Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Când e pedala la fund se aude un cârâit


Recommended Posts

Salut am avut recent o problemă cu volanta tremură toată mașina am rezolvat acum nu mai tremura )  am cumpărat din dezmembrări o volantă am primit cadou la ea disc ambreiaj și placa de presiune am fost la service să le schimb am cumpărat rulment de presiune nou mecanicul a zis ca sunt mai bune placa de presiune și disc de ambreiaj cele din dezmembrări  decat ce era inainte pe masina și ca nu ar merita să iau noi așa ca le-am pus pe astea din dezmembrări inafara de rulment care l-am cumpărat nou. A apărut o alta problema la capătul ambreiajului cand e apăsat de tot se aude un cârâit dar ca să fie apăsat de tot trebuie puțin mai multă forță aplicată pe pedală mașina este cu start/stop și ca să pornească sunt nevoit să apăs până în punctul în care ea cârâie ca să citească ca ar fi apăsat ambreiajul se simte și în pedală el a spus ca poate fi cilindru de la pedală sau cel de pe cutie sau placa de presiune defecte MENȚIONEZ CA NU FĂCEA ASA ÎNAINTE 

unii băieți mi-au mai spus ca nu a pus placa pe 0 adică sa fie arcurile strânse de pe placa sau discul montat invers dacă aveți idei vă rog lăsați mi mesaj 🫡🫡🫡🫡

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, daniellu said:

Placa noua vine cu o saiba ce se extrage dupa montaj (strangere suruburi prindere). Asa se pune placa pe 0. La astea second ....

 

 

Despre ce saiba vorbesti? 

Placa de presiune a kitului, aceea se AUTOREGLEAZA! Asta inseamna ca se autoregleaza dupa grosimea discului ambreiaj in timpul vietii lui ca ambreiajul sa "prinda" in acelasi loc cand conduci.

Iar "saiba" se scoate din diafragma cu o cheie inbus. O data eliberata diafragma se retrage presand discul in volant. Asta nu are nici o influienta asupra caraitului la care se refera OP-ul. E doar principiu de montare a placii de presiune dupa prinderea in suruburi pe volant.

..Am schimbat eu insumi 2 kituri de ambreiaj impreuna cu volant. Asadar cred ca stiu bine cum functioneaza cam tot la montat/demontat..

..Am si resetat o placa de presiune fara scula speciala, gata de montat pe masina, cu saiba pusa inapoi. ..Numai si numai pentru a intelege cum se reseteaza o placa de presiune.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Asa se pune placa pe 0. Pe -1 sau cum zic altii, fara scule si doar de dragul de a contrazice si a face posturi cum zic altii. 

Cand se cumpara placa noua pe soare are montata o saiba ce se scoate dupa strangerea in suruburi pe volanta. De saiba aia vorbeam. Altele nu-s decat la tine pe masina, Bimmer, de imbusuri cu care s-o scoti nu mai tin minte.

Nu se monteaza placa folosita pe o alta masina fara procedura. Veti avea pedala tare sau ...poate zgomote sau sa nu debreieze decat cu pedala foarte jos.

Cu stima,

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 3/27/2025 at 1:31 AM, Rgbbmw91 said:

[...[ am cumpărat din dezmembrări o volantă am primit cadou la ea disc ambreiaj și placa de presiune [...]
[...] mecanicul a zis ca sunt mai bune placa de presiune și disc de ambreiaj cele din dezmembrări  decat ce era inainte pe masina și ca nu ar merita să iau noi [...]

@Rgbbmw91 Un sfat pentru viitor: in cazul pieselor care intra in categoria consumabilelor si care totodata se schimba greu (prin aceasta intelegand mult timp de manopera si/sau care necesita unelte si dispozitive speciale) - este, pe termen lung, atat mai ieftin cat si mai sigur sa fie inlocuite cu unele noi si de calitate foarte buna. 

Ambreiajul, in ansamblul sau (volanta / placa presiune / disc ambreiaj / rulment presiune), este o astfel de piesa. Daca ai fi cumparat piese noi si ar fi fost montate corect, acum aveai deja un ambreiaj care functiona perfect, pentru probabil tot restul duratei de viata a masinii, iar acest topic pe forum nici macar nu ar fi existat. In plus, ai fi avut si garantie. Cu piesele second hand, se pare ca va trebui sa dai iar jos cutia de viteze, cu tot deranjul si costul de rigoare. Iar la urma vei avea un ambreiaj despre care nu poti face nicio predictie privind durata de viata.

Link to comment
Share on other sites

On 3/30/2025 at 6:32 PM, daniellu said:

Asa se pune placa pe 0. Pe -1 sau cum zic altii, fara scule si doar de dragul de a contrazice si a face posturi cum zic altii. 

..dupe care, meseriasu' Dinca

a uitat sa ne arate cum se pune si clema aia de care zici si tu si eu.. ca DEGEABA NE ARATA cum foloseste el presa de la el de acasa daca clema nu o pune pe placa si mai apoi cum ar fi.. gata sa fie instalata pe masina placa (resetata) pe banc.

Sau sa nu spui ca baga presa sub masina langa motor meseriasul Dinca... 😁😁

Deci, noi acum nu radem decat de Dinca.

Eu cand o sa am timp o sa pun aici cateva poze despre cum eu resetez placa (am doua placi de fapt si doar o clema de inzavorare din pacate..) fara presa si cum chiar pun clema aia cu 3 picioare curbe. Cu 2 saibe un surub, 3 suporti si o placa de lemn! Fara presa si alte minuni..

Inca o data, nu se reseteaza la nici un -1 sau 0. E vorba pur si simplu de o indicatie aleatorie de pe margine placii de presiune camd aceasta prinde discul find totul montat pe volant, fara vreo influienta asupra pedalei sau fara carait. O spune si meseriasul gasit de tine pe YT chiar pana in secunda 25 si chiar asa e. Dar mai departe, sa lasam asa.. 😇

As putea bate pariu 😉 ca de fapt la el rulmentul de presiune are doua pozitii iar pozitia pe care a fost pus e cea de mai jos ("privit' din planul de actiune a furcii fata de suprafata de atac a rulmentului de presiune) astfel incat ii caraie ambreiajul; e aceea pozitie mai de adancime.. astfel debrierea nu se face devreme ci tarziu.. si de aici caraitul.

Dar pentru asta trebuie sa dea jos din nou toba esapament, protectii, cardan, cutie de viteze.. si puse iar la loc..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, bimmer90f30 said:

E vorba pur si simplu de o indicatie aleatorie de pe margine placii de presiune camd aceasta prinde discul find totul montat pe volant,

Autocorectare:

Cred ca indicatia aceea gradata de pe margine, ajuta mecanicul (ala care stie) sa afle cat de gros mai este discul ambreiaj dupa ce da jos cutia. Daca arata prea putin; cum zic unii la -1, atunci inseamna ca o data luata decizia de a schimba discul (sunt alte cheluieli..) ca daca refolosesti placa de presiune, care, daca ma intrebati probabil e perfect refolosibila - destul de greu se uzeaza diafragma de la rulment IAR discul din placa de presiune se uzeza si mai putin cand de fapt uzura cea mai mare o suporta discul ambreiaj insusi care se subtiaza "atacat" fiind din ambele laturi.. 

DAR, daca e sa cumparam rulment si doar discul de ambreiaj ambele noi, o sa vedem ca placa de presiune vine gratuit.. asta pentru ca TRAIM INTR-O SOCIETATE NE-CHIBZUITA in cheltuieli, cu multa risipa de energie!

..atunci cand societatea e chibzuitapreturile ar trebui sa fie mai mici la elemente auxiliare ce se uzeaza laun kit de ambreiaj. Si am putea schimba DOAR ce se uzeaza PENTRU PRETUL CORECT, potrivit.

Dar nu se poate, ca societatea de consum e alta.. CREATA PREDOMINANT PE PROFIT.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.