Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

E60 2009 motor N47 tremurat la peste 90km/h


Recommended Posts

Va salut.. o problema care pare fara rezolvare pana acum. 
E60 2009, N47, cutie automata 6hp21

3 mecanici au dat din umeri pana acum, poate aveti niste idei

Deci, a facut span pompa, am schimbat toata injectia plus rezervorul, 3 zile a stat in service masina. Cand am scos o din service, avea un tremurat foarte puternic la 40-60-80km, se oprea doar cand opream pe loc. M am intors la mecanic, a spus ca a mai tras de cardan dar se blocheaza culisanta?? Problema a incetat la vitezele respective, insa acum in permanenta vibreaza puternic de la 90km in sus.

Am fost la un service de reconditionari cardane, l au dat jos, au spus ca e ce trebuie insa nu de aici e problema vibratiilor, au presupus ca e injectia. Era un joc foarte mic intr o flansa insa au spus ca niciodata nu vin de aici vibratiile si nici sa o schimb de acum nu trebuie pentru ca mai duce destul chiar daca are joc.

Toate injectoarele verificate pe banc, a spus baiatul ca nu sunt excelente dar imi fac treaba linistit cu ele si sa nu am griji. Rotile sunt echilibrate, am pus alt set, echilibrate si acestea, problema persista.

Ulei cutie schimbat anul trecut in martie, are in continuare niste socuri mai ales 3-4 dar nu patineaza, trage in mintile ei.

Ieri cand am pornit o, oscila turometrul foarte tare pe loc, dupa 7 8 minute s a linistit. Astazi la fel.

Sa fie cutia, ceva de injectie, tampoane , vreun senzor sau la ce sa ma uit? De o luna masina sta mai mult in service si am ajuns la capatul puterilor 😂

Stiu ca sunt doua probleme, dar le am spus pe amandoua gandindu ma ca poate au legatura.. nu ma pricep

Link to comment
Share on other sites

  • RedCap changed the title to E60 2009 motor N47 tremurat la peste 90km/h

@CretuC Desi exista posibilitatea ca sa fie doua probleme total independete, este justificat sa suspectezi o conexiune intre ele, mai ales ca - presupun - vibratia nu exista inainte de reparatia la sistemul de injectie.
Ar fi important de stiut daca, pentru acea reparatie, motorul, cutia de viteze sau cardanul fost demontate de pe masina. Teoretic nu ar fi fost cazul, dar trebuie cunoscut acest aspect. Un indiciu importat este ca, ajustand cardanul (banuiesc ca mecanicul a repozitionat rulmentul central), plaja de manifestare a vibratiei s-a modificat. O ultima observatie, cred ca ar fi extrem de util sa verifici cu atentie starea tampoanelor motor si a celor de la cutia de viteze. Iti recomand sa faci acest lucru.

Pentru a determina daca vibratia isi are cauza in motor sau in transmisie, poti incerca urmatorul test. Cauta o sectiune de drum cu asfalt de foarte buna calitate si cat mai libera posibil. Accelereaza masina pana la viteza la care vibratia este maxima (dar sensibil peste viteza minima la care incepe vibratia) si ia piciorul de pe acceleratie. Se modifica ceva in modul de manifestare a vibratiei?
Apoi, un al doilea test, urca din nou pana la viteza indicata mai sus, pune transmisia in Neutru si opreste motorul. Care este efectul asupra vibratiei?

Important: retine ca, atunci cand opresti motorul, nu vei mai avea servofrana si probabil servodirectie. Desi nu ar trebui sa se blocheze volanul, trebuie sa te asiguri inainte ca acest lucru nu se va intampla - mai ales ca masina nu este noua. De aceea, anterior testului cu opritul motorului, mergi cu masina la viteza foarte redusa (max. 15 km/h) cand nu este deloc trafic si niciun pieton (!) in jur, pune transmisia in N si opreste motorul. Cu motorul oprit, testeaza daca poti roti volanul liber stanga /dreapta fara sa se blocheze si fii pregatit sa franezi de urgenta.

Edited by FiveThreeFive
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspuns

Tampoanele au fost verificate si ele.. imbatranite intradevar insa nu e nevoie de inlocuire, asa mi s a spus. 
Am facut testul respectiv, cu masina in N la 100 trepidatiile sunt aceleasi, atat ca nu se mai simt vibratiile motorului.

La servisare nu a fost dat jos complet cardanul si nici de la jumate, s a dat jos doar din partea care intra in diferential pentru a se putea schimba rezervorul. 
Vibratiile se simt si in volan si in caroserie.

Alte idei?

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, CretuC said:

Tampoanele au fost verificate [...] Am facut testul respectiv, cu masina in N la 100 trepidatiile sunt aceleasi

Bun, inseamna ca poti elimina motorul drept cauza a vibratiilor. Ma tem ca mai mult de atat nu poti obtine prin pareri de la distanta, pe forum.
Lista de piese care ar putea cauza vibratii este, din pacate, destul de larga: brate de suspensie (fata / spate), etriere partial gripate, rulmenti de roti. Este necesar ca un mecanic competent sa diagnosticheze masina si sa speri ca va gasi cauza prin alte abordari decat inlocuirea in masa a pieselor suspecte.

Dupa ce rezolvi, te rog sa revii si sa ne informezi care a fost cauza.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, CretuC said:

Ieri cand am pornit o, oscila turometrul foarte tare pe loc, dupa 7 8 minute s a linistit. Astazi la fel.

Cum poate oscila turometrul de la alte piese/ansamble ale masinii, decat de la motor?

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, sskkaa said:

Cum poate oscila turometrul de la alte piese/ansamble ale masinii, decat de la motor?

A fost o oscilatie pe loc la pornire, unde poate fi convertizorul din cate am inteles. Pe langa asta, mai e un vibrat al intregii caroserii plus volan, de la ~100km in sus, la aceea s a referit el.

1 hour ago, FiveThreeFive said:

Bun, inseamna ca poti elimina motorul drept cauza a vibratiilor. Ma tem ca mai mult de atat nu poti obtine prin pareri de la distanta, pe forum.
Lista de piese care ar putea cauza vibratii este, din pacate, destul de larga: brate de suspensie (fata / spate), etriere partial gripate, rulmenti de roti. Este necesar ca un mecanic competent sa diagnosticheze masina si sa speri ca va gasi cauza prin alte abordari decat inlocuirea in masa a pieselor suspecte.

Dupa ce rezolvi, te rog sa revii si sa ne informezi care a fost cauza.

Totodata, la o proba de drum facuta azi dimineata, la ~140km odata cu vibratiile mai era din nou, un oscilat foarte usor la turometru. Este convertizorul sau sa ma indrept tot spre altceva? Aud pareri impartite si nu pot sa inteleg, daca e de vina convertizorul, de ce se intampla doar la viteze mari? De precizat ca nu patineaza. 

Pe tester valorile injectoarelor si a rampei in momentul vibratiilor sunt bune.

Link to comment
Share on other sites

Cel mai probabil sa ai 2 probleme: una pe parte de motor si alta pe partea de transmisie/cardan. De obicei la viteze mai mari vibratiile vin de pe partea de transmisie/rulare. Mergi cu viteza contanta mai mare in treapta a6a si schimba treptele in jos. Daca vibratia ramane la fel, atunci ai probleme cu cardan, brate, roti, etc. 

Dupa 2000 rpm convertizorul blocheaza si nu mai are oscilatii. Mergi pe manual cu 2500 rpm si vezi daca mai ai oscilatii.

Ai nevoie de o diagnoza cu Ista sa vezi ce erori sunt.

Link to comment
Share on other sites

Ieri probata pe autostrada, pentru prima data cand a fluctuat foarte usor in jur de 3000 de ture

vibratia este constanta de la 100 in sus indiferent de treapta/mod de condus..

rotile ies complet din discutie, la cardan baietii de la service au spus ca nu e nimic de schimbat. Bratele superioare fata schimbate acum cateva luni, sa fie bucsele de la cele inferioare? Sau sa ma uit pe spate la ceva anume? Repet, se simte in toata caroserie, inclusiv in volan. Nu este joc in volan, doar vibratii.

Link to comment
Share on other sites

 

59 minutes ago, CretuC said:

la cardan baietii de la service au spus ca nu e nimic de schimbat

De schimbat nu fi, dar de echilibrat poate fi

Ai zis ca a fost demontata partea dinspre grup

A fost pus fix in aceiasi pozitie?

Cred ca e si o procedura de tensionare a rulmentului intermediar

 

Link to comment
Share on other sites

Asta nu stiu sa spun.. Initial si cei de la service au spus ca poate e montat gresit, dar cand l au dat jos au spus ca nu au nici ce echilibra pentru ca este prins doar in furci la jumate, montajul este efectuat corect, cum am spus, ei doar cu cardane se ocupa.

Am fost astazi din nou la mecanic, pe elevator nu e nicio problema la vreo bucsa fata spate, brate, bielete, nimic. Amortizoarele fata spate pe dreapta sunt scurse, dar am inteles ca nu are legatura.

Astazi am observat ca la 50 km/h se aude si un harjonit metalic pe dreapta, cica ar fi de la roata stanga fata care ramane infranata. Am schimbat etrierul dar in continuare ramane asa, maine vor schimba si furtunul de retur al lichidului de frana si apoi modulul abs daca tot nu se rezolva. M am gandit ca ar avea legatura cu vibratiile dar mi a spus ca nu este cazul.

deci, rotile nu sunt, am schimbat 2 seturi, brate bucse nu, cardan, din ce spun baietii, nu. In ultima instanta o sa incerc alt cardan, am mai auzit cazuri. Alte idei? Volanul sta stramb de cand am schimbat setul de vara, o sa refac geometria, dar cum spuneam, facea la fel si cu setul de iarna, chiar daca volanul era drept. Nicio schimbare

 

Link to comment
Share on other sites

Alte pareri, experiente?

repet pe scurt: fluctuatii si sunete ciudate de la motor, cateodata cateva secunde cateodata cateva minute. Tremurat la peste 100 la ora

roti, brate, bucse, tampoane, cardan, totul perfect.
pe partea de fluctuatii: Tot sistemul de injectie schimbat, verificat, inclusiv senzorul de pe pompa si cel din rampa. Galeria este curata, clapeta acceleratie curata. Releu bujii schimbat recent, pe tester nicio eroare.

pot fii bujiile? Sau vreun alt senzor? Maf, map? Din ce stiu acestea dau eroare neaparat daca sunt defecte. Sau alt senzor legat de circulatia aerului? 

Link to comment
Share on other sites

Din moment ce ai umblat la cardan este clar de de acolo vine problema. Probabil ca nu te-ai dus la cine trebuie! Mai poate sa fie si de la etrieri! Dupa ce vibreaza incearca sa tregi pe dreapta sa vezi daca frige vreo janta. La ce spui acolo ar trebui sa schimbi o gramada de piese cu presupusul.

Link to comment
Share on other sites

On 3/10/2025 at 11:13 PM, CretuC said:

Ulei cutie schimbat anul trecut in martie, are in continuare niste socuri mai ales 3-4 dar nu patineaza, trage in mintile ei.

Socurile nu se pot transmite in vibratii si vibratiile in socuri indeosebi afectand in timp transmisia? Ma gandesc ca da. Nu am masina automata asa ca aici presupun.

Apoi, cat costa sa schimbi, testezi cu o alta cutie in mintile ei daca vibratiile sunt aceleasi, s-au modificat, sau s-au dus?

Pe cardan la manuale exista un inel (pe centru) mic care trebuie sa stea la 4 mm parca iesit afara. Ala e intreg, nu se misca? E ok? Mai zic o daca asta stiu la manuala.. 

As schimba bucsele guibo daca sunt crapate, mai ales daca stii ca conduci tare in general.

Pentru ca n-a zis nimeni, ca idee, esti constient ca cardanul daca se desface o bucata de alta, ca e din doua bucati, trebuie OBLIGATORIU marcat in prealabil ca altfel numai in fabrica se centreaza, da? Altfel de acolo apar vibratii sigur, daca nu e pus la loc exact cum era!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, srb_alex said:

Dupa ce vibreaza incearca sa tregi pe dreapta sa vezi daca frige vreo janta.

Daca infierbantarea jantei se presupune a veni de la placute/etrier, nu janta trebuie atinsa ca aceasta se incinge, de fapt se incalzeste doar 1/4 si poate nici atat din cat se poate incinge discul de frana (ajunge la 200 de grade.. am patit-o) cand pistonul din etrier nu se retrage suficient.

Am patit-o cum am zis; erau si doar 2 grade afara. Se incinge incomparabil de mult discul fata de janta. Mi-a prajit degetul panarama de disc.. ca eu credeam ca e doar cald ca janta o simteam rece.. (acu' suflu si'n iaurt..)

 

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.