Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Alegere X3 G01


throw

Recommended Posts

Vă salut din nou. Sunt in cautarea unui X3 G01 Xdrive dat fiind faptul ca am mai multa nevoie de un vehicul mai util pt munte dar cu o tinuta de drum cat de cat fun to drive.

Momentan sunt orientat catre 30i benzină. Cei 250 cai sunt arhisuficienti, la fel si cuplul. Nu ma prea pasioneaza diesel ul, n-am avut niciodata si masina mea sta cateodata si cu saptamanile in garaj si cu zilele prin Brasov, de aceea cred ca o benzina ar fi mai potrivită aici. Fără griji de revizii/filtre si alte nebunii care vin la pachet cu un motor diesel, motor care are nevoie sa fie plimbat la drum lung. Nu ii va placea nici drumuriile scurte la piață.

De hybrid as fugi ca de dracu, nu am chef sa stau sa o incarc pt 30km autonomie mai ales ca nu fac navetă si greutatea aia incurcă mult prea mult (chiar daca motorul e mai puternic cu 50 cai) Nu stiu la ce sa ma astept de la acest motor (B48 trebuie sa fie) si de la masina in general. Nu cunosc diferitele probleme pe care le pot avea si ce inseasmna revizia la ambele diferentiale xdrive intrucat eu nu am mai avut AWD. Nu mi-e frică neaparat de costuri dar sa imi fac un calcul cam cand ar trebui sa pregatesc verzișorii si cam cat pt o revizie la un xdrive. E relativ fiabil? 

Motorul de 180 cai cred ca e cam mic pt masina asta deci as cauta mult B48 ul normal. La nr de km sunt orientat catre un 70-100 000km maxim. Cat de ok sunt masinile si motoarele astea in km astia? Cat am avut Ford nu am cheltuit bani decat pe consumabile si vreau acelasi lucru si de la BMW. Neaparat va avea si BMW premium selection.

Tragand linie, ce trebuie sa stiu despre masinile astea? 🙂 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, throw said:

Cat am avut Ford nu am cheltuit bani decat pe consumabile si vreau acelasi lucru si de la BMW. 

Desi nu e exclus, este totusi foarte improbabil sa obtii aceeasi fiabilitate de la un BMW de generatie noua, cumparat la rulajul pe care il ai in vedere. Pentru a-ti imbunatati sansele in acest sens, ar fi bine sa te orientezi catre un exemplar cu un rulaj cat mai mic - tipic sub 20.000 Km, pe care sa il intretii apoi la un ritm de revizii sensibil mai frecvent decat cel recomandat de catre BMW.

Link to comment
Share on other sites

De ce nu iei Kuga daca ai fost multumit de Ford 🙂 ?  Altfel  B48 ul e decent mai putin :

- ceva furtun pe la sistemul de racire 

-modulul termic de la sistemul de racire

-Carcasa filtru ulei

-actuatoare vanos

-ceva valva sus pe admisie.

 

Mai mult sau mai putin astea pot apare dupa 100k km sau chiar inainte.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, alex230ro said:

De ce nu iei Kuga daca ai fost multumit de Ford 🙂 ?

Am avut 4 Forduri, as incerca altceva te rog sa ma crezi.. Kuga parca nu ma mai atrage asa mult desi e o masina foarte corectă si imi place. O are un prieten.
 

Problemele alea mentionate mai sus sunt ceva de speriat sau reparabile?

Link to comment
Share on other sites

Reparabile ,e mai aiurea la mizeria aia de corp filtru de ulei dar fiind 4 cilindri e acces decent . actuatoarele cred ca "pica" doar daca le cauti tu motiv altfel 90% din utilizatori nu isi vor da seama. Un video dragut cu ce poate apare la sistemul de racire 🙂  >PS inteleg ca la modelele mai "noi" au mai umblat pe partea de management termic si motoarele nu mai merg asa de "fierbinti" => piesele de plastic crapa mai greu, nu am studiat in amanunt asta mi-a spus un amic care are un service . Si eu caut ceva hibrid si de la BMW as lua doar masina cat mai noua cu garantie 2-3 ani ramasa.

 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Salut, iti las aici cateva impresii despre X3 30i cu facelift, model 2024 (le-am adunat din diverse topic-uri unde am mai postat, sa le centralizez):

Quote

„Eu am X3 G01 LCI cu motorizarea 30i cu Xdrive si sunt foarte multumit. Consumul este mai mare fara de un 2.0d, depinde cum mergi cu el, autonomia maxima cam 680-700 km (in mod confort 90% si sport/sport plus cand vrei sa depasesti mai repede) cu un plin (rezervor 65 l) condus mixt urban si extraurban. Se pot scoate si consumuri mai bune fiind Mild Hybrid dar nu am luat motorul asta sa merg relaxat. Fiabilitatea ramane de vazut, pana acum am facut 5000 km fara probleme.  Puterea e mai mult decat suficienta, cauta modelul cu facelift ca are mai multe noutati pe motorizare (sistemul Mhev)”

 

Quote

„Nu este chiar doar cu numele MHEV la BMW. Motorasul electric ajuta la start/stop si la coasting si ajuta si in acceleratiile mai puternice! Daca mergi in „confort mode” consumi mult mai putin decat in sport, chiar daca ai talpa la fel de grea. Asta pot sa spun eu la un X3 G01 30i LCI.  Si nu putem compara japonezele enuntate de tine ca si reprize/acceleratii sau ansamblu motor/cutie cu un BMW.  Avantajele la impozit le ai deocamdata la orice motor cu sistem Mild Hibrid si nu ai nici stres cu incarcatul. Consumul e infinit mai mare fata de un Plug in care are alta autonomie electrica daca pornesti cu bateria incarcata. Dar daca nu incarci bateria, ai doar balast de carat.”

 

Quote

 

Eu am la G01 (X3) am scaunele M sport seats cu piele coniac (cele cu tetiera integrata, cum sunt cele de baza la X3 M sau seria 3 M, exact ca in poza) si la inceput si mie mi s-au parut prea inguste si parca amorteam in ele din cauza suportului lateral mai pronuntat si a celui lombar. M-am jucat cu reglajele si am ajuns la concluzia ca cea mai mare prostie pe care poti sa o faci este sa  inclini spre  spate sezutul deoarece tot sprijinul corpului nu se va mai distribui pe picioare si fund, ci doar pe fund si de acolo durerile de coloana si amorteala. 

    Iti recomand sa pastrezi sezutul scaunului cat de cat paralel cu podeaua masinii iar intre sezut si spatar un unghi cat mai apropiat de 90 grade sau putin mai mare si confortul devine altul. Din ce stiu, cele mai dure scaune sunt cele cu sensatec si ventilatie deoarece au capitonajele mai rigide, mai putin burete (Asta zic americanii pe forumuri). ”

 

 

Quote

 

Eu cu BMW X3 G01 Xdrive30i LCI am consumul mixt intre 7.8 si 8.5 in Brasov, cu ceva drumuri de Bucuresti si depasiri pe DN. Am 2400 km in bord asa nu stiu cat de relevant e consumul dar eu sunt multumit. La 20d am 7.8 l/100 km asa ca pt mine e ideal. 

Merg mai mult in confort 99% din timp, foarte putin am mers in sport deoarece in manual spunea sa nu o forjezi in primii 2000 km (un fel de rodaj banuiesc).

Am observat ca in Sport creste consumul, dar si prestatiile sunt altele. In Eco pro nu am mers niciodata si nu intentionez. 

La modelul meu, cel mai mare aport cred ca il are tehnologia Mild Hybrid. Iti opreste motorul cand face coasting chiar si la viteza mare, cand franezi, la semafor. Nu mentine viteza in extraurban, nu are putere motorasul electric, dar in oras, la viteze de 30-40 km/h, cateva sute de metri (1-300 cam asa) ii mentine viteza daca ridici piciorul de pe acceleratie, pana pui frana la o intersectie de exemplu, se simte cum masina este ajutata, nu e placebo. Asta pe teren drept, nu inclinat.

Edit: la modelul meu nu pot dezactiva start/stop, doar daca folosesc sport sau cutia in sport”

 

Quote

 

„Probabil cam jumatate urban si jumatate extraurban am condus masina. Dar am mers incet, foarte incet, nu ca viteza efectiv, ci, cum spunea Romulus, nu pleci in tromba de la semafor, mergi cu traficul si nu dormi cu piciorul pe acceleratie cand nu e nevoie - si fara kickdown, doar daca ai ceva de depasit neaparat - masina nu a vazut 5000 rpm pana saptamana trecuta cand, dupa ce a implinit 2200 km, am vrut sa vad si eu ce poate, in urcare spre Posada, am pus Sport Plus si am dat „talpa”. M-a surprins cutia care in sport plus schimba mult mai brutal decat eram obisnuit cu vechiul F25, desi e tot 8 trepte ZF, dar aici e varianta sport. Pt mine e mai mult decat suficienta puterea, se simt CP in plus fata de cei 190 de pe 20d .  Pt mine e distractiv ca le conduc in paralel in functie de chef si le pot compara.   Fata de diesel unde aproape tot timpul in acceleratii atingeam puterea maxima pe afisajul sport displays aici nu am reusit cu acelasi stil de mers sa scot puterea maxima. Nu stiu colegii cu M40d sau cu M40i cum reusesc sa acceseze puterea maxima, nu ai drum efectiv unde sa folosesti toti calutii 

Referitor la ce ai spus, parerea mea este ca mild hybrid si start/stop ajuta foarte mult la economia in oras. Eu nu imi dau seama cand opreste/porneste motorul in coasting - ma uit in bord si turatia e pe 0 si scrie Ready si apare o sageata cu o masinuta albastra, semn ca e sustinuta deplasarea de motorul electric sau se duce acul de turatie la relanti daca porneste motorul cand ramane fara curent, sau daca franez sau accelerez. Am geamurile acustice fata si motorul aproape nu se aude daca nu il turez. Eu as dezactiva bucuros la mine start/stop dar nu au mai pus butonul.... Chiar am ramas placut impresionat de consum, ma asteptam la consumuri mai mari la benzina. Vedem in timp cum se modifica consumul, e prematur sa ma pronunt cu privirel a consum.

Brasovul este aglomerat la orele de varf si se circula tot mai greu de la an la an, dar nu il compar inca cu Bucuresti sau cu o zi aglomerata pe Valea Prahovei unde un drum de Bucuresti de 2 ore ajunge la 3-4 ore.....”

 

Mentionez ca nu am alt termen de comparatie decat generatiile anterioare de X3 (E83 am avut 2.0d 150 cp si mai am un F25 tot 2.0d 190 cp).

Inca ceva - la modele LCI pe benzina (cu facelift) au filtru de particule (nu e chiar ca la diesel facut sistemul, dar nu mai sunt asa zgomotoase tobele).

Bafta cu cautarea!

Link to comment
Share on other sites

Deci la facelift 30i au bagat MHEV by default? Asta e noua pt mine si un semn foarte bun. Ceva sfaturi in zona de achizitie? Momentan am gasit foarte putine modele pe mobile.de iar bugetul e "restrans" si un anume 36k.

Link to comment
Share on other sites

Greu de gasit 30i corect, in bugetul ala. Masinile sunt f scumpe, mai ales alea cu km putini si dotate.
E plin de 20d sau 30e. Scapa lumea de ele.

Dar la ce ai tu nevoie, 30i ar fi intradevar alegerea cea mai ok.

Reviziile la cutia transfer/diferentiale fata+spate, cam 1500lei la toate 3, iar la 80-100k km as fi bine sa fie facute.

Generatia B de motoare e mai ok ca si fiabilitate, dar reviziile se recomanda a fi facute pana la max 15k km sau 1 an.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, throw said:

De hybrid as fugi ca de dracu, nu am chef sa stau sa o incarc pt 30km autonomie mai ales ca nu fac navetă si greutatea aia incurcă mult prea mult (chiar daca motorul e mai puternic cu 50 cai)

Tocmai de aceea pentru ca nu faci naveta, cea mai logica alegere ar putea fi 30e, binenteles daca o poti incarca la priza zilnic. 30i da e funny, dar cu a spus si colegul @Ciprian01 consuma de mori. Bafta la alegerea facuta!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.