Jump to content

E36 318i Schimbare sistem audio


Recommended Posts

Deci, masina e stock, si cand zic stock ma refer si la partea audio. Difuzoarele sunt cat se poate de Nokia ( :blink: la masina asta nush de ce au facut gluma asta), iar head-unit-ul e .. ce-o fi el da' e de la mama lui (e acel model care pe partea de radio taie anumite frecvente - poveste citita pe un site, cica nu puteau bavarezii sa rezolve o problema cu nush ce interferente decat prin aceasta taiere).

Deci am de inlocuit 10 boxe + ampliful original + head-unit-ul. (+ o magazie de 10 CD+MP3 care foloseste frecventa radio fixa pentru a o asculta pe head-unit fara sa o leg la conectorul de CD de pe head-unit).

O idee de-a mea: sa merg pe Pioneer (Head-unit + 10 difuzoare). Si cam 2 subwoofere (am eu o idee: bancheta din spate nu e rabatabila, nu are cotiera rabatabila, deci 2 subwoofere in portbagaj care sa scoata bass reflex-ul prin 2 "hornuri" :) ce vor avea iesirile langa cutiile cu difuzoarele originale din spate, astfel se vor vedea in spate 4 grile de difuzoare.) Acum... Pentru nebunia care o am eu in cap sunt sigur ca amplificatorul original va pleca din masina impreuna cu Nokia :). Cam cate aplificatoare credeti voi ca voi avea nevoie (nu lucrez la vreo banca, deci nu puneti 10). Eu ziceam sa merg pentru difuzoare pe ampliful din head-unit (care sigur trebuie sa fie un 4x50W cu finali MOSFET), si un amplif stereo pt. 2 subwoofere sau chiar 2 amplifuri. Mi-ar place sa gasesc pe piata un amplificator care sa aiba iesiri separate inalte/basi pt. fiecare canal, ca sa nu folosesc filtre pasive intre difuzoare, dar ma multumesc cu ce gasesc (la $$$ rezonabil). BTW, am pe acasa un head-unit JVC (cap de serie la vremea lui, cu fatza din aluminu & stuff), stie MP3 si nu are probleme cu gropile din RO, difuzoare tot JVC si un amplif Kenwood + subwoofer kenwood. Dar sunt de pe vechea masina a sotiei, si mie parca mai bine imi suna Alpine sau Pioneer pe BMW decat JVC pe BMW.

 

Acum, va rog, comentati! Si dati sfaturi! :)

 

Intre timp am auzit cum suna un head-unit Pioneer (si cu gasca de pionieri mici in spate pe post de difuzoare) + un Tub (dar tubul dat inceeeet, doar pt. feeling de bass) pe un 318is.

Mortal. :)

Stie cineva, pe undeva, un head-unit Pioneer sau Alpine (Radio CD w/ MP3) care sa aiba afisajul asemanator cu caracterele OBC-ului? (Normal - luminos la fel ca si bordul, portocaliu). Citisem candva pe un site (daca nu chiar unofficialbmw) despre un astfel de model, dar la vremea aia n-am retinut despre marca/model. (Doar cautam o info pt. un amic)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
Se pare ca sunt obligat sa-mi montez head-unitul la Tornado (in incinta Autovit). Cunoaste cineva pe vreun meserias de acolo? Care sa mai fi lucrat cu bemmere? Ca se uitau cam patrat in seara asta cand le-am zis ca am amplificator stock.. si vroiau sa vada cum sunt legaturile :blink:))
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dupa cautari multe si experiente nereusite, am gasit un model de sistem audio care suna bine si se potriveste pe E36 Touring.

Sistemul original al masinii era Cass deck, amplificator cu filtre active si 10 difuzoare separate sub forma: 2 tweetere (25mm) + 2 medii (63mm) pe usile din fatza, 2 bass (130mm) la picioarele soferului si pasagerului din fatza, 2 medii (100mm) + 2 tweetere (25mm) in cutiile din spate.

Am mers pe ideea ca muzica trebuie sa se auda bine la sofer, deci in fatza.

Pentru a inlocui difuzoarele stock cu niste difuzoare premium, de firma, e nevoie de o suma intre 1000 si 2000 RON. Exista sisteme de 3 difuzoare care se potrivesc in lacasurile originale la Hertz si DLS. Din pacate, bugetul meu nu a permis inlocuirea acestora acum, dar este prevazuta cheltuiala in viitor. Prin urmare am pastrat mediile si tweeterele originale si am inlocuit doar basii cu Alpine de 13" (difuzoare luate din sistemul cu tweetere separate - 230RON. Am comparat tweeterul Alpine cu tweeterul original si mie mi s-a parut ca se aud la fel de bine, prin urmare nu avea rost sa ma chinui sa-l montez pe cel Alpine)

Pentru Headunit, am ales Alpine 9851R, are optiunea de iluminare portocaliu, MP3, WMA, Folder search/file search, RCA pre-out front/rear si subwoofer pre-out (950-1000RON). Am folosit adaptor de mufa BMW -> ISO de la Dietz.

Incintele din spate le-am demontat cu totul, si cu niste adaptoare (tot de la Dietz) am montat un set de Alpine 9"x6" pe 3 cai exact in vechile prinderi, fara sa decupez nimic din planseul de sub luneta. (Adaptoarele 90RON, Set Alpine 270RON)

Amplificatorul e JBL GTO75.4, din care trimit semnal in difuzoarele din fatza (prin niste filtre pasive pe 3 cai), si pe celalalt canal legat in bridge am pus un subwoofer JBL CS1200T. Ampliful: 750Ron, sub-ul 300Ron

Difuzoarele din spate sunt legate direct pe head-unit (ala cica e 4x50w).

Cu toate ca ma asteptam sa se arda difuzoarele din fatza (medii si tw stock, si Apline - slabut), inca nu am ajuns la performanta asta. In schimb rezultatul este super. Muzica se aude f. clar, sunete bine definite. Difuzoarele din spate mai mult incurca ambianta, asa ca am oprit amplificatorul din headunit, si in weekend o sa dau jos cu totul boxele din spate, ocazie cu care o sa se auda si sub-wooferul mai bine in masina.

Ma rog.. din principiu, la celelalte masini nu suportam sa ascult mai mult pe fatza, pentru ca se auzea penibil, plat, distorsionat, gatuit, etc. (atunci cand difuzoarele erau legate la amplificatorul din headunit). In schimb, ceea ce mi-a iesit mie.. cu boxele pe fatza din amplificatorul JBL.. e super. Este exact cum aveam nevoie sa sune muzica in masina.

Estetic, nu se vede nici o diferenta, decat la head-unit. Si in portbagaj. Dar asa si vroiam sa fie.. modificari care nu se vad.

E drept, munca a fost pe masura (ca sa tragi cablurile de alimentare si RCA-urile .. trebuie demontata cutia de manusi si gurile de aer din dreapta.. si ai un pic de loc :)) dar am mai facut pauza, un gratar stropit cu bere :blink: . Mai trist a fost cand am terminat de pus si subwoofer-ul, pentru ca era deja 2 noaptea, si in vecinatatea atelierului firmei la care s-a petrecut actiunea era o cresa cu program saptamanal... si a fost imposibil sa facem testele si reglajele atunci :).

 

O sa incerc sa fac niste poze sa le postez...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.