Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

B47/25d 2019 motor distrus - pompa ulei


Recommended Posts

58 minutes ago, sskkaa said:

Cred ca s-a mai explicat si prin alte locuri... schimburile de ulei si filtre LA TIMP ( nu la 30k km ) au un rol esential in viata motorului. Uleiul la 30k e plin de mizerie care formeaza depuneri , care "subtiaza" canalele de ungere. Totodata la motoarele unde DPF e aproape de motor, caldura degajata la regenerari mai ales, usuca f tare zonele de cuzineti iar cum nu este suficient ulei, mai departe e logica treaba. Cateodata mai pica si pompele de ulei, dar cateodata saracele nu au ce sa faca...

Verifica si vibrochenul pe la gaurile de ungere de la cuzineti, sunt curios cum arata.

Cand masina e in garantie, cu riscul de a ma repeta toata lumea face schimbul de ulei la 30k km. Stiu de la alta marca, sorbul de ulei are o garnitura din plastic care aia cu timpul se intareste si trage aer fals si motorul se distruge, preventiv la 60-80k km acea garnitura care costa 20 ron se schimba. Ma gandesc ca poate fi o cauza si aici, desi nu am auzit de problema asta la b47. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, mgi said:

Urat. E prima oara cand aud de un B47 crapat in felul asta. Si ma si mir ca dealer-ul a dat doar 6 luni garantie. 

Acum grija la luat motorul nou, as recomanda unul cu garantie daca nu l-ai cumparat deja.

Am achizitionat acest motor: 2023 cu 4000km. Din pacate nu au fost de acord sa imi treaca nr de km pe factura.

Este cineva care ma poate ajuta cu o verificare sa vad daca sunt reali acesti km daca-i dau seria/codul motorului? Am garantie doar 14 zile la motor dat de firma de unde l-am achizitionat.

20250327_115006.jpg

20250327_115017.jpg

20250327_115020.jpg

Edited by FanBMW76
Link to comment
Share on other sites

Mai sus ai zis ca iti trec km pe factura dar nu iti dau seria vin, acum nu au trecut km pe factura...Cred ca te ai grabit.

Doar daca au furat o de undeva, altfel e greu de crezut ca are doar km astia.Ma rog, bun ar fi sa aiba sub suta de mii..

Din ce stiu, cand se vinde motorul se lasa pe masina sa l pornesti etc 

Edited by Lospaa
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Lospaa said:

Mai sus ai zis ca iti trec km pe factura dar nu iti dau seria vin, acum nu au trecut km pe factura...Cred ca te ai grabit.

Ieri asa a spus operatoarea de la telefon. Astazi cand au facut factura au spus ca nu le permite politica firmei....mda. Totusi, au trecut pe factura codul si seria motorului spunandu-mi ca daca doresc pot cauta dupa acestea pe ce masina a fost (X3) si cati km a avut aceasta pana la vanzarea ei catre firma respectiva si ca voi afla ca are 4000km.  A fost singurul motor 2.5d pe care l-am gasit cu factura, km putini si sub 4000€. Am mai gasit cateva motoare cu km peste 80k sau erau persoane fizice ori nu dadeau factura. Cateva aveau sterse codul de pe.blocul motor...etc. Acesta a fost singurul pe care si service-ul a spus ca e ce trebuie dupa pe l-au studiat si ca ar avea sub 10k. Firma respectiva are recenzii bune...am mai vb cu cateva persoane care au luat motoare de la ei si au spus ca nu au avut probleme.

Edited by FanBMW76
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Ciprian01 said:

Politica lor, daca voiau sa vanda, ii obligam sa imi dea cu km si sursa acestuia.

 

Mda. Eu am incercat ...am vb si cu seful de magazin si tot nu am reusit. De aceea incerc sa aflu dupa codul motorului si seria acestuia daca sunt reali acei km. Ideea a fost ca nu am gasit altceva cel putin la fel (pret/calitate) si sa prezinte incredere firma de unde il cumpar. Ei au spus ca daca doresc asa sau nu este alegerea mea. Dupa ce m-am consultat cu service-ul am decis sa il luam.

Edited by FanBMW76
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Lospaa said:

Pai zi ne si firma sa stim si noi!

S.C.AUTOTIS RBT - nustiu daca este ok sa postez numele lor fara acordul acestora. 

PS: urmeaza inlocuirea unor conducte pe motor (preventiv) verificare turbinelor si a celorlalte Anexe si apoi se monteaza pe motor. Vedem daca mai apar si alte surprize. De asemenea, o sa fac si schimbul de ulei in grupuri..cutie..

Vedem cum se comporta masina dupa ....probabil o sa fie gata pe Marti sau Miercuri.

Edited by FanBMW76
Link to comment
Share on other sites

Nu dai serii de buletine, CNP-uri, etc. Daca nu ar fi ok sa postezi numele firmei nici recenzii nu s-ar mai da. 🙂 

39 minutes ago, BulletDyer said:

Care este consensul privind intervalul recomandat de schimb? 10k km?

10-15k maxim as zice eu... 30k ca interval de schimb va da batai de cap dupa 150k km dupa parerea mea. 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Nr de ore de functionare conteaza, din pacate nici un fabricant nu da nr de ore la care ar trebui schimbat uleiul. Exempul meu - 15-20 km zilnic facuti in aprox o ora, si daca iau cazul de 10k km la o medie de 20km ar iesi 500 ore de functionare e la o masina care merge extra urban mai mult sa zicem Bucuresti Ploiesti ai avea o medie de 60km/h probabil si acolo ai ajunge la 30k km .Ca si experienta cu 325ul compact cu care mergeam sa zicem 70% Bucuresti 30% afara dupa 6000 km uleiul parea ca incepe sa isi piarda din proprietati .Evident conteaza si stilul de mers .Cel mai "corect" interval era la ... Patrol - 10k /12 luni schimb ulei , in conditii severe 5k /6 luni 

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, alex230ro said:

Nr de ore de functionare conteaza, din pacate nici un fabricant nu da nr de ore la care ar trebui schimbat 

Ford zice 400 de ore,dupa ce au avut un scandal cu masinile de politie din state,se gripau la km putini si nu stiau de ce

( cap de creta statea in patrula la ralanti,la cafea si gogosi)


pe forum am auzit o.

 

Mi am amintit acum,ford are in meniu orele de mers,nu stiu daca si bmw are asa ceva..

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, RedCap said:

10-15k maxim as zice eu... 30k ca interval de schimb va da batai de cap dupa 150k km dupa parerea mea.

Categoric, la motoarele astea..

@FanBMW76 in caz ca mi-a scapat, ai idee ce ulei (0W30, 5W30...) ar fi trebuit sa pui in motorul acela la 190k km?

Din fabrica si manual la B47 se pune 0W30..

Am mai spus la 120k am trecut deja la 5W30. Nu ma intereseaza economia de motorina.

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, bimmer90f30 said:

Categoric, la motoarele astea..

@FanBMW76 in caz ca mi-a scapat, ai idee ce ulei (0W30, 5W30...) ar fi trebuit sa pui in motorul acela la 190k km?

Din fabrica si manual la B47 se pune 0W30..

Am mai spus la 120k am trecut deja la 5W30. Nu ma intereseaza economia de motorina.

Motorul a fost/si este 2,5d/231cp si uleiul (5W30) a fost pus in momentul cand am achizitionat masina de catre reprezentanta ca bonus....cel putin asa am fost informat prin acte. Eu am primit poza/factura cu ce sa facut la masina pana sa ajunga la mine. 

In acest moment service-ul la care inlocuiesc motorul a spus ca imi vor pune ulei de care recomanda BMW pt acest motor cat si pt grupuri+cutii. Eu nu ma pricep si nu am solicitat un anumit tip de ulei.

PS: scopul postarii problemei mele este de a ajuta comunitatea si de a ajuta alte persoane sa invete ceva din problema mea....pe gratis. Poate ajuta pe cineva experienta prin care am trecut eu si in acest context poate evita aceste cheltuieli.

PS1: Daca deranjeaza pe cineva relatarile mele se poate sterge topicul. 

Edited by FanBMW76
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, alex230ro said:

Nr de ore de functionare conteaza, din pacate nici un fabricant nu da nr de ore la care ar trebui schimbat uleiul. Exempul meu - 15-20 km zilnic facuti in aprox o ora, si daca iau cazul de 10k km la o medie de 20km ar iesi 500 ore de functionare e la o masina care merge extra urban mai mult sa zicem Bucuresti Ploiesti ai avea o medie de 60km/h probabil si acolo ai ajunge la 30k km .Ca si experienta cu 325ul compact cu care mergeam sa zicem 70% Bucuresti 30% afara dupa 6000 km uleiul parea ca incepe sa isi piarda din proprietati .Evident conteaza si stilul de mers .Cel mai "corect" interval era la ... Patrol - 10k /12 luni schimb ulei , in conditii severe 5k /6 luni 

Corect. Intervalul cel mai bun pt un schimb de ulei e de aprox 250 300h.

Eu n as crede neaparat ca uleiul LM a fost problema, mai degraba reviziile la 30k km unde cine stie ce s a schimbat si cum, in realitate.

Eu am avut experiente personale f bune cu uleiuri Aral, Motul si Mobil1 de ex.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, BulletDyer said:

Care este consensul privind intervalul recomandat de schimb? 10k km?

Depinde mult, cum spuneau colegii, de numărul de ore de funcționare dar și de regimul de funcționare. Daca te dai cu ea pe circuit sau mergi cum ai fi pe circuit, daca tragi după tine remorca sau rulota și aia 10k pot fi multi. Dar în mod uzual 10-12k e ce trebuie. 30k...o monumentala tâmpenie, poate doar daca mașina circula doar pe autostradă și nu la viteze de 160-200 ci la 110-130.

Acum niste ani am văzut un nene într-un service, alta marca dar nu contează, mașina adusa cu platforma, mașină de aproape 3 ani și vreo 55k. Motorul praf. Proprietarul făcuse doar o revizie de când o luase, la 15k apoi renunțase. "Aflase" de la niste binevoitori că reprezentanta te cheamă la 15k sau la jumătate daca circuli în condiții grele pt schimb ulei pt că sunt japcari nu pt că chiar e nevoie sa schimbi uleiul. Doar sa monitorizeze și să completeze daca scade nivelul, el așa știa. 

Inițiator, ai avut și ghinion, dar probabil nu degeaba cei care au vandut-o nu au oferit decât 6 luni garanție.

Edited by Remvirg
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, wolf20 said:

Mi am amintit acum,ford are in meniu orele de mers,nu stiu daca si bmw are asa ceva..

Ce se poate face pentru a vedea numarul de ore de functionare e sa nu mai resetezi trip details intre schimburile de ulei. Majoritatea cred ca au bifata casuta aia cu "reset daily" sau ceva de genul. Daca nu mai resetezi acele informatii se vor contoriza si orele de functionare si cred ca asa iti poti face o idee.

Link to comment
Share on other sites

Sugerez moderatorilor sa umble un pic la titlu ca deja stim ce, consecinte a avut oprirea brusca a unui motor in cazul lui @FanBMW76, bine-nteles si cu acordul lui sa fie adaugat ceva de genul B47 motor distrus - pompa ulei, stiu si eu. Sau poate ar vrea el sa schimbe in ceva mai aproape de realitatea traita.

Sa fie usor de gasit topicul, mai ales ca asta e primul motor B47.. si vorba lui, poate invata si altii, ca doar (si) de aia ne adunam aici. Sa aflam mai multe si sa afle si altii, eventual..

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.