Jump to content

Recommended Posts

de vre-o doua zile s-a aprins un bec "simpatic" in bord : "engine check"

am consultat TIS-ul si zice sa verific :

1. emission control (lamda si oxigene senzor);

2. secondary air pump or valve - ce naiba e asta?

pe de alta parte am verificat (tester) : "lambdele" - par sa functioneze ok, MAF - ok, CO emission - ok, HO emission - cam dublu fata de normal ...

simptomele : motorul merge mai "rotund" la ralanti (inainte sa se aprinda becul varia intre 600 - 800 rpm), trage clar mai bine - dar si papa clar mai mult ..

motorul este M43TU, 1895cmc, 194E1 (Euro 4)

ma poate lamuri cineva cu "ce si cum"? multumesc mult,

Link to comment
Share on other sites

De ce nu te duci tu cu masina la service BMW si o sa te lamureasca ei pt ca nu cred ca are rost sa incerci tu sa o repari?

29137[/snapback]

o sa o pun si pe stand de diagnoza, dar as vrea sa stiu cam ce-ar avea - sa nu ma trezesc ca inlocuiesc n+1 senzori si masina tot nu merge (sunt patit cu chestii din astea ..)

pe de alta parte, daca nu o repar eu (sau macar sa stiu ce e de facut), care mai e hazul ? ....

chas3, si eu zic ca ar trebui sa fie lambda, dar ma intriga celalta chestie (de care nici macar n-am auzit .. n-am reusit sa identific piesa - cu ETK); faza nashpa e ca nu prea am cum sa pun vre-o lambda "de proba" sa vad daca asta e ... si sunt destul de scumpe ... (plus ca pica foarte prost acuma, cind vreau sa-mi schimb linia audio ..)

oricum, daca becul se aprinde, dar nu clipeste - nu e ceva deosebit de grav - se recomanda adoptarea unui stil de condus mai "usor" pana ajungi cu ea la diagnoza ..

Link to comment
Share on other sites

cred ca era de la boxe :) - cind am intrat la reprezentanta Alpine - s-a stins si becul (foarte ciudat: s-a stins singur si in timp ce motorul era pornit ...) - nu e cazul sa se fi ars becul, ca se aprinde cind pun contactul ... misterele electronicii moderne ...

pe de alta parte a revenit problema cu ralanti-ul .. iar coboara la 500rpm .. :blink:

si ca si cum n-ar fi destul, dupa ce am instalat linia audio, acum sta aprins becul de airbag ... (aia de la service : cica tb resetata eroarea ..) - sa te impusti in cap, nu alta :)

Edited by Kali
Link to comment
Share on other sites

cred ca era de la boxe  :)  - cind am intrat la reprezentanta Alpine - s-a stins si becul (foarte ciudat: s-a stins singur si in timp ce motorul era pornit ...) - nu e cazul sa se fi ars becul, ca se aprinde cind pun contactul ... misterele electronicii moderne ...

pe de alta parte a revenit problema cu ralanti-ul .. iar coboara la 500rpm .. :blink:

si ca si cum n-ar fi destul, dupa ce am instalat linia audio, acum sta aprins becul de airbag ... (aia de la service : cica tb resetata eroarea ..) - sa te impusti in cap, nu alta  :)

29311[/snapback]

Pt. airbag verifica senzorii de la scaune sau centuri. Da doamne sa nu fi tras astia de vreun fir de prin stalpii din fatza (jos la picioare). Sau poate ti-au pus 1 surub luuung care a patruns prin vreo piesa, fir, cablaj? Ca am mai vazut meseriasi din-astia care nu au simtul realitatii si isi imagineaza ca traversele masinii nu contin nimic.. ca la dacie?!? :)

Link to comment
Share on other sites

m-am prins ce e secondary "air pump or valve" - MAF-ul .... si cred ca asta e cu probleme, ca masina functioneaza impecabil daca e presiunea crescuta; ex: aseara, cind ploua mergea ok - si la vre-o doua ore dupa ploaie, nu .. in plus, cind am urcat pe munte - ralanti-ul o luase razna (statea la 1.500rpm ...)
Link to comment
Share on other sites

am fost azi la Filaret si am pus-o pe tester ... dupa ce deunezi m-am jucat cu un cititor de senzori ...

bineinteles ca memoria de erori era plina (cind am testat senzorii - s-a tot inregistrat cite o eroare) .. si baiatul n-a stiut sa-mi zica nimic ... cica e o problema care se manifesta cu intermitenta, si daca se mai aprinde "check engine" sa ma duc din nou la el ...

faza a la Murphy : cum a pus mufa la tester, ralanti-ul in 800rpm, rotund ...

oricum, au verificat toti senzorii posibil implicati (lambda, MAF, temperatura, injectie, ec ..) si totul era in parametri ...

cu airbag-ul : am aflat care e cu problema : ala din lateral, stinga, altceva : de ce si cum - in episodul urmator :blink: (asta dupa ce au desfacut iar jumatate de masina)

apropo : cum e alex83 cu :

De ce nu te duci tu cu masina la service BMW si o sa te lamureasca ei pt ca nu cred ca are rost sa incerci tu sa o repari?"

Link to comment
Share on other sites

aseara, dupa vre-o doua reprize la "rosu" s-a reaprins becul :blink:

acum incep sa fac o mica colectie (engine check + airbag, ce urmeaza? ..)

Ioane, daca fac sa se aprinda toate becurile in bord, oare nu "creste" motorul la 2.500cmc? - la tine vad ca a mers ... :)

Edited by Kali
Link to comment
Share on other sites

aseara, dupa vre-o doua reprize la "rosu" s-a reaprins becul  :blink:

acum incep sa fac o mica colectie (engine check + airbag, ce urmeaza? ..)

Ioane, daca fac sa se aprinda toate becurile in bord, oare nu "creste" motorul la 2.500cmc? - la tine vad ca a mers ... :)

29996[/snapback]

Bag mana in foc ca masina nu are ceva grav pot sa jur ca e o problema de electrica,la Silviu ai curatat valva de relanti ? ati verificat toate contactele daca sunt ok?Cum am mai zis la mine ramanea aprins check controlul dupa ce niste genii au tras alimentarea de la casetofon aiurea,problema a disparut dupa ce s-a tras alimentarea din alta parte(contact?) nu inainte ca aceiasi imbecili sa-mi explice ca am probleme cu sistemul electric :)

Link to comment
Share on other sites

Bag mana in foc ca masina nu are ceva grav pot sa jur ca e o problema de electrica,la Silviu ai curatat valva de relanti ? ati verificat toate contactele daca sunt ok?Cum am mai zis la mine ramanea aprins check controlul dupa ce niste genii au tras alimentarea de la casetofon aiurea,problema a disparut dupa ce s-a tras alimentarea din alta parte(contact?) nu inainte ca aceiasi imbecili sa-mi explice ca am probleme cu sistemul electric  :blink:

29998[/snapback]

si la Silviu si la Filaret am verificat toti senzorii (lambda, MAF, temp, inj) - all ok;

nu cred sa fie de la instalatul boxelor : ca problema era de inainte ...

"valva de ralanti" e releul de ralanti? - pe asta l-am curatat acum vre-o luna (am dat de vre-o 10 ori in el cu WD40) - parca s-a imbunatatit atunci mersul motorului ... dar tot nu e ok ..

oricum, tinind cont ca nivelul HO e dublu fata de normal (+ consum mare) e clar ca nu face bine amestecul ...

o sa merg azi sa vad ce senzor "fileaza" - ca, daca s-a aprins becul - ramine inregistrat in memoria de erori de ce ..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dupa ce am aflat ca am si un tampon de motor rupt, si a inceput sa "fileze" un amortizor pe stinga - fata, ieri faza interesanta :

in mers (linistit), si fara nici un fel de avertisment s-au aprins si becurile de la ASC si de la ABS ... trag pe dreapta, opresc motorul, repornesc - nimic, toate 4 becurile (ABS, ASC, Engine Check, Airbag) aprinse ... plec, si dupa ce merg cu ea asa vre-o 10 m se sting ABS si ASC ... azi dimineata n-a mai facut probleme ...

ce mama dracu' ? stiam ca FORD e "fix or repair daily", nu Bmw - ul

pe de alta parte consumul sta sus ... dus-intors la mare 8.7% - autostrada 160-190 kmh, restul traseului 90-140kmh ...

Link to comment
Share on other sites

vitezometrul merge ok, ac de consum nu am - consumul instantaneu se afiseaza pe comp-ul de bord ..

consumul l-am determinat dupa nr litri bagati in rezervor (de la plin la plin) si nr de km - dupa indicatorul de km de serviciu ..

Edited by Kali
Link to comment
Share on other sites

Am mers numai 100km cu peste 160kmh - la dus, in restul traseului si la intors (pe ploaie torentiala) nu prea am trecut de 140kmh, si am mers bucati mari de drum cu 110 - 120kmh; am mai mers in regimul asta pe afara si mi-a luat sub 8%;

 

Alexandru83, la tine masina merge in paramentri dupa ce i-ai schimbat vacumurile? Nu ma poti ajuta si pe mine sa-mi imprumuti 5 min debitmetrul, sa stiu macar daca asta tb schimbat - simbata asta as vrea sa o "pun pe picioare", si daca e dus debitmetrul ... sa fie ...

PS: vin si eu cu bere, mici, etc ...

Link to comment
Share on other sites

Ieri am schimbat tamponul rupt la motor ... cind am ridicat motorul, surpriza : erau ambele tampoane rupte, iar motorul se miscase cu totul in stinga vre-o 4-5 cm si suportul de motor se sprijinea in semiaripa pe interior (cind ma apasam pe masina se auzea un hirsiit - de-am zis ca e amortizorul dus ...)

pe de alta parte am aflat ca tampoanele de motor sunt hidraulice :) , si, bineinteles ca si costa pe masura (400lei/setul ..)

dupa ce pun masinuta pe picioare si fac vre-o 10 km, debitmetrul isi da obstescul sfirsit - si ajung prima data dupa 10 ani sa trag masina pe dreapta si sa ma uit ca Fulga la motorul care nu mai vroia deloc sa se accelereze ...

am scos fisa de la debitmetru, si surpriza : masina trage de rupe pamintul .. zici ca are cip, ceva ... nu vreau sa ma gindesc la cit consuma ... :blink: deja ma gindesc la noi modalitati de tuning :)

PS: cred ca ABS-ul si ASC-ul merg pe windows XP, ceva : se aprind becurile fara nici un motiv, restart engine si all ok ....

Edited by Kali
Link to comment
Share on other sites

Schimbat debitmetrul : ralanti la 800rpm si in sarcina all ok, in sfirsit ..... :blink:

dupa ce am schimbat tampoanele - au disparut si vibratiile din schimbator

astept sa-i fac si un consum - sa vedem ce vedem ....

PS: becul de "engine check" s-a stins de la sine dupa o zi ...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I'm back in business ..

au reinceput becurile de la ASC si ABS sa se aprinda ...

ce am constatat mai nou e ca becurile se aprin (simultan) la "hop-uri" mai mari sau la liniile de tramvai ... de unde imi dau cu presupusul ca e un senzor de ABS care "joaca", sau are un contact intrerupt ...

stie cineva daca ASCul citeste informatiile cu senzorii de ABS? ca atunci e clar de ce se aprind ambele becuri simultan ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.