Jump to content

Turatii motoare bmw


duxter

la ce turatie sch. cand conduceti sport ?  

1221 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

eu in viata mea nu am apasat pedala de acceleratie la bmw la pornire. al meu a pornit lejer la -30, numai ca atunci la prima cheie nu pornea si nici nu insistam, lasam sa faca o rotatie doar pentru a rupe uleiul si la a doua cheie pornea la sfert. probabil la motoare mai uzate e necesar sa apesi acceleratia
Link to comment
Share on other sites

Pai ce este gresit ? Ca sa stiu si eu pe viitor ? De ce sa apasam acceleratia si ce efect negativ/pozitiv are ?

 

Scrie si in manualul de utilizare, cand este foarte frig sau foarte cald si motorul nu porneste imediat se apasa pedala de acceleratie.

 

Bavaria aia inseamna ca implicit prima data pornesti motoru fara sa apesi acceleratia.... si vezi daca iti porneste sau nu... si daca nu porneste a 2-a oara apesi acceleratia, treaba asta este valabila in special iarna + combustibil foarte prost....

 

Pentru oamenii ce-si lasa masina in viteza mi se pare normal sa apese ambreiajul :blink:) sau sunt si care nu apasa ? :)) nu inteleg ce povesti is astea cu apasatu ambreiajului, daca e scoasa masina din viteza logic ca nu trebuie, daca e in viteza trebuie apasat ambreiaju

Link to comment
Share on other sites

Ce fel de retineri ? :blink:

Adica nu cred c-ar fii necesar sau indicat la un diesel rularea la turatii de peste 3500-4000rot/min ,cel putin urechea si simturile imi sugereaza acest lucru.

Am facut o proba ieri cu 320d common rail am schimbat treptele la 3000 si in viteza 5 la 3500 rot/min am ajuns la 190km/h.Nu sunt lamurit de ce este bine sa merg la

turatii mai mari,turatiile mentionate in articol mi se par exagerate.Argumente intemeiate sunt bine venite .Va multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Cum poate oare un diesel sa ruleze la peste 4000 rpm din moment ce este limitat la ~4200 rpm?

Al meu e limitat pe la 4700, zona rosie incepe la 4500 si se poate tura pana acolo lejer. Astea mai noi au zona rosie la 5000. S-a cam dus mitul cu turatiile limitate la diesel.

Link to comment
Share on other sites

Cum poate oare un diesel sa ruleze la peste 4000 rpm din moment ce este limitat la ~4200 rpm?

Un diesel modern poate avea regimul de mers continuu uzual la circa 4000 rpm, unele motoare mergand pana la 5200 rpm; a tine un astfel de motor la doar 2000 rpm nu are cum sa fie o idee buna.(citat din articolul respectiv)

Acest lucru nu inteleg,eu uzual merg la 2500rot/min .Eu nu fac bine oare?

Link to comment
Share on other sites

Al meu e limitat pe la 4700, zona rosie incepe la 4500 si se poate tura pana acolo lejer. Astea mai noi au zona rosie la 5000. S-a cam dus mitul cu turatiile limitate la diesel.

 

Pana acum nu era mit ci realitate :blink:

 

Si a ta are puterea maxima la 4000 rpm deci nu prea are rost sa o turezi mai mult.

 

Un diesel modern poate avea regimul de mers continuu uzual la circa 4000 rpm, unele motoare mergand pana la 5200 rpm; a tine un astfel de motor la doar 2000 rpm nu are cum sa fie o idee buna.(citat din articolul respectiv)

Acest lucru nu inteleg,eu uzual merg la 2500rot/min .Eu nu fac bine oare?

Intre 2500-3500 rpm este ok.

Link to comment
Share on other sites

Al meu e limitat pe la 4700, zona rosie incepe la 4500 si se poate tura pana acolo lejer. Astea mai noi au zona rosie la 5000. S-a cam dus mitul cu turatiile limitate la diesel.

 

Pana acum nu era mit ci realitate :blink:

 

Si a ta are puterea maxima la 4000 rpm deci nu prea are rost sa o turezi mai mult.

Pai depinde. Asta primavara cand m-am dat cu un 530d steptronic, daca il calcam cu simt de raspundere schimba la 5000 de ture. Evident ca eu nu schimb uzual la 4500 de ture, dar din cand in cand ajung si acolo in vreo depasire sau daca am chef sa alerg. Banuiesc ca nici cu un benzinar nu schimbi doar la 6000 de ture.

Link to comment
Share on other sites

Al meu e limitat pe la 4700, zona rosie incepe la 4500 si se poate tura pana acolo lejer. Astea mai noi au zona rosie la 5000. S-a cam dus mitul cu turatiile limitate la diesel.

 

Pana acum nu era mit ci realitate :)

 

Si a ta are puterea maxima la 4000 rpm deci nu prea are rost sa o turezi mai mult.

Pai depinde. Asta primavara cand m-am dat cu un 530d steptronic, daca il calcam cu simt de raspundere schimba la 5000 de ture. Evident ca eu nu schimb uzual la 4500 de ture, dar din cand in cand ajung si acolo in vreo depasire sau daca am chef sa alerg. Banuiesc ca nici cu un benzinar nu schimbi doar la 6000 de ture.

 

Nu-mi aduce aminte .... :blink:

Link to comment
Share on other sites

vorbesc de varianta diesel

 

nu stiu ce depasiri tu faci pana la 5000 rpm.. cu e39 se simte cu zboara de la 2000 pana la 4000 unde se plafoneaza nu mai simti acceleratie .. trebuie schimbata viteza... deci sa o turezi peste 4000 rpm.. numa la rar... are sens si deja de la 3000 rpm .. creste in ture.. de fara sa vrei instant ajungi la peste 4000 rpm... adica eu intr-o depasire, daca is la 3000 si dau talpa... instant merge la 4000 dupa care degeaba tin, tre sa schimb viteza...

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

vorbesc de varianta diesel

 

nu stiu ce depasiri tu faci pana la 5000 rpm.. cu e39 se simte cu zboara de la 2000 pana la 4000 unde se plafoneaza nu mai simti acceleratie .. trebuie schimbata viteza... deci sa o turezi peste 4000 rpm.. numa la rar... are sens si deja de la 3000 rpm .. creste in ture.. de fara sa vrei instant ajungi la peste 4000 rpm... adica eu intr-o depasire, daca is la 3000 si dau talpa... instant merge la 4000 dupa care degeaba tin, tre sa schimb viteza...

Poate ai vreo problema. E adevarat ca la e39 525d curba de cuplu incepe sa scada dupa 2500 de ture, dar nu poti spune ca degeaba accelerezi dupa 4000 pentru ca totusi inca are vana.

E drept ca cel mai des mi s-a intamplat sa ajung la rosu intr-a doua si a treia pentru ca daca esti cu ochii in oglinzi sau oriunde altundeva concentrat sa nu se urce unul pe tine, cu piciorul la podea, sare foarte repede in 4500 de ture. Eu am patit de cateva ori.

Link to comment
Share on other sites

Sunt curios cine sunt cei care au votat 8,000 rpm la diesel.

 

Merge si diesel-ul la 8000-10.000 ture, este adevarat ca va fi ultima turatie dar se poate :blink:

Este o metafora?

Un diesel la 8000 rpm...

Daca era asa imi luam 20 de ursuletze 320d cu 500 de euro si le dadeam 10000 rpm, numai sa simt senzatia

Link to comment
Share on other sites

PAi uita-te la curba respectiva si vezi la ce turatie ai CP maxim.. si de la cat ai cuplu... si vezi ca pana la 4000 de rpm simti acceleratia, dupa care...nu...

 

Avlad posteaza graficu despre care vorbesti

N-am graficul, dar daca te uiti in carte o sa vezi ca e dat cuplul maxim 350 Nm intre 2000 si 2500 de ture. Deci banuiesc ca peste 2500 de ture incepe sa scada, dar nu inseamna ca la 4000 e zero sau foarte mic.

De fapt cred ca am facut o mica greseala de exprimare mai sus, in a patra n-am ajuns niciodata la 4500 de ture. Cel putin nu-mi aduc aminte, ar insemna si o viteza destul de mare probabil in jur de 180 km/h si chiar nu ar avea vreun rost sa fac asta. Dar intr-a doua si a treia mi s-a intamplat de mai multe ori si a ajuns fara sa gafaie, fara sa se chinuie, fara nimic. Trage foarte bine.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Salut!

Am si eu o intrebare (off-topic ce-i drept): este vorba de un 520d e60, cind schimb sub 2000 rpm turatia scade in jurul a 1500 rpm,alta-i problema, daca fac asa de aprox. 10-15 ori imi trepideazamasina si trage f. slab.Este bine sa schimb la sub 2000 rpm?Care este cauza?

 

Nu este bine sa schimbi sub 2000 rpm,pentru ca ii faci rau turbinei,care...va ceda mult mai repde....

 

Daca citesti cu atentie topicul,vei vedea care este numarul optim de turartii la care trebuie schimbate vitezele... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Am si eu o intrebare (off-topic ce-i drept): este vorba de un 520d e60, cind schimb sub 2000 rpm turatia scade in jurul a 1500 rpm,alta-i problema, daca fac asa de aprox. 10-15 ori imi trepideazamasina si trage f. slab.Este bine sa schimb la sub 2000 rpm?Care este cauza?

 

Nu este bine sa schimbi sub 2000 rpm,pentru ca ii faci rau turbinei,care...va ceda mult mai repde....

 

Daca citesti cu atentie topicul,vei vedea care este numarul optim de turartii la care trebuie schimbate vitezele... :blink:

Eu cred ca problema ar fii la schimbatul vitezei la turatii de sub 2000 rpm doar la trepte superioare si ai da brusc ,, talpa " atunci ar afecta turbina,

fenomenul de ,,surge",forfecare.Eu in oras este cand schimb sub 2000rpm mai ales pana se incalzeste motorul,uzual intre2500-3000rpm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.