bine, și nu văd cum ar putea fi înlocuită cu o șurubelniță etc. pentru că șurubelnița se mișcă și nu permite o strângere corectă a șuruburilor fuliei la cuplul apoi la unghiul din specificație.

De asemenea, am urmărit câteva videoclipuri pe YouTube legate de schimbarea fuliei la BMW, în care se foloseau diverse metode improvizate pentru instalarea simeringului nou. Scula BMW asigură o aplicare corectă, adică uniformă a garniturii, și la o adâncime corectă.

Mă îndoiesc că atelierele independente folosesc sculele corecte. Sculele BMW sunt totuși scumpe, iar scule înlocuitoare nu am găsit.

După informare, tind să cred că aș putea face o lucrare mai aproape de standard decât un atelier independent. Nu știu la ce standarde se lucrează la reprezentanțe, dar manopera este scumpă.

Edited by BulletDyer
Corecție și clarificare
Link to comment
Share on other sites

Am citit pe aici (este un topic separat) despre ateliere independente bine cotate (majoritatea din București dacă țin minte bine). Nu spui ce motor este și de unde ești, deci nu știu ce poți găsi local. Semeringul se introduce cu un SDV la o anumită cotă precisă, ar fi bine să cauți un atelier care să-ți confirme că au așa ceva, original sau fabricat propriu. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, BulletDyer said:

Am studiat procedura oficială de înlocuire (TIS), care cuprinde și înlocuirea simeringului din spatele fuliei. De asemenea, sunt menționate scule speciale BMW pentru blocarea arborelui cotit (prin blocarea volantei) și pentru instalarea simeringului.

Fulia are 4 suruburi sau doar unul?

Daca sunt 4 e mai usor.. cred ca sunt stranse pe la 120Nm. Daca e unuk e strans la 400Nm iar ala NU se desface usor. Apoi trebuie sa il si strangi tot cam asa; ..dar nu o sa reusesti 🙂 tot la 400 (pentru ca am fost "acolo"..) Dar poti sa pui Lotite si e ok.. Deci, daca e unul trebuie blocat arborele ca la carte.

Nu stiu de ce te complici. Scapa ulei simeringul?? Atunci lasa-l in pace. Si nu e in capat dr tara daca incepe sa scape ulei candva.. adica nu o sa ai balta sub.masina... in conditii normale de exploatare. Nu tin minte sa fi citit pe aici ca simeringurile din fata pica ca mustele..

Iar fulia se da rapid jos sa schimbi simeringul cand\daca scapa ulei..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.