Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Recommended Posts

Deschiderea capotei nu mai funcționează cum trebuie. La prima tragere a manetei, capota se deshide de la partea șoferului dar nu și din partea pasagerului. La a doua tragere a manetei nu se întâmplă nimic, și nu se simte acel punct de rezistență cum se simte în normal.

Trebuie să apăs pe partea șoferului pe capotă, pentru a o închide. Apoi trag de manetă de două ori și se deschide normal, complet.

Este Active Tourer, nu pare o problemă complicată și aș vrea să o rezolv singur. Nu știu însă dacă este un simptom al încuietorii, al cablului sau este cu totul altceva.

A mai întâmpinat cineva problema asta?

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, BulletDyer said:

Deschiderea capotei nu mai funcționează cum trebuie. La prima tragere a manetei, capota se deshide de la partea șoferului dar nu și din partea pasagerului. La a doua tragere a manetei nu se întâmplă nimic, și nu se simte acel punct de rezistență cum se simte în normal.

Trebuie să apăs pe partea șoferului pe capotă, pentru a o închide. Apoi trag de manetă de două ori și se deschide normal, complet.

Este Active Tourer, nu pare o problemă complicată și aș vrea să o rezolv singur. Nu știu însă dacă este un simptom al încuietorii, al cablului sau este cu totul altceva.

A mai întâmpinat cineva problema asta?

 

 

 

 

Trebuie sa te uiti cu atentie la mecanismul capotei dintre cele doua zavoare. Se pare ca punctul comun care face ca ambele zavoare sa se deschida in acelasi timp s-a mutat. Cand zic punctul comun ma refer la faptul ca tu atunci cand tragi sa deschizi capota sa treaca de prima dezavorare (care e si cea mai stransa) atunci punctul comun de balans (ca si distanta intre zavoare) dintre cele doua zavoare se muta spre acel zavor care se deschide mai usor si de aceea acela se deschide primul si nu si celalalt. Iar la apasare (re-inzavorare) probabil capota si zavoarele ...sarmele alea in U, alea prinse de capota se repozitioneaza si zavorul cel intepenit, cel indepartat fata de sofer, isi revine.

Capota la modelel noi, F-uri, cred ca si G-uri... sunt de toate jena. Se simte cum parca sta sa se rupa cand tragi sa dezavorasti capota complet. Eu am impresia ca intr-o zi nu o sa pot sa ridic capota si o sa se rupa prostia aia de sarma care e prinsa de sarma dintr cele doua zavoare (ca asta e cum sunt se dazavoraste capota la bmw.. sunt doua sarme: una pana la o bucla, bucla fiind a doua sarma - de la un zavor la altul.

Mi-am facut un obicei sanatos, dupa parerea mea. Trag prima oara de maner sa se dezavorasca o data apoi ma duc ridic capota cu mana sa eliberez greutatea si intepenirea sau e e acolo. Apoi ma mai duc o data la maneta si atunci cand trag de ea a doua oara (e de doua ori mai usor de dezavorat) decat daca as trage fara sa ma si cobor sa ridic capota, atat cat ii permite spatiul ala.

Eu chiar nu inteleg, DE CE P...a mea a trebuit sa faca un mecanisma asa de complicat? Ce era rau in a mergew la copta in fata si DEZAVORA ZAVORUL ALA DE SUB CAPOTA CU MANA SI RIDICA CAPOTA?? E o prostie idioata ca sa confirm un pleonasm.

Parca noua metoda ar ridica si capota pana sus.. (noapte mintii)

Zau daca stiu ce P.. mea au urmarit.. scopul a asa ceva?/ daca nu sa se strice mai usor mecanismul capotei, mai fragil, mai de doi lei.. sa ai ce repara..

Nu mai zic ca la anumite modele pur si simplu in mecanism au pus si un MICROSWITCH, adica microcontactul care semnalizeaza in bord ca, capota e probabil dezavorata. La modelele mai vechi era undeva departe unde praful si rugina si mascariile ajungeau mai greu. Mai nou s-au gandit (prost, rau intentiona si ieftin) sa il puna acolo unde se aduna rugina (daca nu ungi...) iara daca ungi (mecanismul de inzavorare/dezavoarare) s-ar putea sa dea semnal fals, sa nu mai functioneze si sa strici microswitch-ul DIN ZAVOR (alta noapte a mintii).. Micro-switch de usa de capac de cutie alarma casei.. asta au gandit.. 🥵 sa faca.

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc pentru sfaturi! Am înțeles mai bine modul de funcționare.

Am desfăcut cutia dinspre parbriz, de pe partea șoferului. Aici intră cablul din habitaclu și ies două cabluri. Totul pare în regulă (poza 1), nu sunt reglaje pe care aș putea să le fac.

1.jpg.2b9e37f9ea5631ac6cb452ae84fc3a9b.jpg

Din această bifurcație pleacă un cablu la încuietoarea de pe partea șoferului și alt cablu, mai lung, spre cealaltă încuietoare. Înainte de a intra la încuietoare, merge la o roată peste care trece cablul (poza 2 și poza 3) . Nu știu de ce au folosit această soluție dar mă gândesc că au fost nevoiți să ocolească motorul și, în același timp, să evite îndoirea pronunțată a cablului. Prin utilizarea rotiței au obținut direcția dorită, fără a îndoi cablul cu totul.

Și aceasta arată în regulă.

2.jpg.0f90164cc526c6c382b95a114c2558ad.jpg

3.thumb.jpg.320e94f499f8228684f33858aee7b72c.jpg

 

Am verificat încuietorile, apăsând cu degetul în loc de a închide capota. Apoi am deschis de la manetă, și nu am observat diferențe de funcționare între cele două încuietori. Este posibil să fie mici diferențe pe care nu le-am observat.

Am reglat tamponul de cauciuc din partea cu probleme (poza 4), cea a pasagerului.

4.thumb.jpg.4983d7b8cdd1572f5ed62669bc1b86ca.jpg

L-am rotit și l-am scos mai înafară față de capotă. A îmbunătățit situația: înainte la tragerea manetei această parte nu se deschidea deloc, acum se deschide puțin. După ce se deschide puțin la prima tragere a manetei, este suficient să apăs puțin pe buza capotei, să o cobor câțiva milimetri doar, și face un mic clic și sare, deschizându-de ca și în cealaltă parte (adică normal pentru prime tragere a manetei). La a doua tragere, se deblohează complet.

Am făcut multe încercări, cu diferite reglaje ale tamponului, în ambele părți. Nu am reușit să reproduc problema în partea șoferului și nici să remediez complet problema în partea pasagerului.

Voi studia pe TIS ca să aflu ce efect are reglarea cârligului în formă de U (poza 5), dar probabil de acolo se reglează distanța dintre capotă și resul caroseriei, la închidere.

5.jpg.03194e3963fc8c2273713757c9844414.jpg

Edited by BulletDyer
Corectarea ortografiei
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, BulletDyer said:

Voi studia pe TIS ca să aflu ce efect are reglarea cârligului în formă de U (poza 5), dar probabil de acolo se reglează distanța dintre capotă și resul caroseriei, la închidere.

BMW foloseste acelasi sistem de inchidere la toate modelele..

La rapanosul E90 de 20 de ani, vai mama lui de cabluri de deschidere, ..le am/are originale! Am avut 0 (zero) probleme.. de fapt una; timpul a facut ca incuietorile sa prinda rugina! Dupa 15 ani. Incuietori facute CU RASPUNDERE! Se pot trage, desface arcuri in interior. curata, unge ..glisa, pune la loc!!! E tinut de 2 (doua) suruburi stea! (Nu 4 si de caca.. ca la astea noi)

Capota, doar cand a prins rugina incuietorile am simtit asta in manerul de deschidere, si se dezavora un pic mai greu.

Atat, timp de 20 de ani!

La F48? Doamne si Fereste.. ma rog sincer sa se deschida fara probleme..  Are doar 5 ani masina si 100k ...zici ca tragi de un elastic ce sta sa se rupa. Si daca se rupe, ai bel***o, pur si simplu! Cum mai deschizi capota?? Daca e o urgenta?? Noaptea mintii.. bataie de joc din partea lor

Ca am adus vorba de E90; mecanismul daca te uiti, sufele, sarma otelita.. trec prin niste tuburi din plastic; iar acestea sunt SUSTINUTE (tuburile..) de niste cleme; la fel si la E90. (Iti dai seama ca la E90 daca merge bine, nu conteaza clemele, unde e prins tubul ala intre bifurcatie si zavoare.. deci la vechitura tuburile stau pe unde apuca, ca zavoarele merg! 

La F-uri si altele, SITUATIA TA, conteaza ca tubul sa fie sustinut acolo unde l-au pus in fabrica (!) si a mers.. Ca daca nu e sustinut de clema lui atunci tubul cand tu tragi el devine mai scurt SUB TENSIUNEA cablului tras!

Si mai e o chestie, care, nu cred ca o sa o rezolvi usor.. Faptul ca pana si LUNGIMEA tubului conteza enorm. Iar asta are treaba si cu clemele de mai sus ca il tin tras si cumva sarma otelita e mai "scurta".. scurtata de curba pe care o face pana la zavorul respectiv.

Ca, probabil la tine pe o parte, unde merge mai greu, lungimea tubului ar fi fost mai bine sa fie un pic mai lung (3-4mm)!

Adica exact principiu de la frane de la bicicleta, unde ai reglaj de alungit sau scurtat tubul franei, acolo unde sunt suruburile alea cu contra-piulita, sa faci manerul franei, cu strangere mai sus sau mai jos, fata de maner..

Exact acelasi principiu si in tuburile alea dintre zavoare la BMW.

Problema ar putea fi in zavor sau in legatura intee zavor si ce actioneaza zavorul. Poti sa mai slabesti tensiunea ce este creata prin clema (capota) inzavorata si carligul zavorului, dar slabirea poate face ca, capota sa capete joc si sa faca zgomot.

 

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2/24/2025 at 4:26 PM, BulletDyer said:

 

5.jpg.03194e3963fc8c2273713757c9844414.jpg

Am făcut multe încercări cu diferite combinații de reglaje ale tamponului negru și alte cârligului argintiu. Nu am obținut nicio îmbunătățire, este necesar în continuare să apăs puțin pe capotă după ce trag o dată de maneta de deschidere a capotei, apoi să trag din nou.

Mulțumesc pentru informații, @bimmer90f30Probabil este o problemă fie la zăvor, fie la cablul care acționează zăvorul, așa cum spuneai și tu.

În concluzie, o las așa cum este pentru moment.

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt oarecum dezamagit de modelele BMW cu tractiune fata si motor transversal, construite pe platforma UKL (Untere Klasse - clasa de jos).
Aici intra: BMW X1 F48 si U11, X2 F39 si U10, serie 1 F40 si F70, serie 2 Gran Coupe F44 si F74, 2er Active Tourer F45 si U06, 2er Gran Tourer F46, dar si MINI-urile incepand cu F56 2014.

Sa nu fiu inteles gresit, din punct de vedere al capabilitatilor dinamice, UKL este o platforma in regula. Problemele apar la solutiile tehnice adpotate, pentru unele dintre ele fiind evident ca s-a urmarit un cost cat mai mic. M-am lovit si eu la un Mini F56 de deschiderea greoaie a capotei, dar si de alinierea perfectibila a barei sau a capotei. Acolo unde exista, plajele de ajustare sunt limitate. Nu inseamna ca nu functioneaza sau ca sunt montate dezastruos. Dar se apropie mai mult de ce te astepti sa gasesti la Dacia decat la BMW.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.