Jump to content

Recommended Posts

De ceva vreme, din cand in cand (adik din groapa in groapa) indicatorul de benzina (acul mai exact) indica valori total dubioase.. ori minim, ori dincolo de maxim, ori danseaza in ritmul muzicii (asta se intampla f. rar :blink: ).

Becul de nivel minim functioneaza perfect. se aprinde cand mai am benzina pt. 100km.

OBC-ul imi indica cati litrii am in rezervor corect..

Mai mult e o problema deranjanta, dar vreau sa o rezolv. S-a mai intalnit cineva cu problema de genul asta? Trebuie sa schimb indicatorul sau daca demontez ceasurile o sa gasesc un contact imperfect si o rezolv pe loc?

Ca daca e de schimbat, mai intai ma duc sa caut piesa, apoi desfac ceasurile.

10x.

Link to comment
Share on other sites

De ceva vreme, din cand in cand (adik din groapa in groapa) indicatorul de benzina (acul mai exact) indica valori total dubioase.. ori minim, ori dincolo de maxim, ori danseaza in ritmul muzicii (asta se intampla f. rar  :blink: ).

Becul de nivel minim functioneaza perfect. se aprinde cand mai am benzina pt. 100km.

OBC-ul imi indica cati litrii am in rezervor corect..

Mai mult e o problema deranjanta, dar vreau sa o rezolv. S-a mai intalnit cineva cu problema de genul asta? Trebuie sa schimb indicatorul sau daca demontez ceasurile o sa gasesc un contact imperfect si o rezolv pe loc?

Ca daca e de schimbat, mai intai ma duc sa caut piesa, apoi desfac ceasurile.

10x.

29506[/snapback]

ideea este ca problema ta poate avea 2 cauze-prima de la sonda de benzina si a doua de la indicatorul de benzina din bord-trebuie diagnosticata care din cauze e de vina

Link to comment
Share on other sites

ideea este ca problema ta poate avea 2 cauze-prima de la sonda de benzina si a doua de la indicatorul de benzina din bord-trebuie diagnosticata care din cauze e de vina

29589[/snapback]

stiu ca sunt 2 sonde de benzina separate: una pt. bec si una pt. ac.

Dar OBC-ul imi indica cu virgula cati litri de benzina am, si sigur e legat pe sonda de ac. De asta ma gandeam doar la acul ala nemernic :blink:

Link to comment
Share on other sites

eu as zice ca e de la "ceasuri". da-le afara si inspecteaza-le vizual. la e30 de exemplu, "ceasurile" mici (de benzina si de temperatura apei) sint prinse de cablaj cu niste piulite, care au prostul obicei sa se slabeasca... si sa te tii atunci de indicatii hilare :blink:
Link to comment
Share on other sites

eu as zice ca e de la "ceasuri". da-le afara si inspecteaza-le vizual. la e30 de exemplu, "ceasurile" mici (de benzina si de temperatura apei) sint prinse de cablaj cu niste piulite, care au prostul obicei sa se slabeasca... si sa te tii atunci de indicatii hilare :blink:

29605[/snapback]

 

Daca-s pe piulite m-am scos. le dau jos. Acul ramane acolo (la min.. sau dincolo de maxim - asta mai rar si doar cu rez. plin). Daca dau intr-o groapa sau lovesc bordul cu mana, isi revine.. dar pana la prima denivelare. Heh, m-as duce acum la ea, dar e intuneric.

Link to comment
Share on other sites

stiu ca sunt 2 sonde de benzina separate: una pt. bec si una pt. ac.

Dar OBC-ul imi indica cu virgula cati litri de benzina am, si sigur e legat pe sonda de ac. De asta ma gandeam doar la acul ala nemernic  :)

29591[/snapback]

 

 

Nu sunt separate!Sunt in serie! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt separate!Sunt in serie! :)

29638[/snapback]

 

Serie, paralele :) de ce doar acul danseaza (bine, nu danseaza, mai mult sta sub minim sau peste maxim.. si STAAAAA)? Ar trebui sa clipeasca si beculetul. Si OBC-ul sa-mi indice 0,.. sau cu minus :) .

Il desfac, il desfac, il desfac. Numai sa nu fie cablajul ciobit sau crapat. :blink:

Link to comment
Share on other sites

316i: da

 

Daca-s pe piulite m-am scos. le dau jos. Acul ramane acolo (la min.. sau dincolo de maxim - asta mai rar si doar cu rez. plin). Daca dau intr-o groapa sau lovesc bordul cu mana, isi revine.. dar pana la prima denivelare. Heh, m-as duce acum la ea, dar e intuneric.

29632[/snapback]

 

inginerul de la bmw (motometer, vdo) a gindit un sistem tare idi^H^Hngenios pentru indicatorul de nivel de benzina. pe linga faptul ca sonda e bagata intr-un tub cu niste gaurele foarte mici (deci nivelul din tub nu variaza in mod drastic in curbe/acceleratii), el s-a gindit sa faca si indicatorul din bord la fel de incapatinat la variatii mici. cum ? simplu... lagarele pe care se misca acel indicator sint umplute cu un fel de rasina care il face sa se miste foarte greu. caz in care e posibil sa se miste _prea_ greu si sa "agate". cum te prinzi daca ai sistemul asta (ca nu-l au toate) ? simplu: cind ai benzina multa si pui contactul, acul se duce instant la nivelul respectiv, sau se duce foarte incet ?

 

eu as paria pe piulitele din spate totusi, am scris doar asa ca sa ma dau mare ce multe stiu eu :blink:

Link to comment
Share on other sites

Si la mine se duce instant la maxim. Aproape instant. But.. another day.. another meeting. Sper sa dau de piulitele alea azi.

Oricum eu am eliminat problema sondei, pt. ca OBC-ul chiar functioneaza corect, fara nici o variatie. Si acul isi revine daca lovesc bordul nu rezervorul... hehe.

Eu am impresia (din ETK) ca exista 2 sonde in rezervor.. altfel de ce mi-ar spune de Left fuel sensor? Si cred ca unul e pt. ac, altul e pt. bec. Ca rezervorul are 2 capace identice (la M-uri se monteaza a 2-a pompa de benzina in capacul care are doar sensor).

Link to comment
Share on other sites

si tu ai pompa in rezervor, nu doar m-urile. si da, ai doua sonde de nivel. habar n-am cum calculeaza ei nivelul dupa doua indicatii, dar clar ai o problema in bord. daca nu gasesti piulite (n-am vazut "ceasuri" de e36 pe spate, sorry... dar sa faci tu poze si sa ne arati), incearca sa repari toate lipiturile de pe cablaj, poate e una rece.
Link to comment
Share on other sites

si tu ai pompa in rezervor, nu doar m-urile. si da, ai doua sonde de nivel. habar n-am cum calculeaza ei nivelul dupa doua indicatii, dar clar ai o problema in bord. daca nu gasesti piulite (n-am vazut "ceasuri" de e36 pe spate, sorry... dar sa faci tu poze si sa ne arati), incearca sa repari toate lipiturile de pe cablaj, poate e una rece.

29680[/snapback]

 

Nu, eu ma refeream ca la M-uri, este indicat (daca te uiti la banii pe benzina) sa montezi a 2-a pompa in locul senzorului care ocupa singur un capac din rezervor. Stiu ca am pompa in rez. Cei 2 senzori raporteaza separat pt. bec si pt. ac. Nu stiu daca senzorul singur sau senzorul de la pompa este legat de ac (si celalalt de bec). Sigur sunt circuite separate. Hmm, mai de mult mi-a soptit cineva ca ar fi o rasina turnata peste cablajul din bordul E36 si te chinui o vesnicie pana o cureti. Sper sa fi visat urat.

Hai ca mai deviez un pic. Aia cu M-ul e pe bune, se monteaza o pompa suplimentara pentru retur ca sa nu se creeze presiune prea mare in rampa de injectoare, si sa duca la consum nejustificat la regim normal (normal pt. sofer de 80ani+). Daca e cineva interesat o sa caut documentul de DIY. - Oricum.. sa-ti iei M doar ca e M si sa te gandesti la benzina mi se pare o .. o ceva. nush ce. utopie? Mie mi s-a parut distractiva ideea. (Of course, cineva din america facuse asa ceva?! :blink: )

Link to comment
Share on other sites

Nu, nu e hoax, am gresit eu. Am citit acum jumatate de an chestia asta si nici nu i-am dat prea mare importanta.

Ca sa nu fim off topic cu totul,

Sunt 2 sonde litrometrice, cate una in fiecare parte a rezervorului (rezervorul este impartit in 2 corpuri care comunica intre ele printr-un mecanism de tip sifon ce ar trebui sa egalizeze nivelul dintre cele 2 corpuri). Cele 2 sonde sunt conectate in serie (my bad :blink: ) si indica nivelul de benzina total (traducere idioata dupa cuv. overall).

 

De fapt, ce citisem eu se referea la cu totul altceva decat economie de benzina (hehe, deja era hilara chestia la M), dar partea cu instalat o pompa suplimentara, e true. Dar serveste altui scop. Si anume: in curse, benzina din rezervor este supusa la forte "g" laterlate puternice. Multe (dar cica.. curios, nu toate) M3-uri de curse se confrunta cu o brusca lipsa de benzina in rampa de injectie in curbele catre dreapta de mare viteza, si dureaza mai mult de cateva secunde cand nivelul total din rezervor scade sub jumatate. Rezultatul este un shutoff instantaneu sau.. aproape iti moare motorul - ceea ce nu este tocmai de dorit intr-o cursa. De obicei motorul revine la viata dupa iesirea din viraj. :)

O posibila explicatie ar fi ca fortele laterale imping benzina din corpul din dreapta al rezervorul (unde este pompa de benzina) departe de aria din care pompa isi trage benzina, iar benzina se intoarce in corpul din stanga al rezervorului mai repede decat reuseste sifonul sa egalizeze cele doua corpuri. Asta duce catre un nivel mic de benzina in vecinatatea ariei de tragere a benzinei, si de unde slaba alimentare a rampei.. si motorul moare.

 

Cine are de cand sa faca curse cu curbe de viteza pe dreapta :), sa-si downloadeze asta: http://www.pumpkininc.com/content/doc/guide/ag-8.pdf

Si daca vedeti un M3- E36 pe strada.. luati-va la curse cu el, dar aveti grija sa va invartiti in cerc spre dreapta :) Aveti sanse :)

Link to comment
Share on other sites

curse se confrunta cu o brusca lipsa de benzina in rampa de injectie in curbele catre dreapta de mare viteza, si dureaza mai mult de cateva secunde cand nivelul total din rezervor scade sub jumatate. Rezultatul este un shutoff instantaneu sau.. aproape iti moare motorul - ceea ce nu este tocmai de dorit intr-o cursa. De obicei motorul revine la viata dupa iesirea din viraj.  :blink:

O posibila explicatie ar fi ca fortele laterale imping benzina din corpul din dreapta al rezervorul (unde este pompa de benzina) departe de aria din care pompa isi trage benzina, iar benzina se intoarce in corpul din stanga al rezervorului mai repede decat reuseste sifonul sa egalizeze cele doua corpuri. Asta duce catre un nivel mic de benzina in vecinatatea ariei de tragere a benzinei, si de unde slaba alimentare a rampei.. si motorul moare.

29716[/snapback]

 

 

Pompa suplimentara de ulei nu are?Ce folos sa ai benzina in rampa ,cand motorul merge fara ulei ! :)

 

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

Offtopic: Pai baia de ulei nu e impartita in 2 corpuri ca rezervorul de benzina :), deci nu are de ce sa sufere la fortele laterale aplicate masinii. In plus, uleiul nu scade in timpul cursei la mai putin de jumatate din normal. :blink:
Link to comment
Share on other sites

uleiul se duce pe pereti, atit din cauza turatiei mari cit si din cauza g-urilor laterale. de-aia s-au inventat niste treburi care se pun "in jurul" arborelui cotit ca sa retina uleiul jos. e o tabla decupata in dreptul arborelui, nu stiu sa explic mai bine :blink: incerc sa fac o poza.

 

si bineinteles ulei pompat puternic la motoarele care chiar se respecta :)

Link to comment
Share on other sites

uleiul se duce pe pereti, atit din cauza turatiei mari cit si din cauza g-urilor laterale. de-aia s-au inventat niste treburi care se pun "in jurul" arborelui cotit ca sa retina uleiul jos. e o tabla decupata in dreptul arborelui, nu stiu sa explic mai bine :blink: incerc sa fac o poza.

 

si bineinteles ulei pompat puternic la motoarele care chiar se respecta :)

29990[/snapback]

 

 

Aha! Inseamna ca la M5 nu reusit cu niste table! :)

 

 

Citat dintr-o revista:

 

"Considering the g-forces that the M5 is capable of generating, a standard oil sump and pump arrangement would quickly result in a kaput motor due to oil starvation: The car corners at over one g, decelerates at 1.3-plus. The engine actually has four oil pumps; the two which pick up the oil from the outer cylinder heads are electronically controlled, supplying the main pump whenever lateral acceleration exceeds 0.6 g. There are actually two small oil sumps, one with a transfer pump that moves oil into the larger rear sump where the main oil pump is located. This is as close to a dry-sump oil system as you can get"

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Referitor la indicatorul din bord, am si eu o intrebare: am cumparat de o luna masina e36 din 92 M40 de 1800. Am avut o problema la usa de la sofer si a trebuit schimbata clanta. Schimbarea a facut-o tata si cu un mecanic de cartier. Atunci mi-au spus ca a au atins 2 fire si au facut un scurt cand au demontat peretele interior de la usa. De atunci nu mai merge bine indicatorul de benzina: arata mai putin decat e in rezervor, si ramane nemiscat pe la 17-18 litri mai mult decat trebuie (cam vreo 40 km), apoi scade la 15. Sunt momente cand pornesc masina cand arata real (sau cum ar trebui sa fie real dupa calculele mele). Alaltaieri era la 15 litri (asta arata el, eu ziceam cam 20).Bag 20 de litri si-mi arata 40, (atunci mi-a dat dreptate), am mers 10 km si ieri dimineata era sub 30, cam 28.

Acum va intreb care ziceti ca e problema, indicatorul din bord sau cel din rezervor (eu cred ca e cel din bord - sa fie mai ieftin de schimbat :)). Problema e ca ma termina psihic, am certuri cu consoarta de la indicatorul ala, si abia acum am bagat 6 milioane in ea pe niste bielete si un pivot, si mai trebuie sa merg si la mare si nu am bani de dat aiurea :blink:

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca vreun fir din usa are legatura cu indicatorul de nivel.

mai degraba cred ca nivelul indicat depinde de inclinarea masinii, inclusiv in mers (o curba mai lunga etc). sau, daca chiar s-a stricat ceva, a fost doar o coincidenta. indicatorul din bord se poate strica in sensul ca se slabeste piulita cu care e fixat, si indica in hopuri sau ramine blocat; sonda (sondele) din rezervor se pot strica pur si simplu. ai putea sa le dai afara si sa le analizezi putin (sa asculti daca miscarea se face uniform si fara hopuri, sa masori rezistenta in timp ce plutitorul aluneca etc). nu stiu cum arata sonda la e36 dar suspectez ca e ca la noi... adica inchisa intr-un cilindru de aluminiu. e dificil de demontat fara sa o distrugi, dar nu imposibil.

 

eu de ex. am avut o problema la a mea: se tocisera papucii care merg pe firele de nichelina si facusera gauri... iar acum firul agata in gauri si nivelul raminea blocat pe la 1/4. la anumite socuri se mai debloca. am reusit sa-l desfac, sa indoi putin papucii ca sa citeasca pe o suprafata noua si sa-l asamblez la loc.

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca vreun fir din usa are legatura cu indicatorul de nivel.

mai degraba cred ca nivelul indicat depinde de inclinarea masinii, inclusiv in mers (o curba mai lunga etc). sau, daca chiar s-a stricat ceva, a fost doar o coincidenta. indicatorul din bord se poate strica in sensul ca se slabeste piulita cu care e fixat, si indica in hopuri sau ramine blocat; sonda (sondele) din rezervor se pot strica pur si simplu. ai putea sa le dai afara si sa le analizezi putin (sa asculti daca miscarea se face uniform si fara hopuri, sa masori rezistenta in timp ce plutitorul aluneca etc). nu stiu cum arata sonda la e36 dar suspectez ca e ca la noi... adica inchisa intr-un cilindru de aluminiu. e dificil de demontat fara sa o distrugi, dar nu imposibil.

 

eu de ex. am avut o problema la a mea: se tocisera papucii care merg pe firele de nichelina si facusera gauri... iar acum firul agata in gauri si nivelul raminea blocat pe la 1/4. la anumite socuri se mai debloca. am reusit sa-l desfac, sa indoi putin papucii ca sa citeasca pe o suprafata noua si sa-l asamblez la loc.

36560[/snapback]

 

Multumesc. Imi arata in hopuri, ceea ce inseamana ca e slabita piulita si nu e dusa sonda. Prima data o sa desfac bordul si sa vad cat de tare e stransa piulita si daca asta nu rezolva, o sa o duc la un mecanic sa-mi desfaca sonda. Acum incep sa ma obisnuiesc cu treaba asta...:blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.