Jump to content

Zgomot motor


Recommended Posts

Salut,

 

Am un 520D 2002 si de ceva timp am un zgomot care pare sa vina de undeva din fata de la motor (ca si cand o pala de ventilator loveste ceva). Se aude bine cand activez clima si doar in sarcina.

 

Am fost azi cu masina la service si au gasit pe tester pompa auxiliara de apa ca fiind defecta...

 

Poate sa imi spuna cineva ce face aceasta pompa si daca exista vreo legatura cu simptomele prezentate mai sus?

 

Mersi!

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o nelamurire, oarecum apropiata de problema ridicata in topic: la o masina similara - e39 530D si constat ca, de ceva timp, motorul a inceput sa sune oarecum altfel: cel putin la acceleratii, zgomotul e mai pronuntat ca inainte, mai strident. Nu e zgomot de turbina, pur si simplu sunetul motorului imi da senzatia ca...s-a invechit :blink:

Sesizez si la relanti, cu motorul ajuns la temperatura optima, ca volanul vibreaza putin mai tare ca inainte, si zgomotul de diesel e mai pregnant in habitaclu. Plus ca sesizez si o usoara "tremurare" sau intrerupere si manerul de la cutia de viteze automata, care nu vibra inainte, parca a inceput putin sa transmita si el din vibratia motorului...

 

Pe langa un schimb de ulei, filtre, etc, as mai putea verifica si altceva care sa-mi faca motorul sa mearga la fel de "rotund" ca la inceput? Umblam intr-o seara pe la baterie si am sesizat ca se auzea in compartimentul ala, la relanti, sporadic, cum huruia, destul de tare, ceva...

Si, ca sa nu se supere iuli ca m-am bagat in topicul lui: deschide capota, verifica cu motorul la relanti si cu un amic la volan, care sa tureze motorul, ce bate pe acolo. Eu as pune pariu ca ti s-a rupt cureaua aia care actioneaza si clima (scuza-mi exprimarea), lucru patit de mine, cu exact aceleasi simptome ca la tine... Pur si simplu incepe sa se "sfasaie" in mai multe bucati, si, cand se invarte, acelea lovesc de motor.

Nu se rupe toata odata. Eu am mers vreo doua luni fara clima asta vara, dupa ce am scos-o de tot (se mai tinea in cateva ate) si s-a schimbat la service in 5 minute, cu masina pe elevator, cureaua aia costand cam vreo 200, 300 de mii lei vechi.

Link to comment
Share on other sites

Tu ai plecat de la tester fara sa fi lamurit? La urma urmei, ti se putea spune orice, nu?

276819[/snapback]

 

Eram langa masina in service cand au facut diagnoza si aparatu pe tester ca fiind defecta...un pic greu sa imi zica altceva...

 

Explicatia de la ei este ca pompa asta este responsabila cu incalzirea apei cand temperaturile sunt mai scazute si recircularea apei dupa oprirea motorului daca aceasta este prea calda. Totodata cica are si un robinet care daca asta se strica exista riscul ca, clima sa sufle aer cald pe la picioare si rece la parbriz sau invers.

 

Problema mea este, precum si a lor, ca nu stiu daca asta o sa rezolve problema mea cu zgomotul.

Link to comment
Share on other sites

Si, ca sa nu se supere iuli ca m-am bagat in topicul lui: deschide capota, verifica cu motorul la relanti si cu un amic la volan, care sa tureze motorul, ce bate pe acolo. Eu as pune pariu ca ti s-a rupt cureaua aia care actioneaza si clima (scuza-mi exprimarea), lucru patit de mine, cu exact aceleasi simptome ca la tine... Pur si simplu incepe sa se "sfasaie" in mai multe bucati, si, cand se invarte, acelea lovesc de motor.

Nu se rupe toata odata. Eu am mers vreo doua luni fara clima asta vara, dupa ce am scos-o de tot (se mai tinea in cateva ate) si s-a schimbat la service in 5 minute, cu masina pe elevator, cureaua aia costand cam vreo 200, 300 de mii lei vechi.

276844[/snapback]

 

Nu ma supar :blink: important este sa gasim solutii...

Cat despre curea nu este asta de vina, tot in service a fost data jos si este ok nu are nici o problema.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am un 520D 2002 si de ceva timp am un zgomot care pare sa vina de undeva din fata de la motor (ca si cand o pala de ventilator loveste ceva). Se aude bine cand activez clima si doar in sarcina.

 

Am fost azi cu masina la service si au gasit pe tester pompa auxiliara de apa ca fiind defecta...

 

Poate sa imi spuna cineva ce face aceasta pompa si daca exista vreo legatura cu simptomele prezentate mai sus?

 

Mersi!

276542[/snapback]

 

 

pompa auxiliara zic eu ca e asta http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...=64&fg=65&hl=31

 

dar asta e in partea soferului portiunea de la roata din fata si pana in scaunul soferului

 

si mai este http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...=64&fg=18&hl=37

 

pe asta o poti verifica e sub filtru de motorina la mine 525D/ 2000

 

astea sunt toate pompele de apa care le stiu (pe langa cea principala :) )

 

acu ce legatura are cu AC nu stiu sa iti spun :blink:

 

daca esti in sarcina fara AC tot asa face ?

Link to comment
Share on other sites

pompa auxiliara zic eu ca e asta  http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...=64&fg=65&hl=31

 

dar asta e in partea soferului portiunea de la roata din fata si pana in scaunul soferului 

 

si mai este http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...=64&fg=18&hl=37

 

pe asta o poti verifica e sub filtru de motorina la mine 525D/ 2000

 

astea sunt toate pompele de apa care le stiu (pe langa cea principala :) )

 

acu ce legatura are cu AC nu stiu sa iti spun  :blink: 

 

daca esti in sarcina fara AC tot asa face ?

276890[/snapback]

 

cred ca este vorba despre piesa din al II-lea link...

daca sunt in sarcina fara clima nu face zgomotul ala.

 

iuli

Link to comment
Share on other sites

Pot sa vad in ce stare sunt tampoanele daca ridic capota? Mersi.

276854[/snapback]

 

 

da poti cu capota ridicata motor pornit bagi in viteza cu frana de mana trasa (sa prinda cat de cat :blink: ) si sa incerci sa pleci de pe loc daca se ridica motorul mult inseamna ca cel de pe partea soferului e dus

 

sau daca freaca pe izolatorul de pe capota

 

pe celalat bagi in marsalier dar e mai putin solicitat

 

la plecari de pe loc cel din stanga e mai solicitat la rupere

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

cred ca este vorba despre piesa din al II-lea link...

daca sunt in sarcina fara clima nu face zgomotul ala.

 

iuli

276893[/snapback]

 

 

pai asta se poate verifica usor ca e la vedere dar eu o banuesc pe cealalta :blink:

 

sa fie cum zici tu

 

dar dupa cum au descris cei care ti-au facut diagnoza despre pompa din link-ul I au vb

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

pai asta se poate verifica usor ca e la vedere dar eu o banuesc pe cealalta :blink:

 

sa fie cum zici tu

 

dar dupa cum au descris cei care ti-au facut diagnoza despre pompa din link-ul I au vb

276895[/snapback]

 

hmmm

 

daca reusesc astia de la Banat Car din Timisoara sa aduca pompa saptamana asta o schimb si o sa vin cu mai multe lamuriri...pana atunci nu am decat sa sper...pentru ca de sambata plec 3000 km cu masina...si sunt un pic speriat de pompa asta...

 

iuli

Link to comment
Share on other sites

Eram langa masina in service cand au facut diagnoza si aparatu pe tester ca fiind defecta...un pic greu sa imi zica altceva...

 

pompa asta este responsabila cu incalzirea apei

 

{mai greu sa incalzeasca pompa apa :blink: insa ea deserveste webasto care are acest rol de a incalzi apa cand e mai frig afara pt a aduce motorul cat mai repede la temperatura optima de functionare }

 

cand temperaturile sunt mai scazute si recircularea apei dupa oprirea motorului daca aceasta este prea calda.

 

 

Totodata cica are si un robinet

 

{da robinetul e din link-ul II e deasupra pompei }

 

care daca asta se strica exista riscul ca, clima sa sufle aer cald pe la picioare si rece la parbriz sau invers.

 

{deci in concluzie au vacut o varza din explicatie}

 

Problema mea este, precum si a lor, ca nu stiu daca asta o sa rezolve problema mea cu zgomotul.

 

{asta nici eu nu stiu dar poti testa pompa din link-ul II; sa ne zici ce ai mesterit :) }

 

276880[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ok, am schimbat pompa de apa auxiliara acum 2 saptamani inainte sa plec in concediu...nu am simitit nici o modificare a comportamentului motorului...deci putin probabil ca zgomotul respectiv sa vina de acolo.

 

In schimb cat am fost in concediu am pus doar motorina din austria si italia...parca aveam benzinar :blink: in conditiile in care bag euro 5 de la OMV in tara. Parca si zgomotul ala a disparut...

 

sa vedem acum daca il mai aud....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

si eu am aceeasi problema cu zgomotul de la AC. Pe timpul verii nu au fost probleme dar cum au venit temperaturile scazute cand pornesc motorul si implicit clima se aude acelasi zgomot de care pomenea iuli. Diferenta este ca nu trebuie sa fie motorul in sarcina. Mai mult , daca merg cu el 10-15 minute zgomotul nu se mai aude. La fel daca opresc clima se opreste instantaneu si zgomotul. Are cineva idee ?

 

mentionez ca zgomotul pare sa se auda sub locul soferului in partea din fata. sub piciorul stang. Pot simti bataia chiar si cu piciorul daca il tin intins pe "foot rest" locul din stanga de langa ambreaj. se simte destul de slab ce-i drept. Si iarasi un detaliu important este ca daca opresc AC-ul dar las ventilatia sa mearga zgomotul continua. Doar in momentul cand opresc ventilatia de tot se opreste.

Edited by Paul_Apostol
Link to comment
Share on other sites

si eu am aceeasi problema cu zgomotul de la AC. Pe timpul verii nu au fost probleme dar cum au venit temperaturile scazute cand pornesc motorul si implicit clima se aude acelasi zgomot de care pomenea iuli. Diferenta este ca nu trebuie sa fie motorul in sarcina. Mai mult , daca merg cu el 10-15 minute zgomotul nu se mai aude. La fel daca opresc clima se opreste instantaneu si zgomotul. Are cineva idee ?

 

mentionez ca zgomotul pare sa se auda sub locul soferului in partea din fata. sub piciorul stang. Pot simti bataia chiar si cu piciorul daca il tin intins pe "foot rest" locul din stanga de langa ambreaj. se simte destul de slab ce-i drept. Si iarasi un detaliu important este ca daca opresc AC-ul dar las ventilatia sa mearga zgomotul continua. Doar in momentul cand opresc ventilatia de tot se opreste.

 

 

nu e webasto-ul ?

Link to comment
Share on other sites

nu am auxiliary heater pe masina , am doar auxiliary ventilation si nu este sub nici o forma programat sau pornit manual iar telecomanda nu am la el. Iarasi mentionez ca se aude cand motorul este pornit , si din cate stiu eu auxiliary ventilation nu merge cu motorul pornit (poate doar auxiliary heater) ceea ce inseamna ca nu poate fi vorba despre ventilatia auxiliara zic eu. Si repet , nu cred ca are legatura cu aerul conditionat fiindca indiferent daca este activat sau nu acel sunet continua sa se auda. Doar in momentul in care dau ventilatia (principala , nu cea auxiliara) la 0 (o opresc de tot) se opreste si acel sunet. Edited by Paul_Apostol
Link to comment
Share on other sites

Toate e 39 diesel sunt echipate din fabrica cu auxiliary heating(webasto).Chiar daca nu e programabil el porneste automat dupa pornirea motorului cand temperatura afara este mai mica de 6 grade Celsius si ajuta la incalzirea lichidului de racire din motor. Edited by florin33
Link to comment
Share on other sites

Toate e 39 diesel sunt echipate din fabrica cu auxiliary heating(webasto).Chiar daca nu e programabil el porneste automat dupa pornirea motorului cand temperatura afara este mai mica de 6 grade Celsius si ajuta la incalzirea lichidului de racire din motor.

 

 

asa este , inca ceva si functioneaza si cu motorul pornit ptr a incalzi lichidul din motor .

Link to comment
Share on other sites

si acest auxiliary heating cu care masina mea ar trebui sa fie echipata (e39 2001) se poate porni si cu motorul oprit nu ? (setat sau pornit manual) eu am incercat asta cand motorul era rece (intr-o dimineata inainte sa il pornesc) si venea aer rece. am stat cam 5 minute daca nu mai mult si nimic. tot aer rece venea. am deschis frumusel manualul masinii unde scria clar ca cei care au auxiliary ventilation nu au auxiliary heating. mentionez si faptul ca acest zgomot se aude la temperaturi mai mari de -6 grade. asta inseamna ca indiferent daca am sau nu , nu pare sa fie de la asta.

 

exista vreo metoda prin care pot sa aflu exact daca am auxiliary heating sau nu ? (pe display-ul navigatiei mari am optiunea "auxliriary ventilation") si vara functioneaza , baga aer rece si raceste masina ?!

 

ok . mi-e clar. deci am auxiliary heating dar numai dupa ce porneste motorul si nu pot sa il programez sa imi incalzeasca masina iarna ? si iarasi acesta porneste automat la temp mai mici de -6 grade .

Link to comment
Share on other sites

Porneste automat la temperaturi mai mici de 6 grade nu de -6 grade.Daca ai navi mare si nu apare aux heating pe bord cred ca poti sa mergi la reprezentanta si sa o activezi si atunci o poti programa.Daca se porneste prin programare cu motor oprit trebuie mai mult de 5 minute ca sa poate sa dea caldura in habitaclu pentru ca e mult lichid de incalzit.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.