Jump to content

upgrade butoane geamuri electrice


Recommended Posts

ma confrunt cu urmatoarea problema:am montat pe masina niste geamuri electrice,aftermarket,sunt multumit de functionnarea lor,dar acum vine problema butoanelor,care la mine pe masina sunt cele vechi cu 6 pini grosi,din pacate mecanismul lor se bazeaza pe tehnici invechite si se strica foarte usor.

 

am cumparat niste butoane care sunt din cate am vazut la modelul dupa 93(4 pini subtiri ),si anume aici apare si o placa electronica prevazuta cu butonase pe ea.butoanele astea sunt muuuult mai sigure si mai bune.

 

acuma vine problema:comanda la motorasele din usa,actuale, este facuta cu "+"ul adica alimentarea,iar comanda care o transmit butoanele astea dupa 93,la motorase, este cu masa.

cum as putea sa fac un invertor sau sa introduc niste relee care sa mi inverseze comanda???

am mare nevoie deoarece am 2 geamuri blocate si nu gasesc butoane oldtimer'

multumesc

Edited by DTM
Link to comment
Share on other sites

Iei un multimetru si verifici ce contacte se inchid in momentul in care actionezi primul, respectiv al doilea buton. In fond, nu e vorba decat de un buton care iti comuta ceva, nu conteaza ce (+ sau masa). Pui pinii astfel incat sa se pastreze comanda si gata.
Link to comment
Share on other sites

Iei un multimetru si verifici ce contacte se inchid in momentul in care actionezi primul, respectiv al doilea buton. In fond, nu e vorba decat de un buton care iti comuta ceva, nu conteaza ce (+ sau masa). Pui pinii astfel incat sa se pastreze comanda si gata.

280234[/snapback]

 

asta a fost recomandarea unui service de depanare.

bun,in cazul asta imi poate spune si mie care sunt culorile de la mufa de butoane,ce curent vin pe fire?ca sa nu "prajesc" butonu aiurea,ms..

 

desi ma gandesc ca sunt motorase care pt a evita contactul puternic cu + ul sunt comandate de o masa.

avem electronisti pe forum?

Link to comment
Share on other sites

asta a fost recomandarea unui service de depanare.

bun,in cazul asta imi poate spune si mie care sunt culorile de la mufa de butoane,ce curent vin pe fire?ca sa nu "prajesc" butonu aiurea,ms..

 

desi ma gandesc ca sunt motorase care pt a evita contactul puternic cu + ul sunt comandate de o masa.

avem electronisti pe forum?

280321[/snapback]

 

eu postez eu raspund.... :blink: multumesc.

 

ca sa fie problema inchisa,am bunul simt de a da o solutie...tot eu...

se monteaza 4 relee de 30A,2 pt fiecare buton in parte,in cazul meu doar fata,spatele ramane asa.

releele astea sunt 2/buton pt ca motorasul nu stie sa inverseze faza,si deci un releu pt coborare unul pt urcare,asta ca sa nu prajiti circuitul butonului.

+ si - vin pe 2 contacte ale releului,iar comanda de sus,respectiv jos pe un pin al releului.

Link to comment
Share on other sites

Din ce stiu eu de la E28 si E34....motorasele sunt comandate cu tensiune full...adica pe cele doua fire care duc la motorase ai permanent, cat timp ele sunt actionate, plus pe un fir si masa pe celalalt la urcare si invers la coborare...comenzile duc la modulul ala...butoanele nu ai cum sa le prajesti decat daca pui masa si plus simultan pe ele...cel mai bine trebuie sa identifici firele de comanda, care merg in modulul de comanda, sa stabilesti ce pol le actioneaza(plus sau masa), sa masori cu un instrument de masura toti pinii de pe butoane sau mai greu/simplu...sa le demomtezi si sa vezi fizic cum se fac contactele in interior (mai ales ca ai si un beculet pe acolo...care are, probabil un pin comun cu celelalte si un pin separat care-l aprinde) si sa faci legaturile...poti sa iei plus de la bricheta sau masa de la un surub de pe caroserie sau tot de la bricheta...dar cel mai bine identifica toate firele care vin acolo...eu cred ca ai toate tensiunile necesare pe acolo...
Link to comment
Share on other sites

Din ce stiu eu de la E28 si E34....motorasele sunt comandate cu tensiune full...adica pe cele doua fire care duc la motorase ai permanent, cat timp ele sunt actionate, plus pe un fir si masa pe celalalt la urcare si invers la coborare...comenzile duc la modulul ala...butoanele nu ai cum sa le prajesti decat daca pui masa si plus simultan pe ele...cel mai bine trebuie sa identifici firele de comanda, care merg in modulul de comanda, sa stabilesti ce pol le actioneaza(plus sau masa), sa masori cu un instrument de masura toti pinii de pe butoane sau mai greu/simplu...sa le demomtezi si sa vezi fizic cum se fac contactele in interior (mai ales ca ai si un beculet pe acolo...care are, probabil un pin comun cu celelalte si un pin separat care-l aprinde) si sa faci legaturile...poti sa iei plus de la bricheta sau masa de la un surub de pe caroserie sau tot de la bricheta...dar cel mai bine identifica toate firele care vin acolo...eu cred ca ai toate tensiunile necesare pe acolo...

280761[/snapback]

 

multumesc :blink:

luni ma pun pe treaba.

 

ps:butoanele de generatie mai noua sunt comandate de -,asta iti pot spune cu siguranta.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa iei masa de unde vrei si ai un surub pe caroserie sau poate exista deja in manunchiul de fire ale instalatiei......succes...

281742[/snapback]

 

masa normal,+ ul il iau de la bricheta,problema mea era de schema montajului...dar am rezolvat o cu 4 relee.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.